Aparthotel Canea Mare ***

Canea Mare
8,4

20 tips over Canea Mare

Theo Langhorst, 12-7-2015

Lekker eten kun je bij Romantza waar je ook nog een afzakkertje kunt nemen achter bij de zwembadbar. Goede restaurants aan het strand: Palerria (hier ook gratis ligbedjes als je de lunch gebruikt) Litinas en Artemis. Het eten bij Romario vonden wij niet best en de bediening bij Mojito is ronduit waardeloos. In de zee tegenover Caneamare liggen veel stenen en kun je het water niet in, maar als je een stukje naar rechts loopt (ter hoogte van Palerria dus)

heb je niet eens waterschoenen nodig.

josephina, 15-6-2015

koffie bij Divino. Eten bij Romantza of Mitsos.

In Platania zijn ook goede restaurantjes. Is wel ongeveer 2,5 km lopen. Maar ja als je terugkomt kan het even zakken al dat lekkers.

wvkroese_1, 7-10-2014

Neem kamers zover mogelijk van de hoofdstraat.

De overgang strand-zee is dichtbij de accommodatie erg moeilijk (rotsen).

Een paar honderd meter verderop is dit prima.

J. Knoester, 26-9-2014
Samaria kloof (via canea mare prima te regelen), auto huren en naar elafonisi strand, met de bus (stopt voor canea mare) naar Chania. Wij hebben vaak heerlijk gegeten bij Romeos, tegenover appartement. Daar werden we heel leuk geholpen.
Sjaak en Jolanda Poth, 22-9-2014
De bedden zijn vrij hard maar tip, leg onder het laken een deken, wij hebben er goed op geslapen. Huur een auto als je hierheen gaat, de omgeving is zo mooi. Elafonisi is een mooie route om naar toe te rijden. Ook de omalos hoogvlakte is een aanrader. Maar als je echt wat moois wil zien dan moet je de samaria kloof gaan lopen, dit is echt zooo geweldig mooi. De natuur daar echt adembenemend.
ton, 8-8-2014
aanrader, restaurant Romeo's tegenover het complex

irma, 14-7-2014

Met de bus Chania bezoeken, prachtige stad.

Het plaatsje Platanias is op wandelafstand, wij vonden die plaats wel heel erg toeristisch. In Agia Marina is ook genoeg te beleven maar dan wel iets rustiger/ gemoedelijker.

piet, 8-1-2014
In de omgeving kun je heerlijk eten, lekker aan zee
gerrit, 12-10-2013

Zuidwestpunt Elafonisi, mooie rit om er te komen met als beloning een mooi strand. Boottocht naar Balos Beach en Gramvousa. Botanische tuin op de weg naar Omalos (ri. Samariakloof).

Kloof lopen de Imbroskloof, erg goed te doen binnen 2,5 uur.

Stadjes als Chania en Rethymnon in de omgeving, leuke plaatsen voor een dagje slenteren en eten.

Yvonne Aaftink, 22-9-2013
Als je de keuze hebt, vraag dan om een kamer aan de achterkant, de voorkant kan lawaaiig zijn. Voor het eerst in alle keren dat wij op Kreta zijn geweest hebben we 2 ritjes met de treintjes gemaakt. Die naar de Therisso Gorge is zeker de moeite waard. En als je van wijn en olijfolie houdt moet je de Hidden Treasure rit maken. Verder natuurlijk gezellig naar Chania met de bus die voor de deur van de bar stopt. En het strand aan de overkant van de weg, dat kan natuurlijk niet stuk.