Appartement Barbara ***

Appartement Barbara
Barbara
8,3

26 reviews over Appartement Barbara in het Nederlands

Rustige ligging mooi uitzicht balkon

Dagmar, 14-7-2017

Wij hadden een prachtige ruime kamer op bovenste etage ruim balkon met geweldig uitzicht ook over zee met groot bad en goeie douche! Wij zaten in nieuwe gebouw alles netjes, viel mij alles mee voor de goedkope prijs!Het is wel zeer aan te bevelen om een auto te huren omdat openbaar vervoer niets voorstelt en omdat je afgelegen zit zou je het prachtige eiland met vele mooie stranden en dorpen niet zien! Zonder auto hadden wij deze accommodatie/ locatie nooit gekozen!Goede wegen en weinig verkeer!!Rijden in donker niet aan te raden! Kefalonia is heel mooi en nog geen massatoerisme (Op Lassi na dat is lelijk) maar wel met hele mooie zandstranden behalve Costastrand hutje mutjet!Argostolli leuke stad met mooie boulevard en winkelstraat!Assos prachtig, Skala lang rustig zand-kiezels, Lourdas is mooie baai leuke restaurants (Lorraines geweldig met uitzicht)Avithos strand heeft leuke taverna om savonds te eten(de onderste).Kourkoumalata prachtig dorp met top Marina Bar/taverna!
Gereisd anders in juni 2017

Mooi complex bij een supervriendelijke familie

Wim en Marian Vriens, 10-7-2017

Heerlijk weekje gehad in appartement barbara. Net verzorgd complex met alle voorzieningen in de buurt. Is erg aan te bevelen!
Gereisd met partner in juli 2017

Goed verzorgd complexje met fijn zwembad

Tanno, 26-9-2016

Ligt aan rustige doorgaande weg. Studio's eenvoudig, maar doelmatig ingericht. Bedoeld voor max 2 personen. Ruime studio met betaalde airco en ruim balkon. Wij verbleven in het zgn. Oude gedeelte bij het zwembad met rondom voldoende en goede ligbedden. Bij het zwembad een leuke gezellige bar met terras. Bezoekers hoofdzakelijk Engelsen. Drankjes aan de prijs. T.o. Barbara ligt een pad datnaar een aardig strandje voert op 500 m afstand, maar dan nog wel 75 traptreden naar beneden. De familie/eigenaren zijn altijd aanwezig, vriendelijk en behulpzaam. Naast Barbara nog een bar, restaurant en supermarktje. Verder nog 3 restaurants binnen de 500 meter. Slechte onregelmatige busverbinding naar Argostoli en Lassi. Goed autoverhuurbedrijf, zonder creditcard en volledige verzekering zonder eigen risico, op 500 meter afstand , genaamd Greek Stones. Barbara beveel ik van harte aan voor rustzoekers die geen behoefte hebben aan een dorpje met gezellige straatjes, terrasjes en/of leuk haventje, maar genoeg hebben aan een mooie natuur.
Gereisd met partner in september 2016

Beetje tegenvaller

Petra, 17-8-2016

Waarschijnlijk te hoge verwachtingen gekregen door beoordelingen, ookal waren de laatste alweer van tijdje geleden. Had daardoor gehoopt op iets minder typisch Griekse taferelen, maar ook hier keiharde bedden (hebben ze ook geen oplossing voor), zittend douchen (in bad) en gevaarlijk pendelende douche op populaire douchetijden. Waarschijnlijk ben ik gewoon zo'n "zeurhollander" maar ook gastvrijheid vind ik wel nogal tegenvallen. Alles wordt verborgen achter glimlach, maar als er iets is dat hen niet bevalt, kunnen ze echt akelig en kinderachtig doen. En van hulpvaardigheid heb ik niets gemerkt. Kinderen zijn ze ook niet dol op, die zijn al snel te druk. En alles is er erg duur. Airco kost €7,- per nacht. (en niet €5, zoals reisorganisatie aangeeft) Dat is met z'n vieren(=2 kamers)voor twee weken bijna €200! Dat vind ik echt bizar veel. Maar door hitte eigenlijk bijna onmisbaar. Drankjes en eten bij bar ook erg duur. Schoonmaak tussendoor stelt weinig voor. (en ik ben niet eens een "poetsmiep") Wel regelmatig schone handdoeken en elke 4 dagen schoon bed. Kamers hebben kleinste tv die je ooit hebt gezien. Normaal gesproken niet zo belangrijk op vakantie natuurlijk, maar had nu graag wat van Olympische spelen willen zien.

Verder ziet het er allemaal erg netjes uit en is zwembad en tuin goed verzorgd. Het dagelijks sproeien geeft alleen wel erg veel muggen, dus neem daarvoor je voorzorgsmaatregelen! Op sommige avonden wel 15 muggen in onze kamer.

Meerdere mensen gesproken die net zo dachten over alles, dus jammer dat we dat niet eerder hadden gelezen. Dan hadden we hier niet voor gekozen.

Nieuwe gedeelte heeft een bad, twee volwaardige kookpitten en is ruimer. Oude gedeelte is knusser en bij zwembad. Loopafstand tussen beide is nog geen 100 meter. Broodjes gyros (wrap) bij naastgelegen Porto Helis erg lekker! Kefalonia 16 jaar geleden ook bezocht. Toerisme is sindsdien zeker vertienvoudigd vooral in Lassi. Dat is jammer. Eenvoud van het eiland was haar charme. Maar nog steeds een fijne vakantie plek. Zeker een auto huren! En vooraf prijzen vergelijken (in Nederland al) loont erg de moeite. Assos vonden wij het leukste plaatsje van het eiland. Strand van Skala vonden wij het fijnst, niet zo hutje op mutje en veel visjes om te zien bij snorkelen. Maar dat is wel een eind rijden. Wij heb het lekkerst gegeten bij Retseto in Lassi. Bij Lidl en Carrefour kun je voor prima prijzen ook zelf koken. En de bakker in Argostoli aan de boulevard (Emvidis ofzo?) zou ik het liefst mee naar Nederland nemen! Wat hebben ze daar een lekkere dingen! Al met al een fijne vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Geweldige vakantie! Thuiskomen!

Lisanne, 24-7-2015

Geweldige vakantie gehad. Hartelijk ontvangen, hele aardige mensen die alles voor je willen doen! Prima, net appartement met een ruim balkon! Lekker afkoelen in het zwembad waar altijd plek is, rustig zelfs. De vakantie afgesloten met een heerlijke bbq waarbij alles door moeder zelf bereid is (heerlijk eten!). Jammer dat we morgen vertrekken. Genoten deze 12 dagen! We hopen hier weer een keer terug te komen. Dankjewel Barbara Studios!
Gereisd met partner in juli 2015

Heerlijk appartement

MarcelLubberts, 26-7-2013

We werden zeer vriendelijk ontvangen en ondanks dat we laat aankwamen werd de bbq nog even aangezet voor ons. Een goed begin van de reis! De appartementen zijn ruim met een groot balkon. Zeker ruim genoeg voor 2 personen. Schoonmaak is ook prima, een paar dagen per week schone handdoeken etc. Lekker zembad bij het complex.

Op loopafstand zijn twee strandjes te vinden en er zitten een paar restaurants en een winkeltje in de buurt. Breng ook zeker even een bezoekje aan Crazy George, een klein barretje aan het einde van de straat met een rveindelijke eigenaar.

Verder ligt het complex wel een beetje 'op het platte land' en dus hebben we een paar dagen een auto gehuurd. Kefalonia is erg mooi, veel mooie stranden en qua grootte is het ideaal om een paar dagen het eiland te verkennen met de auto.

Gereisd met partner in augustus 2012

Prima appartement.

Maxine, 15-8-2011

Mooi verzorgde tuin en schone, eenvoudige appartementen. Lekker ruim balkon. wel vervoer nodig, in de supermarkt kan je een scooter of motor huren. De prijzen hier liggen wat lager dan op de andere bekende Griekse eilanden. Geweldige zeeschildpadden gezien in de haven van Argostoli! Heerlijk rustig weekje gehad!
Gereisd met partner in augustus 2011

Super apartementen!

Man/vrouw, 14-8-2011

We zijn net een week terug uit Keffalonia, maar willen zo weer in het vliegtuig stappen. Wat een geweldige vakantie hebben we gehad. Dat komt mede door de hele fijne sfeer bij de appartementen van Barbara en haar familie. Waar vind je in de drukste weken van het jaar nog de rust van het naseizoen! In het appartement is alles aanwezig. Schone handdoeken op tijd. We zaten in de bijgebouwen, maar dat is absoluut geen bezwaar. Veel gezien en lekker Grieks gegeten. Vooral bij Muses en bij Avitho baai (bovenste restaurant) kun je heerlijke dingen vinden. Ook scooter huren was geen probleem. Vraag maar in de supermarkt (op 10 minuten lopen!). Echt een aanrader!
Gereisd met partner in juli 2011

Ruim en schoon Appartement

Ronald, 4-8-2011

Het complex bestaat uit 2 gedeeltes: 1 gedeelte met zwembad en een tweede ongeveer 200 meter verder. Wij zaten in het laatste. We waren op vakantie met 2 tieners en hadden 2 appartementen in het 2e gedeelte. De appartementen waren zeer ruim, schoon en goed onderhouden. Er is een keukentje met 2 kookplaten en een Grieks keukeninventaris: alles afgestemd op 2 personen. Dus 2 messen, 2 vorken etc. De eigenaar en zijn dochter zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Een minisupermarkt ligt op 750m afstand. In de buurt liggen 3 restaurants en een internetcafe (Crazy George).

Het appartement ligt op een kleine 10 minuten lopen van het strand (Ai Helis), maar een auto is zeer aan te bevelen ivm de wat afgelegen ligging van het appartement. Met de auto is het een kwartier rijden naar het leuke hoofdstadje Argostolie.

Locatie (Google Earth): 38° 6'26.09"N, 20°31'13.35"O

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Rustig,schoon,verzorgt.

Guido Fliek, 31-7-2011

In juli 2011 hier een week verbleven. Prima appartement/studio. Wij zaten in het nieuwe gebouw. Nieuw en schoon. Ruim 100 mtr van hoofdgebouw met zwembad. Ligt dicht bij vliegveld maar geen last van. In de omgeving enkele restaurantjes. Let op, bij rest. Acropolis wordt je flink getild met de prijs. rest. Fios op 100 mtr van Barbara zeer goed, voordelig en erg vriendelijk. Op 500 mtr van Barbara zit een kleine supermarkt. Iets dichter bij een goede auto verhuur en barretje(crazy goerge) met gratis WiFi.

Barbara zelf heeft geen internet. Airco mogelijk voor 5 euro/dag extra. Zwembad ideaal en ruim voldoende ligbedden. Zwembad niet geschikt voor kleine kinderen die niet kunnen zwemmen. Barbara ligt afgelegen en een auto is wel nodig voor de nodige toertochtjes. Aanraders:Myrthos Beach,Italiaans rest. Paparazi in Aristoli,Gerisimo kerk, Assos, Fiskerado.Restaurantje bij Avathos beach(dichtbij barbara) ook zeer goed.

Petanni Beach.Zendmast in natuurpark. Voor een week genoeg te doen.

Gereisd met vrienden in juli 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Barbara bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Barbara in Kefalonia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Barbara zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Barbara scoort een 8.3 uit 10 op basis van 27 reviews.