8,4

686 reviews over Hotel Senegambia Beach in het Nederlands

You love it or you hate it.

Mevr.M.Janssen., 4-8-2017

We loved it. Maar er zijn ook mensen die het niet zo zien zitten in Gambia, buiten het hotel heb je steevast altijd wel iemand die met je meeloopt en die je moeilijk weer kwijtraakt, vragen als houw are you, what is your hotel, i have taxi, i can be gide zul je veel en vaak horen, het is hun brood winning het is tenslotte een derde wereld land, als de bus stopt bij het vliegveld hebben ze je koffers al op een karretje, zo kunnen ze ook een boterham verdienen.

Als men merkt dat je al vaker geweest bent haken ze af.

Wij zijn op dit land ``gevallen`` vanwege de vriendelijke mensen, maak een tocht door het binnenland met een goede gids, en je maakt onvergetelijke ervaringen mee.

Eerst met het busje waar de achterruit uit is en met plastic dichtgeplakt,maar die wel airco heeft (god zei dank bij 45 graden) oh ja en waar onze kinderen nog door de achterbank zakten.

Dan stoppen bij het ``wegrestaurant``waar al 3 maanden niemand meer is geweest, De eigenaar gaat eerst maar eens inkopen doen, en dan afwassen op de grond in een emmer met zand, in de hoek ligt een moederhond met pupjes , geweldig, 3 uur later rij je verder en kom je bij de veerpont aan, kilometers auto`s en vrachtwagens wachten tot ze kunnen oversteken, je weet niet wat je ziet, mensen zijn eten aan het koken, sleutelen aan hun vrachtwagen, dagen duurt het voordat ze kunnen oversteken, wij als toeristen krijgen net als de ambulance etc, ``voorrang``maar niet voordat er ``onderhandeld ``is, het is heet en lijkt steeds heter te worden een man met een stapel handdoeken komt langs of we er eentje willen kopen, HEMA kwaliteit wist hij, geweldig! Eindelijk kunnen we op de veerboot maar die gaat halverwege de rivier stuk en dus moeten we met de andere boot worden gesleepd even een spannend moment , boot is vol geladen met bussen vrachtwagens, boven op de bussen liggen de geiten en ander vee vastgebonden. Uiteindelijk halen we de overkant, een Jeep die van de andere boot afrijdt kiept naar voren en zit vast in de blubber met man en macht wordt hij eruit gehaald. Dan gaat onze reis verder, naar de boot, voor een aantal uren varen over de Gambia rivier, je ziet hier ook nijlpaarden, deze zijn zeer gevaarlijk, waardoor de kapitein van de boot veelvuldig zegt ``KEEP THE BALANCE`` zodat we niet kapseizen. En dan een nachtje slapen midden in de bush, ontzettend heet en ongelooflijk veel geluiden `s nachts, van allerlei dieren en diertjes. En dan `s ochtends ontbijt, een aap heeft al precies door hoe het dekseltje van het melkpotje eraf moet en doet hem ook weer netjes dicht. Dorpjes bezocht, ongelooflijk je gaat helemaal terug in de tijd, hoeveel kinderen ik had, ik zei 3 nou dan was ik nog geen moeder pas vanaf 5. Wat een vriendelijke mensen en kinderen! Toen een ziekenhuis bezocht, daar was een vader zijn eigen kind doormiddel van een ``ballon beademing`` aan het beademen, de nurse kwam en zei, it`s finished, het kind was dus overleden, hoe goed hebben wij het hier en deze mensen hebben niets, je wordt ongelooflijk met je neus op de feiten gedrukt en dat is ook goed!

Ook een schooltje bezocht, zo een lieve kinderen, kinderen lopen kilometers in alle vroegte om bij hun schooltje te komen, kinderen van Nederland weet hoe goed jullie het hebben........En dan het hotel Senegambia, prima hotel, er zijn nieuwe mooie kamers bij gebouwd die je kunt boeken, zwembaden fijn, leuk als een moeder aap met haar kleintjes komt drinken bij het zwembad. Er is op je kamer water als er water is en er is stroom als er stroom is dat moet je op de kop toenemen kun je daar niet mee leven moet je niet gaan. Verder hele fijne goedkope massages, die dan ook altijd zijn uitgeboekt, dus tijdig reserveren! Wat een heerlijk land, keep it slow en geniet van het leven!!!

Gereisd familie in november 2015

Super hotel, Gambia een ware beleving

Dion, 9-7-2017

Veruit het beste hotel van het land...schitterende ligging, geweldig zwembad bij het strand. Zelfs in het laagseizoen een absolute aanrader. Personeel is absurd vriendelijk en behulpzaam. De nieuwe kamers zijn zeer mooi en de ligging direct aan de strip is uitstekend.

Je moet uiteraard wel tegen de aanloop van Gambianen kunnen, ze willen allemaal iets aan je verdienen dus wimpel ze duidelijk doch vriendelijk af dan geven ze het uiteindelijk echt wel op. Koop ook nooit iets van een kind, zo stimuleer je enkel de kinderarbeid.

Gereisd met partner in januari 2017

wederom geweldige vakantie

mooi en goed hotel, 18-6-2017

Mooi en schoon hotel waar de apen je met een bezoekje komen vereren. Op 100 meter van de "strip" waar je verschillende en goede restaurantjes vindt. Prima ontbijt en vriendelijk personeel. Veel van het strand is weggeslagen maar daar wordt nu hard aangewerkt. Op de ligweide zijn voldoende bedjes beschikbaar. Een excursie met de veerboot is een belevenis en zeker aan te raden. Superiorkamer is aan te raden.
Gereisd met partner in maart 2017

Geweldig hotel, geweldige reis

Maaike, 13-6-2017

Het hotel heeft allereerst een geweldig park waar je al van alles ziet! De twee meest voorkomende apensoorten lopen regelmatig over het park heen, er zitten allerlei hagedissen/leguanen soorten op het hotel en nog véél meer vogels! Om half 12 elke dag worden de gieren gevoerd door de vogelaars van Senegambia beach birdwatching, wat erg leuk is om mee te maken.

De tours met hen zijn ook géweldig! De gidsen doen er alles aan om je reis geweldig te maken.

Beide zwembaden (bij het strand en bij het restaurant) zijn erg fijn! Bij het strand wat drukker en je kan er eten & cocktails bestellen.

Slaapkamers zijn ook erg fijn! Goede en grote bedden, schone badkamer en een fijn balkon of terras om heerlijk savonds te genieten.

Tip: Vraag de tuinman naar de slaapplaatsen van de vleermuizen! Wij hebben er een vliegen hondensoort gezien (Kleine Epaulattenvleerhond) en een Mauritiaanse Grafvleermuis!

Een enorme aanrader dit hotel!

Erg mooi

Marc, 29-5-2017

Het mooiste waren de trips die we maakte met een lokale gids die meer doet dan zijn afspraken nakomen.

Ik raad dan ook iedereen aan om gebruik te maken van zijn diensten.

De omgeving van het hotel is schitterend, veel apen, gieren en andere vogels.

Op de strip zijn veel mensen die geld willen hebben van je, blijf vriendelijk maar zeg duidelijk nee.

Het minste was de begeleiding van touroperator, die liet mensen gewoon aan haar lot over.

Vele klanten klaagde over haar.

Great

Pepertje, 29-5-2017

Senegambia hotel is prima als je een superior room hebt. We zaten op een steenworp afstand van het zwembad als ook van de zee, die inderdaad voor een groot deel is weggeslagen. Leuk is het om de "mannen" mee te helpen met het visnet naar binnen te trekken, als ook op zee te vissen met captain Alex. Over het strand lopen veel verkopers van fruit/armbandjes/kleden/beeldjes etc. Let wel; als je belooft de volgende dag iets te kopen of een heerlijke versgeperste vruchtensap te gaan drinken bij de juicebar hou je dan aan je woord, ze rekenen erop! Wifi is bij het zwembad/strand het beste, gewoon even vraag naar het password. Ontbijt is heerlijk en uitgebreid. Op de strip gaan eten bij de restaurants die in handen zijn van de Gambianen zelf! (oké, muv de heerlijke pannenkoeken bij TeJo) Veel restaurants zijn in handen van Libanezen en die inkomsten verdwijnen naar Libanon terwijl Gambia ze hard nodig heeft. Met gerust hart kan je een lokale gids inhuren, let wel; tuurlijk willen ze allemaal verdienen! Indien de Gambianen je "lastig" vallen met wat ze willen verkopen; duidelijk No zeggen en beleefd blijven, op die manier laten ze je met rust en wensen ze je nog een fijne dag toe!

Wij zijn in het laagseizoen geweest wat heerlijk was, niet druk, geen handdoekje hoeven te leggen en geen massale excursies, weet niet of we het zo fantastisch zouden hebben gehad in het hoogseizoen.(95% van de hotel bezoekers waren Nederlanders)

Nog 1 laatste tip: als je geld wil wisselen; doe dit aan de linkerkant voor de ingang van het hotel bij Modou. Goede koers en geen extra kosten!

Gereisd familie in april 2017

Geweldig

Esther, 27-5-2017

Prima kamers, prachtige tuin met prachtige bomen en bloemen aapjes, vogels en varanen. Strand helaas bijna weggeslagen maar fijne zwembaden.
Gereisd alleenreizend in april 2017

fantastisch resort met veel dieren op het resort

albert van der heijden, 25-5-2017

Het eten is erg goed en er lopen veel aapjes rond, ook zie je zeer veel vogels en grote gieren die ze elke dag voeren.
Gereisd met partner in oktober 2015

heerlijk goed hotel, prima kamer en restaurant

Marga, 22-5-2017

We vonden alles helemaal geweldig. De wifi was niet altijd ok

Uitstekend Hotel! (superiorkamer)

van den Berg, 18-5-2017

Voor Afrikaanse begrippen uiterst prima! Goed ontbijt. Avondeten is ook goed te doen. Ik zou wel een superiorkamer nemen , daar ontbreekt je niets aan.

Zeer vriendelijk personeel!

De zgn 'strip' viel ons wel erg tegen. Is een zijstraatje met een paar tentjes waar je aldoor (tot het irritante aan toe) lastig gevallen wordt.

Pas op voor man met rastakrulletjes die goed Nederlands spreekt en verstaat. Wil je geld afhandig maken door je eerst een armbandje om te doen en je zgn te laten weten dat je nu lid van 'de club' bent die arme mensen rijst geeft dmv inzameling geld!

Als je in het hotel blijft heb je nergens last van. Als je wordt opgehaald voor excursies is ook prima te doen.

Gereisd met partner in april 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Senegambia Beach*** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Senegambia Beach in Kololi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Senegambia Beach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Senegambia Beach scoort een 8.35 uit 10 op basis van 692 reviews.