Hotel Senegambia Beach ***

8,4

694 reviews over Hotel Senegambia Beach in het Nederlands

Verrassend goed

Henny van Aart, 16-10-2017

Ondanks dit een vrij groot hotel is, doet dit niets af aan de kwaliteit. Zeer vriendelijk personeel, veel natuur met apen, gieren, varanen en vogels. Wij hadden gekozen voor een basiskamer, deze zijn wat gedateerd doch wel schoon. Iedere ochtend werd de kamer gedaan waarbij zelfs onze kleren werden opgevouwen. Toen wij er waren was 1 zwembad in onderhoud echter kon er gewoon gebruik worden gemaakt van het zwembad bij het strand.

Wij zijn van mening dat dit hotel het best gelegen is als het gaat om in de avond lekker uit te gaan eten. Keuze genoegd op de Senegambia Strip.

Wij zijn met touroperator gevlogen, goed geregeld. Wij hebben 2 dagen een tour gedaan met touroperator en twee dagen zijn wij met een lokale chauffeur gegaan. Ons advies, als je wat wilt zien, kun je beter gebruik maken van een lokale gids. Deze zijn goedkoper en kennen de mensen. Je kunt zelf aangeven wat je wilt zien aan hem en hij brengt je er naar toe.

Gereisd met partner in oktober 2017

Alles is oke in dit hotel

Raimond & Uschi, 16-10-2017

Heel mooi gelegen en uitgebreid hotel met vele gebouwen waarin de kamers zich bevinden.

Wij hadden een superieur kamer, heel groot met ook grote badkamer.

Elke dag schoonmaak en verse handdoeken.

Voor zwembad en strand krijg je er ook 1, wanneer niet meer fris omruilen bij receptie voor € 1,00.

Wij vonden het ontbijt erg uitgebreid, voor elk wat wils zowel koud als warm.

Waarschuwing voor de echte Nederlanders, GEEN hagelslag of Nutella aanwezig!!

Op het moment wordt er wat ver/gebouwd en wordt er hard aan het weggeslagen strand gewerkt, kan wat overlast geven.

Als het goed is gaat deze week het vernieuwde zwembad bij ingang weer open.

Dan zal de drukte bij het zwembad bij de zee wat afnemen.

De mensen die er werken doen alles voor je en zijn bijzonder vriendelijk.

Wifi in hotel is wel erg onbetrouwbaar, beslist verbeterpunt voor ze.

Blijf niet in het hotel maar beleef The Gambia ook, je zult verrast zijn.

Wil je echte het beste van het beste zien/doen?

Boek dan de excursies bij lokaal bureau al voor dat je op vakantie gaat.

Eigen Nederlandstalige site.

Gereisd met partner in oktober 2017

prima hotel met mooie tuin met planten en dieren.

jac, 13-10-2017

Afrikaanse "hotel sterren" zijn geen Europese sterren, bedenk altijd dat je in een derde wereld land bent. Super vriendelijk personeel. In tegenstelling met wat ik elders heb gelezen: mij is door personeel nooit om fooi of presentjes gevraagd. Ontbijt weinig keus maar wel smakelijk. Elke avond was er live muziek of ander amusement zonder dat op het laatst publiek het podium op werd getrokken en daarmee de sfeer van de avond te verpesten.

Alles bij elkaar een prima Afrikaans hotel. Wel vind ik de hotelprijzen Gambia in vergelijking met bv. Turkije of Egypte aan de hoge kant.

Gereisd alleenreizend in september 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Senegambia Beach bij:

In 1 woord een fantastisch hotel.

Hetty & Jack Vrieselaar, 28-9-2017

Het enige maar dan ook het enige minpunt was het ontbijt. Het was niet erg gevarieerd. Maar voor de rest zoals lunch en diner was helemaal goed. Vooral de bbq was super.
Gereisd met partner in februari 2016

Geweldig hotel in een mooi land

Monique, 6-9-2017

Fijn hotel vriendelijke mensen. Dichtbij het apenpark en op de strip met leuke restaurantjes. Ondanks het regenseizoen helemaal geen last er van gehad gewoon kunnem zwemmen ect. Erg mooie natuur in die tijd.
Gereisd met vrienden in oktober 2015

annie, 23-8-2017

mooi park met veel apen mooie kamers onbijt was heel uitgebreid
Gereisd met vrienden in november 2016

Een fantastische vakantie. Echt een aanrader.

Karin M., 21-8-2017

Het Senegambia Beach hotel is een prachtig hotel met vriendelijk personeel. De kamers liggen verspreid in de grote, goed onderhouden tuin. Kies wel voor een superieur kamer. Deze is gerenoveerd. Een prima bed, voldoende opbergruimte, een ruime badkamer (met stort/regen-douche) en een goed werkende airco. Wifi in de kamer is slecht en eigenlijk alleen bij de atlantic pool redelijk. Regelmatig apen op het balkon gehad. Wij waren in de regentijd. Een paar keer een flinke bui gehad, maar het was goed te doen in deze periode. Het was heel erg rustig in het hotel en op de Strip. Bij het hotel weinig animatie. Een nadeel in deze periode is wel dat je heel vaak wordt aangesproken. Ze willen graag geld aan je verdienen of vragen om geld of kleding. Wij hebben er rekening mee gehouden en vonden het niet heel erg storend. Excursies kan je het best boeken bij de Official Tourist Office, net buiten het hotel. Bijna de helft goedkoper voor dezelfde excursie. Je krijgt een eigen jeep met chauffeur en een gids. Wij hebben zoveel meer gezien en gehoord dan de mensen die met de reisorganisatie gingen en het was perfect geregeld allemaal. De Gambia South tour is echt een aanrader. Gambia is een prachtig land en de mensen zijn verschrikkelijk aardig. De moeite waard!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

geweldig

tea, 20-8-2017

vind alles goed we gaan al voor de 5x ,park is mooi, strand lekker relax wij vinden het fantastisch gaan in nov.weer met vrienden
Gereisd met partner in april 2017

You love it or you hate it.

Mevr.M.Janssen., 4-8-2017

We loved it. Maar er zijn ook mensen die het niet zo zien zitten in Gambia, buiten het hotel heb je steevast altijd wel iemand die met je meeloopt en die je moeilijk weer kwijtraakt, vragen als houw are you, what is your hotel, i have taxi, i can be gide zul je veel en vaak horen, het is hun brood winning het is tenslotte een derde wereld land, als de bus stopt bij het vliegveld hebben ze je koffers al op een karretje, zo kunnen ze ook een boterham verdienen.

Als men merkt dat je al vaker geweest bent haken ze af.

Wij zijn op dit land ``gevallen`` vanwege de vriendelijke mensen, maak een tocht door het binnenland met een goede gids, en je maakt onvergetelijke ervaringen mee.

Eerst met het busje waar de achterruit uit is en met plastic dichtgeplakt,maar die wel airco heeft (god zei dank bij 45 graden) oh ja en waar onze kinderen nog door de achterbank zakten.

Dan stoppen bij het ``wegrestaurant``waar al 3 maanden niemand meer is geweest, De eigenaar gaat eerst maar eens inkopen doen, en dan afwassen op de grond in een emmer met zand, in de hoek ligt een moederhond met pupjes , geweldig, 3 uur later rij je verder en kom je bij de veerpont aan, kilometers auto`s en vrachtwagens wachten tot ze kunnen oversteken, je weet niet wat je ziet, mensen zijn eten aan het koken, sleutelen aan hun vrachtwagen, dagen duurt het voordat ze kunnen oversteken, wij als toeristen krijgen net als de ambulance etc, ``voorrang``maar niet voordat er ``onderhandeld ``is, het is heet en lijkt steeds heter te worden een man met een stapel handdoeken komt langs of we er eentje willen kopen, HEMA kwaliteit wist hij, geweldig! Eindelijk kunnen we op de veerboot maar die gaat halverwege de rivier stuk en dus moeten we met de andere boot worden gesleepd even een spannend moment , boot is vol geladen met bussen vrachtwagens, boven op de bussen liggen de geiten en ander vee vastgebonden. Uiteindelijk halen we de overkant, een Jeep die van de andere boot afrijdt kiept naar voren en zit vast in de blubber met man en macht wordt hij eruit gehaald. Dan gaat onze reis verder, naar de boot, voor een aantal uren varen over de Gambia rivier, je ziet hier ook nijlpaarden, deze zijn zeer gevaarlijk, waardoor de kapitein van de boot veelvuldig zegt ``KEEP THE BALANCE`` zodat we niet kapseizen. En dan een nachtje slapen midden in de bush, ontzettend heet en ongelooflijk veel geluiden `s nachts, van allerlei dieren en diertjes. En dan `s ochtends ontbijt, een aap heeft al precies door hoe het dekseltje van het melkpotje eraf moet en doet hem ook weer netjes dicht. Dorpjes bezocht, ongelooflijk je gaat helemaal terug in de tijd, hoeveel kinderen ik had, ik zei 3 nou dan was ik nog geen moeder pas vanaf 5. Wat een vriendelijke mensen en kinderen! Toen een ziekenhuis bezocht, daar was een vader zijn eigen kind doormiddel van een ``ballon beademing`` aan het beademen, de nurse kwam en zei, it`s finished, het kind was dus overleden, hoe goed hebben wij het hier en deze mensen hebben niets, je wordt ongelooflijk met je neus op de feiten gedrukt en dat is ook goed!

Ook een schooltje bezocht, zo een lieve kinderen, kinderen lopen kilometers in alle vroegte om bij hun schooltje te komen, kinderen van Nederland weet hoe goed jullie het hebben........En dan het hotel Senegambia, prima hotel, er zijn nieuwe mooie kamers bij gebouwd die je kunt boeken, zwembaden fijn, leuk als een moeder aap met haar kleintjes komt drinken bij het zwembad. Er is op je kamer water als er water is en er is stroom als er stroom is dat moet je op de kop toenemen kun je daar niet mee leven moet je niet gaan. Verder hele fijne goedkope massages, die dan ook altijd zijn uitgeboekt, dus tijdig reserveren! Wat een heerlijk land, keep it slow en geniet van het leven!!!

Gereisd met oudere kinderen in november 2015

Super hotel, Gambia een ware beleving

Dion, 9-7-2017

Veruit het beste hotel van het land...schitterende ligging, geweldig zwembad bij het strand. Zelfs in het laagseizoen een absolute aanrader. Personeel is absurd vriendelijk en behulpzaam. De nieuwe kamers zijn zeer mooi en de ligging direct aan de strip is uitstekend.

Je moet uiteraard wel tegen de aanloop van Gambianen kunnen, ze willen allemaal iets aan je verdienen dus wimpel ze duidelijk doch vriendelijk af dan geven ze het uiteindelijk echt wel op. Koop ook nooit iets van een kind, zo stimuleer je enkel de kinderarbeid.

Gereisd met partner in januari 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Senegambia Beach bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Senegambia Beach in Kololi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Senegambia Beach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Senegambia Beach scoort een 8.38 uit 10 op basis van 700 reviews.