Aparthotel Baobab Holiday Resort **

7,9

104 reviews over Aparthotel Baobab Holiday Resort in het Nederlands

basic hotel

anoniem, 20-4-2017

basic hotel voor een lage prijs. Elektriciteit in Gambia valt meerdere keren per dag uit. Douchekraan stond onder stroom van camerasysteem waardoor je een schok deed, gemeld aan de receptie werd echter niets mee gedaan.
Gereisd met partner in april 2017

Gezellig Hotel met afrikaanse sfeer

Carreen Oosterom, 19-4-2017

Altijd vrolijk, klantvriendelijk personeel. Mooi zwembad, leuk strandje op 10 minuten loopafstand waar je goed een hapje kan eten.
Gereisd met partner in januari 2016

Baobab the place to be

Annette en Michaël, 14-4-2017

Prima kleinschalig hotel, goede service en heel aardige mensen. Staan steeds voor je klaar. Wij komen al 10 jaar in Gambia en de laatste 6 jaar in dit hotel. Willen geen ander meer.

Vind het alleen jammer van de review over de reservering van de bedjes. Er zijn nogal wat nieuwe bedjes bij gekomen!! En als zij last hebben dat wij bedjes reserveren, moeten ze dit niet gaan overdrijven en was beter geweest om ons daar op aan te spreken dan hadden wij het kunnen uit leggen!! Als je geweten had waarom wij dit deden, had je dit zeker niet zo geschreven!! En dan achter onze rug naar de receptie gaan?? Het is altijd nog beter, dan drank kopen in het dorp en stiekem op je kamer op te drinken!! of een glas wijn/bier achter je boek verstoppen!

Gereisd met vrienden in februari 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Baobab Holiday Resort bij:

fantasties goed en fijn vriendelijke mens

henk smulders, 14-3-2017

dat het een h eel andere cultuur is da de mensen heel vriendelijk zijn meerderen wel arm maar wel behulpzaam . als men niet van rare geurtjes houd niet naar de vis afslag gaan hahahaha

Hernieuwde kennismaking

Leo, 9-3-2017

Was een warm welkom na verleden jaar ook in Baobab geweest te zijn, heel vriendelijk personeel. Iedereen herkende ons nog, niet belangrijk, maar wel leuk. Tijdens ons verblijf werden ineens de ligbedden vervangen, was ook wel nodig, en in de badkamers planchettes e.d. vervangen, wel eenvoudig, hoop niet dat goedkoop duurkoop maarja, tis Gambia. Ontbijt, zeer eenvoudig, wellicht te, maar pak hagelslag mee uit Nederland, kom je een eind. Prijs van de accomodatie is er dan ook naar! Eenvoudig maar genoeg. Verwacht niet teveel van de wifiverbinding, valt redelijk vaak weg, en af en toe ploep, geen stroom meer. Ze doen er alles aan om het snel weer in orde te maken, maar tis iets waar rekening mee gehouden moet worden.Waar je ook rekening mee moet houden en dat is toch te triest voor woorden: alle mannen en vrouwen die vanuit Nederland en ook ander landen komen om of met een Gambiaan of Gambiaanse het bed te delen ter innerlijk genot. Op zich niet zo`n probleem zou je zeggen, maar in Baobab is het een komen en gaan van mannen en vrouwen die tijdens de vakantie van pretzoekers de kamer delen! En dan gaat het vaak nog om oudere mannen en vrouwen die een jonge gambiaanse blom bezigen, yakkie. Erg is het dat het hotel deze vorm van toerisme gedoogd en de mensen tegen betaling toestaat de kamer te delen. Ben echt geen zedenprediker, maar dit gaat in Baobab wel erg ver.Jammer, want het is zo leuk daar! Ondanks de eenvoud! Hou deze vorm van toerisme buiten de poort, zou prettig zijn en scheelt ergernis.

geweldig

ronald en jolanda, 1-3-2017

mooi hotel, wij hadden een grotere kamer op de begane grond. (zit kamer, eetkamer en slaapkamer met badkamer) zwembad werd elke dag schoongemaakt net als de kamers. elke dag schone handdoeken. personeel is aardig en behulpzaam. er heerst een vriendschappelijke stemming bij dit hotel. helaas waren er 4 mensen die later suport kregen van nog 2 mensen. elke dag om 06:00 reserveerden ze 6 van de 12 ligbedjes door hun handdoek er op te leggen om vervolgens lekker tot 10:00 uur te ontbijten en dan 2 uurtjes op het bedje te gaan zitten om vervolgens aan een tafeltje te gaan zitten.. het hele hotel had het over deze mensen. aangegeven bij de hotel receptie maar die vertelde dat iedereen gewoon op de bedjes mocht liggen dus als er niemand op lag dan handoek verwijderen en er op gaan liggen. wij hebben ons niet verlaagd tot het niveau van die mensen en gevraagd of er niet meer bedjes konden komen. helaas had de eigenaar al zijn geld in de verkiezingen gestoken dus was het op. gaarne dus samen delen met de bedjes dan is de sfeer super goed.

Super vakantie gehad

Ingrid, 24-2-2017

Wij hebben een top vakantie gehad in Gambia.

Hotel is kleinschalig en het personeel is vriendelijk. Wij zijn voor een spotprijs naar Gambia geweest en hebben een week lang genoten. Wij zijn elke dag wat gaan bezoeken en ploften daarna lekker in het zwembad. In oktober is het vrij heet in Gambia en dan is een zwembad na een dag weg echt lekker! Gezien de prijs krijg je echt waar voor je geld. Kamers elke dag netjes schoongemaakt. Ontbijt summier, maar het avondeten daar in tegen is echt top! Meerdere malen heerlijk gegeten. De gambiaanse gerechten moet je proeven! Zo af en toe valt de stroom, dit wordt snel opgelost door het personeel door de aggregaat aan te zetten. Maar ach je bent in Gambia he.. Ik durf wel te zeggen dat dit een van de mooiste vakanties is geweest. Prima hotel, maar ga op stap, er is zo veel moois te zien!! Je moet wel de taxi pakken om naar restaurants te gaan, maar een taxi kost niet veel.

Gereisd met partner in oktober 2016

Verschrikkelijk

Nooitmeer, 7-10-2016

Zonzeker, goede reviews en er even goedkoop een weekje relaxt tussenuit, dacht ik. Wat ben ik daar van teruggekomen. Liever wat meer betalen, want voor mij nooit meer Gambia of Baobap. Als dame alleen word je bij elke stap die je zet ongeveer aangerand, zelfs het personeel van het hotel schoof briefjes toe met dat ze graag een blanke vrouw wilden hebben (lucky me) en aan het strand idem. Onbegeleid lopen van hotel naar strand is niet te doen (van strandbedje naar de zee nog geeneens en ik ben zeker geen Doutzen Kroes). Werd er buitengewoon gestresst van, nee is gewoon geen nee. Dankbaar zijn ze absoluut, maar het gaat alleen maar om je geld en je spullen. Iedereen vraagt je om mee te komen hun hutje te bekijken zodat je de familie gaat sponsoren ofzo (veel mensen doen dat ook).

Het ontbijt was even schrikken (hompen stokbrood met jam en een ei), als je verder kijkt, kun je ook een heerlijk eitje of een pannenkoek krijgen. Verwacht gewoon niet iets als in Egypte.

De rekening bij het uitchecken drie keer laten narekenen, drie keer een andere prijs (met tientallen euros verschil). Kamer armoedig (gescheurde lakens, gaten in de horren, veel tegels kapot, alles hangt en staat schots en scheef). Prikken vooraf gehaald (eigen fout dat ik dat niet heb gecheckt, maar werd bij boeken niet aangegeven). Hotel zit ook vol met westerlingen die wél een weekje gezelschap kopen, dus logisch dat ze daar vanuit gaan. Zowel oudere blanke vrouwen met hele jonge Gambianen, als andersom. En bij thuiskomst had ik een prachtige, levende souvenir onder mijn huid (google: Freek Vonks larven knabbel en babbel). Bah! Nooit meer.

Gereisd alleenreizend in november 2015

Kleinschalig, gezellig, knus!

Rixt Bruinsma, 2-5-2016

Service is echt goed en personeel zeer vriendelijk! Ze doen alles voor je om je verblijf Top te maken.

Avond eten is iets minder, als je een taxi naar de strip neemt heb je voor een paar euro (à 7,50, 10) een lekkere avondmaaltijd.

Gereisd met partner in april 2016

Fijn en eenvoudig

Maja, 1-5-2016

Het is een leuk en kleinschalig hotel. Het is niet ommuurd en afgesloten voor anderen. Op zaterdagavond zat het restaurant vol met jongeren uit de omgeving. Het personeel was heel erg vriendelijk en behulpzaam. De kamers waren eenvoudig, maar goed. De bedden en kussens erg fijn. Schoon. Het hotel lag in een rustig gedeelte. Je kon gemakkelijk van het hotel met een taxi of een busje naar het drukkere deel. Het ontbijt bestond uit een warm en koud gedeelte. Elke dag witte bonen, uien met tomaat, worstjes. Maar ook stokbrood met kaas.
Gereisd met partner in april 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Baobab Holiday Resort bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Baobab Holiday Resort in Bijilo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Baobab Holiday Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Aparthotel Baobab Holiday Resort scoort een 7.94 uit 10 op basis van 106 reviews.