Hotel Ocean Bay *****

Hotel Ocean Bay
Ocean Bay

26 tips over Ocean Bay

Marjan, 14-1-2016
Boek je excursies bij het tourbureautje recht tegenover het hotel. Je herkent ze aan de paarse polo's. Zo steun je de locals. Ze geven identieke tours voor minder geld. Bobo was onze gids: vriendelijk en betrouwbaar.
Dirk Verhelst, 4-5-2015
Van zodra je op het strand komt wordt je benaderd door de lokale bevolking om van alles te verkopen. Vrees dit niet en koop (fruit, fruitsap, enz..) of geef iets aan hen, ze zullen de hele week uw beste kameraden zijn. Wij deden een viertal uitstappen met Buba, deze gids kan je vinden in het hotel aan het sigaretenstandje (bij de fontein). Top begeleiding, veel gezien en superleuk.
riavanheuven, 27-12-2014

Leuke excursies, maar boek bij de lokals. Goedkoper en je ziet meer.

Jegan buiten de poort spreekt Nederlands.

fam. van Dalen, 24-12-2014

Met een erkende gids een uitstapjes maken(www.dibbatours.com). Hij regelt alles voor je en je ziet veel meer van het land en het kost je minder.

We zijn 3 dagen op stap geweest, hij haalt je op bij het hotel en brengt je weer veilig thuis.

Hanna, 16-3-2014
In het begin even wennen op straat, want je wordt door iedereen aangesproken. To. het hotel is er een lokale tourguidebureau, (mannen in paarse polos). Wij hadden de beste en liefste gids ooit. Integer, bescheiden en goed in zijn vak. Vraag naar Bobo, hij begeleidt je overal naar toe, vraagt weinig en is goed en zeer betrouwbaar!!!! Wij voelden ons veilig bij hem. Tip: Neem zo veel mogelijk oude kleren,schoenen, leesbrillen etc mee; daar zijn ze zo blij mee!! Voor de school stiften, ballen
Marinka van Zantvliet-Wulf, 12-3-2014
Wij adviseren om met taxichauffeur Solomon op stap te gaan ipv excursies te boeken. Hij verteld ontzettend veel over de omgeving en brengt je overal waar je heen wilt. Dit is nog een stuk goedkoper dan plaatselijke boekingskantoor. Solomon is tegenover het resort te vinden en anders bereikbaar op (+220) 9240800/7450024. Je kunt ook altijd aan de andere taxi chauffeurs vragen naar Solomon. Zij bellen hem dan. Hij rijdt erg netjes en is zeer vriendelijk.Voor 10 euro rijdt hij je de hele dag rond!!

Anneke Kervezee, 20-2-2014
Wandel met een lokale gids (aan de overkant van het hotel) eens door Bakau. Dan zie je het echte Afrika. Wij hebben dat met Essa gedaan, een geweldige gids die je van alles vertelt en heel bescheiden is. Vraag naar hem! We hebben ook een paar ervaringen met andere gidsen en die zijn toch duidelijk op geld uit. Op zich logisch, maar dan is een man als Essa een verademing. Hij laat aan jou over wat je hem wil geven.
Magda Gerlach, 26-1-2014
Het omgaan met de gele en groene taxi's: de groene zijn voor de toeristen en de gele voor de lokale bewoners m.a.w. de groene taxi's hebben "vaste" prijzen en de gele taxi's daarmee kun je onderhandelen! Het kan soms een heel gedoe zijn om als toerist in een gele taxi te stappen ( deze staan niet voor het hotel, dat mogen alleen de groene zijn) omdat de chauffeurs van de groene taxi's je vaak vanaf het hotel volgen. Toch doen, is de moeite zeker waard. Ga samen met een local, de kok Newlands!
Wim, 5-1-2014
Aan de overkant van het hotel is een standje met lokale officiële gidsen, wij zijn twee dagen op stap geweest met Saikou Sanneh. Een zeer capabele gids, zeer correct en met grote ervaring op het gebied van zijn vak. Saikou is ook bij het standje van de gidsen te vinden aan de overzijde van het hotel. Maar hij is ook mobiel te bereiken via tel. 00220-9932009 en e-mailadres ttsquad@hotmail.com.
Hans Wullems, 18-12-2013

Het hotel is begonnen met de all inclusive formule, dit is de doodsteek voor de vele goede lokale restaurantjes. Je kunt overal heel lekker ( e.v.t.lokaal) eten, voor een heel schappelijke prijs (6 tot 8€), zonder je bezorgd te moeten maken over je darmen.

Een restaurantje wat aan te bevelen is, is de Rising Sun, op nog geen honderd meter van het restaurant. Je kunt hier eten waar je zin in hebt. Bestel vandaag wat je morgen wilt eten en de baas gaar dit dan vers op de markt halen.