Camping Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux) ****

Camping Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux)
Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux)
7,6

9 reviews over Camping Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux) in het Nederlands

Prachtige camping, (helaas) zonder zwembad...

Janssen, 23-8-2016

Camping ligt zeer gunstig gelegen en op loopafstand van het centrum. De kampeerplekken zijn ruim en het sanitair is zo goed als nieuw. Hier vindt je letterlijk rust en ruimte. Vermoedelijk komt dit doordat er geen zwembad is en daarmee niet aantrekkelijk genoeg voor gezinnen met kinderen. Gelukkig is er op iets minder dan 30 kilometer een prachtig meer, waar je heerlijk kunt vertoeven. Ruim 1 kilometer van de camping ligt het Vogelpark wat zeker de moeite waard is om te bezoeken. De stad Chatillion-sur-Chalarone (20 km) is een bezichtiging waard. Je kunt met de trein vanuit Villars een bezoek brengen aan Lyon. Door de vele meren in deze omgeving heb je in de avond iets meer last van insecten. De kant en klare tent was eenvoudig maar prima, ook de inventaris zag er verzorgd uit. Wij hadden zelf nog wel een aantal kampeerspullen meegenomen (die we normaal gesproken met onze eigen tent ook meenemen) zoals lamp voor als je buiten zit, waterketel en een tafelkleedje voor de gezelligheid. Wij hebben ons, samen met onze zoon van 14, 'n week lang als God in Frankrijk gewaand.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

prima camping

senior, 31-7-2016

Voor zover ik het begrepen had, is de camping ca 2 jaar geleden overgenomen door het naastliggende vogelpark; het was eerst een camping municipal. Prima camping, grote plaatsen, genoeg schaduw, restaurant redelijk, sanitair schoon. Camping ligt naast het vogelpark ( beslist een aanrader), en de hele dag cirkelden ooievaars boven ons hoofd; heel leuk om te zien. Beheerders en personeel erg vriendelijk en attent. Eeuwig zonde dat het zwembad dicht is. Ook de beheerder vindt het vreselijk; gasten lopen weg. Maar de Gemeente verwacht dat het over een jaar of 2 wel weer klaar zou zijn! ( Wellicht heeft de Gemeente dit jaar geld nodig gehad om de Tour de France in hun dorp te laten komen) Omgeving vonden wij niet zo interessant; her en der een leuk dorpje. De omgeving is een en al merengebied; helaas kon je nauwelijks ergens bij komen; allemaal achter prikkeldraad verstopt.
Gereisd met partner in juni 2016

Prima, maar zwembad staat zonder water!

Reedijk, 29-6-2016

Mooie plaatsen, prachtig nieuw sanitair, vriendelijke ontvangst. Echter het zwembad staat zonder water.
Gereisd met partner in juni 2016

Heerlijke plek

Petra Bouman, 22-8-2013

Mooie camping, goed ligging, alle winkels in de buurt en aan te lopen. Vogelpark echt een aanrader, een genot voor vissers, heerlijk zwembad naast de camping. Voor de echte rustzoekers een genot om hier op vakantie te zijn
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Leuke, schone camping.

Annette, 27-7-2013

Ideale camping voor doorreis naar het zuiden, accepteren het hele seizoen campingscheques van de anwb! Ligt achter het Parc des Oiseaux , vogelpark, een aanrader. Dorpje vlakbij, met winkeltjes, pinautomaten en Aldi en Super-U. Groot zwembad naast de camping, gratis entree. Ook gratis wifi rondom restaurant. Animatie voor de kids aanwezig. Uitstapjes naar Perouges, Trevoux, Bourg en Bresse en per trein naar Lyon (16 euro retour, volw).
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Camping bij een prachtig vogelpark

ceeslien, 25-12-2012

Mooie camping met prima plaatsen. Er waren, ondanks het hoogseizoen, nog genoeg plekken beschikbaar. Nieuw en verzord sanitair. Zeer mooi gemeente zwembad naast de camping. Voor kleine kinderen geen leuke speeltoestellen aanwezig. Nadeel is dat de camping wel langs een wat drukkere weg ligt.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Schitterende camping, mooie plekken

ngnieuwkerk, 5-8-2012

Dit jaar 2 weken op deze camping geweest. Mooie camping met schitterend sanitair. Hee vriendelijk ontvangen en bieden alle hulp bij pech. Komen volgend jaar beslist terug.
Gereisd met partner in juli 2012

Pas op je tellen

Bé Steenbergen, 14-1-2011

In juni 2010 heb ik nog een vriendelijke beoordeling gegeven. Na onze recente vakantie moet ik zeggen: pas op. De camping is verkocht aan het naastgelegen Vogelpark. In september zou een grote verbouwing beginnen, maar men is nog steeds niet begonnen. De toestand van de toiletgebouwen was slecht. Er werd slecht schoongemaakt en er werd weinig werk van de camping gemaakt. Voor je er naartoe wilt: kijk goed uit.
Gereisd met partner in januari 2011

Heel fijne camping

Bé Steenbergen, 13-6-2010

We komen hier al jaren. Een aanrader voor die graag fietst of wandelt en ook af en toe eens een mooie stad wil bezoeken, Lyon bijvoorbeeld.
Gereisd met partner in juli 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux) in Villars les Dombes, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Nid du Parc (vh. Parc des Oiseaux) scoort een 7.59 uit 10 op basis van 10 reviews.