Camping Le Gessy ***

8,1

5 reviews over Camping Le Gessy in het Nederlands

Natuurcamping in optima forma

Janssens, 10-8-2017

Schitterende gelegen camping. Plekken zijn gigantisch groot. Wij stonden op La Rotonde; een plek met zon en schaduw, waarbij je de andere plekken niet ziet. Deze plek ligt op middendeel camping; de afstand naar het sanitairgebouw is goed te doen. Sta je op het onder of bovendeel dan zijn de afstanden groter. Sanitair is verouderd maar is schoon (mede door net gebruik campinggasten) en alles functioneert (warm water ook bij afwasplekken). Bier, wijn, frisdrank en ijs is bij zwembad te koop. Voor andere boodschappen rijdt je in paar minuten naar beneden. In Verclause zit een Super U. Heerlijk zwembad voor de nodige verkoeling. Wij reden meestal even met de auto er naar toe. Is ook te lopen, maar dan kom je weer bezweet boven.

Vriendelijke ontvangst; eigenaar spreekt goed Engels. Gasten is een mix van Nederlanders en Fransen toen wij er waren. Ook gezinnen met jonge kinderen en tieners.

Echt een camping voor rustzoekers, wandelaars en natuurliefhebbers. Let op; het eerste weekend van augustus viert Verclause feest met muziek tot 3 uur 's nachts.

Gereisd met partner in augustus 2017

Bijzondere camping

Leon, 15-8-2016

Le Gessy is een speciale camping. Op de eerste plaats zijn de kampeerplekken immens. Het kan gebeuren dat je vanaf je plek geen enkele andere tent of caravan ziet. Je hebt het gevoel dat je aan het wildkamperen bent. Kortom: heel veel privacy en ruimte. Het nadeel is dat er maar één sanitairgebouw is op dit gigantische terrein. Vanaf sommige plekken is dat een flink end lopen (en nu maar hopen dat je je plas zo lang kunt ophouden...) Over een flink end lopen gesproken: de camping ligt bovenop een berg en het bijbehorende zwembad ligt een eind lager op die berg. Een aardige tippel vanaf het kampeerterrein, maar gelukkig kun je er als je erg lui bent aangelegd ook per auto heen ;-)

De eigenaar en zijn familie zijn bijzonder aardig, hulpvaardig en betrokken. Ze runnen de camping behoorlijk losjes (een receptie is er niet, bel maar als je er bent), en daar moet je tegen kunnen. Wij vonden het wel een verademing.

Voorzieningen zijn er nauwelijks (geen broodvoorziening of winkeltje), alleen wat drankjes en ijsjes bij het zwembad), maar gelukkig is er een prima supermarkt op 2 km afstand.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Paradijs op aarde

Korf, 7-9-2013

Zelden zon camping gezien. We zijn er nu twee keer geweest in 2012 en 2013. Eigenaar is een leuke vent die de huishoudelijke klussen heeft uitbesteed maar aan wie is de vraag. Het zelf bijhouden van het sanitair is dan soms een vereiste. De voormalige beheerders zijn er mee gestopt endaarmee ook wat activiteiten. Verder prachtige, overweldigende natuur en enorme plekken waarbij je een ander echt niet hoeft te zien of tot last kunt zijn.
Gereisd met partner in juni 2013

Een heerlijke onthaast camping!! aanrader !!

Wilco, 6-1-2011

Wij zijn 4 dagen op deze camping geweest en hebben het geweldig naar ons zin gehad. Een fantastisch uitzicht en mooie grote plaatsen met heel veel privacy.

Het is een heerlijke camping om helemaal tot rust te komen of voor de ultieme rustzoeker en/of wandelaar. Want er zijn genoeg mooi wandelroutes in de omgeving. De camping ligt op ca. 30 a 45 minuten van andere grote plaatsen in de Vauclause. Er is geen winkel op de camping maar wel kan je brood bestellen bij de receptie. Voor andere boodschappen kan je terecht in de supermarkt van Verclause op ca. 5 minuten rijden. De beheerders spreken Nederlands en er is ook een Nederlands echtpaar die het sanitair perfect schoon houdt. Voor tieners is er niet veel te beleven behoudens een zwembad wat lager op de berg gelegen is. Dat is wel een aardige wandeling. Wij vonden de camping TOP voor een paar dagen dat was ook onze bedoeling. Om daarna verder te trekken naar een camping meer geschikt voor tieners.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Rustige onthaast camping met geweldig uitzicht

Wilco Meijer, 16-10-2010

Via kennissen hadden we van deze camping gehoord en volgens hen moesten we dit een keer zien en beleven. Deze terrassencamping is inderdaad een heerlijke onthaast camping op de top van een berg. De plaatsen zijn allemaal erg ruim en uit elkaars gezichtsveld gezet zodat het lijkt of je er alleen staat.

In het centrum is een kleine receptie waar je 's-ochtends op bestelling brood kunt halen. Het beheerdersechtpaar is Nederlands wat voor sommige mensen wel wat betreft taal prettig is. Ook het sanitair en gebouw wordt perfect schoongehouden maar is ietwat gedateerd. Voor jonge kinderen zijn er enkele speeltoestellen. Ook is er een heerlijk zwembad op een iets lager gelegen gedeelte op de berg waar je zowel te voet als met de auto naar toe kan gaan.

Voor tieners weinig te doen maar wel veel ruimte om bijvoorbeeld pijl- en boog te schieten! Supermarkt in Verclause op 5 minuten. Nyons is op een rijdafstand van ca. een half uur. Camping is een echte aanrader voor een ontspannende vakantie!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Gessy in Verclause, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Gessy zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Gessy scoort een 8.06 uit 10 op basis van 5 reviews.