Camping Arc en Ciel ***

Camping Arc en Ciel ***
6,3

Matig

70 reviews over Camping Arc en Ciel in het Nederlands

Fantastisch, zoals gastvrijheid moet zijn!

Sandra, 27-7-2017

Het was al weer een aantal jaar geleden dat wij er waren geweest maar de gemoedelijkheid en gastvrijheid is hetzelfde gebleven. De hele crew zet zich voor 1000% in om het de gasten naar hun zin te maken. Als je van prettig, eenvoudig en no nonsens houdt dan is deze camping absoluut een aanrader!
Gereisd familie in juli 2017

Kleine camping rand van n provence

Gaaby, 7-6-2017

Net naasr en onder de autotoute ligt deze camping , klein 50 plaatsen , best geschikt voor campers , als je met caravan bent moet je gelijk van de weg de camping op , en als er geen laats is , is het moeilijk om te keren. Doorda hij vlak onder de autotoute l ligt , is er een constante geluidshinder, die op d n duur erg irritant wordt. Voordeel, gratis goede snelle wifi. Sanitair uitermate goed onderhouden , weinig plaatse s n voor schotel tv Ontvangst. Iin d buirt bakker en levensmiddelen. Als je de camping verlaat met caravan moet je geluk hebben dat je voorrang krijgt, anders kan het lang duren .
Gereisd met partner in mei 2017

Goede camping voor elk wat wils

P. de Wolde, 15-2-2017

Voor de 2e keer een caravan geboekt. Weer voor de camping gekozen, omdat onze oudste(19 jaar) toch weer mee ging. Er is genoeg jeugd in allerlei leeftijden. Ook nu hadden we een hoger gelegen caravan en deze lag heerlijk rustig, met uitzicht over de boomtoppen. Soms hoorde je een auto die over het smalle doodlopende weggetje naar de watervallen ging. Vraag wel om deze caravans, want de andere liggen lager en veel meer op elkaar. De auto's kunnen niet direct naast de caravan, maar hebben een eigen parkeerplaats er vlak naast. Voor elke caravan 1. Soms moet je een paar treden op om bij de caravan te komen, maar hierdoor heb je veel privacy. Wij hadden er geen problemen mee dat het zwembad dicht was, de badmeester moet ook even pauze hebben!! Wat betreft de slechte cijfers....wij kunnen ons hier totaal niet in vinden. De jeugd ging 's avonds naar de watervallen en kwam tussen 12 en 1 terug. Ze liepen in groepen langs onze caravan (ramen open), maar fluisterden wel. Weinig tot geen last van ze gehad.

De jongens (14 en 19 jr) hebben ook nog met een Ultra light vliegtuigje gevlogen. Deze zitten een paar honderd meter verderop. Wat een ongelooflijk lieve mensen zijn dat. Moeders ontvangt je in goed engels, legt van alles en nog wat uit, is enthousiast, je krijgt lekker koel drinken en de vader en zoons vliegen met je de mooiste route. Ze mochten zelf 2 seconden sturen en in de verte zagen ze de Alpen met sneeuw (zo helder was het). Ze doen het echt heel leuk.

Lil is vlak in de buurt.

Wanneer je de kronkelende (berg) weg naar Vallon afrijdt kom je een groot museum tegen (bij een rotonde). Ze hebben een aantal jaren geleden in een verscholen grot hele mooie grottekeningen gevonden. De grot is niet toegankelijk voor bezoekers, dus hebben ze de gehele grot na gebouwd en met een gids kun je het bezoeken. Geweldig gedaan. Er is daar nog meer te zien. Ook leuk voor kinderen, er is veel te zien dmv computers waar kinderen van alles mee kunnen doen. Als je de weg verder afrijdt naar Vallon kom je over een droog riviertje. Deze rivier is verderop onwijs mooi. Volg de borden "Vallee de l'Ibie ". Volg de D1 en na een paar km naar rechts de D558 op. Eerst lijkt alles heel droog, en ineens is er een zwemplek. Rijdt nog iets verder door (200mtr verder en bij parkeerplaatsen) en je hebt mega helder blauw water en steile rotswanden.Heel idyllisch.

Fijne vakantie

Gereisd familie in juli 2016

goed een camping waar je goed kunt vertoefen

anja van de belt, 16-8-2016

vrij grote staanplaatsen zon en schaduw sanitair netjes en schoon het ene gebouw verouderd de andere nieuw maar altijd goed schoon en bij het douchen warm water bij de afwas en wasplaatsen niet gezellig terras om te zitten voor de kids genoeg animatie s avonds ook vaak iets te doen tussen 23.00 en 23.30 is de camping rustig je hoort altijd wel iets maar daar sta je ook voor op een camping soms geluid van naburige camping maar dat vind ik niet storend ze hebben lekkere pizza s en patat die je kunt afhalen het personeel is vriendelijk en behulpzaam niks mis mee zelfs bij verwacht onweer en veel wind komen ze rond om te waarschuwen dat je de boel goed moet vast zetten het is een camping waar wij wel weer terug zouden komen jammer is dat het water in de rivier vol met algen zat maar daar kan de camping niets aan doen je loopt een stukje naar de dam en superhelder water punt; het omroepen gaat alleen in het frans voor degene die daar niets van verstaan roep ook in het engels af dat is een minpuntje
Gereisd met partner in augustus 2016

Nooit meer

Luc, 5-8-2016

Slecht sanitair, zwembad s middags van 1 tot half drie dicht, alles op elkaar gepropt. Ondanks de best stevige prijs van 42 euro voor 2 personen een tent en een motor niet eens toiletpapaier op de wc dit zie je zelf wel bij goedkopere campings.
Gereisd met partner in augustus 2016

Nooit meer

Leon, 23-7-2016

Mooie locatie. Alleen veel vaste Fransozen die nergens op uit doen. Elke avond drankgelal en overlast!!!!!
Gereisd familie in juli 2016

Goede camping, ook voor de 16+ jeugd

P. de Wolde, 26-6-2016

In 2015 hier een caravan gehuurd, we wilde een rustige ligging......nou ....die kregen we. De camping loopt wat af, maar in een caravan heb je daar geen last van. De caravan die wij kregen stond op het hoogste punt. Totaal geen last van andere, geen last van zwembad, muziek of wat dan ook. Alleen van ons zelf.....de caravan kraakte. ( maar dat went ook) Er zijn een 10-tal caravans die hoger liggen en (helaas) kun je daar de auto niet naast de caravan kwijt. Wij vonden dat eerst een probleem, maar gelukkig went het. Er is een speciale parkeerplaats bij deze caravans met ieders een eigen plek. Nadeel was dat je de boodschappen soms een paar trapjes op moest dragen, maar ook dat went, als je de locatie kunt waarderen. Je moet allemaal een bandje om de arm. De Ardèche is daar Super.....hij is onwijs breed....langzaam aflopend....ver van de kant diep genoeg om te zwemmen en niet !!! snel stromend. Je kunt de hele middag op je luchtbed dobberen en niet echt afdrijven. Ideaal voor kinderen. Onze oudste van 18 jaar, heeft zich geweldig vermaakt met de Nederlanders, Fransen en Belgen (die hier soms al jaren komen) 's Avonds met z'n allen naar de watervallen (ook heerlijk om overdag te zwemmen, springen van de hoge kanten en te kijken naar kano's die van de glijbaan af moeten) De kano's vond ik geen probleem, de rivier is, bij de camping, zo ontzettend breed dat je er geen last van had. Ja...er zijn soms een paar waterplantjes of wat grotere stenen, maar verder een fijne plek om af te koelen. Gewoon waterschoenen aandoen. De animatie was in het Frans, maar altijd even enthousiast. Dus heb je de lager gelegen caravans, dan kun je er " last " van hebben. Deze caravans staan soms "hutje mutje". Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar wij vonden onze plek toch wel mooier. We keken uit over de daken van de voor gelegen caravan en de groene kruinen van de bomen. Prachtig. Kortom ....een fijne camping met zwembad en toezicht (ze letten erop dat je een gewone zwembroek draagt en geen short!!!), een brede niet snelstromende rivier en voor de jeugd (16+) genoeg vertier als ze zichzelf weten te vermaken. De Lidl en andere supermarkten vlakbij, leuke uitstapjes en natuurlijk de kanotocht over de Ardèche....vermoeiend...maar ohh wat mooi. Veel vakantie plezier!!!
Gereisd familie in juli 2015

Super camping

Silke, 7-1-2016

Zonder te reserveren zijn wij deze camping opgereden. Er was gelukkig nog genoeg plaats, de Fransen hadden nog geen vakantie en in Nederland alleen nog het Noorden. Na een week besloten wij ons verblijf te verlengen indien mogelijk was. Dit was gelukkig geen probleem ondanks het hoogseizoen! Het is een prima camping direct aan een riviertje. Wat ik niet snapte is dat dit niet vol lag met mensen overdag! Iedereen leek wel bij het zwembad te zitten. Terwijl ik toch de voorkeur heb om dan bij een riviertje te liggen en genieten van de natuur. Er zijn 2 sanitair gebouwen, waarvan er 1 erg gedateerd is. Na een paar dagen dachten wij, we gaan eens kijken in het andere gebouw (lag maar 20m verder). Dit gebouw was compleet gerenoveerd! Zeker een aanrader om naar het gebouw te lopen wat tegenover het zwembad is.

Ik raad deze camping zeker aan, en zal hier ook zeker nog terugkomen mochten wij nog ooit naar de Ardeche gaan.

Gereisd met partner in juli 2015

Kind onvriendelijk en chauvinistisch

Familie met kinderen, 4-9-2015

We hadden voor een week een stacaravan gehuurd die op zich in orde was.

Als je niet vloeiend Frans spreekt, moet je zeker niet naar deze camping gaan.

Van de kampleiding mochten onze kinderen geen kind zijn en werden als enige vanwege de Franse taalbarriere steeds aangewezen of ze een moord hadden gepleegd. Dit terwijl ze aantoonbaar niks bijzonders hadden gedaan.Kampleiding werd hierbij geholpen door een paar oudere Belgische NSBers (stamgasten)die er plezier in hadden om de verhalen op te blazen.Een hele enge situatie, en wij zijn wel wat gewend.

Voortijdig vertrek en voor ons nooit meer!!

Gereisd familie in juli 2015

Goede camping.

Martijn, 12-8-2015

Wij hebben hier de eerste 2 weken van Augustus gestaan en het erg naar ons zin gehad.

We hadden een zeer ruime plek aan de rivier gekregen(21), waar het heerlijk toeven was.

Van enige herrie(las ik bij andere reactie) geen last gehad. Mede door de beveiliging die 's avonds en s'nachts over de camping liep was het vrijwel altijd rond 23:30 stil.

De rivier is heerlijk om te zwemmen en de kinderen vermaakte zich vooral bij de dam(ca 10 minuten lopen vanaf camping).

Camping is redelijk Frans georrienteerd.

Veel (grote)supermarkten op kleine afstand waar het in hoogseizoen gekkenhuis is.

Gereisd familie in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Arc en Ciel in Vallon Pont d'Arc (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Arc en Ciel zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Arc en Ciel scoort een 6.28 uit 10 op basis van 148 reviews.