Camping Les Charmilles ***

Camping Les Charmilles
Les Charmilles
7,1

11 reviews over Camping Les Charmilles in het Nederlands

Kleine camping (met kanttekening)

Linda, 21-8-2017

Dit is een prima kleine camping met prima standplaatsen, op een open veld of in straatjes. Het zwembad is aan de kleine kant (maar dat wisten we natuurlijk). Er is helaas geen winkeltje op de camping wat wij onhandig vonden, aangezien de kleine super in het dorp (loopafstand) gesloten was vanwege vakantie (?!). Gelukkig waren er op de camping wel broodjes te bestellen voor de volgende ochtend. De grote supermarkten zijn te vinden op15 min rijden. Tip: zoek de Hyper op; die is supergroot i.t.t. de andere supermarkten. Er zat wel een bakker in het dorpje Vallieres overigens, dat was dan ook de enige voorziening dichtbij. Restaurant op de camping loopt erg goed, het zit elke avond bomvol locals. Eten was daar prima, lekkere pizza's! Niet erg veel nederlanders op de camping, veelal franse toeristen. Grootste minpunt: sanitair wordt niet goed bijgehouden, na 22.30 is het licht praktisch uit, er is géén toiletpapier, er wordt slechts 1 maal daags schoongemaakt. Ik maakte mee dat de deur van mijn douche kapot geduwd kon worden... er stond ineens iemand in de douche (!) . Slechte staat van het sanitair, de vloer was altijd vies, insecten all over the place, dit kan echt beter.

Wij hebben een prima vakantie gehad maar zullen niet meer terugkeren naar deze camping, er zijn beter verzorgde campings te, zoals bv camping La Colombier (bij Annecy, is dan wel eindje verder, maar zelfde gebied).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Alleen even goed nadenken waar je je tent neer zet

Jasper, 18-8-2017

We hebben in augustus twee weken op deze kleine, maar complete camping gestaan. Wat ons opviel was dat er veel 'trekkers' de camping bezoeken (en verlaten). Fransen, Nederlanders en Engelsen in een mooie mix van aantal, leeftijden en wijze van kamperen. Wij hadden zelf een (kleine) tent. Het overgrote deel van de plaatsen is ruim van opzet, heeft in de meeste gevallen wel schaduw. Schoonmaak kan, zeker wanneer je kritisch kijkt, veel beter. We hebben onszelf hier overigens niet aan gestoord. Het restaurant bij de camping is, ook voor de lokale bevolking, een behoorlijke hot-spot en brengt daarmee ook de Franse gezelligheid. We hebben er zelf één keer gegeten en dat was prima. Het aanwezige zwembad is helemaal prima. Netjes onderhouden en door de dag heen gewoon druk en niet overbevolkt.

We waren op vakantie met ons zoontje van 4, die kon zelf rustig over de camping fietsen en zijn gang gaan. Wat ons betreft kindvriendelijk.

De omgeving? Prachtig. Mooi tussen de bergen, met Vallieres op loopafstand (veilige weg binnendoor) met de vriendelijkste bakker uit Frankrijk. De grote winkels vind je in Rumilly, binnen 10 minuten rijden met de auto sta je in de Hyper-U.

Fietsliefhebber? Zowel voor de race als atb genoeg keuzes te maken in afstand en hoogtemeters :-)

Waar op te letten?

- neem voldoende verlengsnoer mee. Het aantal stroompunten is bescheiden.

- wanneer mogelijk kiezen voor een plek zoveel mogelijk achter op de camping (zeker wanneer je voor een lange(re) periode wil blijven. Op de plekken die (relatief gezien) dicht langs de weg liggen (D14) hoor je goed het verkeer (en dan met name vroeg in de ochtend). Ook de tegenover gelegen kaasfabriek start al vroeg op. Wij waren er na twee weken wel zat van.

Kijkend naar prijs-kwaliteit zeker de moeite waard.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heerlijke camping, aanrader!

Zwolle, 30-7-2015

Deze camping bezocht in juli 2015 met 2 jongen kinderen (1 en 4). gemoedelijk, rustig en alles wat je wenst is aanwezig: een verwarmd buitenzwembad,pierebad, trampolines, speeltoestellen, prima sanitair met altijd warme (gratis) douches, restaurant, bar. Simpele en leuke activiteiten worden georganiseerd voor jong en oud.

ruime schaduwplaatsen, bij nieuwe plekken heb je prachtig uitzicht aan de rand, maar daar nog jonge bomen en dus minder schaduw. Aantal chalets voorop de camping en een aantal vaste staanplaatsen (met zeer rustige en vriendelijke Fransen) maar overwegend kampeerplekken.

Deze camping lijkt nog niet ontdekt door de NL-ers: een tip voor hen die niet van grote animatiecampings houden, maar wel een gezellige en nette camping met faciliteiten zoeken. Hij wordt gerund door een leuke vriendelijke familie en is absoluut niet duur!

In juli 2015 was reserveren niet nodig, plek genoeg.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Eenvoudige en rustige camping

Marco de Vries, 4-8-2013

We hebben voor 1 week een Chalet gehuurd. Was schoon maar wel ietwat gedateerd. Rustige camping met aardige eigenaren. Goed basis voor uitstapjes. Meer van Annecy is 30 minuten rijden. Gorges de Fier vlakbij. Voor oudere kinderen is er weinig te doen 's avonds.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Leuke camping

M.v.d.Wijngaard, 1-9-2011

Deze camping is de moeite waard om eens naar toe te gaan.

De eigenaren zijn erg aardig en behulpzaam en het is erg makkelijk dat zij ook goed engels spreken. Het zwembad is niet zo groot en niet zo diep maar wel lekker verfrissend.

Jammer wel dat het sanitair niet altijd schoon was (hoe krijgen sommige campinggasten het voor elkaar om het zo vies achter te laten...) maar het kon er wel mee door.

Ook was het lastig dat het licht in het sanitairgebouw al rond 22.50 uur uit ging. Als je de goede douche had gevonden was die lekker warm en krachtig. Gelukkig geen één keer een koude douche gehad.

De omgeving is werkelijk schitterend en de grote zwemvijver bij Motz (10 km verderop) was heerlijk.

Wel was nadelig dat de vrachtwagens die de kaasfabriek tegenover de camping 's nachts aandeden nogal veel lawaai maakten. Vooral als zij over de ijzeren platen reden die daar lagen.

Al met al een goede camping voor een prima prijs!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

Super klantvriendelijk

H.van Doorn, 14-8-2011

Zeer fijne camping. Vriendelijke eigenaren die je graag wegwijs willen maken en ook nog eens goed Engels spreken. Lekker zwembad mocht alleen iets eerder open voor de ochtendduik, open om 10:00uur. En het licht bij het sanitair is al om 23:00 uur uit. Maar verdere een heerlijke camping en zeker voor de prijs. De omgeving is zeer mooi. Het is een aanrader
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Schitterend gelegen camping op 25 min. van Annecy

D.Poppelaars, 8-8-2011

Deze familiecamping met 70 staanplaatsen geleid door een jong team onder leiding van Marilyn Blanc (3e generatie leiding) is een camping met ruime plaatsen, vriendelijke en hulpvaardige medewerkers en een heerlijk restaurant. Hulpvaardig bij het bezoeken van bezienswaardigheden in de omgeving. Deze camping is inmiddels door vele Nederlanders ontdektwat betekent dat de kinderen zovriendjes hebben.Een aanrader.
Gereisd met partner in juli 2011

Camping met erg goede service!

Janneke, 14-8-2010

We zijn in augustus 2 weken naar camping Les Charmilles geweest. Dit was onze eerste keer in Frankrijk. Het is ons erg goed bevallen. De camping wordt gerund door een vriendelijke en behulpzame familie. De omgeving is erg mooi en er zijn dingen te bekijken in de buurt.

Het sanitair was prima, werd goed schoongehouden.

Als je van rust houdt, kun je het beste een plaats nemen achter op de camping. Dan is het rond 10 uur- half 11 echt stil.

In het restaurant kun je echt lekker eten voor weinig geld.

Gereisd met partner in augustus 2010

leuke kleine camping

jyra, 30-8-2009

leuke rustige kleine camping,alleen jammer geen winkelgelegenheid op camping zelf. wel broodjes service.

netjes verzord,we hadden een chalet,keurig maar alleen geen vaatwasser wat wel op de site staat

omgeving is erg mooi.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

familiecamping met heerlijk restaurant

Ingrid, 19-9-2008

Wij waren er in augustus 2008.We stonden helemaal achteraan op de camping voorbij de vaste plaatsen. Daar was het heerlijk rustig. Als je vooraan,bij de speeltuin,zou staan kan het 's avonds wel druk zijn.Wekelijk een thema-avond met streekgerecht en eventueel disco. De disco was niet echt voor ons en onze 2 pubers, maar aan onze tent hadden wij er dus geen hinder van. Proper sanitair. een aanrader !
Gereisd familie in september 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Charmilles in Vallières, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Charmilles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Charmilles scoort een 7.13 uit 10 op basis van 12 reviews.