Camping Les Foulons **

7,8

11 reviews over Camping Les Foulons in het Nederlands

Leuke camping met 'maartjes'

Bart, 22-8-2017

Mooie rustige camping in een mooie omgeving. 's avonds veel geluidsoverlast van de naastgelegen campings. De camping ligt direct aan riviertje Le Doux. Langs de rivier is een smal wandelpad naar Tournon. Camping ligt ook op loopafstand van Train l'Ardèche. Zeer vriendelijke eigenaren. Buiten het hoogseizoen blijven de prijzen ongewijzigd, wat veel te veel is voor wat je ervoor krijgt. Deel van de toiletten gaan op slot. En het warm water wordt minder warm.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Aanrader! Erg leuke, rustige camping.

Nicole, 19-6-2017

Wij zijn voor de 2e keer op deze leuke, rustige camping. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en erg behulpzaam. Spreken redelijk Engels.

Het sanitair is erg schoon en goed onderhouden. Het zwembad is niet spectaculair, maar ruim genoeg en heerlijk qua temperatuur. Ook in de rivier kan gezwommen worden. Verder is er een groot grasveld waar de kinderen kunnen voetballen, zijn er Ping Pong tafels en een speeltuintje.

De snackbar /het eten stelt niet veel voor, de eigenaren doen alles zelf.

In de omgeving zijn erg veel leuke dingen te doen voor zowel volwassenen als kinderen (stoomtrein, velotrain, wandelen, fietsen, grotten, musea, kanoën etc) en de supermarkt is om de hoek.

Een echte aanrader deze camping, wij komen er graag weer terug!

Gereisd met partner in juni 2017

Camping is goed, lawaai s'avonds onacceptabel.

Erzo, 15-8-2016

Schone, kleine camping met goed zwembad. Springen en duiken mag niet maar dat doet iedereen en er is geen toezicht dus niemand zegt er wat van. Animatie in het Frans dus niet geschikt voor anderstalige kinderen. Veel lawaai 's avonds, van deze camping of van die in de omgeving gelegen. Er liggen er vier op een rij. Daarom gaan we hier niet meer naar toe.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Leuke camping, maar te Frans gericht naar animatie

Sofie, 2-8-2016

Kleine camping met proper sanitair en leuke schaduwrijke staanplaatsen.

De animatie voor de kinderen was vooral zeer Frans gericht wat maakte dat onze kids er weinig tot niets aan hadden.

In het zwembad mocht ook amper iets, zoals bvb een klein plastic balletje naar elkaar kaatsen kon niet. Maar dat tijdens de kinderanimatie het zwembad vol lag met opblaasbare ballen, banden, dolfijnen, luchtmatrassen, ... waardoor er een kindje onder vast kwam te zitten dat kon dan weer wel.

Als je wifi wenste dan kon dit enkel voor 1 uurtje mits het nuttigen van een drankje aan de bar en dit ook enkel van 8u tot 22u. Dit terwijl er op datzelfde moment een groepje Franse jeugd wifi-codes à volonté kreeg zonder daarvoor iets te moeten bestellen.

Als je in het restaurant wenst te eten moet je al een halve dag op voorhand aangeven wat je wil eten want de kok krijgt het niet voor mekaar om anders alles tijdig te bereiden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

goede ervaring

nancy, 17-8-2015

Wij kwamen onverwachts terecht op deze camping, omdat de camping ernaast ons geen geschikte plek kon bieden. De eerste indruk was goed; een nette, opgeruimde camping en ontvangst was hartelijk. We mochten zelf een plek kiezen. Achteraan bij het voetbalveld zijn mooie, ruime plekken, waar wij met onze camper en 3 tentjes goed konden staan en makkelijk in-en uit konden rijden. Het is een vrij kleine camping met schoon en net sanitair. Ook leuk, dat er relatief veel Fransen te gast waren. Het zwembad is niet spectaculair, maar groot genoeg voor verkoeling. Er worden regelmatig activiteiten georganiseerd, soms tegen betaling. Wifi op de camping is beperkt: een uur internet op het terras bij een consumptie. Het riviertje bij de camping is ondiep, verderop bij de brug kun je ook echt zwemmen. Personeel is vriendelijk, erg oplettend (!) en bij het zoeken naar activiteiten zeer behulpzaam.

In de omgeving zijn veel activiteiten; wij hebben bv. canyoning gedaan: spectaculair!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Aanrader!

Pasqual, 8-8-2015

Op de bonnefooi bij Les Foulons beland, mooie plekken en zeer goed en schoon sanitair. (Ook kinder sanitair!) Het personeel doet erg hun best om het iedereen naar de zin te maken, er wordt ook veel voor kinderen georganiseerd. Simpel zwembad maar prima voor verkoeling op warme dagen. Camping ligt aan de rivier Le Doux waar we heel goed met onze kinderen van 2 en 4 in konden spelen / zwemmen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

leuk maar er zijn betere campings in de omgeving

Elvira, 26-5-2015

Een vriendelijk ontvangst op de camping waar wij een chalet hadden gehuurd voor 5 personen. De chalet bood weinig comfort, idéaal wellicht voor zeer active mensen die alleen een bed nodig hebben voor de nacht. Er is in het huisje geen bank aanwezig waarop je even ontspannen kan zitten, de stoelen waren mooi maar niet erg stevig voor een ieder boven de 90 kg kan dit een onderneming zijn. Dunne campingbedden maar redelijk comfortabel. De chalets hebben weinig privacy, je kijkt voornamelijk direct bij je buren naar binnen. Geen gordijnen in de keuken waardoor je s'avonds binnen geen privé hebt. Een nadeel is ook dat de camping direct aan de N532 is gelegen, je hoort en ziet de auto's voorbij rijden. De camping heeft een mooie ligging voor wandelaars en natuurliefhebbers. De trein van de Ardèche is op loopafstand (15 à 20 min) voor eenprachtige tocht in de 'gorges van de Ardèche'. Voor kleine kinderen minder omdat de camping langs een riviertje ligt. Zwembad onverwarmd te koud eind mei.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

Dicht op de weg

Suzanne van Dam, 18-8-2012

Helaas kwamen we na een paar dagen kakkerlakken tegen bij de vuilcontainers maar ook bij onze tent. Brrr. Veel publiek kwam aso over, luidruchtig en aanwezig in grote groepen. Bediening in restaurant was dramatisch langzaam en eten duurde eeuwigheid. Vriendelijk personeel/beheerders. Probeerden me wel meer nachten in rekening te brengen, bewust of onbewust, dat hou ik maar even in het midden...
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

Uitstekende camping met vriendelijke medewerkers

Jeu, 10-8-2012

Mooie niet te grote camping met vernieuwd sanitair en een zwembad wat groot genoeg is in verhouding tot de camping. Ligt aan riviertje Le Doux waar je ook heerlijk in kunt zwemmen. Camping is zeer geschikt om met kleine kinderen te bezoeken, ouder kind-douche aanwezig en een minder wastafel. Sanitair was goed schoon en het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Na een stortbui kwam de eigenaar even bij iedereen kijken of er geen problemen waren en bood zijn hulp aan. Toen wij plotseling wilden vertrekken werd er 's avondspits voor ons nog even brood gebakken.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Rust, schoonheid en warmte in Ardeche: geweldig!

Suzanne Bollen, 4-7-2012

Twee families (Marie en Fabrice,Marielene en Patrice) runnen camping les Foulons sinds okt 2011. Warmte straalt van de eigenaars af, ruime plaatsen, fantastisch en superschoon sanitair, mooie mobile home voor 4, 5 of 6 p. Zwembad en peuterbad, in de rivier kun je waden en vissen vangen. Speeltuin, voetbalveld, jeu de boules banen en tafeltennistafels.Restaurant met locale specialiteiten bij het zwembad. WinkeltJE, wasmachine en vers brood. Toen wij er 4 nachten met het gezin waren was er een familiequiz filmmuziek en Tshirt beschilderen+dansavond voor kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Foulons in Tournon (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Foulons zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Foulons scoort een 7.77 uit 10 op basis van 36 reviews.