8,9

Uitstekend

Zoover award

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping L'Ardéchois (Glamping)***** bij :

330 reviews over Camping L'Ardéchois (Glamping) in het Nederlands

Niet meer terug

IM Janssen, 17-8-2017

Mooie rustige camping met grote plaatsen.Fijn personeel,schoon en altijd plek bij het zwembad.

Deze camping ligt zeer afgelegen. In de omgeving ( 1.5 uur rijden rondom) is niks te zien of te doen.Met uitzondering van Canyonning, duur, maar de moeite waard! Voor een echt goede supermarkt of markt moet je 45 minuten rijden ( ga dan naar Privas, het enige echt leuke Franse dorpje in de omgeving.)

Er zijn alleen Nederlandse gezinnen en slecht eten. Friet, bitterballen etc.. De kwaliteit in het restaurant is ver onder de maat ( alles uit de diepvries of potjes, friet en dezelfde slasaus.) Een Franse sfeer is er niet.

Daar kan deze 5 sterrencamping echt nog grote stappen in maken. Ook was er een vliegenplaag op de hele camping. Daar kan de camping natuurlijk weinig aan doen, maar ( niet overdreven!) Er zaten op onze ontbijttafel en onze diner tafel elke keer minstens 35 vliegen.

Maar als je met kleine kinderen bent ( tot een jaar of 5) en niets wil doen, is dit een prachtige plek!

Prachtige camping in de Ardeche

Fam. Thomas, 14-8-2017

Rustig gelegen camping aan de rivier in het noorden van de Ardèche. Prachtige natuur, supermooie plaatsen aan de rivier. Personeel receptie is zeer behulpzaam, geen vraag is teveel en leuke ideeën voor bezoekjes in de omgeving. Deze camping is zeer aan te raden als je niet in het drukke gedeelte van de Ardeche bij Vallon pont d Árc wilt staan.

Wij komen zeker nog een keer terug!

Weer een topvakantie!

Joyce Nagtzaam, 13-8-2017

Voor de derde keer tergekomen op deze camping, wat eigenlijk genoeg zegt! Topplek voor kinderen, van 7 en 9, die de hele dag lekker op sjouw konden op deze overzichtelijke camping. Prima zwembad, barretje en restaurant. Volop leuke animatie of sport en spel voor kids! In de buurt ook veel leuke actieve dingen te doen. Canyoning en klimpark aquarock zijn aanraders. Kortom een superweer gehad!
Gereisd familie in augustus 2017

Mooie solide familie camping voor jonge kinderen

Plek 81 Juli- Augustus, 12-8-2017

3 weken vakantie gehad met kinderen van 5,7,9 & 12 jaar.

De camping is in de basis gewoon erg goed en wordt gerund door een Nederlandse familie.

De plaatsen op de camping zijn over het algemeen ruim opgezet en zijn goed beschut op een enkele plek na.

Het noordelijke deel van de Ardèche , waarin deze camping is gelegen, is erg rustig met mooie natuur. Het vermaak zul je voor een groot deel op de camping zelf moeten zoeken want in de omgeving is niet zo veel te doen mits je daar lang voor wilt rijden (op enkele uitstapjes na).

Onze kinderen hebben zich echter goed kunnen vermaken; camping heeft een mooi zwembad en in de “rivier” konden ze poedelen en een klein beetje zwemmen.

De jongste 2 gingen geregeld knutselen en dansen bij de Animatie. In de benedenloop van de Orsane zijn wat plekken te vinden waar je in de “kloof” langs het water kan zwemmen en spelen.

Dan nog wat persoonlijke dingen:

Camping personeel is enthousiast en kan het onderling wel aardig met elkaar vinden.

Ik had zelf wel een beetje het gevoel op vakantie te zijn in Nederland; een Nederlandse enclave in Frankrijk. Dat kwam vnl. door het Nederlands personeel de bitterballen , patat en noem maar op.

Verder werd er geregeld wat live muziek verzorgd, voor mij hoeft dat niet zo…. Maar op onze plek was dat nauwelijks hoorbaar en onze kinderen vonden het prachtig… tja wat wil je dan ..

Verder vonden wij dat er na 22:00 een zee van rust heerste over ons deel van de camping ( behalve wanneer er een bandje optrad) en uit ervaring weten we dat dat zeker ook anders kan.

Het is niet zo’n mooie omgeving voor de echte wandelaar in die zin dat er weinig wandel- paden en routes zijn in dit deel van de Ardèche , maar goed dat wisten wij al vanuit de IGN wandelkaarten die we thuis hadden liggen.

Het is wel een hele mooie omgeving voor de sportieve fietser. Niet gedacht , maar het is mogelijk om hier lang te kunnen klimmen ( 20 km of meer) met een licht stijgingspercentage. Wil je meer werk verzetten dan hoef je maar een binnenweggetje te nemen en voor je het weet zit je boven de 15% .

Kun je in de omgeving Mont Gerbier komen dan fiets je op 1200-1500 meter hoogte met prachtige uitzichten.

Er is geen wifi op de camping, je kunt een labtop gebruiken bij de receptie voor wat informatie ( als je geen bundel hebt). Persoonlijk vind ik dat een zegen , heb genoeg campings gezien waar hele groepen als zombies lagen te kloten tot diep in de nacht. Je zult maar een plek hebben naast zo’n wifi –punt.

Het enige dat ik als min puntje zou kunnen noemen is de schoonmaak tijd. Ik zou zelf als schoonmaker liever om 07:00 uur beginnen en dan in alle rust schoonmaken dan wanneer je dat pas om 08:00 uur doet en de camping ontwaakt en camping-gasten je toch wat in de weg lopen.….

Tips:

Aqua Rock, ook iets voor de kleintjes.

Wandelen in de omgeving van de Mont Gerbier le Jonc (wel toeristisch) en ray Pic waterval.

Dagje kano varen op de Drome. Er stond nog net genoeg water en de jongste van 5 kon mee.1 u en 10 min. Rijden. Maar mooie omgeving, mooi helder water.

Wandel eens langs de weg vanaf de camping en daal eens af waar het kan..(zie je soms aan doorgangen met een groen stip) je komt soms leuke bad-plekken tegen.

Plek 81, fantastisch mooie plek aan het einde van een terras met mooi uitzicht over het hele dal. In de late middag weinig schaduw maar dan ben je meestal ergens anders …

Kortom:

Ga je naar deze camping, dan kies je voor een goede solide kleinschalige Nederlandse familie camping met terrassen met als doelgroep m.i. gezinnen met kinderen tot ong 11-12 jaar in een mooi en rustig gebied. Je kinderen zullen zeker een goede vakantie hebben.

Gereisd familie in juli 2017

Heerlijke vakantie gehad op deze camping.

Jasper Kok-Roosjen, 12-8-2017

Mooie plek, mooi uitzicht, vriendelijke mensen, super team. De activiteiten in de buurt zijn ook zeer aan te raden voor kinderen van onze leeftijd 8 en 10.

Kleine dingetjes/ details, die net even minder af zijn/ lijken.Ik heb ze besproken met de camping-eigenarese. Verder de weg tussen het ene en andere deel van de camping, dit valt op te lossen door te vragen om een plek op het bovenste gedeelte.

Hoe dan ook, deze camping ga ik zeker aanraden aan andere gezinnen. Sowieso ook om het canoying (vanaf 6 jaar), kanoen met glijbanen, prachtige klimpark Aquarock en de beek te voet te verkennen.

Helaas nooit meer

Miranda, 11-8-2017

De plaatsen aan de rivier zijn mooi. Sanitair was niet schoon. Dit komt denk ik omdat de jongeren die er werken het schoon moeten houden. Ooit een tiener goed zien schoonmaken?

Zwembad klein

Omgeving mooi. Wel ver weg van alles

Theo moeten ze vooral in de keuken laten. Die heeft onze vakantie verziekt met zijn geschreeuw eng hoe hij kinderen benaderd en niet wil praten met ouders

Gastvrije camping!

sandy, 11-8-2017

L'Ardechois is een prachtige camping. Gelegen in een prachtig groen kader met mooie uitzichten. De camping voorziet in veel luxe voorzieningen zonder daarbij het gevoel voor het echte kamperen te verliezen. Er is een prachtig zwembad en onderaan de camping ligt heel liefelijk een riviertje met een schaduwrijk strandje. Onderop de camping liggen de ruime plaatsen heel rustig. Bovenop is wat drukker omdat daar het prachtige terras, zwembad en het animatie gedeelte is. Bij het zwembad waren zelfs in het hoogseizoen voldoende ligbedden. Beneden is veel ruimte voor sportactiviteiten. De camping wordt met veel passie, betrokkenheid en gedrevenheid door de nederlandse eigenaren gerund. Geholpen door een enthousiast team loopt alles op rolletjes op L'Ardechois. Twee keer per week is er een bbq of sparerib avond. Heerlijk royaal eten een goede kwaliteit voor ook nog eens een prima prijs. Wij waren ook dit jaar onder de indruk van deze camping waar je je erg welkom voelt.
Gereisd familie in juli 2017

Prachtige plek om nog eens terug te komen

Van Asselen, 10-8-2017

Mooie nette camping met vriendelijke eigenaren en personeel.

Top uitzicht op de rivier vanaf de beneden plaatsen, maar wel een eind naar boven klimmen voor de toiletten en zwembad enz., maar dat heb je met een terrassencamping. Verder heerlijk rustig en s'nachts ook heerlijk stil. Sanitair was netjes en redelijk schoon en ook voldoende douches als je niet in de spitstijden gaat.

Zwembad was heerlijk om af te koelen voor de kids en voor de ouders ook voldoende bedjes. Spareribs en bbq avonden zijn gezellig en het eten is prima. Voor ons een camping om zeker in keer terug te komen.

Gereisd familie in juli 2017

Heerlijke camping in prachtige omgeving.

6Heusjes, 9-8-2017

Houd er rekening mee dat de camping in een natuurpark ligt. St. Saveur de Montagut, waar twee kleinere supermarkten zijn, is op ongeveer 8 km rijden. Deze weg zit vol bochten, dus doe je hier een kwartiertje of meer over. Maar de weg er naar toe is wel prachtig! Dichterbij vind je geen plaats van betekenis. Voor bepaalde activiteiten, grotere winkels e.d. ben je al gauw een uurtje onderweg. Maar wie houdt van bergen, fietsen, wandelen, vissen of gewoon buiten in de natuur wil genieten is hier helemaal op zijn plek.

Op de camping is trouwens voldoende te doen. Zeker voor kinderen tot ongeveer 12 jaar. Vervelen is bijna geen optie!

De camping is van Nederlandse eigenaren. Merendeel van de gasten komt dan ook uit Nederland. Wij hebben dit niet als nadeel ervaren. JE maakt namelijk heel gemakkelijk contact en kunt gemakkelijk met anderen tips uitwisselen. Voor kinderen is het ook een voordeel want gemakkelijk vriendjes en vriendinnetjes maken.Heb je een probleem of wil je bijv. een kanotocht boeken, kunnen o.a.Christa en Theo dit in het Frans voor je regelen.

En buiten de camping heb je voldoende kans om zelf je Frans te oefenen.

De camping bestaat uit twee gedeeltes. Een gedeelte bij de rivier en het andere gedeelte hoger "op de berg". Het is een terrassen camping.

Er loopt een weg tussen beide gedeeltes door maar dit is zeker geen drukke weg.

Heb je eigenlijk geen last van. Allen wel even uitkijken met oversteken.

Als je op het onderste gedeelte staat heb je uitzicht op het riviertje. Hierin kun je zwemmen, vissen maar ook dammetjes bouwen om vervolgens heerlijk op een luchtbed door de stroomversnelling te dobberen.

Over het algemeen vind je hier ook de wat grotere plaatsen. Verder zijn daar ook tafeltennistafels, een volleybal-, en voetbalveld. En een mooie speeltuin.

Op het boven gedeelte zijn de zwembaden, het restaurant, de bar, het gebouwtje van de kinderanimatie e.d.

De jongeren van de animatie organiseren van alles en nog wat. Knutselen, dansjes aanleren, vossenjacht, spooktocht enz. enz.

Ook komt er af en toe een bandje spelen en kunnen de voetjes van de vloer. En Theo, de eigenaar, kan geweldig goed koken. Iedere week is er ook een BBQ-, en Spareribs avond.

Voor de oudere jeugd is er geen disco, geen kampvuur plaats e.d. Dus houd hier rekening mee als je van plan bent om te komen.

Onze kinderen van 12, 17 en 20 hebben zich echter prima vermaakt!

Laatste puntje, de toiletten en de douches zien er prima uit en worden goed schoongehouden. Moeten wachten is een zeldzaamheid.

Prachtige camping!

Ethel Becker, 9-8-2017

Een mooie schone camping in een prachtige natuur ver weg van al het massa toerisme. De camping zelf is zeer netjes en schoon.Goed toezicht en zeer vriendelijke eigenaren.Je voelt je zeer welkom! Mooi en schoon zwembad en netjes en schoon sanitair. Alle plaatsjes zijn mooi, ruim en een mooie vlakke gras ondergrond. Boven op deze terrassencamping zijn de plekken met prachtig uitzicht en beneden de plekken aan de rivier. De rivier is ideaal om veilig in te spelen maar door de diepe stukken ook heerlijk om in te zwemmen. Boodschappen doe je in het dorpje 4 kilometer verderop. In de buurt zijn marktjes, een vulkaan, watervallen etc. maar ook genoeg activiteiten zoals canyonning en aqua rock. Volgend jaar terug want we hebben nog niet alles gedaan en genieten graag weer van deze gastvrijheid en de onbeperkte hoeveelheid heerlijke spare ribs op woensdag!
Gereisd familie in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Ardéchois (Glamping) in St. Sauveur-de-Montagut (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Ardéchois (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L'Ardéchois (Glamping) scoort een 8.88 uit 10 op basis van 341 reviews.