7,4

72 reviews over Camping Huttopia Le Moulin in het Nederlands

Heerlijke vakantie

Ash, 17-8-2017

+ vriendelijk en behulpzaam personeel

+ goede ligging om de mooie omgeving te ontdekken

+ mooie tent met bijbehorende sanitair, goede en volledige inventaris

+ leuk riviertje, prima strand

- was wel minder rustig dan verwacht door verkeersgeluid nabijgelegen weg, straaljagers (4 a 5x gehoord in 2 weken) en optredende bandjes tot een uurtje op 23:00 (1x per week). Allemaal wel overkomelijk, maar is wel persoonlijk

Gereisd familie in augustus 2017

Leuke camping met zeer vriendelijke staf

Barbara, 16-8-2017

Leuke, gemoedelijke camping met gemeleerd publiek (vooral Fransen en Nederlanders, maar ook Engelsen, Duitsers en Belgen). Wij houden niet van aangeharkte campings waar je man-aan-man in straatjes staat en bij Huttopia campings is dat gelukkig niet het geval. De camping heeft verschillende pluspunten: goede uitvalsbasis voor verschillende uitstapjes, zeer vriendelijke staf, leuke kleinschalige recreatie-activiteiten, ruime plekken, en toegang tot de rivier. De zwembaden (peuterbadje, bad van 1.10m en bad van 1.50m diep) zijn prima en waren tijdens ons verblijf in augustus nooit te vol. Verwacht van het sanitair geen superdeluxe gebouwen, maar gewoon basic, schoon en voldoende in aantal. De camping ligt aan een weg, waardoor je wel verkeer hoort, maar wij vonden het niet storend. Hoewel de camping ruime plekken heeft als je het vergelijkt met veel andere campings, vinden wij dat sommige andere Huttopia campings duidelijk meer ruimte bieden.
Gereisd familie in augustus 2017

Mooie ruim opgezette camping.

Liseth, 5-8-2017

Grote plaatsen. Leuk strandje aan de ardeche.

Leuke omgeving, vele bezienswaardigheden, en leuke plaatsjes in de omgeving.

Leuk zwembadje, helaas wel wat klein.

Gereisd met partner in juni 2017

Geen aanrader

Pasquello, 8-6-2017

Op het eerste zicht ligt de camping op een mooie plek... echter, dat is dan zonder de lokale rally-Johnny zonder knalpot en de duizenden motards gerekend die de drukke D290 (gelegen naast de camping) aanzien als racecircuit. Elke wagen die doorrijdt naar de gorges d'Ardêche of afslaat naar het dorp hoor je zeer goed. Bovendien werden wij tijdens ons verblijf dagelijks getrakteerd op een hels lawaai van de Franse luchtmacht. Gevechtsstraaljagers van een basis id Provence hielden elke dag urenlang schijngevechten boven de vallei (soms op lage hoogte) met oorverdovend lawaai tot gevolg. Voor mensen die komen voor de rust is deze camping absoluut te mijden (tenzij de hel vh massadrukte jou ligt en je zelfs veel ergere drukte gewoon bent). Buiten seizoen bestaat er klaarblijkelijk nog iets als "de gruwel van de verlengde weekends", waarbij elke goedkopere verblijfswijze voor vakantiegangers (vooral campings dus) wordt overspoeld door de nachtmerrie voor wie van rust houdt : de gezinnetjesterreur ! Fransen, Nederlanders en Duitsers (de heilige drievuldigheid van elke camping) overspoelen dan elke beschikbare accomodatie, restaurant- en/of terrastafel en overheersen als ware het een bezettingsmacht. Krijsende, huilende, schreeuwende, fietsende, joelende koters zijn plots overal en de ouders... tja... die zijn alleen begaan met hun eigen kleine Einsteins en Mozarts natuurlijk. Meteen HET signaal dat een kindvrije camping voor bepaalde mensen (zoals ik) de enige optie is... maar dat kon ik zelf ook wel bedenken vooraleer Le Moulin te boeken. Voor het overige sluit ik mij aan bij een groot aantal commentaren hier : zeer bedenkelijke hygiëne in de sanitaire blokken (toilet...), zeer jong (maar heel behulpzaam en supervriendelijk personeel dat keihard moet werken), vreselijke wifi (veelal geen of gebrekkige verbinding), geen enkele drink of eetmogelijkheid op de camping (wegens nog geen seizoen) en megafiles in het verlengde weekend wanneer pizza's en ijsjes wel kunnen, geen borrel-mogelijkheid bij die bar (wegens geen licentie), geen restaurant die naam waardig in het dorp (wel toeristische eettenten met plastic tuinstoelen langs de rivier), gebrekkige uitrusting van de kampeertenten (met douche en keuken in ons geval), zeer zanderige grond met amper gras, kuisploegen die op vroeg ochtenduur met luidruchtige stofzuigers aan de slag gaan in naburige tenten, gevaarlijke zwembadvloer in vervormde planken met hallucinant uitstekende nagels en vijzen, permanente ligstoelchaos rond het zwembad, piepkleine toegang tot de rivier en allesbehalve aantrekkelijk om te zwemmen wegens te weinig of teveel water (verderop in het dorp is wel een "strandje" maar daar kruipt de meute dan weer bij elkaar op weekenddagen, tenten die volgens sommigen op een "ruime" camping staan maar naar mijn oordeel "hutje mutje" (je hebt permanent inkijk). Enfin, werk, heel veel werk aan de winkel. Fantastisch vriendelijk personeel en helemaal geweldig voor wie gek is van massa en hysterische kinderen en al even hysterische ouders. Voor rustzoekers als ik daarentegen een verkeerde keuze. Opgelet, elk extraatje wat je koopt/huurt op de camping (bbq, wasmachine-jeton etc...) is extreem duur ! Kijk goed naar de tarieven op de site !
Gereisd met partner in mei 2017
Corine Dutin,

Geachte Mevrouw Van Lierde,

Dank u voor uw complimenten over ons team.

We vinden het jammer om te horen dat uw eerste camping ervaring geen succes was.

Inderdaad, u heeft nooit klachten gemeld aan ons team.

Inderdaad, onze camping is een familiecamping, kinderen die spelen en plezier hebben is niet verboden op onze camping

De Camping is aan de ingang van de Ardèche de beroemde departementale,maaar het is geen kart circuit.

Inderdaad St Martin zijn er touristich restaurants, als u naar de receptie was gekomen om te vragen voor advies dan hadden wij u onze beste adressen geven.

Onze Huttopia is bekend voor de natuur camping, familie,en rustig. Onvergelijkbaar met andere grote structuur.

Dus ik denk oprecht dat de wereld van de camping niet geschikt is voor uw vakantie stijl.

Met vriendelijke groeten

Het Team

prachtige plek om te verblijven

Bert, 9-4-2017

zeer ruime standplaatsen , goed sanitair, leuk afkoelzwembad, vriendelijke horeca, uitstekende plek om de omgeving te bezoeken..., de gorges, aven d'Orgnac, Avignon, Orange, oude dorpjes.

aanzienlijke korting met euro camping carnet

Gereisd met partner in juni 2016
Corine Dutin,

Geachte Meneer,

Hartelijk dank voor u beoordeling en all de complimenten..

We hopen u nog een keer welkomen op onze camping.

mijn kinderjeugd

Sas, 2-10-2016

ik ga al vanaf mijnu 3 de naar deze camping.

ik ben hier naar toegegaan tot mijn 10e

wat heb ik een mooie kindertijd gehad op deze camping en de omgeving!

vorig jaar ben ik weer geweest.het was nu 14 jaar geleden dat ik er geweest was.

samen met mijn gezin en familie heb ik weer genoten van een super vakantie.was een bijzondere ervaring om weer terug te zijn op die plek.

heel raar om mijn zoontje te zien spelen waar ik ook altijd zo graag speelde.

het zwembad is echt een pluspunt! die hadden ze toen nog niet.

zeker een aanrader.

je kan gaan kanoën vogelsshows bekijken leuke markten avion straatfeesten grotten leuke dorpjes bezoeken en nog veel meer..

Gereisd familie in augustus 2015

Volgend jaar weer!!

Jolanda, 17-9-2016

Super vriendelijk personeel. Restaurant netjes, lekker en verzorgd. Animatie voor kinderen voldoende, mag ook wat meer voor volwassene georganiseerd worden. Dicht bij het kleine centrum. Hele grote kampeerplaatsen met zon en schaduw. Zwembad word netjes bijgehouden. Wij komen volgend jaar zeker terug. Niet alleen voor de camping maar ook voor de omgeving.
Gereisd met partner in juli 2016

Fijne, relaxte camping

Phano, 27-8-2016

Wij zijn twee nachten op deze camping geweest als tussenstop, eind augustus. De camping ligt in een prachtig gebied tegen de Ardèche aan, mooi in de natuur. De rivier is niet diep, maar in het midden wel wat stroming. Waterschoenen zijn aan te raden, aangezien er allemaal stenen in liggen. Onder water zie je ze toch niet....

Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen bij de receptie. We verbleven in een tent met douche en toilet. Deze waren erg netjes. Het piepte en kraakte wel, maar we hebben prima geslapen op de bedden en donkere "kamers".

De overige accomodaties zagen er ook prima uit en de staanplaatsen voor tent/caravan waren ruim.

De camping straalt rust uit en is basic met een bar, eettentje en een biljart en tafelvoetbal. Dit ligt tegen een afgezet deel waar 3 relatief kleine zwembaden liggen. Één daarvan is voor kleine kinderen, maar had ook het koudste water, dus dat was apart. Nadeel was wel dat de houten vloer erg glad was, als deze nat was.

Er is ook nog een speeltuin voor de jongere kinderen. Ik denk sowieso dat de camping het meest geschikt is voor kinderen tot een jaar of 12 of voor mensen die graag activiteiten in de omgeving gaan doen. We hebben niet veel van animatie meegekregen.

Wel een kleine tour gemaakt in de omgeving en het ziet er erg mooi uit. Verschillende activiteiten te doen of plaatsen om te eten. Supermarkten zitten op een klein kwartier rijden.

Het personeel doet haar best om het naar de zin te maken, spreekt Engels en is vriendelijk. En de broodjes service is ideaal. Bij de bar bestellen en de volgende ochtend ophalen.

De camping was als tussenstop prima. Misschien ook nog wel voor een paar dagen meer of als uitvalsbasis om de omgeving te beleven. Maar niet om twee weken voornamelijk op de camping te zitten.

Gereisd familie in augustus 2016

Twee fantastische weken glamping!

Sanne, 25-8-2016

Voor 2 weken een volledig ingerichte tent gehuurd oftewel glamping! Eigen sanitair + gootsteen. Campingbed (zonder matras!) + kinderstoel gehuurd van de camping, ideaal! Met 2 kinderen van 5 en 1.5 jaar. Zonnige plek en van 2-5 uur even geen zon, erg aangenaam! We zijn hier al vaker geweest en het bevalt ons nog steeds. Dorpje en strandje op loopafstand. Leuke omgeving! Zwembaden zijn heerlijk om even af te koelen. Minpunt: het nieuwe pierenbad voor de kleintjes had het koudste water en daar werd daardoor weinig gebruik van gemaakt, dat is jammer. Pizza's op de camping zijn een aanrader en het personeel is erg vriendelijk.

We komen hier zeker weer een keer terug!

Gereisd familie in augustus 2016

Mooie camping

Hendrikx, 13-8-2016

Wij zijn 17 dagen op deze mooie camping verbleven. Hadden een grote plaats fijn voor onze caravan en tent. Riviertje gelijk aan de camping waar de kids heerlijk kunnen spelen en veilig kunnen zwemmen. Sint Martin is op loopafstand prima te doen 15min heen en weer voor een lekker stokbrood en goede restaurantjes om een hapje te eten. Boven op de klif ligt het pittoreske dorpje Aigueze, hier loop je in 30min zo naar toe, en je hebt een prachtig uitzicht over de Gorges du l Ardeche. De ligging van de camping is prima om tal van leuke uitstapjes te maken voor ieder wat wils. Er zijn genoeg kids op de camping en spelen gezellig met elkaar. Animatie is prima verzorgd wel Frans en Engels gesproken. Het totale campingteam was behulpzaam en vriendelijk. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug.
Gereisd familie in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Huttopia Le Moulin in St. Martin d'Ardèche (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Huttopia Le Moulin zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Huttopia Le Moulin scoort een 7.38 uit 10 op basis van 80 reviews.