Camping Le Ranc Davaine *****

8,1

557 reviews over Camping Le Ranc Davaine in het Nederlands

Top vakantie!

Schrauwen, 18-9-2017

Het is een super Camping in onze ogen. Wij hebben echt genoten. Ideaal om een rivier aan de camping te hebben. Onze caravan was prima, goed. Alleen miste we toch wel de veranda overkapping. Op het zwembad was het fijn vertoeven. De badmeesters hielden tussen de middag goed in de gaten, als er mensen te lang weg waren. Fijn om te zien, aangezien de bedjes al vroeg bezet waren.

In de buurt ook veel leuke dorpjes, waar je mooie dingen kunt bekijken en lekker kunt lunchen.

De Super U is ook dicht in de buurt.

Een echte aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

De Aspect stacaravan was het beste.

Mark Goessens, 1-9-2017

Samen met mijn vrouw en dochter van 1 jaar zijn wij 12 dagen verbleven. We waren aangenaam verrast met de Aspect stacaravan. (Voor 8 personen). Deze was exact zoals de video op de website stond. Luxe en compleet met de extra's die we geboekt hadden. Het was duidelijk dat dit nieuwe caravans waren.

We verbleven ietwat na het hoogseizoen. Dus het was al erg rustig. Wat voor ons geen probleem was. Na een rondje over de camping waren we extra blij met de Aspect caravan. Want de andere caravans zagen er een beetje karig uit en ook de standplaatsen waren minder gunstig. We lazen wat minder positieve reacties over de lawaaigheid van het avondprogramma. Dit hebben wij ook een klein beetje ervaren. Tot 23:00 is er harde muziek. Maar daar konden we mee leven aangezien onze kleine hier niet van wakker werd.

Verder is het zwembad mooi en voor jong en oud. Er is geen gratis wifi. De prijzen hiervan zijn absurd.

We hebben wel genoten van ons verblijf. Dankjewel touroperator.

Mooie camping, maar geen 5 sterren

Erwin, 31-8-2017

Mooie camping met een mooi zwembad en rivier. De kampeerplaatsen waren mooi en beschut, alleen zand ipv gras.

Het sanitair was mooi, maar werd zeer slecht schoon gehouden, alleen s'ochtends werd er schoongemaakt en dat kan niet voor een 5 sterren camping.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Le Ranc Davaine bij:

Mooie camping in een prachtige omgeving

Fam Ceelen, 29-8-2017

Wij hadden nieuwe plaatsen en caravan aan de rand van de camping (7 min lopen naar het zwembad/receptie). veel "eigen"ruimte met kunstgras en overkapping. Caravan (4 pers) is daarentegen erg klein en 2-persoonbed ook (lengte 180).Ook geen ruimte om iets achter het bed te zetten om je voeten op te vangen :).Camping zelf is heel overzichtelijk en netjes. Riviertje garant voor erg veel waterplezier, waterschoenen zijn wel een must! Ruoms erg leuk om te bezoeken, waar ook de Super U is op 15 min afstand. Isla cool douce op 20 min afstand, leuk strandje met rotsen waar je vanaf kan springen. Ook met eetgelegenheid erbij en zwembad met speeltuintje en kan je daar ook kano of waterfietsen huren. entree is wel 4.-p.p en 5,- parkeergeld, terwijl je in de Ardeche overal wel leuke plekjes hebt waar je even kan stoppen met de auto en ook kan zwemmen. Route Gorges (van Vallon tot st.Martin) zeer aan te raden! ontzettende mooie vergezichten. Kortom veel te doen in de omgeving, vele (avond) marktjes. Kanoen op de camping geregeld en is ook erg leuk om te doen met de kinderen, Ardeche is wel vanaf 7 jaar. 15 km route gedaan, erg mooi,maar als je 7 km gaat kanoen kom je ook onder de Vallon door.Een aanrader!

Heerlijke camping

Birgit, 26-8-2017

Mooie camping. Prachtig zwembad met voor elk wat wils. Spetterpark voor kinderen is schitterend en fijn veilig op afstand van overige zwembaden.Vrijwel altijd 1 of meerdere bedjes kunnen bemachtigen ongeacht het tijdstip. Rivier leuk om te spelen. Animatie/avond animatie gezellig.

Stacaravan lag mooi tussen de bomen en niet standaard rij aan rij. Nieuwe gedeelte vooraan de camping oogde (nog) wel kaal en ongezellig. Snackbar is aan de prijs net zoals de supermarkt. In Ruoms en Vallon grote super U of Lidl. Camping ligt in the middle of nowhere maar met de auto genoeg te doen in de buurt. Met 3 jongere kinderen niet het meest ideale gebied voor ons, maar met oudere jeugd genoeg actiefs te ondernemen in de omgeving. Veel Nederlandse, Belgische en Franse gasten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geweldige camping voor ieder wat wils

Daan, 26-8-2017

We hebben een geweldige vakantie gehad op le ranc davaine.

Animatie voor de kinderen, maar in de avond ook voor de ouders was erg goed. Werd ook druk bezocht, super gezellig.

Omgeving is enorm mooi, met toffe authentieke dorpen in de buurt. Kanovaren, boomklimmen. Allemaal dichtbij.

Restaurant was prima met vriendelijk personeel. Prijs/kwaliteit goed.

Caravan via camping geboekt en was netjes.

Wat ik ook fijn vond was dat er in de nacht beveiliging was. Na 23:00uur stil.

Wij komen zeker terug naar deze camping.

Mooie uitvalsbasis,voldoende faciliteiten

Denjes, 19-8-2017

Camping ligt op 15 minuten rijden van het drukkere Ruoms / Vallon Pont d'arc. Veel te zien in omgeving, route Gorges d'Ardeche / route naar Largentiers, Labeaume, mooie natuur. Voor degene die graag naar een dichtsbijzijnd dorpje wandelen, dit is minimaal een half uur lopen. In de omgeving mooie plekjes aan de Chassezac om te zwemmen en op sommige plekken van te rotsen af te 'duiken'. Camping animatie in frans en nederlands bij minidisco, en avondanimatie in frans en engels (of 'nonverbaal'). In Saint Alban Auriolles zit naast de bakker, een Utile supermarkt, stuk kleiner dan de super U, maar groter en veel minder duur dan de campingwinkel. Mobilehome geboekt via camping (de nieuwe 4 persoons, Z plaatsen) Klein, maar comfortabel. Voldoende servies (10 persoons), douche goede straal en bleef goed op temperatuur. Waterschoentjes nodig voor de rivier. Ideale combi van (speels) zwembad en rivier in de buurt en in de buurt van verschillende leuke drukke en kleine (minder toeristische) dorpjes.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie camping midden in de Ardèche

Luiten, 18-8-2017

Net terug van een geslaagde vakantie op Le Ranc Davaine. We (gezin 4 kinderen van 6 tot 13 jaar) hadden een stacaravan van touroperator. De camping ligt net buiten de drukte van Ruoms / Vallon Pont d'Arc, direct aan de Chassezac, een zijrivier van de Ardèche. De kinderen hebben zich prima vermaakt in de rivier en het zwembad. Het zwembad kan druk zijn op warme dagen, maar het was er altijd schoon en meestal zijn er voldoende ligbedden. Aanraders in de omgeving zijn de grotten van Orgnac, Haribo fabriek (wel een uurtje rijden en erg druk), klimbos tegenover de camping en natuurlijk kanoën op de Ardèche. Actieve animatie voor meerdere leeftijden, ook Nederlands sprekend. Wil je niet elke avond tot 23.30 in de herrie zitten, vraag dan een plek die wat verder van het zwembad ligt. Sommige plekken voor stacaravans zijn wel aan de krappe kant. Zo stonden wij op plaats B43, hier is geen ruimte voor een extra tentje (wat toegestaan is). Wel een topstacaravan, erg schoon en van alle gemakken voorzien!

Prima vakantie verblijf

Fam de Jong, 18-8-2017

Wij zaten in een niet zo heel oude 4-6 persoons sta-caravan, de sunelia comfort. Zeer bescheiden inventaris - geen waterkoker en weinig pannen. Verder een mooie caravan met airco en goede doucheruimte. Caravans staan zij aan zij, dus redelijke privacy. wij stonden met het terras op het zuiden, dat is lekker in de ochtend, maar in de middag is een parasol toch wel karig. ook 2 ligbedden.

Goed weer gehad, door de zeer warme eerste week was het zwembadwater echt heerlijk. De tweede week iets koeler, dan daalt de temperatuur mee, maar nog steeds goed te doen. 1 echt on verwarmd bad - maar ook dat was heerlijk. Mooi zwembad, en inderdaad eigenlijk voldoende plek.Wel veel opstapjes, dus als je slecht ter been bent kun je niet overal goed komen. Geen parasols, dat is wel eens lastig - als je niet een schaduwplekje hebt weten te bemachtigen. Verder zijn er veel beperkingen in het zwembad ( geen eten, drinken, luchtbedden etc ), maar dat maakt wel dat je er goed kunt zwemmen en dat het erg schoon is. Entertainment was erg goed, wij zijn dan voornamelijk naar de avond optredens geweest. Veelal ook in het Frans en Engels, of zonder taal begrijpelijk door de sketches. Lekker gegeten, gastvrij en heel makkelijk in- en uitchecken.

Mooie omgeving, zoals je al ziet in de andere reacties.

Zeer goede vakantie gehad !

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heel netjes , en vriendelijke plek

Babette, 17-8-2017

Kinderen onder de 7 jaar in omgeving niet veel te doen. Op de camping genoeg te doen. Mooi zwembad en geen ruzie om bedje, lig je langer als 30 min. Niet op t bedje halen ze je handdiek weg. Bijna altijd plaats.en en voetbalveld en meertje. Eten is prima wel wat duur. Voor grote caravans echter weinig plaatsten!

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Le Ranc Davaine bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ranc Davaine in St. Alban-Auriolles (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ranc Davaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Ranc Davaine scoort een 8.06 uit 10 op basis van 625 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: