9,1

Uitstekend

13 reviews over Camping Le Chenantier in het Nederlands

Mooie rustige camping

Familie boshoven, 18-8-2017

Wij hebben 16 dagen op deze camping doorgebracht. Voor wie op zoek is naar rust en ruimte zonder entertainment een prachtige plek. Uitzicht op op de bergen rondom. Hartelijke en gastvrije ontvangst. Grote kampeerplekken beschikbaar. Ruimte te over voor de caravan en 3 kleine bijzettentjes. Wifi punt bij het badhuis werd door onze 3 pubers zeer gewaardeerd. Boodschappen zijn op loopafstand van de camping te doen. De mogelijkheden voor sportieve uitdagingen zijn eindeloos. De via ferrata's zijn een aanrader vanuit het fort bij aussois. Wandelen en moutainbiken is mogelijk op ieder niveau. Een camping en streek om zeker nog eens naar terug te gaan.
Gereisd familie in augustus 2017

Mooie, prettige camping

Anne, 13-8-2017

Heerlijk vertoeven op deze camping! Prima plaatsen en een vriendelijke, ontspannen sfeer. Leuk ook dat er naast enkele caravans vooral tent-kampeerders waren.

Verder was het na tienen en tot ' ochtends half negen rustig op de camping.

Mooi uitzicht en -voor wie het belangrijk vindt- prima WiFi!

Gereisd met partner in augustus 2017

Mooi gelegen camping; uitstekende prijs-kwaliteit.

Frank Meelker, 5-8-2017

Goede functioneel-praktische camping: handige (overdekte) picknicktafels, handige bankjes voor wifi, goed sanitair e.d.: alle basics aanwezig. Florent is een fijne campingbeheerder. Ligging met uitzicht op de bergen en het dorpje is prachtig.

Voor tentkampeerders als wij zijn de nachten soms wat fris.

Gereisd met partner in juli 2017

hartelijk ontvangst, overweldigende omgeving

Debby Luijten, 2-12-2016

Rustige mooie camping , waar de eigenaar je meteen het gevoel geeft thuis te komen, prachtige omgeving, machtige wandelroutes, heerlijk brood, prettige douches, schone wc's. Hier komen we zeker nog terug!
Gereisd familie in augustus 2016

Prachtig gelegen camping met fraai uitzicht.

C. Wisse, 9-11-2016

Wij waren hier in de tweede helft van augustus 2016, dus net na de vakantiepiek. Het eerste wat ons opviel was de rust en ruimte, die deze camping uitstraalt, ook in deze periode van het seizoen. Terrasvormige camping met ruime plekken en een geweldig uitzicht op het omringende berglandschap. Naast de gewone tent-en caravanplaatsen, heeft deze camping ook enkele tipi's en yourts. Voorts is er een apart gedeelte met blokhutten (chalets), die voor de kampeerder vrijwel geheel aan het oog zijn onttrokken en geen afbreuk doen aan het karakter van de camping. (zie ook "ma cabane en montagne", filmpje op youtube) Vriendelijke jonge eigenaren, Engels sprekend en zeer behulpzaam. Het is hen er duidelijk alles aan gelegen om het de kampeerder naar de zin te maken. Een keer waren we vergeten s' morgens brood te bestellen. Tegen de avond kwam de campingbeheerder langs om ons daar op te attenderen, zodat we alsnog brood voor de volgende morgen konden bestellen, nooit eerder meegemaakt. Het sanitair is keurig in orde en wordt goed schoongehouden. De camping is een prima uitvalsbasis voor wandelingen in de bergen van de Vanoise. Ook voor de fietsfanaten en motorrijders is dit een prima plek. De camping ligt te midden van beroemde bergpassen als de col d'Iseran, col du Galibier en col de Mont Cenis. Wie animatie en allerlei soorten lawaaiig vertier verwacht (disco's etc.), is hier aan het verkeerde adres. Koukleumen zouden er over kunnen vallen, dat het s' avonds, zodra de zon achter de bergen is verdwenen behoorlijk af kan koelen, maar dat hoort er nu eenmaal bij op deze hoogte (ruim 1200m.) Al met al vonden wij dit een hele fijne camping, met als enige nadeel dat het verkeer op de doorgaande weg , die achter de camping langs loopt soms hoorbaar is.
Gereisd met partner in augustus 2016

Fijne rustige goed verzorgde camping!

Eerde Bolk & Carola Tavenier, 9-8-2016

Kleine rustige terrassencamping (50 plaatsen) gelegen aan de rand Sollieres. Goed onderhouden sanitair voorzieningen en altijd een warme douche (zonder muntjes). Vriendelijke beheerdersechtpaar die hun uiterste best doen om zich eventueel ook in het Engels verstaanbaar te maken. Dagelijks aan het einde van de dag kan men vers brood voor de volgende ochtend bestellen. Het is een camping zonder zwembad en grote speeltuinen, wat betekend dat het rustiger is dan wanneer het er wel zou zijn. Mooie ruime plaatsen, veelal in de zon, helaas weinig schaduwrijke plekken maar dat mocht voor ons pret niet drukken. In de omgeving zijn zéér veel wandel- en mountainbikemogelijkheden. Supermarkt en restaurantjes op korte afstand. Deze camping gaan we vast vaker bezoeken!
Gereisd familie in juli 2016

Heerlijke camping met weergaloos uitzicht

Joke en Theo, 14-7-2016

FLoran, Marion en hun kinderen (Mathis, Eline en de baby) bieden u een heerlijk verblijf op deze fijne camping. Ze zijn vriendelijk, behulpzaam en geven iedereen het gevoel van thuis. Geen stacaravans, maar yurts, tipis en mooie blokhutten door die FLoran zelf gebouwd die u kunt huren. Voor camping, tipis en blokhutten is een mooie verdeling op het terrein ontstaan.

Een rustige camping met goed en schoon sanitair en een lekker warme douche. Ruime plaatsen voor caravans en tenten. Een speelplek voor de kleintjes en een jeu-de-boules-baan. De wifi is matig, bij de receptie goed.

Een Intermarché op loopafstand en in het dorpje zelf een prima restaurantje l’Erablo waar ook heerlijke pizza’s kunnen worden afgehaald. In de nabije omgeving leuke kleine plaatsjes.

Door de terrassen heeft iedereen een prachtig uitzicht op de bergen waar op sommige toppen ook in de zomer nog sneeuw te zien is. Een uitgelezen plek voor mooie wandelingen van makkelijk tot sportief en altijd wel een hut waar je iets kan eten en drinken. Alle wandelingen zijn goed aangegeven.

Gereisd met partner in juni 2016

Een echte verrassing, een heerlijke camping!

Anke Penning, 10-7-2016

Een ruime sfeervolle en rustige camping met terrassen in de zon of halfschaduw met een geweldig panorama op de bergen rondom met nog sneeuw op de toppen in juni. Zeer behulpzame en aardige beheerder, die een paar bijzondere tipi's en yourths op het terrein heeft geplaatst. Elke dag vers brood te bestellen. Supermarkt, artistiek restaurant L'Erablo, en authentieke Franse dorpjes dichtbij. Goede toeristeninfo. Legio mogelijkheden voor bergwandelingen. Iets grotere plaats, Lanslebourgh, op 10 kilometer voor meer restaurants, sportwinkels, enz. Erg genoten!
Gereisd met partner in juni 2016

Camping dicht bij prachtige natuur!

Fam. Lintermans, 28-7-2013

Goede gemeentecamping met zeer vriendelijke eigenaar (probeert goed Engels te spreken). De ligging van deze camping is heel mooi, dicht bij het Parc National wat zeker de moeite waard is. We zijn hier 5 dagen geweest maar had zeker langer kunnen zijn. Sanitair is schoon en warm water is echt warm! Jammer dat er geen zwembad is en klein speeltuintje. Maar onze kinderen van 4 en 6 hebben zichzelf prima vermaakt met nog enkele andere Nederlandse kinderen met het zoeken van bv dennenappels en het bouwen van hutten. Bijzonder aan de camping is de tipitenten en Jourthes die te huur zijn. Relatief wel duur maar prachtig ingericht. (Gezien dit onze laatste camping was voordat we naar huis gingen hebben we in tipi laatste nacht geslapen, kinderen vonden het geweldig! Kortom als je camping zoekt midden in de prachtige natuur voor weinig geld en geen drukte is dit een super goede optie. Daarbij weinig toerisme en weinig Nederlandse drukte!
Gereisd familie in juni 2013

De perfecte camping

henk, 13-8-2011

Fantastische, gemoedelijke camping. Heel mooi gelegen met ruime plekken en op loopafstand van grote supermarkt. Heel schoon en voldoende sanitair en erg vriendelijke beheerder.

We zijn er 6 dagen geweest en zijn zeker van plan er nog eens weer heen te gaan.

Het uitzicht en de omgeving is schitterend!

Zo'n camping treffen we maar heel af en toe!

Gereisd met partner in augustus 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Chenantier in Sollieres-Sardieres, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Chenantier zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Chenantier scoort een 9.14 uit 10 op basis van 13 reviews.