Vakantiehuis L'ermitage de la mure ***

Vakantiehuis L'ermitage de la mure
L'ermitage de la mure
7,9

12 reviews over Vakantiehuis L'ermitage de la mure in het Nederlands

Leven als God in Frankrijk!

Familie Teunen, 16-9-2017

Wij genoten vakantie in Le Cypres: een zeer ruime gîte waar je bij aankomst het gevoel krijgt dat je de eerste gast bent die het betreedt. Zo netjes! Alle bedden (matrassen van goede kwaliteit zonder putten of bulten) keurig opgemaakt. (Na één week werden de lakens door de eigenaars gewassen en vervangen!). Alles is aanwezig om er een zalige vakantie van te maken: keukenmateriaal is uitgebreid, in prima staat voor wie zelf wil koken, dorpje ligt vlakbij voor wie uit wil gaan eten. Brochures met informatie rond activiteiten in de omgeving. Aparte wc, voldoende (!) handdoeken (ook vervangen na één week), goede, ruime douche/badkamer. Fijn salon, mooi privéterras dat uitkijkt op het zwembad, schaduw en zon voor wie wil. En een gastvrouw en -heer die er alles aan doen om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, die zorg dragen voor hun gîtes. Theo is een dagelijkse attractie, heeft steeds een grappig weerwoord klaar, maar voelt ook goed aan wanneer de gasten vooral rust willen.

Een echte aanrader!

Activiteiten voor ieder wat wils in Drôme: zie websites.

Nabijheid van treinspoor en straat vormen enige minpuntjes, maar nabijheid van dorp en rust in tuin maken dit ruimschoots goed. Trein die af en toe voorbij komt: verwaarloosbaar!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Fantastisch, genoten van onze vakantie!

Familie Van de Weg, Oldebroek, 14-8-2017

Dit jaar waren we voor de derde keer te gast in l'Ermitage de la mure (2011, 2015 en 2017). Wederom gastvrij ontvangen met een gekoeld drankje. Daarnaast is de gîte van alle gemakken voorzien en schoon en fris bij aankomst. En dan het heerlijke zwembad in de tuin!

In de omgeving is echt van alles te doen: sportief, cultureel, marktjes, de rivier de Drôme op loopafstand, e.d.

De service van gastheer en -vrouw is super.

Een aanrader voor wie echt mooi weer wil tijdens de vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Ligging aan drukke weg

Viool, 20-8-2016

We zaten in het kleinste huisje: Le Platane. Het is erg ruim en heeft alles wat het moet hebben. Allemaal wel wat oud. De bedden hebben dunne zachte matrassen.

Het huis zou eigenlijk opgetilt en een kilometer verderop weer moeten landen, want het ligt direct aan een drukke weg. Je hoort de weg de hele dag, ook aan de andere kant van het huis waar het zwembad ligt. Slapen met het raam open is eigenlijk niet te doen, maar met de ramen dicht in de zomer ook niet. Oordoppen dan maar. Het huis ligt ook aan het spoor, maar met maar 4 treinen per dag merk je daar weinig van.

Er is een mooi zwembad, een grote maar weinig onderhouden tuin.

Het leuke dorp Saillans is 5 minuten lopen. Verder mooie omgeving.

Leuke week gehad, maar we komen niet terug. Te veel geluid, te onverzorgd, en qua gastvrijheid waren er ook voldoende verbeteringen mogelijk helaas.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

De plek voor een relaxte vakantie!

Arjan Rodenburg, 6-8-2015

Voor de 2de keer in huisje Le Cypres. Het was wederom heerlijk!

Het huis is van alle gemakken voorzien, in de tuin een lekker zwembad. In de omgeving is volop te doen. Kortom, puur genieten!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Een "stukje paradijs op aarde"

Ron, 29-7-2012

Wederom voor de derde maal genoten van een fantastische vakantie. Bij aankomst een zeer schone gite met alles erop en eraan. Eigenaren die zeer gastvrij zijn. Een prachtig zwembad en dito tuin. Zelfs onze oudere kinderen hebben zich prima vermaakt. En ja, de gites liggen aan een weg maar zoals één van neerlands grootste voetballers al zei: "ieder nadeel, heeft z'n voordeel" want dankzij deze weg zit je binnen vijf minuten (loopafstand) heerlijk op het terras midden in het dorp. Wat wenst een mens zich nog meer.

Een zorgeloze vakantie voor herhaling vatbaar.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Prachtige gite vlakbij gezellig dorp

Janneke, 16-7-2012

Wij hebben in juli 2012 anderhalve week gelogeerd in gite L'Olivier en dat is ons (inmiddels ervaren gitebezoekers) zeer goed bevallen. Prachtige, ruime, schone gite, van alle gemakken voorzien. Alle gites hebben een heerlijke privé-tuin. Daarnaast een gezamenlijke tuin met groot, zwembad met ligbedden en overdekt poolhouse, waar het heerlijk toeven was in de schaduw. Ook was er een echte jeu de boulesbaan. Voor ons zoontje van 1 stonden een (goed!) kinderbedje, een kinderstoel, een badje en zelfs een box klaar. Erg vriendelijke eigenaren. Het is geen gite van 'absolute stilte in de natuur'. Het ligt vlakbij een stationnetje (5x per dag een trein) en direct aan een weg. Dit laatste is tevens het grote voordeel van deze gite: je zit binnen 5 minuten lopen in centrum van het gezellige dorp Saillans, direct aan de Drome, in de buurt van heerlijke restaurantjes en pal naast de beste wijnboer van de streek. Wij gaan nooit twee keer naar dezelfde plek, maar komen hier zeker terug.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

Geweldige bestemming! Wij komen terug!

Familie Visser, 22-5-2012

Fantastische plek! Warm welkom door de eigenaren! De Clairette stond koud op ons te wachten. Wij waren met 8 personen, w.o. vier kinderen, in leeftijd varierend van 2 tot 8 jaar. Heel ruim appartement met drie ruime slaapkamers, grote woonkamer/keuken. Mooi zwembad, tijdens ons verblijf op speciaal verzoek van een 8-jarige zwemfanaat eerder gevuld, ondanks dat het zwembad officieel pas per 1 mei open zou zijn. Top! Zeer kindvriendelijk, er is een hek om het zwembad heen en de kinderen kunnen zich lekker uitleven in de boomgaard. Bovendien zijn alle faciliteiten voor kleine kinderen erg goed geregeld. Ledikant en kinderstoel nodig? Allemaal geen probleem.

Het dorp Saillans op vijf minuten loopafstand, je moet dan wel een drukke weg oversteken, maar er is een oversteekplaats op zo'n 100 meter van de poort. Geweldige stek, voor zowel de relaxer als de sportieveling (mtb, kanoen, raften etc). Wij gaan terug! Sterker nog, onze volgende vakantie L'ermitage de la Mure staat alweer gepland!

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

last van (snel)weg en trein!

familie, 13-7-2011

Wij zijn hier in de zomer van 2009 geweest. De omgeving is prachtig, en het is ook geweldig dat alleen de weg over hoeft te steken om naar de rivier de drôme te gaan of naar het dorpje saillans. Deze weg heeft overigens ook minpunten. Op 20 meter van de accomodatie loopt een grote weg waar veel auto's rijden, hier hebben wij 's nachts last van gehad. (wanneer je aan het grote, mooiezwembad zit hoor je deze weg echter niet). Ook staat op de site niet vermeld dat aan de achterkant van het huis een treinspoor loopt. 's nachts en overdag hoor je dus soms de trein voorbijrazen.

Het huisje was mooi ingericht en van alle gemakken voorzien, het enige minpunt was dat wij niet buiten konden eten: ons tuintje liep schuin af waardoor je de tafel niet recht kon zetten en het bestek naar beneden gleed. Het tafeltje was ook te klein om 4 borden op te zetten. Bij de andere huisjes was dit wel in orde, maar wij vonden dit erg jammer!

Kortom: een prachtige omgeving, maar last van de weg en de trein !

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

Geweldige uitvalsbasis, nu 4 keer geweest!

Fam. Straver, 6-5-2011

Wij zijn dit voorjaar voor de 4e maal in L'ermitage de la mure geweest en keer op keer is het een feest. 2x in najaar, 1x hoogzomer met de motorfiets en nu ook een keer in het voorjaar geweest. Altijd voldoende te doen in de prachtige omgeving maar ook lekker uitrusten in het comfortabele huis, je privé-tuin of het geweldige zwembad. Het huis is 's zomers heerlijk koel en in voor/najaar voorzien van sfeervolle open haard. Buitenkeuken is beschikbaar voor de gasten.

Parkeren kan op eigen afgesloten terrein. Ligging is prima op steenworp afstand van het gezellige Saillans, iets verderop liggen plaatsjes als Crest en Die. Bezoek aan Gap ook zeer de moeite waard, prachtige route door de bergen.

Wij gaan ons toewerken naar de 5e editie!

Gereisd met partner in april 2011

Een heerlijk weekje

fam. Meppelink, 27-11-2010

Voor het 2de achtereenvolgende jaar een heerlijke week doorgebracht in de Ermitage de la mure. Een ruime ( koele) vakantiewoning , van alle gemakken voorzien. Een schaduwrijk terras en een mooi zwembad. Een warm welkom met een koele Clairette, die bij aankomst klaar stond. Even de (wel drukke) weg en de rivier oversteken en je bent in Saillans met retaurant , pizzeria en Café des sports.

Kanoën op de Drome, mooie wandelingen in de omgeving. We komen zeker nog eens terug!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis L'ermitage de la mure in Saillans, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis L'ermitage de la mure zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis L'ermitage de la mure scoort een 7.89 uit 10 op basis van 12 reviews.