Camping Les Iles **

7,6

41 reviews over Camping Les Iles in het Nederlands

Prachtig

JvH, 23-9-2017

Het uitzicht op de Mont Blanc was echt prachtig! Lekker zwemmen in het meer met op de achtergrond deze berg was heerlijk! Alleen beetje jammer dat het weer niet helemaal mee zat.
Gereisd met vrienden in juli 2017

Prima camping met een geweldige ligging

Ine, 28-8-2017

De ligging van de camping is geweldig. Aan een mooi meer waar actief gesport wordt. Rondom het meer veel activiteiten; klimmen, volleybal, groot opblaasspeeltoestel, trampolines.

Mooi uitzicht vanuit het meer op de besneeuwde Mont Blanc en andere bergen. 20min rijden naar Chamonix (mooie stad, maar erg duur, wel rodelbaan en vele gondels aanwezig).

Gondel naar Mont Blanc erg prijzig, 60 euro p.p. Wel super mooi.

Speeltuin op de camping is minimaal. 1 springkussen, 1 tafeltennis tafel, 1 kleine glijbaan. Minimale animatie aanwezig.

Geen supermarkt. Wel verse broodjes af te halen iedere ochtend. Klein, prima restaurant aanwezig.

In augustus 75% Fransen en 25% Nederlanders aanwezig.

Stacaravan gehuurd. Deze zijn erg netjes. Sanitair van de camping is matig.

Kortom; prima camping met een erg mooi meer. Super ligging om mooie uitstapjes te maken in de omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Super prijs kwaliteit verhouding!

Marieke Wolbert, 16-8-2017

Prima ontvangst in het Engels, douche en afwas water gratis. Loop afstand van het heldere en niet drukke meer. Wij waren met kinderen van 4 en 6 jaar. Ze hebben zich goed vermaakt bij het meer, de waterval in Luzier en bij een rodelbaan met wat kleine attracties in Chamonix. Ene kampeer plek was groter dan de andere maar je betaald evenveel. Maar je kunt aangeven als je een andere plek wilt. Sanitair wordt 2x pd schoongemaakt. Ziet er allemaal prima uit. Wij zaten met onze tent tegen het spoor aan. Af en toe een korte trein komt er langs maar geen last van gehad. Schaduwrijke plaatsen, ene plaats heeft meer schaduw dan de andere. Wij vonden het prettig onder de bomen. Rustige en relaxte camping. Vlakbij grote supermarkt en mountain store (dechatlon). Animatie is allemaal Frans daar hebben onze kinderen geen gebruik van gemaakt. Prima camping voor een nog mooiere prijs!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooi

Liloo, 19-7-2017

Heerlijje camping vlakbij meertje, schaduwtijke plekken. Bij het meertje fantastische uitzicht op de mont blanc. Lekker weer gehad, rond de 26 graden.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijke vakantie

R.Provoost, 27-1-2017

Wij zaten er midden in het hoogseizoen. Dit keer in een stacaravan. Die zagen er netjes uit. Rustige camping, niet veel bijzonders op camping zelf te doen. Springkussen en wat tafeltennistafels.

Voor de kinderen werd er wel wat gedaan, maar die van ons zijn daar niet heen geweest. Broodjesservice geen gebruik van gemaakt, omdat er een ontzettend lekkere bakker zat, op 3 km lopen! Heerlijk om s morgens langs het meer daarheen te lopen.

De pizza's waren i.d. lekker zoals sommigen al aangaven.

Van de trein niets gemerkt, ja we zagen hem vanaf het meer af en toe voorbij rijden, misschien dat je het in een tent wel zou horen, geen idee. De andere kant van de camping zat er wel veel dichter bij, maar wij hebben er echt geen last van gehad.

Vanaf het meer echt een super uitzicht en een heerlijk meer om in te zwemmen, heel helder, schoon en strand wordt elke dag schoongemaakt.

Kinderen kunnen zo vanaf de camping naar het meer toelopen, dus geen zwembad nodig. Inderdaad wel druk op mooie dagen, de hele buurt komt er naar toe, maar je hoeft je geen zorgen te maken over parkeerkosten omdat je op de camping vertoeft!

Personeel; kwam de een wat vriendelijker over dan de ander,

Wat bomen betreft zouden ze zeker eens wat mogen snoeien, we zijn de camping eens rondgelopen, je hebt plaatsen waar er geen zonnestraaltje door heen komt, maar goed je kan de hele dag bij het meer terecht en misschien als ze dit lezen gaan ze er eens wat aan doen! De omgeving is prachtig, geen mooier uitzicht van de mont blanc te krijgen, veel gewandeld en ook met kleine kids goed te doen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Geweldige vakantie

Laura, 30-9-2016

We zochten een eenvoudige camping in de Franse Alpen. Dit was er een. ruime plaatsen, simpel maar schoon sanitair, zeer vriendelijk personeel, meeste spreken Engels. veel te doen en te zien in de omgeving, geweldig meer, ook al is het er druk doordat het meer vrij toegankelijk is voor iedereen, wij vonden wel rust door de relaxte sfeer.

Voor de actieveling een super camping. Wij waren bijna elke dag op pad, prachtige wandelingen gemaakt, terug op de camping pakten we onze handdoeken en gingen naar het meer. Onze meiden van 7-9 hebben zich er prima vermaakt met de andere kinderen. zij hebben geen grote speeltuin nodig gelukkig. De frites en de pizza's waren heel lekker! We hebben geen gebruik gemaakt van de animatie, en hebben ook geen last van gehad, terwijl we vrijwel vooraan op de camping stonden.

Spoor loopt langs de camping, geen last van, snelweg hoor je idd wel, maar ook niet ergelijk voor ons.

Wij hebben er 2 heerlijke weken gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Mooie camping

A, 29-8-2016

Sanitair was redelijk schoon Minpunt was wel dat alles werd schoongemaakt met een hogedruk spuit, maar alles werd nat achtergelaten, niet erg netjes. Wc's waren sochtends vaak wat goor, maar dit ligt aan de gasten zelf.

Camping ligt vlak aan de snelweg en treinspoor. Treinspoor heb je snachts weinig last van maar snelweg is aanwezig.

Campingpersoneel erg vriendelijk, de meesten spraken engels

Het meertje is geweldig. Veel spelletjes voor kinderen (springkussens in het water, bootje varen, trampolines, klimpark). Het meer heeft een stukje zandstrand, de rest is gras en stenen op de bodem van het meer. Het is een camping voor de actieve familie.

Er waren grote plekken voor tenten en caravans waar de auto bij kon staan. beschut onder de bomen

Wij hebben het verblijf als zeer prettig ervaren

*Tip: de Chamonix-Mont Blanc Multipass, te verkrijgen bij elke kabelbaan in Chamonix. Met deze pas kun je onbeperkt met alle kabelbanen omhoog, behalve de Aguile du Midi.

Gereisd met partner in augustus 2016

Kan ermee door

T. Klapwijk, 20-8-2016

Redelijk eenvoudige camping in prachtige omgeving. Schoonmaken sanitair kan veel beter, schoonmaakbeurten werden zelfs overgeslagen! Veel verschillende kampeerplaatsen. Bestel GEEN brood op de camping, maar haal in de buurt (supermarkt of boulangerie, keuze genoeg). In de omgeving is veel te doen, maar reken op hoge prijzen, met name in de toeristische gebieden.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Ideaal gelegen camping

Arjan, 20-8-2016

Camping is op zich ok met een ideale ligging bij het meer en ook voor de uitstapjes en bergwandelingen is het mooie locatie. Bewaking aanwezig en de poort sluit 's avonds. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Wel veel zeer schaduwrijke plekken. Met echt warm weer (± 30 gr) is dit wel prettig, maar doorgaans is het te donker en ook snel fris. Beetje snoeiwerk zal wonderen doen. Winkel/restaurant is geen aanrader. Alleen de pizza's zijn ok. Maar brood etc. raad ik niemand aan. Bovendien is de hygiëne ver te zoeken. Verder veel grote plekken. Staat v/h sanitair is goed. Maar veel vieze inloop. Frequent en goed schoonmaken is (zoals op veel Franse campings) kennelijk te veel gevraagd. "De spuit er op en dan is het al snel goed". Wat mij betreft allemaal verplicht op cursus bij bijvoorbeeld een gemiddelde Spaanse camping.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

prachtige omgeving op middelmatige camping

brink-stoutjesdijk, 9-8-2016

Camping waarbij de plekken in de regel schaduwrijk zijn. Nogal wisselend in grootte en omdat je zelf niet kunt kiezen is het dus mazzel hebben of niet. Ontvangst was vriendelijk, maar receptie is tussen 12:00 tot 14:30 dicht, wat onhandig is. Broodvoorziening is ronduit slecht, voor een behoorlijke prijs verbrande zelfgebakken broodjes is geen reclame. Ook behulpzaamheid is niet altijd goed. Sanitair is op zich schoon, maar door omgeving toch vaak modderig. Het meer en het uitzicht daarentegen vergoedt veel. Ook al is het voor iedereen toegankelijk, als je iets verder het water inloopt, kun je ook op drukke momenten prima zwemmen. Daarbij is 's avonds een rondje om het weer wandelen een prima afsluiting van de dag. Wij stonden dicht bij een sanitairgebouw en dat geeft behoorlijk veel geluid(soverlast). Dat lijkt soms meer een speelplek dan de plek die daarvoor is aangewezen. Verder vond ik het 's avonds over het algemeen meevallen met het geluid. Geen last gehad van bijvoorbeeld een karaoke o.i.d op de kampeerplek zelf.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Iles in Passy , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Iles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Iles scoort een 7.63 uit 10 op basis van 77 reviews.