Camping Capfun Le Sagittaire *****

7,6

105 reviews over Camping Capfun Le Sagittaire in het Nederlands

Leuke sfeer, zwemparadijs

Sandra, 24-8-2017

Wij boekten vooral omwille van de zwembaden en dat was ook top! Voor campinggasten was het open van 10 tot 20 uur, daggasten van 11 tot 19 uur. Dan werden ze er ook echt uitgezet. Toen het even regende of wat frisser werd, werd ook meteen de overkapping boven het zwembad gezet en kon je gewoon doorzwemmen. Redders waren streng, maar niet overdreven. ( met uitzondering van snorremans misschien;-) Tonglijbaan was vanaf 1.20 meter, crazy Cone:1.40 ( onze zoon net te klein bevonden🙃). Wij zaten in een top presta habana. Was niet groot, maar met vaatwasser, magnetron en airco top. Opstelling was zo dat het weinig gezellig was, maar wel genoeg privacy. Het is maar waar je van houdt. Wij zaten dicht bij de weg, maar hadden hier geen last van. Om van de rust te genieten, kan je dan beter naar de gemeentelijke camping in Vinsobres. Campingsupermarkt had dezelfde prijzen als de grote supermarkten in Nyons of Vaisons en best een ruim aanbod. Animatie: Nederlandstalige Loes werd tijdens ons verblijf afgelost door Hanne. Zij vertaalde af en toe al iets in het Nederlands, maar was niet heel aanwezig tijdens de animaties. Zij was wel betrokken bij de miniclub activiteiten. Ik praat Frans, dus had hier geen last van😜 Er werden ook shows ingehuurd, prachtige vuurspuw gezien en cabaret/goochelshow. Animatie organiseerde veel en mengde zich ook echt tussen de jongeren. Opgesplitst in miniclub en jongeren. O.a. Mudrun, samen eten, shows, degustatie/welkom/kermis,... Ook naar het circus op de parkeerplaats geweest, dat was niet veel soeps... Vader, moeder en dochters treden op, maar dochters hadden er duidelijk niet zo'n zin in😝 Receptie was erg vriendelijk, hielp steeds met tips. Inchecken ging vlot, evenals uitchecken. Uitstapjes: Orange (vond ik zelf iets minder), Vaisons, markt Nyons op donderdag (aanrader), Avignon (iets verder weg, maar top), krokodillenboerderij (vond onze zoon van 8 geweldig), Kloof MontVentoux door het water gelopen met Yves (was super, maar wel zware klim in die hitte), mountainbikepad gefietst langs de camping en de rivier, Carpentras, Mont Ventoux boven bewonderd (wat een uitzicht!), .... Kortom: wij hebben 2 weken een heerlijke vakantie gehad!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooi zwembad maar verouderd huisje

Marielle, 23-8-2017

Wij verbleven een week in een grand sud top presta stacaravan (huisje 122). Deze was erg verouderd en stond tussen de vaste bewoners van de camping gepropt. Hierdoor moesten wij over het terrein van de vaste bewoners om bij de stacaravan te komen. Het zwembad is geweldig, maar je moet wel vroeg een handdoek neer gaan leggen. Want om 11 uur komen er mensen van buiten de camping zwemmen. Er stond wel een rij van minstens 25 m lang op de warme zonnige dagen. Het meer is een stuk verkleind vergeleken met 4 jaar geleden. Ook de wifi was nu een stuk slechter dan toen en nu moest je er ook nog eens voor betalen. Het animatieteam is zeer ervaren en er is veel te doen. Het meeste is wel in het Frans en wordt niet vertaald, alhoewel er een Nederlands teamlid bij aanwezig was.

Boodschappen gingen we doen in Vaison-la-Romaine. Dit is ongeveer 15 min rijden van de camping af. Hier zit de lidl. De aldi zijn ze aan het verbouwen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Leuke vakantie!

Anne, 11-8-2017

Wij zijn 1 week geweest in een mini habana duo met 3 personen (2volw. 1peuter).

Het huisje was perfect en schoon! We bleken onverwachts toch airco te hebben, wat echt een must was met de temperaturen!

De zwembaden/glijbanen super! Goed toezicht! Enige minpunt was bij het peuterbad lagen de stukken steen uit de vloer, dit is best gevaarlijk vooral voor de kleintjes.

Staat van het sanitair (bij het zwembad): mag wat meer aandacht aan besteed worden!!

Animatie is alleen in het frans. Op de website van Capfun stond wel vermeld dat er in de maanden; juli augustus en september Nederlandstalige animatie was, jammer!

Kortom, wat verbeterpunten maar wij raden deze camping aan en zouden zo terug gaan!

Prima vakantie!

Ferry, 8-8-2017

Net terug van week op deze camping. We hadden een stacaravan gehuurd met vaatwasser en airco. Stacaravan was nog redelijk nieuw, alles functioneerde prima en zag er goed uit. Stacaravans stonden wel redelijk dicht op elkaar, maar zo geplaatst dat je niet constant naar de buren zit te kijken. Zwembad natuurlijk geweldig met alle glijbanen. Maar ook het kleine meertje met strand naast het zwembad is prima. Ligbedden genoeg, ook als je eens wat later op het zwembad komt is er vaak nog wel eentje te vinden. Elke avond is er een Franstalig avondprogramma. Gaat inderdaad tot ongeveer 23 uur elke avond, maar onze stacaravan stond zover ervan af dat we er niet veel last van hadden. Maar wij en onze kinderen van 10 en 12 jaar lagen dan vaak ook nog noet in bed, dus ondervonden we er ook geen hinder van. Vriendelijke mensen bij receptie. Winkeltje prima voor de kleine boodschappen. Elke morgen genoeg diverse verse (stok)broden te koop. In nabij gelegen Nyons grote supermarkt voor uitgebreide boodschappen. Uitstapjes gemaakt naar Mont Ventoux en Nyons. In het restaurant op de camping hebben we pizza's besteld. Erg lekker, hou alleen rekening met wachttijd van drie kwartier. Aanrader? Ja!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldige camping!

Marianne, 4-8-2017

Leuke camping met een geweldig zwembadcomplex (dit is een openbaar bad waar ook mensen van buiten de camping naar komen maar er is voldoende plek, meer dan genoeg ligbedden, veel en streng toezicht. Er wordt veel georganiseerd voor de kids maar ook voor volwassenen, alles in het Frans We hadden een huisje gehuurd via een touroperator en dat was schoon en had een vaatwasser en tv.

Qua ruimte had het iets groter gemogen maar door het mooie weer zijn we bijna niet binnen geweest. Personeel zeer vriendelijk zowel in de receptie, restaurant (de kaart is niet uitgebreid, maar het is wel lekker) en de bar (Frans/Engels) als in de winkel (Frans/Engels/Nederlands). We konden de auto bij het huisje parkeren.

Mooi in de omgeving: Mont Ventoux, Le Poët-Laval, Grignon, Nyons, Orange en Vaison-la-Romain. Maak vooral ook een mooie autotocht over een van de vele route remarquable in de Drôme.

Wij hebben een topvakantie gehad!

Nooit meer

BatL, 11-7-2017

Schitterende zwembaden voor de kinderen en veel animatie maar dat is het dan ook. Slecht onderhouden tent en vies. Weinig plaats, zelfs geen plaats voor je auto. Terras staat op inzakken. De camping ligt vlak aan drukke baan. Smorgens word je uit je bed geschud door het vrachtverkeer dat passeert. Van rust is hier geen sprake. Avondprogramma begint heel laat en duurt ook zeer lang, te lang voor kleine kinderen. Voor ons nooit meer, deze camping is zeker geen 5 sterren waard en is zeker veel te duur voor wat het is!!

Top vakantie!

fam. van Hoof, 12-4-2017

Prachtig zwembad met 10 glijbanen en een mooi "lagune" zwembad met zandstrandje. Genoeg te doen op en rondom de camping. Entertainment stopt vrij laat, dus voor je rust of met hele kleine kinderen moet je hier niet zijn, tenzij je achteraan op de camping terecht kunt.

Voornamelijk Franse animatie, maar dat maakte onze kinderen (5, 9 en 11) niets uit. Ze wilden er zelfs Frans door gaan leren (en dat hebben ze niet van mij). Als je van goede wil bent helpt men je hier graag verder.

In deze regio is de kans op mooi weer vanwege de ligging erg groot (scheelt de helft van het klagen). De huisjes waren overigens degelijk en netjes. WiFi is gratis, maar alleen bij de receptie beschikbaar.

Mont Ventoux, Nyons, Vaison-la-Romaine en Orange zijn aanraders.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

geweldige zwembaden

Michel, 24-2-2017

Wij waren op de camping met eigen caravan. Nadeel de kampeerplaatsen worden steeds schaarser door vaste huur accommodaties.

De zwembaden zijn echt te gek. Voor ieder wat wils, en bij slecht weer ook een heel groot overdekt bad. Gave glijbanen. Mooie streek met mooie oude plaatsen zoals Nyons en Vaison la Romaine niet ver uit de buurt.

Gereisd met partner in september 2015

een aangename vakantie

Vanessa, 20-11-2016

de kampeerplaatsen zijn erg beperkt, en heel klein, je kan je caravan en voortent plaatsen, amper nog plaats voor bijzettent en je auto kan er niet meer bij.

Slechte wifi aan de receptie. wel veel te doen in de omgeving. Ligt naast een rivier maar die is vuil en veel slib, jammer zou je anders wel kunnen in spelen en pootje baden. Het zwembad is wel top vooral het strand rond het meer, en voldoende ligbedden op ieder moment van de dag.Heel veel mooie shows wel in frans maar ja je bent in Frankrijk. Het sanitair is zeer netjes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Mooie camping!

Simone Kajuiter, 21-8-2016

Le Sagittaire is een mooie camping met mooie zwembaden, glijbanen en een meertje. Wij zaten in een Habana Presta Pirate, zag er goed uit, helaas bij ons geen parkeergelegenheid bij de caravan.

De enige minpunten waren het gebrek aan een Nederlands sprekend lid van het animatieteam en het gebrek aan keuze aan (internationale veelgebruikte) lunchgerechten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Capfun Le Sagittaire bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Capfun Le Sagittaire in Nyons / Vinsobres, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Capfun Le Sagittaire zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Capfun Le Sagittaire scoort een 7.64 uit 10 op basis van 135 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: