Camping La Plaine Tonique ****

7,3

194 reviews over Camping La Plaine Tonique in het Nederlands

La Plaine Tornique

Annemieke, 26-8-2017

La plaine tornique is een grote camping waar veel Nederlanders komen. Wij zijn in augustus 2 weken geweest en hadden een stacaravan gehuurd. Het was een prachtige stacaravan die schoon en nieuw was. We hadden een prima plek die dichtbij het zwem -en visgedeelte van het meer was. Wij vonden het jammer dat er maar in een klein deel van het meer gezwommen mag worden. In het meer is veel wier, dit is niet prettig met zwemmen en maakte het vangen van vissen ook erg lastig. Over het restaurant/snackbar kan ik niets zeggen. Dit geldt ook voor het (openbare) sanitair. Hier hebben we geen gebruik van gemaakt.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie camping, omgeving zeer matig!

Peter, 21-8-2017

Mooie camping met ruime plaatsen aan meer. Omgeving vonden wij zeer matig, weinig te doen en te zien.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Prima camping!

Jonker, 18-8-2017

Inderdaad zeer ruime plaatsen, vriendelijke medewerkers. Sanitair werd vaak schoongemaakt. Zwembad en meer waren favoriet bij mijn kinderen. In het dorpje vlakbij zit een kebabzaakje: Urfa kebab! Erg lekker. Veel beter dan de snackbar op de camping... Het is een prima camping. De activiteiten aan het meer moeten apart worden betaald en in de zomer periode kan het zeer druk zijn. Deze camping is ook in trek bij de lokale bevolking. Zij trekken er met de hele familie op uit om zich bij en op het meer te vermaken. Overigens heb je hier als campinggast totaal geen last van. In de avond kan het was rumoerig zijn van gasten die later gaan slapen. Maar 's nachts is het echt muisstil. Op 30 juli werden ook wij getroffen door een beste hagelbui. De medewerkers waren zeer behulpzaam en belangstellend. Twee dagen later werd weer een waarschuwing gegeven voor slecht weer...gelukkig bleef dat toen weg. Samengevat : een prima camping. Leuke tijd daar gehad.

te drukke camping

Michiel, 12-8-2017

Ruime plaatsen met veel bomen en heggen. Ondanks de reclame, geen Wifi en bijna geen GSM bereik. Meertje is mooi maar wordt vooral gebruikt voor motorboten van de watersportverhuur en is daardoor maar voor een klein gedeelte toegankelijk voor zwemmers en opblaasbootjes. Personeel is heel vriendelijk en doet zijn best om de toiletten en de douches schoon te houden. Bistro is wat duur voor lokale begrippen maar kwalitatief OK. De snacktent is echt belabberd slecht.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fantastische camping

A.S., 9-8-2017

Er is van alles te beleven. Een mooi meer, prachtig zwembad, visvijver, etc.

De plaatsen zijn erg ruim.

Security aanwezig, geeft een veilig gevoel.

Sanitair gebouw was smerig (op ons veld), andere velden was het beter.

Geen winkel aanwezig op de camping, maar op korte afstand grote supermarkten te vinden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Leuke camping.ook voor oudere jeugd

R. Lovers, 9-8-2017

Camping met veel nederlandse gasten. Schoon sanitair. Mooi meer met veel waterplezier. Het enige minpuntje is dat om 10.00uur elke dag via een geluidsinstallatie de animatie van die dag werd omgeroepen. Met luide muziek en slecht engels. Camping winkel super klein met super dure prijzen. Gelukkig de grote supermarkten op 5 minuten afstand. Mooie 2 weken gehad.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie camping met grote staanplaatsen

B.W. de Vos, 4-8-2017

De camping heeft allemaal grote staanplaatsen, zorgt voor voldoende schaduw er staan veel bomen. Leuk is het strand aan het meer en het zwembad. De hele dag en ook 's avonds zie je de beveiliging rondfietsen op de camping. Het sanitair wordt goed schoon gemaakt. Er wordt diverse talen gesproken bij de receptie. De camping ligt dichtbij het dorpje waar er 4 supermarkten dicht bij elkaar te vinden zijn. Alle activiteiten aan het meer moeten apart worden betaald, dus voor degene die hier geen gebruik van maakt betaald hier ook niet voor. Wij waren er met 2 tieners die zich prima vermaakte met de activiteiten op en om het meer en het zwembad, ook kan er gevist worden aan het meer of buiten de camping waarvoor je wel een visvergunning moet hebben. Deze is onder meer te verkrijgen bij het VVV waar een Nederlands sprekende mevrouw ons verder kon helpen.

Helaas werden wij aan het eind van onze vakantie getroffen door een onweersbui met harde wind en hagelstenen van ongeveer 4 cm, waardoor onze caravan en auto waren beschadigd en de voortent en luifel gescheurd. Iedereen op de camping had eigenlijk wel schade. Na de bui werd er direct door medewerkers van de camping met beveiliging rondgereden met de vraag of er iemand hulp nodig had. Wanneer je niet meer in je tent of caravan kon overnachten, was er de mogelijkheid om dit te doen in de tent van de animatie. Helaas hebben wij door dit alles 2 dagen eerder moeten vertrekken. Maar bij vertrek ontvingen wij van de camping een bevestigingsbrief mee van de gemeente waarin het noodweer werd bevestigd, ter overhandiging aan de verzekering. Afgezien van het vervelende einde, hebben wij een geslaagde vakantie gehad en kan ik iedereen deze camping aanraden.

The management of La Plaine Tonique, Chargée de communication, 9-8-2017

Thank you very much, we really appreciate your feedback!

What a pity the storm came to spoil your end of stay...

We hope it will be ok with your assurances.

We look forward to seeing you again at La Plaine Tonique,

Best regards

Geweldige camping

groenhof, 1-7-2017

Superleuk zwembad,, mooie complete tenten! Het meer kon je leuke wateractiviteiten doen, o.a. boot met banaan of bankje erachter. Je kon op een catamaran leren zeilen. Je kon een motorbootje huren. Met slecht weer moet je jezelf vermaken. Lyon is vlakbij!!!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Prachtige camping met veel te doen voor iedereen.

Nico, 20-2-2017

Het zijn ruime kampeer plaatsen met zon en schaduwplaatsen.

Overdag is er van alles te doen voor de kleine kinderen bij de mini club, maar ook de grotere jeugd op het strand. Het zwembad met glijbanen is mooi , maar hier is het verplicht een strakke zwembroek te dragen. Er zijn zowel in het zwembad als op het strand genoeg zweminstructeurs aanwezig voor bewaking van u kind. Op de camping is security 24 uur per dag aanwezig en er word maar 1 keer gewaarschuwd en daarna kun je vertrekken als je het te gek maakt. Dus wil je een rustige vakantie dan kan dat op deze camping. In de omtrek zijn genoeg oude plaatsen te bekijken en ook een klim bos is op 20 km wat verder weg zijn de watervallen maar zeker de moeite waard te bezichtigen.

Gereisd met partner in juli 2016

heerlijke camping ook voor oudere jeugd

angela, 25-1-2017

wij waren als gezin met 2 kinderen (12 en 16) voor de eerste keer hier. echt een heerlijke camping, grote plekken, veel schaduw. mooi weer. begreep ook van mensen die hier al jaren kwamen dat het weer hier over het algemeen prima is. veld kiwi is echt een aanrader. sanitair schoon, stinkt niet. meer is prima, schoon water op de meeste plekken, veel vermaak op het meer (tegen betaling).zwembad ben ik weinig geweest, maar kids hebben zich er prima vermaakt. geen disco, maar hangplek voor jongeren. geen overlast. veel jongelui komt hier al jaren, maar onze kinderen hadden totaal geen moeite om aansluiting te vinden. security hele dag. liep zelfs snacht met mijn dochter mee naar onze caravan. vrienden zijn een week geweest. zaten in een chalet. netjes en schoon. receptie spreekt nederlands. avond animatie alleen frans, winkel is slecht, snackbar niet veel soeps. op 5 min zit supermarkt. in montrevel heerlijk gegeten. restaurant met terras prima, maar afgebrand tijdens vakantie, hopen dat dit dit jaar weer open is, want wij gaan terug!!
        Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor La Plaine Tonique bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Plaine Tonique in Montrevel-en-Bresse (Ain), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Plaine Tonique zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Plaine Tonique scoort een 7.28 uit 10 op basis van 200 reviews.