Camping L'Escale ***

L'Escale
6,4

16 reviews over Camping L'Escale in het Nederlands

Het is een mooie camping 150 meter van het dorp.

DPP van Huizen, 5-7-2017

Omdat wij er al vele jaren komen is de ontvangst allervriendelijkst. Het sanitairgebouw is in 2016 geheel vernieuwd en ziet er keurig uit. Zwembad is klein echter "s winters niet erg warm.

Restaurant is ook prima .Woensdag de wekelijkse markt altijd heel gezellig.

Voldoende winkels in het dorp o.a. bakkers, slager en Spar winkel.

Gereisd met partner in juni 2017

Leuk voor 2 dagen

alexreuvers, 21-8-2016

Nette camping in een leuk dorp, maar de klankvriendelijkheid en het eten bij het aangelegen restaurant laten wat de wensen over. Voor jonge kinderen is er veel te doen, waaronder een klimparcours door de bomen en een trampolinepark. We overwegen er nog een keer heen te gaan, zij het in de winter.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Oubollig en langs een drukke weg.

RMFB, 28-8-2013

De camping ligt langs een drukke weg. Sanitair erg oubollig.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Mooie ligging

Monique, 7-8-2013

De camping was vol.We kregen een noodplek. Ver weg van waterpunt en sanitair en de plek liep zeer schuin af.Het sanitair op de camping zelf is oud. Het sanitair bij het zwembad is nieuw maar niet schoon. Misschien omdat het tijdens ons verblijf erg druk was op de camping. Het zwembad was troebel en de vloer was vies. Het uitzicht op de camping is prachtig. Gezellige omgeving met veel toeristen. Prijzige camping vooral als je veel ampere stroom afneemt.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Mooie locatie, prima camping met gratis WiFi!

aanmarco, 21-7-2013

Camping L' Escale ligt op een mooie locatie met een echt fantastisch 'alpen' uitzicht op de laatste sneeuw van de winter.

De Camping zelf is netjes, sanitair en douches wordt keurig schoongehouden. Sanitair gebouw op de camping is gedateerd maar wel schoon. Sanitair en douches onder het zwembad is nieuwer.

De camping is niet al te groot er is geen animatie, er is wel een centrale ruimte met tafeltennistafel, flipperkasten etc.

Op de camping is gratis WiFi rondom de receptie maar op een aantal plekken kan je deze nog ontvangen. Het zwembad is klein maar uitstekend om even af te koelen. De bodem is wel ruw en kinderen rennen al snel het vel van de tenen. De plekken zijn van normale grootte met een zeer steenachtige bodem, rotspennen en een echte hamer zijn noodzakelijk.

Het leuke en gezellige centrum van Le Grand Bornand is op loopafstand (3 minuten) Restaurants met normale prijzen. Op loopafstand een klimpark, trampolinespringen, boogschieten, beach volleybal etc.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

mooie camping in mooie omgeving

Henk, 23-8-2011

veel is al gezegd door anderen. Wij waren hier een paatr dagen in augustus, toen het erg warm was. Zwembad is dan heerlijk! Prachtige omgeving met veel sportieve mogelijkheden. Direct naast de camping zwembad, trampolines, minigolf. Dorp is gezellig en heel dichtbij.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

leuke en nette camping in gezellig bergdorp

Arnold-Ilse, 18-8-2011

Camping L'Escale ligt mooi in de bergen, vanaf onze plek keken we het dal in en op de bergweides met koeien en de vele parapenters in de lucht. Het dorp met winkels en restaurants is op loopafstand. Er is ook een gondel en stoeltjeslift naar de bergtop vanwaar de parapenters vertrekken.

De camping is netjes en het zwembad is leuk voor de kinderen (niet koud!). 's Morgens stond de bakker op de camping. Er is een speeltuintje, een recreatieruimte en een speelveld. Jammer vonden wij dat er niets voor de kinderen georganiseerd werd. De eigenaren waren zeer gastvrij en spraken zelfs wat Nederlands.

Wij hadden erg mooi weer en zijn een paar keer naar het meer van Annecy gweest om te zwemmen (zo'n 30 minuten rijden).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

heel goed bevallen in een mooie omgeving

Gilbert La Fors, 5-9-2010

L'escale is een camping die een heel mooi panoramuitzicht heeft op de bergen op wandelafstand van het dorp. Het geluid wat ons bij zal blijven zijn de bellen van de abondance koeien op de alpenweiden boven het dorp. De kinderen verzamelen zich op het centrale voetbalveld. Op de camping is een niet al te groot zwembad. In het dorp is een groot zwembad met ligweides. Verder is een base de loisir met trampolines etc. Op woensdag is er een grote markt. Op korte afstand kun je veel verschillende wandelingen maken. Annecy, Geneve en Chamonix liggen op maximaal een uur rijden. In het dorp waren in de eerste week elke avond verschillende gratis optredens op het centrale pleintje. Onze dochter vond de draaimolen te gek. De plaatsen op de camping waren wisselend qua grootte. Een goede mix van soms stugge engelsen, Nederlanders en Fransen. We hebben zelf zoiets dat we over een paar jaar best weer eens terug willen komen. Vanwege de hoogte kan het 's avonds af en toe afkoelen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Aardige camping voor de oudere kampeerder

Richard en Mary, 25-7-2010

Beetje saaie camping met krappe plaatsen op kale grasstroken. Merendeel oudere mensen, die lezend of wandelend de dag doorbrengen. Heerlijk voor hen, maar niet bepaald een omgeving voor kinderen. Het binnen- en buitenbad is tè koud om lang in te blijven; een blauwe lippen-zwembad.

Verouderd, maar schoon sanitair. Niets op aan te merken.

Omgeving is mooi, tussen de wintersportdorpjes, maar niet erg bruisend. Beter geschikt voor wandelaars, fietsers. Het dorpje tegenover de camping heeft veel gedaan aan aantrekkelijkheid voor kinderen met midgetgolf, klimmuren en klautertrajecten, trampolines, ... En met de kabelbaan de berg op is natuurlijk ook een belevenis.

Leuk om eens gezien te hebben, maar wij zoeken toch íetsje meer vertier, aangepast aan onze leeftijd.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Mooie locatie

Trevor, 24-2-2010

Hier twee weken doorgebracht, heerlijk met veel activiteiten en mogelijkheden in de buurt. Wij waren hier bijvoorbeeld met de ballonfiesta waarbij de ballonnen letterlijk op twee meter boven je caravan overkwamen. Verder is het sanitair wel verouderd maar wel goed schoon, is voor mij belangrijker. Zwembadwater was wel erg koud daardoor maar twee keer in het zwembad geweest maar dat heb ik verder niet gemist.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Escale in Le Grand-Bornand (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Escale zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L'Escale scoort een 6.43 uit 10 op basis van 27 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: