Camping Le Retourtour ***

Le Retourtour

21 reviews over Camping Le Retourtour in het Nederlands

Top camping!

fam. Tesselaar, 30-8-2017

Prachtig gelegen camping, op 200 meter van heerlijk zwemwater in rivier. Sanitair is netjes en schoon. De camping is overzichtelijk, rustig en een mooie afwisseling tussen huuraccomodatie en tentplekken. De tentplekken zijn mooi ruim en de camping heeft een vriendelijke uitstraling. Onze kinderen (4 en 7 jaar) konden zich hier lekker vrij bewegen, met andere kinderen die er waren. Eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben nog twee dagen een stukje gefietst over de 'voie verte' wat een fietspad is over een voormalig spoortraject. (waardoor het stijgingspercentage in dit verder heuvelachtig gebied niet hoger uitkwam dan 1 a 2 %). Stoomtrein Ardèche was ook leuk om te doen. Naast camping ligt een lekkere pizzeria en op 2 km ligt grote supermarkt.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtig gelegen camping, schoon en mooi aangelegd

Ernatd, 24-6-2017

Het vlakbij gelegen restaurant Le Castel is een aanrader.
Gereisd met partner in juni 2017

Gezellige en goed onderhouden camping

Jan en Anja, 8-11-2016

Gezellige en goed onderhouden camping met zeer ruime plaatsen en schoon en net sanitair.

Bar en terras waar een hapje en drankje genuttigd kan worden.

Natuur zwemwater met toezicht op loopafstand.

Pizzeria en frans restaurant naast de camping.

Brood drankje en diverse andere levensmiddelen verkrijgbaar bij de receptie, in Lamastre zelf is een grote supermarkt te vinden (aanrader is de wekelijkse markt aldaar)

Nieuwe gastvrije en behulpzame eigenaren die erg hun best doen om zowel de franse als gasten van een andere nationaliteit het naar de zin te maken.

Ze staan ook nog zeer open voor suggesties.

Ze organiseren jeu de boule, volleybal, tafeltennis en muziekavonden en Fabrice kookt enige malen per week tegen een kleine vergoeding maaltijden voor de campinggasten waardoor het terras gezellig vol zit.

We zagen veel gasten regelmatig vertrekken om te wandelen of te fietsen in de omgeving (fietsen te huur op de camping)

Kortom een aanrader om deze camping eens te bezoeken, wij hebben al besloten volgend jaar weer te gaan en ditmaal met kinderen en kleinkinderen

Gereisd met partner in augustus 2016

Ardeche-aanrader!

henk, 5-8-2016

Zoek je een authentieke Franse kampeerervaring? Zoek dan niet verder! Gelegen aan de voet van een oude ruïne biedt deze camping alles wat je zoekt: jeux de boules toernooien, heerlijk zwemwater met grasstrand en rotsen om vanaf te springen en fraaie ruime plekken met veel schaduw en scheidingsheggen. Geen overdreven animatie, wel voetbalveldje, prachtige omgeving met fiets- en wandelroutes, markten, stoomtrein, etc. Wordt gerund door een hartelijk stel dat geregeld heerlijk kookt voor iedereen die trek heeft!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

zeer aangenaam

Adrichem, 15-11-2015

prachtige camping,ruime plekken, mooie bomen, leuk strandje dichtbij en zeer goed sanitair

geen nederlandse enclave, veel fransen en frans vertier

Gereisd met partner in augustus 2015

Zéér aangename schone camping!!

wilma, 11-8-2013

Bij toeval hier terecht gekomen,en het is ons zeker niet tegen gevallen !!.

De ontvangst is hartelijk ( je mag zelf je plaats uitkiezen),de standplaats erg ruim en netjes,je kan zelf je amperage bepalen,en het sanitair is schoon,en de douches héérlijk !! Dit maak je niet vaak mee in Frankrijk!!.

Er was een meisje voor de (kinder)animatie, hierbij moet je je niet al te veel voorstellen, maar er werd wel wat georganiseerd !! wel in het Frans of Engels,maar met handen en voeten kom je een heel eind, in de buurt 2 grotere supermarkten(super u,intermarché)en op loopafstand een riviertje mét toezicht !!,voor de nodige verkoeling. Brood op de camping verkrijgbaar evenals een flesje wijn oid tegen zeer schappelijke prijzen !!.

Al met al een hele fijne tijd daar gehad.Het enige nadeel is dat je alles met de auto moet doen om wat te bezichtigen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

leuk, maar niet voor herhaling

Jet, 12-8-2011

Mooie omgeving. leuk meer als je ervan houdt in dit water te zwemmen. De kinderen vonden het fantastisch!

persoonlijk heb ik liever zwembad.

De eigenaren doen wel hun best en werken heel hard op deze camping.

Helaas waren alle activiteiten in het Frans. Jammer, als ze iemand nemen die het kan vertalen was het helemaal leuk geweest.

Volgens mij ging iedereen gewoon met elkaar om. Verdraagzaamheid... het weer was minder, misschien daarom dat mensen sjaggie waren?

Wij hadden het leuk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

NOOIT MEER

CORINA, 3-8-2011

had een huisje gehuurd.. les troenes.. van buiten ziet het er mooi uit tot we binnen kwamen dacht dat ik in een koeie schuur terecht kwam , zeer smerig.. vies was het.. en oude meubelen..huishoudelijk app dateerde uit de 80e jaren.. zeker geen aanrader om te huren hoe durfen ze...zo iets te verhuren. hier ga ik nooit meer naar toe.......... ben hier weg gegaan naar anderhalve dag.......
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

In The middle of nowhere

Fam. Schrauwen, 30-7-2011

Camping is te bereiken na 3 Kwartier slingeren vanaf Valence of Tournon. Het plaatsje Lamastre stelt niet veel voor, de weekelijkse markt is wel leuk om te bezoeken. Bij minder weer ben je hier snel uitgekeken.Geen zwembad op de camping. Het meertje vlakbij de camping nodigt niet uit om erin te zwemmen. vriendelijke eigenaren. Goed sanitair. Na 9 dagen zijn we mede door het mindere weer verder naar het zuiden gereden. Met oudere kinderen is deze camping geen aanrader.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Niet om met tieners naartoe te gaan.

wij, 30-7-2011

De camping is netjes. De sanitair ook . De sanitair is wel klein waardoor we soms moeten aanschuiven. Wij zaten aan een blok waar maar 2 gewone wc's waren. Voor jeugd is er echt niets te beleven. Om 9u15 krijg je al te horen dat je moet stil zijn. Hou dan maar eens je kinderen stil. Ze kregen zelfs klachten dat ze overdag naast de caravan batminton aan het spelen waren( lawaai). De eigenaars waren zeer vriendelijk, de mede kampeerders wat onverdraagzaam. Het strandje ligt niet direct aan de camping, je moet er een 8 min over de baan voor wandelen voor je er kwam. Er loopt een straat vlak tegen de camping waar heel wat motorrijders voorbij razen.Dorp Lamastre zelf is niet zo speciaal er is eigenlijk weinig te doen in de omgeving.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Retourtour in Lamastre (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Retourtour zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Retourtour scoort een 8.02 uit 10 op basis van 26 reviews.