Camping Le Riou Merle ***

Camping Le Riou Merle
Le Riou Merle
8,4

34 reviews over Camping Le Riou Merle in het Nederlands

Fijne relaxte camping in een prachtige omgeving !

Rudi en Lina Idema, 27-8-2017

Wij hebben genoten op deze camping .

Mooie kampeerplaatsen, prima santair goed schoon, het zou wel fijn zijn als je niet zelf je toiletpapier mee zou moeten nemen .

Zwembad niet spectaculair maar prima om ff lekker in af te koelen

Wij hebben mee gedaan met de bbq avond . Was lekker en gezellig met live muziek .

Wij vonden het heerlijk om dichtbij (300 meter ) het centrum te zijn .

Woensdagochtend zijn wij naar de grote markt gewandeld in het centrum van Die

In de omgeving kan je heerlijk wandelen .

Behalve op maandagochtend komt er iedere ochten van 8.00 tot 9.00 uur een bakker op de camping .

Niet echt een minpunt maar misschien handig om te weten , bij de camping receptie kan je niet betalen met pin !

Voor ons een camping waar wij nog een keer weer naar toegaan !

Gereisd met partner in augustus 2017

Prettige, relaxte camping in mooie omgeving

Niek63, 15-8-2017

Een camping waar de eigenaars heel erg hun best doen om het de gasten naar de zin te maken.

- Camping ligt op 10 minuten loopafstand van het regionaal belangrijke plaatsje Die (restaurants, marktje). Erg prettig. Intermarche is 10 minuten fietsen.

- Campingplaatsen niet afgebakend onder (vaak kleinere) bomen. Geen afgebakende plaatsen (weinig privacy dus).

- Klein, maar prima zwembad.

- Bij de camping is een regionaal goed bekend staand restaurant met dezelfde naam als de camping (zie Tripadvisor).

- Sanitair wordt goed schoon gehouden.

- Omgeving doet 'Oostenrijks' aan.

'Minder':

- Voor hoogseizoen is er echt te weinig sanitair --> dagelijks meerdere keren wachten voor toilet en douche. Voelt niet prettig.

- Doordat auto's op plek mogen staan + dat plaatsen niet afgebakend zijn oogt het erg rommelig-met-veel-auto-overal. Dat is jammer.

Als deze twee punten opgelost zouden worden zou het één van de mooiste en relaxte campings van Frankrijk worden.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

prima camping

P. Boone, 13-8-2017

Een heerlijk rustige camping vlakbij het centrum en veel wandelmogelijkheden
Gereisd met partner in mei 2017

Rustige camping op wandelafstand van Die centrum.

De twee belgen., 15-7-2017

Die is een van de betere oude stadjes uit de Drome.Je kunt er terecht voor allerlei winkeltjes en restaurantjes.Een van de betere is restaurant le Merilou,gelegen bij de camping.Uitstekende bediening met heel vriendelijk personeel.Ook de prijs valt best mee.Die is ook heel goed gekend voor zijn clairette.Er is ook een tamelijk grote markt op zaterdag en woensdag.Die is centraal gelegen voor mooie wandelingen en uitstappen met de auto.Wij hebben deze streek al een zestal keer bezocht en gaan zeker nog terug.
Gereisd met partner in juli 2017

Geweldige camping en locatie!

Kim Hasselberg, 12-7-2017

De camping ligt vlakbij het prachtige oude centrum van Die, lopend prima te bereiken. Op woensdag en zaterdag is er een ontzettend leuke markt om overheen te lopen. Voor een uitstapje is Chute de la Druise echt een aanrader!

Het enige minpunt kan zijn dat u in het voorseizoen ernstig bekrompen senioren tegen komt, zie eerdere recensie. Kennelijk hebben we deze meneer dusdanig uit evenwicht gebracht dat hij dit op Zoover moest vermelden. Voor uw duidelijkheid wij zijn geen stelletje, wel ontzettend lesbisch! En misschien is uw frans niet zo goed, de eigenaar nam het voor ons op, wij gaan al even terug snapt u. Om u niet onaangenaam te verassen, zoals kennelijk vorig jaar gebeurde, raad ik u dat niet aan, de kans is namelijk groot dat u daar 2 lesbische meiden tegenkomt met een lieve hond....tot in de douche!

Gereisd anders in juni 2017

Leuke camping mooi gelegen en dichtbij centrum Die

R.van der meijden, 25-6-2016

Camping met mooie plaatsen met zon en schaduw, hebben hier 2 weken gestaan.

Op korte loopafstand van het centrum van Die, mooie uitvalsbasis voor tochten.

Nadeel het geheel open sanitair gebouw , een aantal frisse dagen mee gemaakt met wind en dan blaast de wind door het sanitairgebouw , zeer onaangenaam bij het douchen.

Ook zeer drassige en modderige plekken bij regenval, water blijft langdurig staan.

De campingeigenaar deelt dan vlonders uit om de voeten droog te houden, man is zeer behulpzaam en vriendelijk, te eigenlijk.

Ik zag twee lesbische vrouwen met een hond met z'n drieen onder de douche gaan en toen ik daar een opmerking over maakte richting de vrouwen dat ik dat niet op prijs stelde en zeer onhygienisch vond werd ik de huid volgescholden.De eigenaar kwam op het gegil van de vrouwen af en ik maakte hem ook duidelijk dat ik niet wenste dat er honden onder de douche meegaan.Hij bracht de dames tot bedaren en ik ben weg gegaan.Later vernam ik van andere mensen dat de dames nog steeds met de hond onder de douche gingen , hiertegen is de eigenaar dus niet opgetreden.

Dat zou absoluut niet mogen vind ik.

Verder prima naar de zin gehad .

Gereisd met partner in juni 2016

Prima maar . .

Lottumse, 21-6-2016

Ligging en de indeling van de camping zijn perfect. Loop afstand van het centrum (10 min) en het geweldige verfrissende zwembad niet te vergeten. Wandelroute start net achter de camping.

Zwakke punt het sanitair en meer in het bijzonder het gemis van een pissoir. Mannen en vrouwen gebruiken dezelfde toiletten allen zonder wc bril. De toilet ruimte is In de avond slecht verlicht. Resultaat laat zich raden smerige boel zeker voor de vrouwen. Zelf toiletpapier meenemen trouwens. Rest van het sanitair is prima maar het chemisch toilet onderbrengen in het toilet gebouw vindt ik een misser! Tip: bij de receptie zijn 2 toiletten met wc bril en die zijn aanzienlijk schoner.

Gereisd met partner in juni 2016

Prima

Ellen en Monique, 22-8-2015

Toen we aankwamen voelde het meteen goed, vriendelijk!

We hadden een mooie grote plaats met uitzicht op de bergen.

Volop zon en schaduw en het zwembadje bijna naast de deur. Tegenover ons zat een grote Fransen vriendengroep wat de eerste avond wel wat voor geluidsoverlast zorgden maar ze hadden het wel gezellig met elkaar. Sanitair was goed , alleen wat weinig wc's! Zeker in de ochtendspits was dit lastiger.

Heerlijke pizza gegeten in het restaurant voor aan de camping. En ideaal, Die op loopafstand!

Zeker een aanrader voor andere vakantiegangers, jong en oud!

Gereisd met vrienden in juli 2015

Prachtig gelegen camping

Esther, 14-8-2015

De camping ligt prachtig, op loopafstand van het gezellige dorpje Die in een veelzijdige omgeving. Wij hadden een ruime, rustige plek aan de rand van het bos. Bij centrale gedeelte is het 's avonds langer rumoerig i.v.m. kinderen/jongeren die nog lang in de speeltuin en bij de tafeltennistafel blijven hangen. Gezellig sfeertje, prima zwembad. Sanitair redelijk, soms vervuild door medekampeerders. Schappelijke prijs. Wij hebben ons met 2 kinderen (2 en 4 jaar) goed vermaakt.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Plaatje van een camping

Jan en Monika , 25-7-2014

Wat een verrassing. Bij toeval kwamen op deze gezellige camping terecht en kregen een plek op het "ronde" veld toegewezen tussen de kersenbomen :) We waren blij verrast over het sanitair het restaurant en natuurlijk de vriendelijke beheerder, die jammergenoeg alleen maar Frans sprak.
Gereisd met vrienden in mei 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Riou Merle in Die, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Riou Merle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Riou Merle scoort een 8.36 uit 10 op basis van 37 reviews.