Bed and Breakfast Le Philosophe

Bed and Breakfast Le Philosophe
Le Philosophe
9,1

17 reviews over Bed and Breakfast Le Philosophe in het Nederlands

Een prachtig verblijf met superattente eigenaars.

Chantal en Eddy, 24-7-2017

Deze b & b ligt op een prachtige locatie in een prachtig gerenoveerd gebouw. De eigenaars doen er alles aan om het hun gasten zo aangenaam mogelijk te maken. De vele gezellige aangename hoekjes maken dat iedereen zich hier op zijn gemak kan voelen. Een terras met prachtig uitzicht, terrasjes op de binnenkoer, vele terrasjes in de tuin aan het zwembad, overdekt terras en overdekte loungehoek waar het ook 's avonds aangenaam vertoeven was met de andere gasten. De table d'hotes was ook zeker een aanrader. De gastheer kent de streek van binnen en van buiten en biedt dus ook zeer veel tips voor zowel de wandelaar, de fietser of gewoon voor uitstapjes in de buurt of zelfs verder weg. Zeer interessant. Ook de avonden deed hij zijn best om de sfeer erin te krijgen! Kortom, een aanrader en wij zullen zeker nog teruggaan.
Gereisd met partner in juli 2017

Voor de 13de keer omdat alles er zo zalig is

Marcel Lombaert, 9-7-2017

Het lekkere gevarieerde eten bereid door Carine, de propere kamers, de animatie door Frankie bij het avondeten. De heel ruime accommodatie ter beschikking van de gasten (buitenterrras, overdekte zitplaats, gemeenschappelijke keuken, het zwembad met grote tuin) maakt dat iedere gast wel aan zijn trekken komt. Deze streek kent nog geen massatoerisme maar zien we wel elk jaar (voor de 13de keer) evolueren. Vooral op gebied van fietsroutes (vnl voies vertes) is er een enorme evolutie. Dit jaar op 18 juli passeert de tour de France vlakbij. Een dorp in de buurt Lalouvesc heeft dit item al heel kleurrijk uitgewerkt. Frankie geeft ook altijd praktische tips voor uitstappen en dit op ieders maat gesneden.Afhankelijk van het weer kan je ook naar de warmere rhonevallie of naar het hoger gebergte. Een echte aanrader
Gereisd met partner in juni 2017

Prachtige omgeving, prima Bed&Breakfast

Gerard, 16-8-2016

Eigenaar is zeer behulpzaam, locatie is erg mooi. Avondeten gezellig, eigenaar maakt tijdens het diner wel veel grapjes.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Le Philosophe is thuis komen in Frankrijk

Hub en Katrien, 4-8-2016

Le Philosophe is een prachtige B en B. We bezochten deze B en B al 4 keer. Op onze doorreis naar het zuiden kunnen we het niet laten om hier even te vertoeven.Zeer gastvrij onthaal. Prachtige accomodatie/ verschillende terrassen en zithoekjes/ je kan met de zon meedraaien. Je hebt hier geen grote kamer nodig want je hebt keuze te over om ergens rustig te lezen / gezellig te babbelen met andere gasten/ tuin/ zwembad/ hot tube/petanquebaan ...alles tip top verzorgd met sfeerverlichting.... Nog top is de aanwezige keuken waarvan je gebruik kan maken om iets kleins op te warmen / een koffietje te maken een drankje of wijntje staat steeds ter beschikking aan een heel democratische prijs! En s'avonds geniet je natuurlijk van de kookkunst van gastvrouw Carine ... . en de service en humor van gastheer Frankie. Carine kan koken ... we hebben er nog nooit hetzelfde gegeten.

Altijd prima in orde .. wij geven haar een ster! Op doorreis .. een aantal overnachtingen.. een weekje rust.... wij komen juist terug / verbleven er een aantal nachten na een rondreis en vertrokken alweer met pijn in het hart /geven weeral een hoge score en gaan volgend jaar zeker weer genieten in Deyras in dit rustige stukje Ardeche.

Even noteren ... de revieuw met een 4 ... niets van aantrekken ... als iedereen voor een 9 en 10 gaat .....zal de beoordeler zeker overspannen geweest zijn :)! .... Zou zeggen met de kids naar een camping dan maar ...! Wij genieten er wel van alles erop en eraan!

Gereisd met partner in augustus 2016

Vriendelijke toffe uitbaters en prachtige B&B

Fam. Frans Pieter, 9-8-2015

Mooie rustige ligging van B&B met gemotiveerde gastheer en vrouw. Nette propere kamers, uitgebreid ontbijt, 's avond gezellig eten en wordt met verse producten bereid. Plus punt is de afgesloten tuin met groot zwembad en petanque baan. Ideale plaats om uitstapjes te doen fietsen, wandelen,.... Eén van de betere B&B die we al bezocht hebben.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Aangenaam verblijf met alles erop en eraan

Kristof en Sybille, 5-8-2015

Bij de filosoof heerst altijd een aangename, losse en ongedwongen sfeer. Iedereen kan er zichzelf zijn. De streek leent zich tot prachtige natuurwandelingen en fietstochten en in de omgeving liggen enkele dorpjes of grotere steden die het bezoeken waard zijn. 's Avonds kan iedereen zijn voetjes onder tafel schuiven om te genieten van een heerlijk maal. Pluspunt hier is dat wijnen inbegrepen zijn. En de patron kijkt op geen carafje meer of minder !

De accommodatie zelf is ronduit prachtig. Er zijn verrassend veel hoekjes en kantjes. De kamers zijn ruim en modern ingericht en beschikken over alle nodige comfort. Het vernieuwde zwembad is een voltreffer !

super!

griet, 29-7-2015

Mooi weer, fantastische mooi gebouw met zeer sfeervolle plekjes ,kamers ordelijk en netjes ,zwembad in ruime tuin waar je heerlijk kan luieren, zeer vriendelijke eigenaars die iedere ochtend een heerlijk ontbijt voorzien en 's avonds een overheerlijk menu op tafel toveren!

Wij keren zeker terug naar deze droomplek in de mooie Ardèche!

fantastisch

?, 29-7-2015

Een reactie op de negatieve review:

Daar we zelf voor de eerste maal bij Le Philosophe waren(op doorreis naar zuid Frankrijk) hebben we niet zoveel ervaring over deze bed and breakfast, Maar die ene keer was wel Super.

Een prachtige ligging in een mooi decor,rust,mooie wandelingen en de gezelligheid bij het ontbijt en avondmaal waar wij Wel van genoten hebben.

Ik vraag mij af wat deze mensen verlangen voor de prijs, ik raad hen dan ook aan om voortaan een 5 sterren hotel ergens te nemen, en zullen ze dan tevreden zijn?

Carine is een prima kokkin en gastvrouw,en Frankie helpt zeer veel waar nodig,voor ons een "meer dan geslaagd verblijf" en... dit smaakt naar Nog terug gaan, dus voor ons Dank u

met alle respect

mil liekens

Gereisd met partner in juni 2015

Fietsvriendelijke eigenaars

Niek, 28-7-2015

Wij verbleven hier in juni tijdens de fietswedstrijd "L'ardèchoise". Alles verliep perfect naar wens, alle maaltijden waren aangepast naar een goed fietsdieet en het ontbijt was extra vroeg beschikbaar zodat iedereen op tijd kon vertrekken met een goedgevulde maag. Het hele jaar door staan hier fietsroutes uitgepeild, wat mij betreft dus een ideale fietsbestemming!

De kamers zijn voldoende groot en het zwembad zorgt voor een aangename verfrissing achteraf. Absoluut pluspunt: veilig opbergen van fietsen (en moto's).

Gereisd met vrienden in juni 2015

Leven als God in Frankrijk, hier kan het!

Roodhooft Peter, 27-7-2015

Zeer fijne ervaring, lekker eten, aangename gastvrouw en gastheer, mooie omgeving m.a.w. the place to be!

Het was voor ons de derde keer dat we verbleven in Le Philosophe en we keren zeker terug.

Tot binnenkort.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Le Philosophe in Deyras, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Le Philosophe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Le Philosophe scoort een 9.13 uit 10 op basis van 17 reviews.