8,5

WebsiteLink naar website

275 reviews over Camping Les Charmilles in het Nederlands

Super camping!

Tim, 23-8-2017

Wat een camping! Mooi uitzicht, net en schoon sanitair, vriendelijk personeel en leuke Nederlandse recreatie voor de kids. Dit jaar ons 2e jaar en in de 1e week alweer gereserveerd voor volgend jaar!

Ik zie veel reacties, positief en negatief voorbij komen op sites zoals Zoover. Negatieve reacties veelal van mensen die zeuren om het zeuren. Camping eigenaars hebben hier niet veel aan, lever opbouwende kritiek en wees reëel. Sanitair wat niet altijd schoon is? Zorg dat je zelf in ieder geval netjes je behoefte doet, er zitten zwijnen tussen.... als het sanitair 2x op een dag schoongemaakt wordt, vindt ik dat men er alles aan doet om het schoon te houden. Er kan moeilijk meteen iemand achter u aangaan om de toilet na uw bezoek schoon te maken...

Deze camping is super! De kinderen vermaken zich best en u komt daardoor gegarandeerd aan uw rust en zo'n uren toe! Martin, Maaike en personeel doen echt alles om het u naar de zin te maken!

Gereisd familie in augustus 2017

Kindvriendelijke camping op een mooie ligging!

Jose, 20-8-2017

Wij hebben deze camping voor het eerst bezocht in mei 2013. Dit jaar hebben we voor het eerst een camping in het buitenland voor de tweede maal bezocht: Les Charmilles. De ervaring van 2013 heeft ons daartoe aangezet en dat is zeker de moeite waard! Een ontzettend mooie ligging en uitzicht, de kleinschaligheid, de grote kampeerplekken voor de caravan, de fijne service van de camping-eigenaren Martin en Maaike en hun hardwerkende team. Bij aankomst wordt de caravan waterpas gezet en bij vertrek van de plek gehaald. Voor de kinderen worden er regelmatig leuke activiteiten georganiseerd op de camping, het sanitair is netjes en wordt meer dan een keer per dag schoongemaakt. Wij gaan hier zeker weer een keer terug komen!
    Gereisd familie in augustus 2017

Gaan zeker terug!

Martine, 20-8-2017

Wat een heerlijke camping,. wij hadden ons dochtertje van 4,5 bij ons en die heeft de tijd van haar leven gehad, en wij dus automatisch ook....

Het begon eigenlijk al met de fantastische ontvangst. Je vouwwagen/caravan wordt voor je op zn plek gezet en wij genoten even van een aangeboden drankje. Vanaf dag 1 werden we bij onze namen genoemd wat het persoonlijk maakt en je je welkom voelt.

Sanitair was netjes en schoon.

Het zwembad was prima schoon en lekker qua temperatuur. Soms met extreme warmte een beetje vol, maar dan ging ook al het grote opblaasbaar speelgoed uit het water. Goed geregeld.

Animatie was er optimaal, er was van alles te doen voor jong en oud. Leuk ook dat het elke keer met muziek begon, zo was het goed te herkennen. De meiden van deze animatie waren oprecht enthousiast, onthielden veel namen en hadden er zelf ook een hoop lol in. Met name Milly en Maartje theater was erg leuk!

Er stonden een hoop Nederlanders op de camping, vaak was ik daar niet zo'n voorstander van maar met kinderen is het ideaal! Er was makkelijk contact gelegd met zoveel Nederlands sprekende kinderen.

Enigste minpunt die wij kunnen bedenken is dat de supermarkten (zeer prijzig in Frankrijk)ver weg liggen, minstens 20 min rijden. En als we dan toch even moesten rijden naar een supermarkt, dan maar 30 min rijden voor een wat goedkopere Lidl en Aldi. Maar dit weegt niet op tegen al het positieve wat wij ervaren hebben.

Wij zaten toevallig in een heel leuk pad, vlak bij het zwembad en de speeltuin, en onderling was er veel gezelligheid. Als het aan ons ligt komen we hier zeker nog eens terug.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Les Charmilles*** bij :

Een Nederlands stel runt de boel fantastisch!

jennifer welmers, 12-8-2017

Ze zijn erg klantvriendelijk, geven je een warm welkom en tonen echte interesse, betrokkenheid en denken met je mee. Bij kalamiteiten staan ze meteen voor je klaar! Mijn man was door een wesp gestoken en had een allergische reactie, ze stuurden meteen een ambulancebroeder ons toe en waren erg meelevend.Prachtig gelegen, leuk restaurant, goed klein 'supermarktje', mooi zwembad, veel kinderen en 's avonds op tijd rust. Jammer dat alles best ver is maar alles weegt hiertegenop!
      Gereisd familie in juli 2017

Prachtig gelegen camping met prima faciliteiten

Slegtenhorst, 2-8-2017

Een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Het overgrote deel van de gasten bestaat uit gezinnen met jonge kinderen die prima vermaakt worden door het zeer actieve animatieteam. Maar ook voor gezinnen met oudere kinderen is er voldoende te doen in de omgeving. Omdat het net buiten het extreem toeristische gebied is gelegen is het hier heerlijk rustig en kunnen kinderen in alle vrijheid over de camping struinen.

Aleen al door de vriendelijke ontvangst met een drankje, terwijl de caravan door een team van de camping waterpas op zijn plek wordt gezet, voel je je hier direct thuis.

In tegenstelling tot eerdere berichten wordt naar onze mening het sanitair prima (en meerdere malen per dag) onderhouden en is het over het algemeen schoon, helaas zijn er altijd gasten die het niet zo nauw nemen en er een rommeltje van maken of hun kleine kinderen alleen naar het sanitair gebouw sturen, daar valt nu eenmaal niet tegen te poetsen. Ook geen ervaring gehad met koude douches, altijd onder een prima warme douche gestaan (zowel 's morgens als 's avonds in ons geval).

De supermarkt ligt op zo'n 20 minuten rijden maar is prima te combineren met een dagje weg naar een van de leuke plekjes in de nabije omgeving. Wel even rijden dus maar de route is prachtig.

In het restaurant kan je genieten van mooie streekgerechten met locale producten voor een prima prijs. Ook voor een simpele pizza of snack kan je hier prima terecht.

Al met al een heerlijke camping en wat ons betreft zeker een aanrader.

Gereisd familie in juli 2017

Echt vakantie voor de kids

Ellen, 2-8-2017

Erg leuke camping!! Nederlandse eigenaren en Nederlands personeel. Ik zou hier zonder kinderen niet naartoe gaan, omdat het door de hoeveelheid kinderen best onrustig kan zijn. Er is leuke animatie; lekker kleinschalig. Van mij hoeft daar niet altijd muziek bij; op onze plek was dat (te) goed te horen. De plekken zijn over het algemeen ruim. Het sanitair is meestal prima. In het hoogseizoen kunnen de werknemers het werk net aan en merk je dat ze soms wat achter de feiten aanlopen. Heerlijk eten op de camping en vriendelijk personeel.
      Gereisd familie in juli 2017

Fijne camping met fantastisch animatieteam.

Arno&Nathalie, 1-8-2017

Les Charmilles onderscheidt zich wat ons betreft vooral de animatie voor (jonge) kinderen. Met uitzonderlijk veel enthousiasme wordt vrijwel dagelijks iets leuks georganiseerd. Met weinig middelen maak je het jonge kinderen snel naar de zin als je zo enthousiast bent. Chapeau!

Restaurant is prima. Lekker gegeten voor een nette prijs. Ook het winkeltje biedt hetgeen je net nodig hebt en dat tegen een nette prijs. Camping zelf is netjes en schoon.

Sanitair is wel een aandachtspunt. In het hoogseizoen zouden urinoirs nooit wekenlang defect moeten zijn. Daardoor vervuilen de toiletten veel meer. Toiletpapier was enige malen op, wc-borstels moeten vervangen worden, kitrandje mist, geen verlichting op de dag etc. Professionele apparatuur ophangen zou al enorm helpen.

Tijdens ons verblijf heel erg veel vliegen. Op de kampeerplaats maar ook bij het zwembad en het restaurant.

Al met al zeker wel aanbevelenswaardig.

Redelijke camping

PC Barendrecht, 31-7-2017

Vriendelijk ontvangst en over het algemeen vriendelijk (jong) personeel. Soms een te populiare / weinig dienstverlenende opstelling tegenover gasten. Eigenaar en eigenaresse laten zich weinig zien in het aansturen van personeel (verbeteren service etc.). Rommelige camping met onvoldoende vaak reinigen van sanitair en faciliteiten; met een beetje extra inzet is dit makkelijk te verbeteren, want faciliteiten zijn krap maar van goede kwaliteit. Vaak geen warm water voor douchen. Voor kinderen tot 11 jaar voldoende vertier (met name op meisjes ingericht), daarboven minder geschikte camping. Ver gelegen van supermarkt, 30 minuten rijden.

Prima Nederlandse camping

Iris, 31-7-2017

Het enige nadeel van deze camping vonden wij de toiletten die niet altijd even schoon waren.

Verder hebben we het prima naar ons zin gehad.

De kinderen hebben zich prima vermaakt. Er is genoeg te doen voor ze; speeltuin, zwembad, animatieteam en genoeg andere Nederlandstalige kinderen.

Gereisd familie in juli 2017

Mooie camping maar toch wel veel nadelen

Heeswijk, 30-7-2017

Erg mooie camping, met super vriendelijk personeel

Als je boodschappen wil doen erg ver rijden min 30 min

Camping met veel kleine kinderen genoeg te doen voor animatie, als de kinderen groter zijn 8 en 11 word lastiger, weinig animatie, jammer

In hoog seizoen erg drukke camping, capaciteit toilet/ douche gebouw niet te doen,

Restaurant was erg lekker eten,

Jammer dat er in de avond niks georganiseerd werd,

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Les Charmilles*** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Charmilles in Darbres (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Charmilles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Charmilles scoort een 8.49 uit 10 op basis van 275 reviews.