Camping La Ferme des Ferrieres **

8,6

10 reviews over Camping La Ferme des Ferrieres in het Nederlands

Mooie camping

Frank, 21-8-2017

Mooie camping in een prachtige omgeving.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fantastische plek, gemoedelijke sfeer

Ingeborg, 25-6-2016

Wij komen nooit op dezelfde plek terug, maar voor deze camping zijn we echt gevallen: 2001, 2003, 2015. De laatste keer zijn we er maar een paar dagen geweest (om de vakantie gegarandeerd goed af te sluiten). Er komt een wat rustiger/sportiever publiek dan op de campings waar mensen zich drie weken ingraven. Nadeel voor onze kinderen is wel dat er weinig Nederlanders komen. Voor tieners is er niet zo veel te doen, er is alleen een pingpongruimte. Een sportveldje zou de camping perfect maken.

Alex is lekker dicht bij Annécy, maar als je daar geweest bent keer je uit de drukte weer terug naar de rust van de bergen. Het is er ook iets koeler dan in Annécy zelf. Het sanitair is heel eenvoudig, maar wij vinden het prima en het is altijd schoon.

Met kleine kinderen is het leuk om op het hoogste deel van de camping te kamperen. Daar is een klein bosje waar ze eindeloos kunnen spelen. Je zit dan iets verder bij het sanitair vandaan, maar hebt wel het mooiste uitzicht op de bergen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Geweldig

johnboy12, 2-8-2015

Een prachtig gelegen camping tussen de bergen. Mooie ruime plaatsen ( kies zelf maar uit ) en vriendelijke beheerders.

Het sanitair is oud maar werd goed schoongemaakt. Een kleine winkel in de receptie. In de plaats Thones ( 6 km) is er een ruim aanbod van supermarkten. Het dorp Alex stelde niet zoveel voor. Annecy (10 km) is de grootste stad in de buurt.

Vanaf de camping zijn er prachtige routes om te wandelen. Fietsen kun je beter doen met een racefiets of mountainbike omdat het overal bergop of bergaf gaat.

Gereisd met partner in juli 2015

Mooi en goedkoop.

Edgard, 26-8-2014

Wij zijn op deze camping 12 dagen geweest en dat is ons prima bevallen.

Sanitair is wat verouderd maar zeer netjes en word dagelijks tot 4x toe gepoetst.

De plaatsen zijn ruim maar let op er is geen een vlakke plaats.

Een prima uitgangspunt voor uitstappen naar Annecy,mont blanc,albertville enz..

En dan het grote pluspunt 19.20€ per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind met stroom en alles erop en eraan.

Het winkeltje stelt niet veel voor maar er zijn volop hypermarkten in een straal van 10km.

Elke morgen tussen 8 en 10hr staat de bakker er met vers brood.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Heel mooi plekje, wel kamperen bij de boer

Tamara van Weeghel, 5-8-2012

Waarschijnlijk een beetje vertekend door centiment, maar we staan hier graag.

Het is een basic camping, douchegebouw is een beetje outdated, maar als je kamperen bij de boer (het is een Ferm) in gedachten houdt is het heel goed. De koeien staan er zeker wel en mogelijk op een meter van je tent, maar hebben geen bellen, dus geen rumoer, en worden liefdevol verzorgd door de oude baas, maakt het boerengevoel wel compleet!

Lekkere broodjes 's ochtends en als je ervan houdt een lekker kopje koffie bij de receptie. Tafeltennis voor de kinderen en een kleine speeltuin, simpel maar voldoende.

Personeel (een familie) is erg vriendelijk en de plekken zijn mooi, een lang stroomsnoer kan geen kwaad, maar een absolute aanrader voor de echte kampeerder met een buitengevoel!

Gereisd met partner in januari 2008

Mooie Ligging

Esther, 4-9-2011

Wij zijn hier 2 weken op de camping geweest. Normaal gaan we in 2 weken tijd naar 2 campings, maar deze beviel ons zo goed dat we zijn gebleven. Zoizo super veel te doen in de omgeving.Wij gaan zeker hier nog een keer naar terug.

De camping ligt 10 min vanaf het meer. Het is echt een boere camping. 1 groot land met hier en daar wat bomen, echte schaduw plekken zijn er niet echt. Ruime plekken, geen vaste plekken, kijk maar waar je gaat staan. (buiten hoogseizoen) De ligging is super, een hele mooie omgevind waar je naar kijkt. Sochtends kan je er brood kopen, en evt. kleine dingetjes. Wij vonden alleen de douches te koud en te kort. Het was net aan.

Gereisd met partner in augustus 2011

Schitterende camping

Nienke en Jaap, 28-7-2010

Mooi gelegen camping, prachtig uitzicht. Sanitair is sober, maar schoon. Geweldig klantvriendelijke gastvrouw met heel veel geduld met matig Frans sprekende gasten.

Iedere dag vers brood v.a. 8:00 uur. Koud bier/wijn en frisdrank voor hele schappelijke prijzen verkrijgbaar bij receptie.

Zeker voor mensen die geen electriciteit nodig hebben, zijn er mooie, ruime standplaatsen beschikbaar.

Niet veel schaduwplaatsen.

Koelelementen worden niet geaccepteerd, maar voor een klein bedrag zijn flessen met bevroren water te koop.

Voor kinderen is er een leuke speelplek.

Zwemmen in het meer (op ca 15 min. rijden) kan onder toezicht in het gemeentelijk bad (= afgebakend deel vh meer, incl. pierenbadje) in Menthon St. Bernard. Parkeren gratis, entree 2 volw + 2 kinderen = 6,60 euro.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Rustige gezinscamping

Familie Wessels, 22-8-2009

Een rustige, schone camping met ruime plaatsen, fantastisch uitzicht en heel erg vriendelijke beheerders. Fijn als uitgangspunt voor diverse dagjes uit in de omgeving. Alex ligt centraal gelegen, op een kwartiertje rijden van Annecy en op tien minuten rijden van de Menthon Beaches (aan het meer van Annecy). Aan het meer is het goed toeven. De auto kun je heel dicht bij het meer gratis parkeren. Het water is super helder en heerlijk van temperatuur. Voor wat betreft de camping: uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding. Sanitair is wat ouder en eenvoudig, maar wordt elke dag diverse malen (soms doorlopend) gereinigd. Ook voor (af)wassen is er een fijne gelegenheid. Douchen en warm water zijn bij de - overigens toch al lage tarieven - inbegrepen. Wij zijn hier twee weken geweest in het hoogseizoen met onze kinderen van 16, 14, 12 en 8.

Nogmaals een aanrader! Voor onze Randstad-tent was het ideaal dat de bodem op de gehele camping uit een zachte grasmat bestaat, (weinig rots/steen).

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

Prachtig decor, prettige camping

Fam Maat, 12-7-2009

Een prettige camping, gelegen in een prachtig decor van bergen, nabij een leuk dorpje plus kasteel (Menton sur Bernard) en het schitterende meer van Annecy. De camping is gelegen naast een oude boerderij en straalt een bijzonder soort rust uit. Er zijn weinig voorzieningen, maar wel zijn bij de 'receptie' wat etenwaren en ijs te koop, is er iedere morgen een bakker en is het simpele sanitair superschoon. Voor kinderen is er tafeltennis, een jeu-de-boulebaan en wat wipkipjes. De camping wordt beheerd door een vriendelijke familie. Wij zijn er meermalen geweest, met name toen de kinderen nog klein waren bood de camping een rustige uitvalsbasis naar het meer. Naderhand hebben we de camping meerdere malen gebruikt als stepping stone naar de Provence of Italië. Er staan doorgaans weinig Nederlanders, maar de kinderen tafeltennisten en jeu-de-boulden even zo vrolijk met Franse kinderen in een engels/frans-mengseltje.
    Gereisd met oudere kinderen in augustus 2006

Geweldige plek

Inge, 6-5-2009

We zijn nu twee keer op deze camping geweest. Wordt met zorg gerund door een heel vriendelijke familie. Eenvoudig, maar alles is netjes en schoon. In de buurt van het sanitair kan het aardig vol staan met tenten, maar wij stonden heel rustig op het hoger gelegen veld, waarvandaan je rondom een prachtig uitzicht hebt op de bergen. En plek zat hebt om te spelen, te rennen en te voetballen. De eerstvolgende tent stond op 30 meter afstand. Met baby/peuter/kleuter ideaal, ze kunnen ook niet zomaar de camping af.

In de omgeving is genoeg te beleven, vooral voor bergliefhebbers. En het is dicht bij Annecy (maar na een middagje meer of stad waren we altijd weer blij dat wij terugkonden naar onze 'oase' in de bergen).

Vorige zomer waren onze kinderen 7, 6 en 3 jaar oud. Toen was een nadeel voor hen dat er niet veel Nederlandse kinderen waren, ook is er niet echt veel speeltuig (klein speeltuintje, petanquebaan en tafeltennistafel). Toch hebben we het weer heel leuk gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2008

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor La Ferme des Ferrieres bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Ferme des Ferrieres in Alex, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Ferme des Ferrieres zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Ferme des Ferrieres scoort een 8.63 uit 10 op basis van 18 reviews.