Camping La Coronne ***

Zoover award

50 reviews over Camping La Coronne in het Nederlands

Fijne camping

Louise, 16-8-2017

Fijne gemoedelijke camping vlakbij stadje. Begrijp negatieve review niet. Als je geen "kliek Fransen" wilt moet je lekker in Nederland blijven. Wij zijn juist blij als er weinig landgenoten zijn. Zien we thuis genoeg. Sfeer erg ontspannen en vriendelijk. Houden niet van gelikte grootschalige campings. Niet al te groot maar wel mooi zwembad met ligbedden. Kortom een leuke camping in prachtige omgeving met op loopafstand diverse grote supermarkten voor de boodschappen.
Gereisd met partner in augustus 2017

Nooit weer!! Nog nooit zo'n slechte camping gezien

Chantal, 4-7-2017

Vies smerig sanitair, lag week poep in, waardoor het een waar paradijs werd voor de vliegen. Wordt niet eens wekelijks schoongemaakt. Nieuwe uitbaters die alleen maar zeggen dat ze dit voor 1 seizoen doen, want ze krijgen geen geld van de eigenaar voor spullen enzo. Geen WIFI, terwijl ze zeggen dat het er wel is!! Echte franse klieken mensen die de camping als een soort eigen bezit zien en daar de boel regelen. We zijn in ons hele kampeerleven nog nooit zo geschrokken van een camping en dus ook veel eerder weggegaan. Alles smerig en vies en de uitbaters zaten elke dag met dezelfde franse mensen op het terras te drinken. De honden van het stel liepen vaak van huis weg en gingen dan loslopen op de camping en scheurden de zakken vuil van mensen op de plaatsen open en vraten die leeg!! We dachten eerst dat het wilde honden waren!! Hierdoor hebben we hondepoep van de plek weg kunnen scheppen..bahh....deze camping was een heel smerige ervaring, Nooit weer en dan te weten dat er op 5 km afstand een prachtige camping ligt....
Gereisd met partner in mei 2017
The campsite Direction, responsable de site, 17-7-2017

Dear Lady,

Thank you for taking the time to share your feedback after your stay in our campsite.

We are really sorry to learn that it was not as you expected.

We apologize for the inconvenience about the cleanliness in the sanitaries and about dogs.

Be assured we consider all your comments.

Kind regards,

titi, 30-6-2017

Mooie camping zeer rustig prachtige omgeving mooi zwembad
      Gereisd anders in juni 2017

Knusse echte franse camping

Fam Dijk, 27-9-2016

Rustig gelegen overzichtelijke camping, met een redelijk groot deel stacaravans maar als kampeerder heb je daar weinig last van omdat dit redelijk goed afgeschermd is. De kampeerplekken liggen los van de stacaravans. Veel bomen. Plekken mogen ruimer.Was een beetje puzzelen om de tent op de plek te krijgen. Onthaal bij de camping gaf wat wrijving omdat de dame mijn ID kaart wilde kopiëren waar ik het niet mee eens was, verder werd ik vriendelijk geholpen. Wifi bij de receptie is gratis. Sanitair is niet nieuw, (op de Franse slag gerenoveerd) maar schoon, en goed warme douche en afwas water. Zwembad is wat krap maar voldoet. Jammer was dat er voornamelijk Franse jeugd was op het moment dat wij op de camping waren. Desondanks hebben onze kinderen zich vermaakt. Speeltuintje is wat karig. (tot 2jr voldoet dit). Brood is smakelijk. en op loopafstand van de stad. Boodschappen kan ik het shoppingcenter.
      Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Gemoedelijke camping

C. Harmse, 5-9-2016

Vlakbij het dorp Valreas. Mooie omgeving. Het hele seizoen kun je gebruik maken van campingcheque.
      Gereisd met partner in juli 2016

nooit meer

Mathilde, 23-8-2016

De eigenaren spreken geen woord over de grens. We hadden een mobile home tegenover 2 tafeltennistafels en een speeltuin, waar de jeugd tot 24.30 uur rondhing elke avond en zat te hengsten en ongelofelijk lawaai te maken op en rond de tafeltennistafels. Met een kleuter en een baby die graag wilden slapen is dit geen pretje, ook zelf konden pas heel laat slapen daardoor. De eigenaren zijn bot en onvriendelijk, je ziet ze nooit op de camping zelf, ze zitten de hele dag rond de receptie en het terras.

Er is geen toezicht in het zwembad, in de praktijk betekend dat dat iedereen ondanks de borden met regels maar gewoon doet waar die zin in heeft. Dit levert voor vooral kleine kinderen gevaarlijke situaties op.

Wij gaan daar zeker niet meer naartoe!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Valt tegen op basis van de recensies

Job Borg, 8-8-2016

Op basis van de goede beoordelingen (totaalscore 8.7 !!) hadden we dit jaar via internet 2 weken een plek voor onze tent op camping La Coronne gereserveerd. Dat werd een tegenvaller. De camping voldoet absoluut niet aan de verwachting op basis van de recensies en foto ‘s. Het is echt vergane glorie. Ook bleek bij aankomst dat onze gereserveerde plek bezet was. Dat was gelijk het 2e organisatorische foutje van de camping, want via e-mail was in eerste instantie onze reservering geannuleerd, omdat we niet betaald zouden hebben, terwijl er wel betaald was. Het kostte veel gedoe om dit weer recht te breien, maar een klein excuus zat er niet in.

De camping ligt net buiten Valreas. Er staan veel bomen (heb je wel nodig in de zon) en je hebt het idee dat je in een bos bivakkeert. Slechts op een paar staanplaatsen van de camping zie je iets van de omgeving (bergen in de verte). De bodem is vrij hard en overal liggen steentjes en keien.

De 2 gebouwen (de website zegt 3) en het sanitair zijn verouderd en de technische staat is vrij amateuristisch: een wc-deur ontbreekt, een trekdraadje i.p.v. een knop om door te spoelen, wandtegels van verschillende kleur en formaat bij elkaar tegen de muur geplakt, de douchestraal heeft geen constante temperatuur (steeds koud of warm) en uit de afvoer komt een lichte rioollucht. Het meisje dat voor de schoonmaak zorgt, doet twee keer per dag haar uiterste best om de boel schoon te houden, maar hier valt niet tegen op te poetsen.

Van het zwembad ( 7x13 meter) hebben wij 1 keer gebruik gemaakt. Ziet er goed uit. Voor de kinderen staan er wat attributen: Tafeltennistafel, wip-wap e.d. Maar het is allemaal oud en versleten.

De camping heeft geen kantine. Wel een (gedeeltelijk overdekt) terras met wifi en een tv-scherm.

Bij de balie kun je elke morgen vers brood halen.

De camping is niet duur. De staanplaatsen zijn qua grootte nogal verschillend, maar de vermelde afmetingen worden op de website wat overdreven.

Het personeel werkt hard en is heel vriendelijk, met uitzondering van de echtgenote van de eigenaar: zij heeft er kennelijk geen Franse kaas van gegeten hoe ze gasten moet benaderen.

In de omgeving zijn er prachtige bezienswaardigheden: het stadje Nyons met een heel grote en drukke markt, het Romeinse stadje Vaison la Romaine, het Romeins theater in Orange, het festival in Avignon, de berg Mont Ventoux, etc.

In de richting van Nyons vind je vlak bij elkaar de Aldi, de Lidl en Leclerc (hier kun je ook tanken).

Op camping Les Truffieres in Grignan (10 km verderop) hebben wij gedurende de vakantie nog even familie bezocht. Deze camping was veel beter en mooier opgezet. Op Zoover zien we dat deze camping een 7.7 scoort. In vergelijking hiermee snappen wij van het hoge cijfer van La Coronne dus helemaal niets.

Gereisd met partner in juli 2016

super gastvrij

rave, 4-8-2016

Leuke gezellige knusse camping, vriendelijk personeel (engels) gastvrij en schoon! Zeker een aanrader.
        Gereisd anders in augustus 2016

goede camping

T van Leuveren, 28-7-2016

Prettige camping ,vriendelijke ontvangst, gezellig terras, schoon toiletgebouw en dicht bij het centrum van valreas
        Gereisd anders in juli 2016

lieve Audrey

polkerman, 25-7-2016

Wat fijn dqt Audrey in de receptie zit. Zij helpt waar ze kan.De wifi mat veel sterker. Prullenbakken bij de afwasbakken is een aanrader
          Gereisd anders in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Coronne in Valreas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Coronne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Coronne scoort een 8.66 uit 10 op basis van 207 reviews.