Camping La Rivière ***

7,7

29 reviews over Camping La Rivière in het Nederlands

Niet om terug te komen

G., 20-8-2017

Als kampeerder wordt je tussen de stacaravans gezet. Je staat als enige te kamperen. Buren luidruchtig met van in de middag tot in de avond harde muziek op. Overlast van de weg die langs de plekken loopt. Weg ligt zeer dichtbij, je ziet de auto's rijden.

Bezienswaardigheden in de buurt mooi. Apt, Manosque, gorges de Verdon met Le lac st Croix, sisteron en zwemmen in de kloof van gorges de menouge zijn aanraders. Supermarkt in Manosque op tien minuten rijden. Camping is echter niet om terug te komen, weinig aansluiting voor de kinderen, die zich snel vervelen. In riviertje mogen geen dammetjes gebouwd worden en er kan niet in worden gezwommen. Daarnaast is er een zeer klein kampeergedeelte waar meer safaritenten staan dan kampeerders. Geen aanrader. Er zijn mooiere campings te vinden in de omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geen kampeergevoel

D., 19-8-2017

Echte Franse camping in een mooi gebied. Zwembad is verfrissend maar wordt al snel saai voor de kinderen. Weinig Nederlandse kinderen, veelal Fransen. Wel Nederlandstalige animatie.

Sanitair schoon. Eigenaars streng maar rechtvaardig. Zolang je gewoon normaal doet zul je hier geen last van hebben en is er vriendelijkheid. Wij hadden gereserveerd maar stonden midden tussen allemaal stacaravans. Er is een klein kampeergedeelte maar hier was geen plek volgens eigenaresse. Enkel keien op de plaats geen gras. Dicht bij grote weg die je goed hoort op de camping, ook in de avond en nachten. Plekken staan bijna aan de weg Doordat je tussen stacaravans staat niet echt een camping gevoel wat jammer is.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

5x en weer fantastisch.

Frans, 13-8-2016

Gezellige eigenaren en team voor de rest is alles hoe wij het graag zien schoon en netjes.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Eenvoudige camping

Laura, 18-11-2015

Wij verbleven hier met drie grote tieners en voor hun was er op deze camping niets te doen. Het zwembad was ook erg klein voor het aantal mensen op de camping. De caravan was niet schoon bij aankomst en door deze klacht die we netjes en aardig gemeld hebben, was de toon gezet. Ze waren hierna niet echt vriendelijk meer tegen ons. Ze waren gericht op de franse gasten en zo enthousiast als op de foto`s op de site waren ze niet. De eigenaresse was een soort akela. Niet echt wat voor ons. Reken maar dat je niet met een losse zwembroek het zwembad in kon. Was vantevoren niet vermeld bij de reservering etc & we kregen bij aankomst gelijk een kortingsbon in onze handen gedrukt voor een winkel die zwembroeken verkocht. We waren altijd enthousiast over Flowercampings, maar deze viel ons gewoon tegen. Ook onze plek op de camping was niet mooi. Op een soort hellinkje met geen ruimte rond de mobilhome. We hebben er een leuke vakantie van gemaakt en de trip naar Marseille was super. De omgeving was ook prachtig. Alleen de eigenaresse was ons wat te nadrukkelijk aanwezig.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

netjes, maar in september wat te desolaat

lex, 24-9-2015

Camping ligt aan de rand van de grand luberon. De plekken zijn gemiddeld groot, wel erg georganiseerd in laantjes, meestal rechthoekige plekken, omheind met hoge coniferen hagen. Deze hagen zullen in het hoogseizoen voor de nodige privacy zorgen, echter in de periode dat wij er waren, was de camping praktisch verlaten en geven ze een geïsoleerd gevoel. Wij konden aan de visvijver staan, waardoor vrij uitzicht op de vijver en op de vijver van de naastgelegen vereniging.

Het restaurant sloot eind augustus (staat ook op de site), het terras wordt dan ook grotendeels opgeruimd Ook wordt een start gemaakt met het demonteren van de verhuurtenten.

Dit alles gaf een gevoel dat je aan het eind van het seizoen komt en was voor ons toch reden om door te reizen naar een andere bestemming.

Het toiletgebouw is netjes, wel weinig verlichting, bij de wastafels is geen aparte verlichting in te schakelen, hierdoor in de cabines wat weinig licht, wat lastig is bij bijvoorbeeld scheren.

Gereisd met partner in september 2015

"heerlijk" "gezellig"

annemarie, 8-9-2015

de camping is een kleine gezellige camping.

Wij hebben de safaritent gehuurd. Deze tent is een absolute aanrader. Erg ruim, en voorzien van "bijna" alle gemakken (alleen de wc mist nog).

De tenten, caravans en vouwwagens staan apart van stacaravans, waardoor je ook met een luxe safaritent echt het gevoel van kamperen hebt.

Wij hebben gereisd met 2 kleine kinderen van 2 en 5 jaar oud. Voor de oudste was er ieder doordeweekse dag animatie van 10 tot 11 uur. Lang genoeg en redelijk divers.

Camping la Riviere is een echte kindercamping en aan vriendjes en vriendinnetjes was geen gebrek.

Het animatie programma (avond programma) voor volwassenen was meer op de Fransen gericht, dat heeft ons echter niet gestoord. Het geluid van dans of zangavonden is wel over de hele camping te horen, ook dit was voor ons niet storend.

De streek rond de camping is wel toeristisch, maar niet extreem. Wij kwamen niet bij ieder uitje alleen maar Nederlanders tegen. De omgeving is prachtig.

Heerlijke vakantie in safaritent

Kampeerfan, 4-9-2015

De safaritenten zijn van harte aan te bevelen. Ze staan op het mooiste stukje camping, aan de vijver met uitzicht op de berg. Prijs kwaliteitverhoudig is top. Tent is van alles voorzien, zelfs een hangmat! Ideaal dat je de voor- en achterzijde kan openritsen, waardoor het lekker kan doorwaaien na een warme dag. Zwembad is prima. Omgeving mooi, wel even een eindje rijden naar de de gorges, lac st croix, etc. Vraag bij de camping even naar een leuk zwemmeertje in de buurt! Even lopend brood halen in het dorpje is er niet bij, daarvoor is de weg te druk. Verder toppertje!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Super toffe gezellige camping met toffe eigenaars

Den Haese Dirk- Joliens Christel, 24-8-2015

Geen slechte ervaringen . We waren dit jaar voor de vierde maal op de camping en na enkele jaren er niet geweest te zijn werden we door de eigenaars met open armen ontvangen.

Héél proper sanitair die 2 maal per dag gepoetst wordt. Bíjna alle dagen activiteiten voor jong en oud . Vanaf dit jaar een super gezellig terras waar je s'avonds lekker kan eten.

Proper zwembad .

Dominicque en Sylvie proberen dat iedereen er een gezellige vakantie kan doorbrengen , echt een aanrader voor gezinnen

Gereisd met vrienden in juli 2015

prima camping

ger, 24-8-2015

Wij hebben op deze camping een Freeflower tent gehuurd, echt een aanrader! Comfortabel en van alle gemakken voorzien, alleen de keuken inventaris is 'op z'n Frans'. We hadden plek 10, wat ons betreft de mooiste plek met zicht op het vismeertje en ruim voldoende schaduw. Onze kinderen waren de hele dag (binnen ons gezichtsveld) bezig met vissen, kikkers en sprinkhanen vangen.

De rivier valt wat tegen zeker gezien de naam van de camping. Voldoende water voor visjes vangen maar zwemmen is geen optie. Op de camping kun je goed eten op een gezellig terras. Het zwembad is prima maar in de namiddag erg vol.

De animatie is eenvoudig: 's ochtends iets voor de jonge kinderen, 's middags meestal een sportieve activiteit en 's avonds regelmatig muziek, een bingo of een quiz. Eén persoon voor de animatie is wel erg weinig! Ze had het zwaar met een tweetalige groep van 40 kindertjes... De meeste bezienswaardigheden op max. een uur rijden.

Nooit meer

Frans, 14-8-2015

Mooie centrale ligging om de prachtige omgeving te verkennen.

Keurige ruime stacaravan met veranda op kleinschalige camping.

Eigenaresse kan beter voor de klas gaan staan, totaal ongeschikt om het

buitenlandse campinggasten naar de zin te maken. Alleen amicaal met Franse gasten.

Gewoon een andere camping in de Provence zoeken waar ze wel vriendelijk en gastvrij zijn!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Rivière in St. Maime, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Rivière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Rivière scoort een 7.66 uit 10 op basis van 50 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: