Camping Le Domaine des 2 Soleils ****

Camping Le Domaine des 2 Soleils
Le Domaine des 2 Soleils
8,3

38 reviews over Camping Le Domaine des 2 Soleils in het Nederlands

Prima prijs/kwaliteit camping voor een gezin!

Martine, 24-8-2017

Na ruim twee weken op deze camping gestaan te hebben, zijn dit onze bevindingen:

* Met vier personen in een vouwwagen waren we uiteindelijk 45 euro per nacht kwijt. Vonden wij een hele redelijke prijs. Voor de wifi moet je betalen (per uur of per dag, per week kost het 16 euro), werkt prima!

* Bezoekers zijn een goede mix van Fransen, Belgen en Nederlanders.

* Zwembad is schoon en fris maar wel aan de kleine kant in het hoogseizoen. Er is geen badmeester aanwezig.

* Sanitair is prima en schoon. Als het niet schoon is, ligt dat aan andere kampeerders en niet aan de eigenaren die het elke dag schoon (laten) maken! Wel zelf wc-papier meenemen.

* Overdag is er meestal geen warm water, beetje lastig bij het (af)wassen.

* Temperatuur koelt 's avonds lekker af!

* Er zijn geen muggen! Af en toe een wesp of grote vlieg, verder vooral veel sprinkhanen.

* Onze plek was vlakbij het sanitair. De wc-deuren vallen met een grote klap dicht. Beetje jammer 's ochtends vroeg want er zijn meerdere kampeerders die hier wakker van worden. Ik heb dit gemeld bij de eigenaren maar ik had niet het idee dat het bovenaan het prioriteitenlijstje werd geplaatst aangezien er na een week niets veranderd was.

* Leuk voor de oudere kinderen: elke week is er een karaoke-avond. Ook is er elke week live muziek. Dit gaat tot zeker elf uur door en klinkt best hard!

* Animatie is in het Frans met een beetje Engels.

* Eigenaren zijn hardwerkende mensen, de man spreekt aanzienlijk beter Engels dan zijn vrouw.

* Restaurant is handig voor een ijsje of drankje, het eten vonden wij niet fantastisch.

* Broodjesservice is top: broodjes bestellen en ophalen in het restaurant voor een oké prijs. Als je een beetje vroeg bent, zijn de croissants en pains au chocolat nog warm!

* In het dorp (met de auto iets meer dan 5 minuten naar beneden rijden) zijn prima restaurantjes en bakkertjes. Ook een redelijk grote supermarkt. Schijnt niet de goedkoopste te zijn maar het is wel lekker dichtbij (met de auto)!

* Al met al een prima camping zonder al te veel poespas. We hebben daar een fijne tijd gehad.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

fijne camping op een prachtige plek.

Gerard, 10-8-2017

fantastische omgeving, geweldig wandelgebied. Personeel is erg vriendelijk.

Huisje was eenvoudig maar schoon. Keukeninventaris viel erg tegen, niet toereikend voor 4 personen. Tip voor de kok: neem een snijplankje mee en een goed keukenmes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijk vakantie

Ingrid en Bertand, 9-3-2017

Fantastische camping, precies zoals het hoort te zijn, één met de natuur. Als je een super de luxe camping zoekt, dan moet je weg blijven. Op deze camping ben je geen nummertje. Het is tegenwoordig best lastig om zo'n camping te vinden. Zeer vriendelijke eigenaar en personeel, ze staan Altijd voor je klaar. Terrassen Emplacementen met privacy. Sanitair is netjes. Heerlijk schoon zwembad om af te koelen van de warme zon. In de omgeving meer zwem gelegenheden. De regio is prachtig en puur. Groente en fruit langs de weg te koop. Leuke marktjes in het dorp en omgeving. Veel streek producten (bio) Wij hebben net besloten om dit jaar er weer naar toe te gaan. Kan niet wachten....
Gereisd met partner in juli 2016

Een heerlijke camping! Mooi gelegen.

SanThe, 22-2-2017

De camping ligt tegen een berg aan. Hierdoor heeft hij mooie grote terrassen. De meeste plekken hebben een mooi uitzicht en zijn zeer ruim. De camping wordt goed onderhouden. De eigenaren zijn vriendelijk en spreken Engels. Kinderen kunnen zich goed vermaken en er worden leuke dingen voor ze georganiseerd. Ook de chalets en tenten zijn leuk. Het restaurant is niet groot maar er wordt lekker en eenvoudig gekookt. In de omgeving is genoeg te doen. In het stadje Serres zijn prima eetgelegenheden. De dorpen in de buurt hebben leuke winkels en een bezoek aan de markt in Laragne op donderdag is super leuk.

Ga je buiten het seizoen op vakantie en zoek je rust ook dan is de camping zeker een aanrader. De flora en fauna is erg mooi. Wandelaars kunnen hun hart ophalen.

Afgelopen jaar hebben wij ervaren dat de WiFi heel goed werk. Voor sommige van groot belang.

Wij gaan er ook dit jaar weer naar toe.

Samenvattend: prima camping, echte aanrader!!

Gereisd met partner in juni 2016

Top camping

Fam. van den Berg, 21-2-2017

Al drie jaar komen we op deze kleine camping. De animatie voor onze drie (puber) kinderen wordt door enthousiaste jonge mannen verzorgd. Ook 's avonds is er altijd iets georganiseerd. Een avondspel, karaoke, een film of het kijken naar een sterrenregen. Het voetbalveld , tafeltennis en jeu de boules , worden regelmatig gebruikt voor leuke toernooitjes. De kleine kinderen worden overdag vermaakt met schminken, indianenspel, boogschieten. Eén maal per week is er een klein avondoptreden voor de volwassenen. Geen nachtwerk en dus rustig slapen.

De omgeving heeft prachtige natuur. Wandelingen door de kloof tussen de bergen, zwemmen in het grote stuwmeer, gezellige markten, bezoeken aan de steden Gap en Sisteron.

Het ontvangst, de klantvriendelijkheid van het team is Top. In het Frans en Engels helpen ze je met al je vragen. Niets is te veel.

De pizza's zijn heerlijk vers en de bediening uiterst vriendelijk.

Het zwembad heeft een apart badje met waterglijbaan voor de kleintjes.

Een echte Topcamping !

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Geweldige camping

Serena, 5-10-2016

Wij zijn nu al 2 jaar op rij naar deze camping geweest, wij zijn van plan volgend jaar weer te gaan! Hele vriendelijke mensen, leuke omgeving en een geweldig animatieteam!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Nooit meer

Anton, 18-8-2016

De camping is ons erg tegengevallen. Eerst het goede en dan het slechte (helaas was het behoorlijk slecht af en toe).

Het goede

De camping is ruim en met terrassen opgezet. Je hebt dus eigenlijk flink wat privacy, en dat vinden wij fijn. De "grasgrond" zit wel vol stenen, en is eigenlijk ongeschikt om te kamperen met een tent. Zonder worteldoek als bescherming voor je grondzeil, heb je grote kans op een lek in je grondzeil.

Daarnaast waren er voor onze pubers voldoende vriendjes om zich goed te vermaken (de reden waarom we zijn gebleven). Op de camping is broodservice, met zelf afgebakken croissantjes en een klein restaurantje. Het zwembad is erg schoon, maar erg klein. Niet alle gasten kunnen verkoeling zoeken.

Het slechte

Tja, die toiletten... Op zich hebben we er nooit problemen mee dat het sanitair "oud" is. Als het maar goed functioneert en schoon is. En dat was hier niet het geval. De wc-brillen waren voor de helft afwezig (helemaal kapot) en voor de andere helft lagen ze er wel, maar los. En de toiletten werden maar één keer schoongemaakt (4 toiletten voor 100 plaatsen, en geen urinoirs). Dat werd dus een zootje, zeker als er ook kleine kinderen zijn. Er is wat van gezegd, maar er was"geen tijd". Veel mensen hadden hun eigen Glorix doekjes mee naar het toilet (eerst even zelf schoonmaken).

Het restaurant was een ander verhaal. Op zich was het eten goed, maar het is fijn als de gerechten redelijk gelijktijdig geserveerd worden. Nu had ik mijn spareribs (wel erg lekker) al op, en daarna werden de pizza's voor mijn gezin geserveerd. Wat van gezegd, maar dat werd goedgemaakt met de koffie. Die dan weer pas geserveerd werd nadat de rest van mijn gezin hun toetje al weer op hadden. Deze ervaring hadden we meerdere keren.

Voor de rustzoekers is het goed om te weten dat er elke avond wel iets van muziek is. Disco, karaoke, een bandje. Dat staat niet op de website. Voor de een leuk, voor de ander lawaai.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016
bartoszak, gérante, 21-2-2017

Hello we have taken good note of your opinion! Improvements have been made to the sanitary levels ! We will be even more careful about cleaning.

As for the pitches, we never had any tent tarts worries ! Many campers come back every year !

We are sorry if you have not been served properly in the restaurant ....

We are listening to our customers and for 3 years we strive to meet expectations. But each client is different and expectations too ! We hope you will keep a good memory of our region !

Best regards Sabrina

Genoten. Grote plekken, vriendelijke eigenaar.

B van Dijk, 13-8-2016

Heerlijke week gehad, gekampeerd met tent, stonden bovenaan met uitzicht en heerlijk rustig tussen de bomen. Erg vriendelijke eigenaren. Mooi voetbalveld, luchtkussen vonden de kinderen ook feest. Glijbaan was al geschikt voor kinderen van 3-4 jaar om zelf af te gaan. Mooi zwembad. Niet verwarmd denk ik. Er was een prettige sfeer, veel kampeerders en kinderen speelden vrij over de camping. Veel Nederlandse gezinnen. Tip: ga naar Germanette: mooi zwemmeertje. En citadel van Sisteron is bezoek waard. Onderaan de camping is plaats voor caravans.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Hoeft niet meer

Fam. Broekmans, 2-8-2016

De camping ligt tegen een helling en je moet als caravanbezitter een sterke auto hebben om boven te komen.

De ( terras)camping is eigenlijk meer een soort "bungalowpark"Veel chalets en tenthuisje en enkele caravanplaatsen .Vele plaatsen hebben weinig uitzicht doordat er veel begroeiing is.

Het toiletgebouw( onderin) was minimaal en niet altijd erg schoon. Het zwembad, receptie en bar waren mooi en goed onderhouden.

Het plaatsje Serres stel weinig voor..Wij zijn naar drie dagen dan ook verder getrokken.

Gereisd met partner in juli 2016

Mooie en rustige camping!!

Familie W. Boele, 4-8-2015

De ontvangst was heel hartelijk. Na enige uitleg togen wij naar ons chalet nr. 66 (Vanille), boven aan de camping. Prachtig uitzicht op een bergketen en al het groen van de camping.

De ligging van de camping en het chalet waren super. Door de ligging aan de rand van de camping krijg je lang niet alles mee van wat er zoal gebeurd op een camping.

Wij hadden tevens geluk dat wij in de afgelopen 2 weken nauwelijks buren hadden, heerlijk rustig.

Iedere dag vers brood op de camping, winkeltje is te klein, maar ook niet nodig met het aanbod in de buurt (Serres en Sisteron). Personeel zeer vriendelijk en doen echt hun best. Spreken ook Engels wat toch ook makkelijk kan zijn. Voldoende animatie voor jong en de iets oudere jeugd (tot ca. 12-13 jaar). Sport en spel, van alles werd erg gedaan door 2 aardige jongens die iedereen erbij betrekken.

Samengevat; een hele mooie camping op een nog mooiere plek. Chalet nr. 66 is een dikke aanrader!!!

Wij hebben 2 heerlijke weken gehad!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Domaine des 2 Soleils in Serres, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Domaine des 2 Soleils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Domaine des 2 Soleils scoort een 8.28 uit 10 op basis van 67 reviews.