Camping Le Nautic ***

7,8

28 reviews over Camping Le Nautic in het Nederlands

Tegenvaller

Familie Planting, 22-1-2017

De website doet vermoeden dat het een mooie camping is aan het meer. Op basis van de reviews hebben we een plek gereserveerd. Het is echter onbegrijpelijk dat iedereen zo tevreden is! We hebben al op veel campings gestaan, maar vonden dit echt een van de slechtste van allemaal.

Eerst de positieve kanten: aardig personeel. De zoon spreekt zelfs aardig Engels, wat toch wel handig is af en toe. Het terrein is redelijk ordelijk. De omgeving is prachtig en je hebt op veel plekken een mooi uitzicht op het meer en de bergen.

Maar dan: de luxe plek die we hadden geboekt had erg veel weg van een parkeerplek. Geen gras, wat wel wat onhandig was met onze tent. Bleek ook dat er veel caravans waren die deels het uitzicht verpesten en in een lange rij staan. De wc's waren echt heel erg vies! Adem in en je tanden poetsen. Allemaal dode vliegen. De waterkant is scherpe stenen en dus niet fijn om te gaan zwemmen. Het zwembad is heel erg koud en vies. Er staat veel file tussen de camping en Embrun. "Even" naar Savine duurt soms erg lang. Brood op de camping is niet echt lekker vers. In Savine zit een goede bakker.

We willen hier nog wel eens terug, maar zeker niet op deze camping

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Leuke, beetje rommelige camping

Henk, 21-8-2016

Camping le Nautic is een eenvoudige, leuke camping. De camping is wel wat rommelig maar de sfeer is goed. Wellicht daarom ook naar onze mening wat overgewaardeerd op Zoover. Het personeel is vriendelijk en erg relaxed. De horeca stelt niet veel voor maar de pizza's waren lekker. Het sanitair is wel schoon maar niet altijd even praktisch (geen WC-papier, haakjes ontbreken, spiegels hangen op 160 cm, WC's naast de afwasgelegenheid).

De omgeving is prachtig en er is genoeg te doen in de buurt van de camping. Het sfeervolle Embrun ligt op ong. 10-15 minuten rijden en heeft meerdere grote supermarkten. De camping is schitterend gelegen aan het Lac de Serre Poncon, maar de weg langs de camping kan als storend worden ervaren.

Gereisd met partner in juli 2016

Beloofd niet wat er op internet staat

Judith, 11-8-2016

Deze camping geboekt adhv internetsite maar beloofd totaal niet wat er op staat. We werden geacht gelijk achter het zwembad op een plek te staan die bestond uit asfalt met grind. Geen gras! Lastig om je haringen in de grond te slaan. Verder waren alle plekken met vue sur le lac hutjemutje plekken. De gasten die er al jaren komen hebben alle mooie plekjes maar wel met de dissel tegen de volgende caravan aan. Mocht je van watersport houden is dit een super maar wij hebben er geen nacht gestaan ook al hadden we gereserveerd. Netjes geld terug gekregen en snel een andere camping gezocht met ruimere plekken (onze caravan kon er niet staan op de plek, is inclusief dissel 6,5 m).
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Unieke locatie met fantastische eigenaar!

Marije, 23-10-2015

Na een negatieve ervaring bij de buren, le Roustou, voelde dit als een warm bad. Fantastisch relaxte sfeer. Met prachtig uitzicht op het meer. Alle medewerkers even behulpzaam en vriendelijk. Maar vooral eigenaar Bruno verdient een dikke pluim. Onze boot moest uit het water toen het meer al iets gezakt was en Bruno zet z'n jeep op een andere camping neer om ons te helpen! Even meevaren met Bruno's boot behoort ook tot de mogelijkheden. Wat een relaxte man zo op het eind van het seizoen.

Wij huurden een chalet ivm baby en kou in de nacht. Prima, heerlijk chalet op een unieke locatie met zich op het meer. De camping is niet groot, maar voorziet in alles. Leuk zwembad met fijn bubbelbad. Smorgens broodservice. TOP vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in september 2015

Fantastische camping!

Q2, 6-9-2015

Deze camping is officieel geopend sinds 1975. Er is sindsdien wel het een en ander veranderd, maar de gemoedelijke ongedwongen sfeer is zeker gebleven. Wij gaan hier elk jaar naar toe. De camping ligt echt aan het meer. Het uitzicht is prachtig. Het sanitair wordt keurig (bijna on-frans) bijgehouden.Het zwembad is simpel, maar prima. Sinds dit jaar is er ook een jacuzzi bijgekomen. Zalig, zeker met het mooie uitzicht. Chapeau Bruno!

Geen vaste animatie, maar wel 1 keer per week een muziekavond met vooraf een frans diner. In de omgeving zat mogelijkheden om je te vermaken.

Gereisd anders in augustus 2015

Leuke camping. We gaan hier nog een keer naar toe.

janvisscher, 31-8-2015

Rustig, overzichtelijk, vriendelijke beheerder + staf, altijd warm water, lekker zwembad, direct aan het meer, fantastisch uitzicht.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Fantastische vakantie

Idi Classen, 4-8-2015

Wij waren voor het tweede jaar achtereenvolgend bij camping Le Nautic en stonden met onze camper vlak aan het water met een geweldig uitzicht over het blauwe meer.

Omdat de camping uit verschillende terrassen bestaat, is er enorm veel privacy.

De eigenaar en zijn zoon zijn uiterst behulpzaam en vriendelijk.

Ook volgend jaar wordt het weer camping Le Nautic.

Gereisd met partner in juni 2015

rustige camping op prachtige locatie'.

Rene, 25-6-2015

Komen hier al tientallen jaren. De camping is nog net zo kneuterig als in 1978. Geen enorme regels. Alles kan en mag in overleg en niets moet. Prima douches en super vriendelijke leiding van Bruno en zijn zoon Maxime. Ook prettig voor viervoeters.
Gereisd met partner in juni 2015

Basic maar gemoedelijk en goede uitvalbasis

cyberties, 29-7-2013

We hebben dit jaar een ruime week op deze camping gestaan. De ligging aan het meer is schitterend qua uitzicht. Het is echter niet zo dat je een ligweide oid dergelijks hebt. Wel is er een plaatst om met boot of zurfplank het water in te gaan. In 10min zit je met de auto in Embrun waar ook een strandje is.

De campingeigenaren zijn vriendelijk en nederlands. Verder is de mix qua nationaliteiten uitstekend en ook de sfeer is gemoedelijk. Wij hebben niet veel last gehad van asosiale nederlanders of andere campinggasten. Enkel een franse gast die telkens met een quad over de camping ging.

Ook om even een baguetje te halen bij het winkeltje. Het winkeltje/bar is handig maar verwacht er niet te veel van. Erg dure artikelen (plakjes ham of een fles jus d'orange voor €2,50) en er is helaas geen krant te kopen (wel de gratis dauphine). Wifi is ook niet gratis (1€ p/u) en enkel bij bar te gebruiken). Verblijfkosten vielen echter mee.

Camping is prima als uitvalsbasis voor wandelingen in Ecrins

Gereisd met partner in juli 2013

voor vele jaren onze plek gevonden

Freek van Baardwijk, 31-7-2012

Leuke eenvoudige camping waar de sfeer top is. Campingbaas Bruno staat bijna 24 uur per dag voor je klaar en is altijd gemoedelijk. Sanitair wordt met grote regelmaat schoon gehouden en ziet er netjes uit. De verhouding tussen de diverse nationaliteiten is goed. De plaatsen zijn ruim en biden uitzicht op of de berg, het water of beiden. Wij komen nog vele malen terug bij Bruno voor nog vele mooie vakanties.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Nautic in Prunières, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Nautic zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Nautic scoort een 7.81 uit 10 op basis van 32 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: