Camping l'Olivette ***

l'Olivette
8,5

21 reviews over Camping l'Olivette in het Nederlands

Prachtige camping in een schitterende omgeving

Sietske, 19-8-2017

Kleinschalige camping waar onze dochters (6 en 4) heerlijk gespeeld hebben in de schaduwrijke speeltuin. Alle nationaliteiten aanwezig op de camping. Sanitair is schoon en handig ingericht. Douches zijn altijd warm en er is ook een doucheruimte voor gezinnen. Wij stonden op plek 1 en hoorden inderdaad de eekhoorns maar onze tent is niet vies geworden. Wel hadden we veel last van vliegen maar dat was dit jaar blijkbaar extreem. Sisterons (met prachtig plan d'eau), Les Mees met rondwandeling langs de rotsen en Gorges de Trevans waren schitterend. Op de camping geen restaurant of winkel, wel heerlijk brood te bestellen.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtige rustige camping met super grote plekken

Houwing, 22-7-2017

Betrokken Franse eigenaren. Camping heeft goed en schoon sanitair. Leuke ingerichte loungeplekken met BBQ mogelijkheid. Zwembad is wel aan de kleine kant met nogal beperkte openingstijden.Fijne uitvalbasis o.a. naar les Mees (wandelen over de rotsen, mits geen hoogtevrees), Arles (fotofestival), div. meren, dagje strand en natuurlijk de nodige Franse stadjes.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Rustige camping,veel regeltjes

Tom, 4-6-2017

Mooie verzorgde camping met schoon sanitair.Wel veel regeltjes oa zwembad dat onder de middag sluit,beperkt aantal vrieselementen dat je mag invriezen,... .Ook zijn de eigenaars niet altijd even vriendelijk.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Geweldige camping!

Anita Langeveld, 3-4-2017

Wij zijn hier 2 jaar in mei/juni geweest, het is een heerlijke camping. Heel rustig, ruime plekken met veel planten/bloemen, goed onderhouden en een zwembad met ligstoelen. Het sanitair is schoon en goed, het ruikt heerlijk naar lavendel en er zijn zelfs regendouches! Alles is met veel smaak ingericht en de eigenaren zijn behulpzaam en gastvrij. Wij staan met de caravan in de schaduw van een grote eikenboom beneden, dat zijn prima plekken. De tentplekken boven hebben mooier uitzicht, maar weer minder schaduw. Wij hebben totaal geen last gehad van eekhoorns of vliegen etc! De omgeving is mooi. Dat er geen brood is in het voorseizoen is niet zo erg, want de supermarkt en het dorp met bakkers zijn dichtbij (nog geen 10 min met de auto). Dat er geen wifi is vinden wij wel jammer, maar het past ook wel weer bij de rust van de camping en het gevoel van een natuur/ecocamping. Al met al dus een echte aanrader deze camping!!
Gereisd met partner in mei 2016

Teleurstellend

Femke, 13-10-2016

Helaas zagen wij in werkelijkheid niet terug wat de website doet voorkomen (er staan nauwelijks realistische foto's op van de plaatsen). Wij vonden de plaatsen erg dicht op elkaar zonder enige privacy. Aan alle kanten zag je de buren.

Het toiletgebouw bij het zwembad had maar 2 douches en 1 toilet waardoor je nogal eens in de rij stond, zelfs in het naseizoen.

Wij zaten aan de linkerkant bij de loofbomen en daar verging het van de vliegen (onze hond zat er helemaal onder) en we zijn daarom maar 1 nacht gebleven. Jammer, we hadden er veel meer van verwacht.

Gereisd met partner in september 2016

Keurig nette camping

Henk Schep, 24-7-2016

De eigenaren waren heel behulpzaam. Wandel- en fietskaarten kun je bij de receptie lenen. Toiletten en douches zijn heel schoon. Er zijn ivm met het hoogteverschil maar enkele plekken waar je met een caravan kunt staan. Schitterende plaatsen voor tenten. In de omgeving is men, naar mijn idee, minder vertrouwd met fietsers. Wij hadden wat last van vliegen maar roken geen pisgeur.
Gereisd met partner in juli 2016

Mooi, maar met lastige eekhoorns.

Nathalie, 12-6-2016

Het is een rustige, mooi aangelegde camping. Mooi uitzicht, goed onderhouden. Fijne regendouches en een grote familiedouche. Zwembad is erg klein en daardoor snel vol.

Wij stonden op plek 1, wat op zich een mooie plek was. Maar toen we aankwamen vonden we het al naar pis ruiken, wat we niet goed konden plaatsen. Er zaten ook erg veel irritante vliegen. In de avond werd ons duidelijk waarom: in de bomen boven de kampeerplek woonden veel nachteekhoorns. Ze maken erg veel lawaai en gooiden in de nacht eikeltjes op de caravan. De eerste nacht nog wel grappig, maar als je nachtenlang uit de slaapt wordt gehouden door constante harde tikken op het dak, gaat de lol er wel af.

En ze pissen en poepen alles onder. De caravan en het luifel waren na 4 dagen helemaal ondergescheten. Dus waar de de pisgeur en de vliegen vandaan kwamen was ook opeens duidelijk. We hebben ook allemaal diarree gehad: waarschijnlijk omdat de plek niet hygiënisch was.

Wij zijn eerder weggegaan.

Kortom: mooie camping, maar wij gaan nooit meer terug. Kies dus niet plek 1 en de paar ernaast! Bovenin zijn de plekken beter, maar niet geschikt voor een caravan.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

sfeervol, vriendelijk

Rob Brands, 2-9-2015

Les Olivette is een kleine sfeervolle camping die door de zeer vriendelijke eigenaren is ingericht met een groot oog voor detail. Kleine gezellige zitjes, rieten afdakjes voor de schaduw en zelfs een kinderopstapje voor de afwasbakken. Het geheel ademt een ongedwongen en relaxte sfeer uit. De toiletten en douches worden de hele dag door schoongemaakt. Kortom: vriendelijke mensen, hygiënisch, smaakvol, rust en aandacht voor de natuur. Ook ideaal voor gezinnen met kleine kinderen.
Gereisd met partner in juli 2015

Geweldig!

Sandra Driessen, 7-8-2015

Hele mooie, kleine camping! Goed onderhouden. Ruime plaatsen, mooi en schoon sanitair. Klein zwembad maar ook weer erg mooi aangelegd en goed onderhouden. Eigenaren zijn zeer vriendelijk. In de directe omgeving is veel te zien, ook hier een prettige sfeer. Omgeving is niet zo druk/toeristisch. Veel gezinnen met jongere kinderen op de camping.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Heerlijk genoten

Titus Goevaers, 2-9-2014

We hadden een prachtige plaats tussen de 300 jaar oude olijfbomen met een mooi uitzicht over de weilanden en de ver gelegen bergen. Perfect en schoon sanitair. Heerlijk douchen altijd warm water. Ongedwongen sfeer op de camping. Een aantal keer gebruik gemaakt van de centrale BBQ plaats waar je wel gewoon ieder apart aan je eigen tafel eet. Je eten, drinken en spullen neem je zelf mee. Prima uitvalsbasis om de Provence te bezoeken. Zowel de binnenlanden als ook de kust. Zeker voor herhaling vatbaar.
Gereisd met partner in augustus 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping l'Olivette in Les Mées, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping l'Olivette zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping l'Olivette scoort een 8.54 uit 10 op basis van 26 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: