Hotel L'Arena ***

L'Arena
8,3

14 reviews over Hotel L'Arena in het Nederlands

rudi, 20-8-2017

Mooi, typisch Frans hotelletje bestaande uit meerder gebouwen. Wij reserveerden een ruime 3 persoonskamer met zicht op het zwembad. Het ontbijt was uitstekend: uitgebreid, voor ieder wat wils. Ook het diner was heerlijk. Enige minpuntje misschien de families met 'aanwezige' kleine kinderen in het zwembad, maar dat krijg je natuurlijk in het hoogseizoen .. Voor de rest was het relaxen hier, mede door het vriendelijke personeel!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

heel fijn

frankie, 12-9-2015

Het was aangeschreven als charmehotel en dat heeft die naam zeker verdiend. L'arena (4*) is zijn geld meer dan waard. Het eten is fantastisch, personeel zeer vriendelijk, en de ligging om de omgeving te verkennen super. Het strand ligt iets verder af, en de parking moet inderdaad worden betaald. Zeer verzorgd, welliswaar ijskoud zwembad, verzorgde kamers, en als er dan toch een minpuntje is, iets prijzige kaart/drankenkaart.
Gereisd met partner in september 2015

Hotel in het oude Fréjus

stanensofie, 5-9-2015

Dit hotel is niet ver van het gezellige dorpsplein met restaurantjes. Het is zo’n 25 minuten stappen naar het strand, maar je kan door de nieuwe jachthaven wandelen. Wij hadden een kamer in gebouw Jasmin (waar geen lift was). Onze kamer was wel mooi en charmant ingericht. Voor de prijs mag ze echter nog wat gepimpt worden: vast tapijt, een bed met een bruin dekentje met een wit lakentje, de gordijnen waren smaller dan het raam en dat is niet zo fijn in de ochtend. In onze badkamer stond er een bad zonder douchemogelijkheid. De safe werkte niet. Meestal werd de kamer goed onderhouden, maar het hing af van het kamermeisje. Het pluspunt van dit hotel is de mooie tuin en het prachtige terras waar je romantisch en lekker kan ontbijten en/of dineren. Ook het personeel is erg vriendelijk. Het is jammer dat er naast die mooie tuin een drukke weg loopt. We wisten ook dat het station achter het hotel lag, maar door de dubbele ramen hoor je daar niets van in de kamer.
Gereisd met partner in juli 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor L'Arena bij:

goede plek in het oude centrum

Bart, 9-8-2013

Goede hotel in het oude centrum van Frejus. Heerlijk ontbijt en diner op het buitenterras onder de parasols (bij slechtere weersomstandigheden binnen). Ideale plek om de omgeving (monaco, nice, cannes, grand canyon) te verkennen met de auto of met de trein (station Frejus ligt vrijwel naast het hotel). Auto kan voor € 12,00 per nacht geparkeerd worden op een afgesloten terrein naast het hotel. Of op een andere afgesloten parkeerplaats iets verderop (2 min. lopen). Kamers (standaard kamer Lavande) zijn vrij klein en voorzien van de basisbenodigdheden (we misten wel een douchescherm in het bad). Voldoende eetgelegenheden in de omgeving.
Gereisd met partner in juli 2013

Een aanrader voor de heerlijke gastronomie

Jenny , 4-9-2012

Wij reserveerden een 2-pers.kamer in het gebouw Lavande (zijde tuin). Die was echter zéér klein, eigenlijk enkel geschikt voor 1 pers. Ook jammer dat er geen balkons zijn. Geen mini-bar. Prima air-co. Bij gebrek aan een douchegordijn of wand is comfortabel douchen quasi onmogelijk zonder daarbij de badkamer nat te maken. De kamers worden goed onderhouden. Niet altijd even rustig vanwege vlakbij gelegen station. Je hoort soms het verkeer.

Hotel is ideaal gelegen om de oude stad te verkennen.

Wij kozen voor de formule half-pension en genoten elke avond van een heerlijke gastronomische maaltijd. De dranken zijn behoorlijk prijzig : cola 4,5€, glas wijn 6€. Vlotte bediening. Niet opdringerig. Personeel is altijd zeer vriendelijk.

Het hotel heeft binnen geen ontspanningsruimte (minder aangenaam als het weer wat tegen zit). Zeer kleine leeshoek.

De afstand naar het strand is een minpunt : 25 min lopen

Wij hebben gemakshalve fietsen gehuurd omdat we per TGV reisden.

Gereisd met partner in augustus 2012

annemiek, 19-8-2012

Fijne vakantie gehad in dit hotel. Het ligt in het oude centrum van Frejus. In nabije omgeving winkeltjes en restaurants. Achter het hotel is het treinstation. Hier hebben we veel gebruik van gemaakt om naar Cannes, Nice en Monaco te gaan, echt ideaal! Het strand is lopend in 20-25min. prima te doen. Je kunt ook per bus naar het strand of bijv. St. Raphael gaan. Kaartje kost 1,10 euro p.p.

Medewerkers van het hotel waren erg vriendelijk, kamers zijn netjes en schoon en het ontbijtbuffet was keurig verzorgd. Een duik in het zwembad van het hotel is zeker de moeite waard! Daarna kun je je heerlijk in de zon laten opdrogen op een fijn strandbedje met matras!

Gereisd met partner in augustus 2012

vriendelijke service met zeer goede keuken

fam. petit, 11-9-2011

Hotel ligt in centrum van Frejus op 30 min. stappen van het strand.

Dit is misschien het enige nadeel van het hotel.

Ruime en verzorgde kamers in provençaalse stijl.

Zeer lekkere keuken en vriendelijk service zowel aan het onthaal als bij de tafelbediening.

Mooie kleine tuin met verzorgd zwembad.

Parking is inderdaad te betalen (12euro per nacht) maar hiervoor staat je wagen wel op een afgesloten parking. ( toegang via code).

Gereisd met partner in januari 2011

Super hotel!

Yvonne86, 28-8-2011

Het hotel is een heel leuk frans hotel in het oude centrum van Frejus. De medewerkers zijn erg vriendelijk. Kleine, maar nette en schone hotelkamers en een goed ontbijt. Voor € 12,- per dag staat je auto veilig geparkeerd afgeschermd achter hekken naast het hotel. Het hotel ligt wel redelijk ver van het strand. Wij deden er 30 minuten over om lopend naar het strand te gaan.

Frejus is een leuk dorp/stadje. Achter het hotel ligt het station van Frejus. Daar heb je weinig last van. Met de trein kun je naar Cannes en Nice. En vanaf St. Raphael kun je dagelijks met de boot naar St. Tropez. De moeite waard!

Het enige minpuntje: Het eten aan de boulevard en in het oude centrum is echt toeristenvoer en raden we niet aan.

Het hotel is een aanrader!!

Gereisd met vrienden in augustus 2011

Sandra, 19-7-2011

Het hotel ligt in het oude deel van Frejus. De zee en boulevard met winkeltjes en cafeetjes zijn zeker 20 minuten lopen vanaf het hotel. Het treinstation ligt achter het hotel (geen geluidsoverlast) Ideaal voor dagtochtjes naar Nice, Cannes etc.

Het personeel van het hotel is erg vriendelijk. Het merendeel spreekt ook Engels/Duits. Het hotel is knus en verzorgd. De kamers zijn niet groot, maar voldoen. Er is gelukkig ook airco. 's Morgens kun je heerlijk ontbijten (buffet) onder de palmbomen aan het zwembad. We hebben ook een keer gebruik gemaakt van het diner en dat was echt heerlijk. Eten en drinken in het hotel is echter wel behoorlijk prijzig. Een glas cola kost bijvoorbeeld 4,5 euro. De auto kun je vlakbij op een afgeschermde parkeerplaats parkeren voor 12 euro per dag.

Gereisd met partner in juni 2011

Goed hotel prijs kwaliteit verhouding

Vervloesem E, 13-7-2010

Net hotel met lekker verzorgd eten echt een aanrader wel niet echt voor kleine kinderen.Het enige minpunt is de 12€ extra per avond voor de parking.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor L'Arena bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel L'Arena in Fréjus, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel L'Arena zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel L'Arena scoort een 8.28 uit 10 op basis van 14 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: