59 reviews over Camping L' Eau Vive in het Nederlands

Heerlijke vakantie

Wendy, 17-8-2017

Met onze 4 kinderen (3-15 jaar) hebben wij een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Wij hadden een plek op het oude gedeelte tegenover de speeltuin en het volleybalveld. De plek was gigantisch groot en bracht ons voldoende schaduw op de verschillende momenten van de dag. De eerste week was het er nog rustig en waren er vooral Fransen, daarna stroomden de Nederlanders binnen. Onze kinderen hebben veel vrienden gemaakt en zich meer dan goed vermaakt. En wij ook trouwens. Het terras hebben wij geregeld opgezocht voor een ijsje, een drankje of een burger.

De zwembaden waren prima, hoewel het er in de tweede week soms wel erg druk was. De glijbanen zijn ook erg leuk. Deze waren blijkbaar in 2016 ook al open, toch leek het alsof ze net geopend waren. Nog niet alles was afgewerkt en de betonmolen stond nog achter de glijbaantrap. Het zelfde geldt voor het nieuwe sanitairgebouw. Dit is nog niet klaar en werd tijdens ons verblijf helaas te weinig schoongemaakt (dat lag echt aan de schoonmaak en niet aan de gebruikers).

Samenvattend is het een topcamping, zeker als je een mooie plek op het oude gedeelte kunt krijgen!

Gereisd familie in juli 2017

Prima verblijf op de camping

Carli & Maria, 12-8-2017

Camping is verdeeld in een oud (schaduwrijk en al behoorlijk oud bos) en een nieuw gedeelte (met nog minimale schaduw met jonge aanplant maar wel 1 hoge coniferenhaag welke deels nog een heerlijke schaduw tot in de middag gaf), en tussen deze 2 delen nog een gebied met vaste huurcaravans met bordes en diverse prima sportvoorzieningen. Prima inzet van de eigenaar met erg goede betrokkenheid en ook van het overige personeel. Daarnaast nog 2 stuks niet zo grote maar wel goed verzorgde zwembaden met ook nog een separaat bad waarin enkele leuke glijbanen in uitkomen => alleen tussen 14:30u en 17:30u open wat een beetje raar is. Oude gedeelte ons inziens teveel in de schaduw maar het oogde wel gezellig en alle plaatsen waren in ieder geval daar bezet. Het op de site van de camping - aangegeven riviertje staat in de zomer, dus ook tijdens ons verblijf, droog maar geeft wel een bijzondere afscheiding tussen het oude en nieuwe gedeelte. Het sanitair was is orde en zeker op het nieuwe gedeelte grote douches echter geen separate privé wasruimtes. Je kon zien dat de eigenaar zelf de betegeling had verzorgd (een beetje met de "Franse slag" maar ach dat heeft ook wel iets). Verder was er voor de ouderen niet echt veel vertier op het terras, waarbij dit wel leuk oogde hoor maar een vaste muzikant die 1 keer per week wat muziek verzorgde was een beetje knullig hoewel deze wel zijn best deed. Het eten op het terras (restaurant) was zeker in orde voor een prima prijs. Al met al hebben wij een fijne vakantie gehad en we hebben in overweging genomen om ook volgend jaar nogmaals terug te gaan dus dat wil in ons geval zeker iets goeds zeggen over onze ervaring!
Gereisd met partner in juli 2017

Geweldige camping

DavidW, 8-8-2017

Wij gaan al vele jaren camperen in zuid-frankrijk met de tent en dit is de beste camping die we tot nu toe hebben gehad. Redelijke prijzen (op voorhand betalen maar vroegboekingkorting mogelijk). De camping was netjes onderhouden, proper rond de zwembaden en oogde verzorgd. Vriendelijke uitbaters en personeel. Zwembaden zijn tof en glijbanen zijn super. Door dat er niet gezwommen mag worden bij de deze laatsten is het er ook veilig, mede ook dankzij de aanwezigheid van een badmeester. Wij hadden een grote plaats (150m2) en schaduw gevraagd, wat geen probleem was. Je kan ook kiezen voor een staanplaats vooraan (wat meer animo en habitués) of achteraan (rustiger). Broodservice vanaf 8uur, met veel keuze (frans brood, rond brood voor boterhamen in wit, bruin, multigranen en koffiekoeken). Sanitair is wat verouderd maar proper (met WC bril), netheid hangt natuurlijk ook af van bezetting en type gasten. Maar veel WC en douches, ook een heel nieuw sanitairgebouw. Veel ligbedden aan het zwembad met ook wat schaduw. Veel aandacht ook voor de kleinere kinderen (mini-glijbaan, speeltuin, peuterbad,...). Animatie alleen in het frans, al proberen ze ander kinderen ook mee te trekken. Supermarkt op 10min met de auto. Prima vakantie gehad.
Gereisd familie in juli 2017

prima camping voor redelijke prijs

Mirjam, 6-8-2017

Wij zijn hier 2x eerder geweest en vonden dit een goede camping. Dat is het nog steeds, wel valt het zwembad met glijbanen tegen. Deze zit apart van de andere baden en je kunt er alleen maar glijden en niet zwemmen. Bovendien is het glijbanen-bad alleen van 14.30-19.00 toegankelijk en op zaterdag helemaal niet. Ook krijg je tegenwoordig een polsbandje, iets waar wij een hekel aan hebben.

De plaatsen zijn echter prima en er zijn voorzieningen voor beach volleybal en badminton. Sanitair is schoon. Olivier en Veronique zijn vriendelijk.

Een aanrader!

Clan, 14-10-2016

Olivier en Veronique hebben 10 jaar geleden een vervallen camping overgenomen. Aan de oudere reviews was te lezen dat er erg héél werk aan te doen om er de prachtige camping van te maken, zoals het nu in 2016 is.

Wij zijn er voor het eerst in 2010 geweest en hebben het in de jaren steeds beter zien worden, oude mobielhomes zijn inmiddels vervangen door nieuwe, sanitair is opgeknapt en nieuw bij gezet, het zwembad is een pareltje met ruim voldoende ligbedden en in het nieuwe gedeelte wordt een compleet nieuw zwembad met een giga glijbaan gebouwd.

Sinds vorig jaar is er een (eenvoudig) restaurant bij gekomen, waar een kok voor aangetrokken is. De kwaliteit is voor een campingrestaur

Gereisd met partner in augustus 2016

prima camping met mooie schaduwrijke plaatsen.

Daan, 9-9-2016

vriendelijke campingbeheerder en -echtgenote. zeer behulpzaam.
Gereisd met partner in augustus 2016

Ons tweede thuis

schoonenberg, 13-8-2016

Voor het vijfde jaar achtereen weer drie heerlijke weken gehad. We stonden bij het nieuwe sanitiaire blok. Deze wordt elke dag schoongemaakt, helaas maken de gasten deze weer vuil. Vraag me af of ze dat thuis ook doen, hun afval gewoon laten liggen. Als je van fietsen houdt (racefiets) dan kan je hier je hart ophalen. Onze zoon van 19 jaar was toch weer mee en heeft zich prima vermaakt, vooral met franse vrienden. Nog elf maanden en dan mogen we weer. Je moet inderdaad van te voren betalen, je kan pinnen. Vinden wij geen proleem.
Gereisd familie in juli 2016

Vriendelijke camping met grote plaatsen

Madame d'Eva ;), 29-6-2016

De campingeigenaren Olivier en Veronique zijn hele vriendelijke mensen en werken de hele dag hard aan de camping die nog in ontwikkeling is. Zo wordt er een nieuw sanitairblok gebouwd. Dat is wel nodig, want de vier toiletten voor de hele camping was wat krap voor het aantal gasten, en daarom snel vies aan het einde van de dag, s ochtends werd er wel keurig schoongemaakt.

De campingplaatsen zijn groot, met zowel schaduw als zon.

Het zwembad is super, groot en veel ligbedden.

Het terras en restaurant is gezellig, op reservering kan er geluncht en gedineerd worden, een vast menu per week. Goed eten, en de dessert zijn overdadig en heerlijk! Later ging ook de pizzeria open, ook voor afhaal. Goede pizza's. Elke ochtend vers brood ed, wat persoonlijk bij je tent wordt gebracht.

Als het goed is gaat in juli 2016 de glijbaan open, wij hebben daar geen gebruik van gemaakt, maar zag er leuk uit.

Minpuntje: de overdaad aan luizen. Wij zijn na een week naar een andere plek op de camping verkast omdat de bomen stikvol zaten met luizen. Wat ik begreep gebruiken ze in de regio geen verdelgingsmiddelen, wat opzich positief is, maar wat voor het kamperen niet aangenaam was. De honingdauw van de luizen en de luizen zelf zijn echt een probleem. Ik hoop dat ze hier een oplossing voor kunnen vinden, want verder was alles aan de camping prima, ook de omgeving is heel leuk.

NB: er wordt helemaal niet gerept over vooraf betalen, dat hebben wij gewoon kunnen doen bij vertrek.

Gereisd familie in juni 2016

Voor het derde jaar weer heerlijke weken gehad.

fam Schoonenberg, 19-1-2016

Ik kan niet iets negatiefs bedenken.

De sfeeer is prima op de camping. Een mix van Fransen, Belgen en Nederlanders. De eigenaren doen enorm hun best om het iedereen naar zijn zin te maken. Bij ons lukt dat telkens weer. Wij voelen ons er thuis.

Gereisd familie in juli 2015

Mooie camping maar niet relaxed.

Charlie, 13-8-2015

Prachtige camping qua plaatsen en ligging. Je moet echter al vooruit betalen voor je de plaatsen überhaupt hebt gezien. Dit is de enige camping waar we dit hebben meegemaakt. Bij alle andere betaalden wij achteraf de periode van gebruik. Als je dus eerder wilt vertrekken dan gepland, kun je in de problemen komen of je moet het niet erg vinden dat je betaalt voor nog een week terwijl je al thuis zit. De gestreste beheerder werkt hard maar je kunt 'm bijna nergens ontlopen. Hij levert de koelkasten, repareert sanitair, serveert drankjes, speelt af en toe badmeester, serveert eten in het restaurant, fluit bij wedstrijdjes, etc. Heeft daardoor 'n te kort lontje.

Het is ook nogal een Nederlandse kolonie en de meeste Nederlanders gedragen zich ook als zodanig. Ze trekken zich weinig aan van de rust die anderen zoeken. Even zwemmen zonder Nederlandse 'bommetjes' valt niet mee. Een permanente badmeester zou beter zijn om ongelukken te voorkomen. Jammer, maar ons zien ze daar niet meer..

Gereisd familie in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Eau Vive in Dauphin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Eau Vive zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L' Eau Vive scoort een 7.98 uit 10 op basis van 77 reviews.