8,9

Uitstekend

8 tips over Camping Le Clot du Jay

Jeroen, 1-9-2014

Gorges de meouges, zeer mooie en leuke rivier.

Sisteron

Lac du Poncon --> bootje huren

fransbeukers, 21-8-2014

1) Autorit via Bayons naar Turriers.

2) St Jean Montclar met stoeltjeslift of lopend de berg op.

3) Gorges de la Méouge natuurlijk. Is wel lastig parkeren. Kom vroeg

4) Neem warme kleding mee want de avonden zijn koel en de nachten koud.

5) Bij het zwembad zijn niet veel bedjes. Wij hadden zelf ligbedjes meegenomen. Dat bleek achteraf erg fijn te zijn.

Nienke , 9-8-2014
Gorge de meouge, iets boven sisteron is superleuk met kinderen. Het is een rivier door een gorge vol met watervallen, poellen, zwem- en springmogelijkheden etc. Wij vonden ook het dorpje forcalquier erg leuk.

Henk en Helga, 3-8-2014
Gorges de meouges is een must. Denk aan waterschoenen. Je kunt daar van rotsen af springen in diepe bassins. Erg leuk. Sisteron is een leuk dorpje. Je kunt in de buurt veel zweefvliegen. Goede termiek.
Menno Domburg, 3-9-2013

George du Meouge (zwemmen in de kloof op half uurtje);

Wandeling naar de pic du Monges (hoogste berg in omgeving, start bij Lac du Monges);

Markt in Forfalquier 400 kramen (op 3 kwartier);

Autoritje naar Turriers en via La Motte weer terug 50 km met in elk dorpje wat te zien en prachtig uitzicht bij Turriers. Ook mooi colletje.

Raften op de L'Ubbaye (1 uurtje rijden).

Voor wielrenners de perfecte uitvalsbasis!

C. Pechler, 19-8-2013
Wij zullen zeker deze camping aanbevelen bij mensen die van natuur/ sport houden en zich zelf kunnen vermaken. Wij zijn naar de Georges de la Méouge geweest. Hier kun je heerlijk zwemmen, pootje baden en picknicken in een prachtige entourage. Onze zoon en dochter hebben een klimtocht gemaakt in Le Caire: de Via Ferrata de Grande Fistoire. Een hele belevenis. Op de camping zelf zijn sportvelden in een natuurlijke omgeving vlak bij de rivier Le Sasse waar gevoetbald/gevolleybald kan worden.

Familie Benthem, 6-8-2013
Aandachtspunt Camping ligt tussen de bergen en tegen de berg. Dat betekent extra aandacht voor inpregneren tent en kiezen van plek op plattegrond i.v.m. eventueel moeilijk te voorspellen regenbuitjes. Nachten zijn in dat gebied koeler dan de dagen, overdag 26-34 gr gehad, 's-nachts 12-17 graden. D1 weg langs de camping niet druk wel vroeg bereden. Geluid voornamelijk op de laagste plekken langs de weg te horen. Niet als overlast ervaren.
HJW, 5-5-2012
De camping ligt inderdaad erg rustig. In het dorpje Clamensane is niets te doen. Sisteron en omgeving bieden wat meer mogelijkheden.