Camping Cros de Mouton ****

8,5

109 reviews over Camping Cros de Mouton in het Nederlands

Vriendelijkheid en rust

Fred Ensink, 5-10-2017

Camping ligt ongeveer 2 km van zee aan het eind van het plaatsje.

De weg ernaar toe is voor (NL)fietsers vrij klimmend.

Zowel bij de (nederlands sprekende ) receptie als bij het restaurant is men zeer vriendelijk en behulpzaam.

Het is een terrassencamping, maar er wordt aangeboden de caravan zonodig op en van de plek te zetten. Meeste plekken half schaduw/half zon met eigen water aan- en afvoer. Harde bodem (rotspennen mee!), maar wel vlak en waterpas.

Alle voorzieningen (winkel, restaurant, zwembad, sanitair) zijn boven, dus trappen lopen. Deze zijn vaak van (gescheurd) hout en zonder leuning dus kijken waar je loopt. Op veel 'etages' is ook nog beperkt sanitair.

Sanitair wordt goed schoongehouden, maar is wel gedateerd (kleine hokjes)

Restaurant ( met mooi uitzicht op zee) heeft een beperkte kaart, maar is kwalitatief goed en heeft schappelijke prijzen.

Mooi zwembad met kinderbad en whirlpools ligbedden. Sommige daarvan zijn echter doorgezakt.

Een (groot) gedeelte van de camping heeft huisjes/stacaravans voor verhuur.

Camping was in begin september nagenoeg vol (reserveren) , maar hoofdzakelijke met ouderen en passanten (campers)

Gereisd met partner in september 2017

Verbeterd t.o.v. 2016

Oliver, 20-8-2017

Mijn review van vorig jaar resulteerde in een 6. Dit jaar was het Wi-Fi probleem opgelost. Deze is nu uitstekend. Er was wel iets meer animatie maar helaas nog steeds alleen op de Fransen gericht. Toen een bingo avond (ouderwets maar toch grappig) werd gehouden was deze wederom in het Frans. Toen we aan de Nederlandse eigenaresse vroegen of zij het ging vertalen zei ze glimlachend "nee, nee". Hierop heeft mijn vrouw het maar vertaald voor de Nederlanders. Dat kan toch niet?

Maar goed. Al met al een aardige camping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

158, 16-8-2017

Ach, wat zullen we zeggen. sinds 1987, steeds terugkomen, ondanks dat de camping een bungalowpark is geworden

Jammer, maar dat is helaas de "vooruitgang".

Mireille daarentegen maakt alles goed, dat is het beste idee wat de familie Corna ooit had.

Gereisd anders in augustus 2017

nooit meer

Chriis Vissers, 14-4-2017

Het is het prachtige camping waar ik jaren met kinderen en later met mijn vrouw van mijn vakantie heb genoten. Het laatste jaar zijn wij heel onbeschoft behandeld door de huidige beheerder. Voordien nooit geen problemen gehad, omdat hij toen nog geen beheerder was. Ik had een reservering gedaan voor het jaar daarop, maar heb die gecanceld.
Gereisd met partner in juni 2015

Aaf en John, 18-9-2016

Heerlijke ruime plek en van alle gemakken voorzien. Uitzicht vanaf het terras richting de zee was overweldigend maar zeker niet te vergeten de vriendelijkheid van zowel het campingpersoneel en het restaurant . Men kan veel activiteiten ontplooien in de prachtige omgeving en het eten in het restaurant was divers en heerlijk . Punt van aandacht is de slecht werkende WiFi anno 2016
Gereisd met partner in september 2016

Jolanda, 11-9-2016

Wij hadden een chalet gehuurd nummer 109. Prachting uitzicht en niet te ver overal vandaan. Als je hoger op de camping zit, is het best pittig met lopen. Personeel erg vriendelijk en alles keurig verzorgd. Wij hebben niet in het restaurant gegeten maar wel pizza en friet gehaald. Dit was warm en erg lekker. Onze kinderen vermaakte zich prima op de camping. Jammer dat de animatie alleen in het frans was en niet engels of nederlands.

Het zou wel handig zijn als er bij het zwembad wat parasols waren want er zijn (bijna) geen schaduw plekken.

Ik zou er zo weer heen gaan.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Fijne plek

Tina, 31-8-2016

Wij hebben hier een heerlijke week gehad in een mobile home op nr 196 (dit mochten we van te voren aangeven aan de hand van het plattegrondje). Hele fijne service dat dit kan. We hadden hierdoor een prachtige plek, heel privé met uitzicht op zee. De omgeving is verder schitterend. Wat we ook waardeerden was de gratis buspendel naar het dorp, deze rijdt heel regelmatig en is handig want parkeren is lastig in het drukke dorp.

Wij vonden het restaurant ook zeer goed met een heel leuk terras, ook weer met fraai uitzicht.

Minpuntje kan wel zijn dat het een steile camping is, je moet goed ter been zijn. Bovendien was onze caravan "Franse-slag-schoon".

Fijne camping maar......

R.K, 21-8-2016

Ligging, prijs/kwaliteit: camping is vrij prijzig maar zal voor de omgeving vrij normaal zijn. Wij waren met een gezin van 5 waaronder een baby, €60 per nacht kwijt. Omgeving is mooi, druk het hoogseizoen. Mooie baaitjes waar je superleuk kunt snorkelen.

Veel mooie visjes en zeesterren gezien.

Kindvriendelijkheid: eigenaren prima. Maar het personeel van het zwembad, voornamelijk de dames, waren totaal niet kindvriendelijk. Uberhaupt niet vriendelijk. Zwemmen werd bijna geen pleziertje meer omdat men om de haverklap moest fluiten, kinderen aan de kant zetten omdat je als ouder iets later kwam terwijl er een andere ouder even op je kind, dat 3 zwemdiplomas's heeft, lette.

Er is geen parasol te ontdekken wat erg vervelend is als je met kleine kinderen een paar uurtjs naar het zwembad wilt. Wel een overdekt stukje met schaduw en relaxbankjes.

Tip: zet een aantal parasols neer zodat niet alleen het personeel in de schaduw kan zittten maar de gasten ook. Denk aan de jonge kinderen.

Vergroting van het zwembad met glijbanen en kinderbadje is leuk.

Sanitair: prima.

Restaurant: prachtige ligging. Leuk gelegen bij de kinderspeelplaats. Echter de kwaliteit is erg slecht. Een salade is een bord grote bladeren sla met een lading dressing. Geen tomaatje, komkommertje, wortel of wat dan ook om je salade een salade te laten zijn. Daar betaal je dan €10 voor. Lasagne smaakte naar een opgewarmde diepvriesmaaltijd. Vlees was taai. Alleen de pizza's waren ok. Je betaalde de hoofdprijs voor erg slecht voedsel.

Voor dezelfde prijs kun je bij Pizzaiole in Cavalaire in de haven bijna culinair eten. Tip dus.

Over het algemeen is het een mooie camping, goed gelegen, vriendelijk personeel (behalve de zwembadjuffen), behulpzaam wanneer je iets nodig hebt, zeer behulpzaam in het op de plek zetten van de caravan, zeer behulpzaam wanneer je, zoasl wij, autoproblemen hebt.

Wat wel een dingetjes is, is de rust. 23:00 zou het stil moeten zijn. In het stuk vanaf het zwembad en daarboven is het om 23:00 alles behalve stil. Niet alleen lawaai van borrelende mensen maar ook van auto's. Wat een goede zou zijn is om geen auto's meer op en af de camping laten rijden vanaf 23:00.

Verbeterpunten: kaart/prijs restaurant, vriendelijkheid zwembadpersoneel, schaduw creeeren bij zwembad, rust na 23:00.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Mooi maar laten kansen liggen

m, 20-8-2016

Vrindelijke nederlanders bij de receptie., weinig info te vinden over de omgeving, daarvoor kun je beter naar plaatselijke vvv. Zeer steile terrassencamping, erg veel klimmen naar sanitair. Mobil homes kunnen een stuk schoner!!! Voor de nederlandse kinderen is er geen animatie aangezien deze alleen in het Frans is, natuurlijk kun je dan denken, we zijn in Frankrijk, maar je kunt niet van een kind verwachten Frans te spreken. Jammer en een gemiste kans aangezien er Nederlanders op de camping werken. Ook het avondprogramma is alleen op de Fransen ggericht, jammer met het meer betrekken van de Engelse, Nederlanders etc zou het zoveel leuker en drukker kunnen zijn ddan een handjevol mensen die nu gaan kijken. Brood is moeilijk te krijgen op de camping, na 9.30 vaak al op en dichtbij is er geen bakker. De camping is verder rustig, na 23 uur hoort het stil te zijn en daar houden de meeste mensen zich aan, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Zwembad ziet er leuk uit, echter te klein voor het aantal mensen aanwezig op de camping. Wat zeker m.i. echt niet kan is dat er gerookt mag worden bij het zwembad. Voor mij was dit een redelijke camping, helaas geen topper. De omgeving is super, leuke plaatsjes en niet zo mega druk als aan de andere kant van st. Tropez. Voor de omgeving kom ik graag terug...voor de camping...daar ben ik nog niet over uit...
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Een matige op Fransen gerichte camping

Oliver, 19-8-2016

De camping is mooi ingericht op terrassen. De plaatsen zijn over het algemeen ruim. De camping wordt voor 50% bezocht door Fransen en 50% door Nederlanders.

Laat ik met de positieve punten beginnen:

- verzorgde camping

- aardig zwembadje

- ligging in een gezellig toeristische omgeving met volop te zien en doen

- Vriendelijk personeel ( met uitzondering van Franse dame bij receptie)

Helaas toch ook een aantal minpunten, waar de score op is gebaseerd:

- Nog nooit zo'n slechte wifi gehad. Kosten voor 1 week 20,-, voor 4 weken 35,-. Hoewel de signaal sterkte goed is, is de bandbreedte extreem laag. Vaak geen connectie, indien wel dan gemiddeld 0,07Mb/s. De eigenaar geeft aan dat ik de enige ben met het probleem, maar iedereen blijkt dit probleem te hebben. Er is wel een gratis wifi-ruimte. De verbinding is daar iets beter...vreemd

- het huisje (mobile home) was niet schoon toen we aankwamen. Wij verwachten echt niet dat het is zoals thuis, maar hier plakte alles. Het was duidelijk dat er al geruime tijd niet echt was schoongemaakt ( alleen geveegd en kruimeltjes weggeveegd)

- het zwembad is echt te klein voor het aantal mensen. Ook het aantal bedjes was te weinig. Gelukkig is er op deze camping geen handdoekleg cultuur. Handdoeken die er lang liggen worden verwijderd.

- er is nagenoeg geen animatie. Ondanks twee van de eigenaren aangetrouwde Nederlandse dames, is alles wat wel georganiseerd wordt in het Frans. Niks Engels of Nederlands. En je kunt toch niet verwachten dat kinderen al Frans spreken. Hierdoor zie je dat alle activiteiten op de Fransen gericht is. Of het nu gaat om watrerpolo, een welkomsrceptie of een avondvoorstelling....alles is in het Frans. De Nederlanders voelen zich niet betrokken. Gelukkig trekken de Nederlandse kinderen wel naar elkaar en hebben alsnog plezier. Ik zou de camping echter niet aanraden voor kinderen boven de 15

We hebben wel gezien dat de camping verbeteringen aanbrengt op basis van recenties. Hopelijk kunnen ze dan ook iets met bovenstaande. Ze laten ook behoorlijk wat omzet liggen door de huidige insteek van de animaties.

Ik heb nu nog een week en ga er ondanks alles van genieten. Je moet een vakantie tenslotte toch zelf leuk maken.

Salut.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Cros de Mouton in Cavalaire sur Mer, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Cros de Mouton zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Cros de Mouton scoort een 8.53 uit 10 op basis van 182 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: