Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane ****

Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane
RCN Les Collines de Castellane

• Activiteiten8,0
  • Onderkomen8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor RCN Les Collines de Castellane bij:

360 reviews over Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane in het Nederlands

Niet nog een keer!

Ginger, 13-10-2017
  • Activiteiten7

Wij verbleven in augustus 1,5 week op deze camping. In januari hebben wij een plek (38) op deze camping geboekt. Plek was prima! Wij hoefden niet telkens de steile helling te beklimmen. Alle plekken in deze rij (30 t/m 39) zijn overigens prima. Het zwembad is klein en om die reden geschikt voor kinderen tot 12 jaar. Niet ouder. Het verbaast mij dat andere bezoekers van deze camping het sanitair zo schoon vonden. Vonden wij absoluut niet. Dit ligt natuurlijk ook aan de bezoekers, maar het schoonmaken ging hier meer met de 'Franse slag'. De omgeving is prachtig! Het stadje Castellane is zeker een bezoek waard. Zwemmen in lac de Castillon is ook erg leuk. Het bezoek van een circus op de camping beviel onze kinderen ook wel net als het klimbos. Het klimbos kost € 5,- per keer en de Zip-line (voor kinderen vanaf 1.40 m) kost € 10,- per keer. Prima! Nena van de leiding heeft ons nog goed geholpen met het boeken van de canyoning buiten de camping. Let op: de avonden en nachten kunnen erg koud zijn! Ook in augustus.

Niet 4-sterren waardig

L. Sluiman, 15-9-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen6

Bij aankomst op les collines kregen we vrijwel direct te horen dat er in het naseizoen veel faciliteiten gesloten zijn: onder andere vreemde openingstijden van zowel het winkeltje als de bar (09.00/11.00 en 17.00/19.00).

Een ijsje of iets drinken is dus smiddags niet mogelijk, terwijl er wel personeel rond hangt bij de bar en dergelijke.

Verder zijn de douches niet warm en is het sanitair aan onderhoud toe.

Tussen de voegen zit schimmel en de wc's zijn 9/10 keer bevuild.

Vier sterren geef ik deze camping niet, helemaal niet nadat wij hierna vertrokken zijn naar een met vier sterren beoordeelde camping in de drome (dus ook laagseizoen) waar alles wel super geregeld was (en schoon).

Het zwembad en centrale gebouw (receptie, winkeltje, bar) daarentegen ziet er allemaal wel keurig uit.

Gereisd met partner in september 2017

Mooie nette, gastvrije camping

Vissering, 14-9-2017
  • Activiteiten9
  • Onderkomen10

Mooi gelegen camping midden in de Provence. Prachtige ligging midden in de bergen. Hierdoor is er wel wat hoogte verschil op de camping. Als je 's ochtends je brood gaat halen heb je direct een goede cardio training, je moet dan namelijk een flinke heuvel op. Het sanitair is erg netjes en wordt dagelijks schoon gehouden. Het zwembad is klein, maar voor kinderen zeer geschikt. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam, ook met suggesties van wat er in de buurt te doen is. De nachten in september kunnen wel erg koud zijn. Wij zaten in een tent, hou hier dus rekening mee. Op 10 minuten rijden komt u in het prachtige dorpje Castellane, met veel leuke winkeltjes en restaurantjes. Ook een ritje langs de Verdon richting Lac ste Croix is zeer de moeite waard door de adembenemende uitzichten.Ook willen we Ben en Thea bedanken van touroperator voor hun gastvrijheid, tips en adviezen. Wij zullen hier zeker nog eens terugkomen in het na-seizoen.
Gereisd met partner in september 2017

Leuk voor 1 keer

Fam G, 30-8-2017
  • Onderkomen8

Grote camping met redelijk ruime plekken.

Wij stonden helemaal beneden, lekker rustig maar wel elke dag flink klimmen naar boven.

Animatie leuk als je kinderen ervan houden. Die van ons dus niet, die wilden alleen meedoen met bingo, waarvoor dus betaald moest worden en het klimbos waar ook een extra bijdrage voor gevraagd werd.

Sanitair prima, douches niet erg warm. Werd regelmatig schoongemaakt.

Restaurant ook prima voor een makkelijke hap.

Winkeltje had hele dag brood.

Nadeel van onze plek beneden het basketbalveld was dat het hek niet ver genoeg doorliep waardoor de ballen regelmatig de tent in kwamen rollen. Of erger nog, de berg af, weg bal.

Zwembad erg klein voor zo'n grote camping. Antislipvloer hier en daar flink versleten rondom het zwembad.

Omgeving prachtig. Prima supermarkt in Castellane.

Wij hebben geen koude nachten gehad, is dus afhankelijk van het weer. Wij hadden ruim 2 weken prachtig mooi weer.

Wel erg vreemd dat je voor de tractor, die eventueel de caravan of vouwwagen de steile helling optrekt, ook nog apart moet betalen wil je daar gebruik van maken. Zou gewoon een service van de camping moeten zijn.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Zeer mooie omgeving, mooi voor eenmalig bezoek.

Reitsma, 28-8-2017
  • Activiteiten7

Camping is steiler dan verwacht. Wij stonden gelukkig in het midden en niet helemaal onderaan. Toiletgebouwen worden wel goed schoongemaakt maar er is toch altijd weer jeugd die het zonodig leuk vinden om de boel smerig te maken/vernielen. Geen streng beleid bij het zwembad, dat vinden wij wel positief. Geen strak broekje bijvoorbeeld. Ouders blijven toch altijd zelf verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen in het zwembad. Het is inderdaad een Nederlandse kolonie maar dat wisten we van te voren. Voor een keer niet erg. Animatie team doet hun best. Maar er zijn altijd weer ouders die hun kind te laat bij naar de activiteit brengen en dan vervolgens boos worden dat het animatie team hun weigert. Om vervolgens bij de receptie te gaan zeuren. Dit is toch echt de schuld van de ouder en niet van het animatieteam. Kom dan ook op tijd en stel je kind niet teleur.. Nadeel is wel dat je voor alle uitstapjes echt lang in de auto moet zitten. Ga maar uit van een dik uur voor alles. Castellane is zeer druk en toeristisch. Ook de bergwegen naar bijvoorbeeld Gorges du Verdon zijn zeer druk. En zoals verwacht 's nachts zeer koud. (Wij verbleven in een tent). Restaurant was goed en vind de prijs kwaliteit ok. Enige minpunt is dat mijn vrouw 's nachts naar het toiletgebouw moest en twee grote loslopende herdershonden tegen kwam. Ze bleef uit angst maar wachten op de wc. En wachtte totdat ze weg waren. We zijn hier ook niet voor gewaarschuwd. Achteraf bleek dat deze honden van de buurman van de camping zijn, welke onderaan naast de camping woont. Receptie gaf aan hier niets aan te kunnen doen en het alleen maar weer konden aangeven bij die buurman om de honden binnen te houden. Nou dan denk ik, plaats een simpel hek bij de onder ingang. Voor kinderen boven de 10 is er op de camping weinig te beleven. Speeltuin boven stelt niet veel voor. Wel zijn er fitness apparaten, halverwege de camping. Weer een ervaring rijker maar we gaan niet weer naar dit gebied en dus ook niet naar de camping. Veel te druk en te ver van alles..
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtig gelegen camping,maar geen tweede keer.

H., 24-8-2017
  • Activiteiten5
  • Onderkomen9

Prachtige ligging v.d.camping met een steile helling voor dagelijkse loop.

Dit dien je van te voren wel goed te weten! voor mensen die slecht ter been zijn.

Kinderactiviteiten tot 11 jaar. Na deze leeftijd hebben ze voor de avond alleen een hangplek achter in het bos zonder verlichting / toezicht. Overdag activiteiten voor deze leeftijdsgroep genoeg te vinden in de omgeving.

Zwembad veel te klein voor hoogseizoen. Echt alleen ouders met kleine kinderen domineren het zwembad.

Zeker een minpunt is dat de camping zich in het hoogseizoen veroorlooft de bar dicht te doen om voor zichzelf een personeelsavond te houden.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Leuke camping in prachtige omgeving

Henk, 17-8-2017
  • Activiteiten8

Collines de Castellane is een mooie camping in een prachtige omgeving. De camping is netjes onderhouden en het sanitair is schoon, al vonden sommige bezoekers het wel lastig om dit zo te houden.

Het personeel is vriendelijk en voornamelijk Nederlands. Het zwembad is leuk, alleen is het aantal ligbedden beperkt voor drukke tijden. Daarbij komt dat er bij een aantal bezoekers een "handdoekje leggen" mentaliteit heerst.

De omgeving is prachtig en er is veel te doen, maar je moet er wel even voor rijden. Het sfeervolle Castellane ligt op een aantal minuten rijden en heeft een grote supermarkt.

Het restaurant is voor campingbegrippen ook prima. Kortom een prima camping. Het enige nadeel is dat er begin juli een ware wespenplaag op de camping was.

Gereisd met partner in juli 2017

weer een geweldige vakantie gehad

G vd schaaf, 15-8-2017
  • Onderkomen9

Alles is goed verzorgt mooie chalet en goed restaurant personeel erg gastvrij
Gereisd met partner in juni 2017

9+ klantbeleving in een prachtige omgeving.

Michèle, 15-8-2017
  • Activiteiten8

Goed: Een geweldig en gastvrij team op deze mooie (steile) terrascamping. Sanitair is netjes en goed onderhouden. Restaurant is prima. De camping heeft voorzieningen voor rolstoelgebruikers (toilet, douche). Deze aangepaste sanitaire voorzieningen zijn wat aan de kleine kant, dus afhankelijk van je wensen is het prima of redelijk. Het is een terrascamping, dus voor (hand)rolstoelgebruikers is het een aanrader om op het niveau van het sanitair gebouw te staan.

De camping ligt in een mooie omgeving/streek. Het plaatsje Castellane (op enkele kilometers) is een aanrader alsook de Gorges du Verdon, Entrevaux en Moustiers Sainte-Marie en het rode gebergte langs de Var.

Minder goed: bij aankomst vanuit de richting Castellane is de bewegwijzering naar de camping zeer beperkt. Je krijgt al snel de indruk dat je verkeerd zit..maar doorrijden op de D4085 brengt de camping uiteindelijk in zicht.

Samengevat, de camping maar zeker ook het team heeft een zeer goede indruk op ons achtergelaten. 9+

Gereisd met partner in juni 2017

Fantastische camping, Fantastisch team

Henk Velthuizen, 15-8-2017

Heen moeten ze kunnen dalen en terug uteraard klimmmen...Pittig !!

maar het verblijf vergoed alles

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane in Castellane, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane scoort een 8.04 uit 10 op basis van 377 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: