Camping Les Sirènes

8,4

20 reviews over Camping Les Sirènes in het Nederlands

Ge-wel-dig

Sjannie, 25-8-2017

De rust, de grootte van de plekken, de sterrenhemel, de ligging van de camping op de Col de Leques, uitzicht op Castellane, de hartelijkheid van de eigenaren en de bistro vonden we super.

Het sanitair was wel schoon maar ernstig verouderd. Bij volledige bezetting van de camping was het wat weinig.

Gereisd met partner in augustus 2017

Een heerlijk camping!

Wilma, 8-8-2016

De sfeer op de camping is heel ontspannen, het eten goed en de omgeving prachtig! Een echte aanrader!
Gereisd met partner in augustus 2016

we komen heel graag terug!

Miguel en Sandra, 29-7-2016

We zouden gaan rondtrekken met de kinderen door Frankrijk maar hebben tot 4 x toe verlengd zodat we de hele vakantie hebben doorgebracht op deze prachtige plek. Rust. Een mooi uitzicht op de bergen als je 's avonds een wijntje drinkt bij de tent of als je in de bistrot heerlijk zit te eten. Een hele hartelijke sfeer en lieve mensen. Bertrand en Laurent, de eigenaren, hebben we in ons hart gesloten. Ze hielpen ons bij het oplossen van allerlei dingen; een kapotte auto en een geblesseerde voet. Ze stonden telkens klaar. Onze kinderen van 5 en 7 genoten ook van de sfeer, van het zwembad en de jeu de boulebaan, Ze hadden ruimte om te spelen. Het voelde als thuiskomen. Geen drukte, commercie, poeha maar lekker authentiek. Dank jullie wel!! We komen graag terug.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Kleine camping, super gezellig

Bert Vandecasteele, 26-7-2016

Wij (koppel met 17 jarige zoon) verbleven hier de eerste 3 weken van juli.

Kleine kamping met caravans/chalets en kampeerplaatsen onder de bomen of in de weide.

Ontspannen sfeer met heel vriendelijk campinguitbaters !

Democratische prijzen voor de camping (18€ per dag, 21€ vanaf de 3 week van juli) en in de bistrot.

In de bistrot serveert de patron een aantal standaard gerechten aangevuld met lokale specialiteiten (andouilettes, pieds & pacquets, etc..). Je kan hem ook vragen om andere gerechten klaar te maken zoals boeuf bourguignon, paella, etc..

Je kan er ook terecht voor allerlei info omtrent de streek of uitstapjes met de auto, moto of fiets.

Het sanitair gebouw is oud maar de installatie zelf is goed onderhouden.

Er is een zwembad met ligmeubilair.

De camping ligt op 1150 meter hoogte op de Col de Lecques. Prachtig uitzicht op de omringende bergen en schitterende afdaling naar Castellane.

Wanneer de mistral blaast kan het s' avonds wat frisser zijn.

We hadden gepland om op deze camping 1 week te verblijven maar zijn uiteindelijk onze ganse vakantie hier gebleven.

Dit is voor ons nog het echte kamperen: geen mega toestanden met aqua park en de ganse dag animatie en dergelijke.

Top dus !

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Gezellige, gemoedelijke camping!

Kees, 18-8-2015

Een warm welkom bij zeer vriendelijke eigenaren. Je krijgt een ruime plek toebedeeld. Een gezellig barretje, leuke plek om samen te zijn of een hapje te eten. Brood kan op de camping besteld worden. Castellane ligt op zo'n 10 minuten rijden. Een gezellig stadje met 2 keer per week een markt. Het kerkje met prachtig uitzicht bovenop het plateau moet je gezien hebben. De Grand Canyon (Verdon) is prachtig! Wij hebben een prima verblijf gehad.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Fijne, gezellige camping!

Annemarie, 17-8-2015

Een kleine, gemoedelijke camping met enorme staanplaatsen. Mensen maken gemakkelijk contact onderling. Wil je dat niet, dan is het ook prima.Veel gezinnen met jonge kinderen tot een jaar of 10. Er waren maar enkele pubers op de camping Hoewel onze (oudere) kinderen zich prima vermaakten, kan het zijn dat andere pubers zich misschien wel vervelen. Een klein, maar schoon zwembad. Een jeu de boule bak. Geen tafeltennistafel. Op twintig minuten afstand van de camping ligt een prachtig meer waar je heerlijk kunt zwemmen. Castellane (een mooi stadje, een grote supermarkt waar alles is te verkrijgen!) is een kwartiertje rijden. 's Avonds en 's nachts koelt het heerlijk af, omdat de camping bovenop een col ligt. Sanitair is verouderd, maar wel schoon. Soms sta je onder een lauwe (bijna koude) douche, omdat het warme water op is, maar als je je douchetijden een beetje aanpast, heb je daar geen last van.

Eigenaars zijn erg gastvrij en vriendelijk. je kunt in het restaurantje heerlijk eten!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Prettig vakantie vieren!

Ton, 2-8-2015

Ik was hier met mijn vrouw en volwassen dochter. De camping is gemoedelijk en rustig gelegen! De plaatsen zijn groot en niet duidelijk afgebakend. Er zijn plaatsen in de zon en in de schaduw. Op elke plek is water en electriciteit toegankelijk. De eigenaren Laurent en Bertrand doen alles om het je naar de zin te maken. Het sanitair is redelijk schoon en enigszins gedateerd.In het restaurant kun je prima eten en onderwijl luisteren naar gouwe ouwe muziek.

WiFi is gratis maar alleen bij het restaurant toegankelijk. In de periode dat wij er waren (21 juli-31 juli)was er 's middags tussen 4 en 6 uur p.m. een regenbui en was er sprake van een stevige wind waardoor het wat fris ca 19 graden werd( vanwege de hoogte 1100m) Om bezienswaardigheden in de buurt te bekijken moet je redelijk veel rijden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Veel ruimte, vrije sfeer

Lot, 7-8-2014

Vanaf dag 1 genoten van deze natuurcamping met prachtuitzicht en ruime plaatsen. De eigenaren weten een ster extra aan hun camping toe te voegen met hun ontvangst en vrije sfeer. De nabijheid van hun bistro(t) geeft de camping een fijne entourage. De muziek is er bescheiden en smaakvol, het eten goed. We haalden er 's ochtends naast verrukkelijk brood een heerlijke grand café crème als onze melk weer eens op was, en 's avonds een drankje als we een kaartje legden. Petanque spelen kan er ook, naast zwemmen, voetballen of wandelen vanaf de camping. Allemaal top!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Gastvrij en prachtig gelegen

Anita, 14-7-2014

Wij vonden het een heerlijke rustige camping prachtig gelegen aan de top van de Col du Leques vlakbij Castellane. Het is een kleine camping maar met grote plekken en er is meer dan genoeg schaduw, als we zin hadden om in de zon te zitten verplaatsen we onze stoelen. We werden prettig en zeer gastvrij onthaald en de eigenaren hadden voor elke gast een vriendelijk praatje.

In de Bistro du Col hebben wij heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed met veel producten uit de streek. Wij komen graag nog een keer terug

Gereisd met partner in juni 2014

Superplek

Pim van den Oetelaar, 6-9-2013

De camping ligt prachtig en is ontzettend rustig. Hoewel de camping maar 1 ster heeft is er wel een heerlijk zwembad. Het sanitair is niet groot, wel schoon, al is het water niet altijd warm. Het brood wordt vers gebakken door de enthousiaste eigenaar elke ochtend, 's avonds nog bestellen was geen enkel probleem. De bistro bij de camping is ook erg gezellig.
Gereisd met partner in augustus 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Sirènes in Castellane, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Sirènes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Sirènes scoort een 8.39 uit 10 op basis van 33 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: