Camping La Simioune ***

Camping La Simioune ***
8,5

Uitstekend

47 reviews over Camping La Simioune in het Nederlands

Een heerlijke plek voor alle leeftijden

marieke h, 15-8-2017

De camping was een heerlijke plek om te verblijven. Het is een camping midden in het bos met veel hoge bomen, de zogenaamde Pines die gefilterd zonlicht door lieten maar ook veel schaduw gaven.

De meeste plekken waren zeer ruim. Het sanitair vrij nieuw en netjes, het restaurantje had een kleine kaart met wel heerlijk eten en een keer in de week stond er een pizzawagen die ook lekkere pizza’s verkocht.

Het beheerders echtpaar was zeer vriendelijk en behulpzaam en gegrepen/spraken ook goed engels.

Er is veel te bekijken en te doen in de omgeving, leuk voor alle leeftijden.

Op de camping was een mooi zwembad, niet al te groot en vooral voor kinderen, maar er werd door elke leeftijd gebruik van gemaakt. Ik vond wel dat er heel veel Nederlanders stonden en weinig Fransen, maar het is maar net waar zelf je voorkeur naar uit gaat. Ook veel kinderen, waardoor het wel eens erg druk leek, maar wij stonden op een rustiger stukje van de camping, een eindje van het zwembad en speeltuintje af. 🙂

Al met al hebben we er een fijne vakantie gehad.

Gereisd familie in augustus 2017

leuke camping

angelique, 14-8-2017

Leuke camping. Maar je kunt er niks kopen mbt water o.i.d. dus neem genoeg mee als je gaat. Wel 1x per week een markt met groenten en fruit. Camping beheerder is een "zeikerd " die problemen/ klachten van gasten niet goed oplost .
Gereisd familie in augustus 2017

Heerlijke camping

Lisette, 13-8-2017

We zijn inmiddels 3 jaar achter elkaar een weekje op la Simioune geweest. Het is een heerlijke camping die makkelijk aan te rijden is. (Wordt ook vaak als doorreiscamping gebruikt) Niet al te grote camping en midden tussen de bomen en de krekels. Met een (kleinere) tent kun je bovenop de camping heel vrij staan. Met caravan en vouwwagen is dat deel niet bereikbaar. Het weer is in deze hoek van fankrijk vaak goed. Eigenaren zijn vriendelijk. Er zit een leuk zwembad bij waar onze kinderen zich altijd prima vermaken, er zijn ook altijd genoeg vriendjes. Er zit een restaurantje bij de camping waar je prima kunt eten. Pizza en friet kan zelfs bij de tent bezorgd worden. S ochtends kun je er brood halen.

Sanitair is mooi, warme douches en het wordt goed schoongehouden, familiedouche aanwezig.

Naast de camping is een groot klimbos.

Kleinere supermarkt beneden in het dorp. Grotere ELeclerc een stukje verderweg (20min)

Nadeel vind ik dat de eigenaren altijd over de camping sjezen in een golfkarretje, terwijl de camping niet al te groot is. Ook is er s avonds nog wel eens wat lawaai van de kinderen (waaronder de kinderen van de eigenaar zelf) die bij de trampoline hangen. Maar na elven is het zeker stil.

Tips in de omgeving: Georges de toulourenc (wandelen door een rivier, prachtig, ook leuk met kinderen), Cascades du Sautadet (watervallen waar je kunt zwemmen en springen van rotsen. Het is een stukje lopen vanaf de parkeerplaats, maar zeker de moeite waard), kasteel in Suze la Rousse en het romeinse theater in Orange.

Al met al een heerlijke camping.

Gereisd familie in juli 2017

Geweldige camping

Marit van Ommen, 2-8-2017

Rustige maar erg gezellige kindvriendelijke camping. Eigenaren zijn erg vriendelijk en eten op de camping simpel maar goed. In de omgeving genoeg te doen en te zien .. wel met de auto eropuit. Wij hebben ons in ieder geval erg goed vermaakt en de kids ( 10 en 13) ook. Mooie , ruime plekken , lekker zwembad en schoon sanitair.
Gereisd familie in juli 2017

Fijne camping

de Wilde, 11-7-2017

Fijne camping met mooi sanitair. Net zwembad. Tegenover de camping uitlaat plek waar hond ook las kan, net als verderop (rechts vanaf de camping).

Vriendelijke eigenaren.

Gereisd familie in juli 2015

Goede-, wat stoffige, overnachtingscamping

Harry, 1-7-2017

Ik sluit me aan bij Soethout die schrijft de camping te benaderen vanuit Bollene. Wij volgen trouw onze TomTom en kwamen via een super smal landweggetje op een bospad, ..... een haarspeldbocht en overhangende takken uiteindelijk, gelukkig, op de camping (Parijs-Dakar gevoel). De andere route naar de camping is wel te doen.

De camping is inderdaad wat stoffig en de meeste overlast hadden we van e eigenaar die in zijn/haar golfkarretje de meeste stof veroorzaakt.

Camping zelf is prima, mooi zwembad, super sanitair en ruime keus aan plaatsen van groot naar kleiner.

De meesten zullen een auto nodig hebben om ergens te komen..... de camping ligt 'in the middle of nowhere'

Gereisd met partner in juni 2017

Genoeg redenen om terug te komen

Burstner, 30-6-2017

Vriendelijk ontvangst, redelijk ruime plaatsen met zon en schaduw. Rustig gelegen in een bos

Volg niet de navigatie maar ga via Bollene richting camping.

Sanitair is prima ,brood servise op de camping,

10 min rijden naar dorp

Gereisd met partner in mei 2017

Als je van rust houd

Jan, 25-5-2017

Rustige Franse camping in een dennenbos ong 5 km van Bollene winkels op 10 km de weg naar de camping volgen op de borden en niet via navigatie,als je van luxe houd moet je hier niet zijn al is het toiletgebouw netjes met goede douches..voor kinderen een klein speeltuintje en klein zwembad .brood op bestelling en een klein restaurantje aanwezig.

Ontvangst is vriendelijk.plaatsen zelf uitzoeken schotel antenne plaatsen is te doen.

Gereisd met partner in mei 2017

franse camping +++

manon Huilmand, 25-3-2017

Mooie, rustige camping. Gemoedelijke sfeer, goede staanplaatsen. Binnen 10 minuten met auto in bollene waar supermarkten zijn. Ook bakker service op de camping.2x daags wordt sanitair schoon gemaakt.

Het is een zeer kindvriendelijke camping.ook veel bezocht door fietsers. Voor onze jongens 16 &18 helaas geen leeftijd genoten en weinig te doen. Voor ons geen 2e keer meer ( met de kids dan)

Camping ligt gunstig om verschillende gebieden van frankrijk te bezoeken. In de omgeving is genoeg te zien en te doen.

Aanrader om te eten in het dorpje La Garde-Adhemar. Ligt 30 min reiden aan d D358 richting Montelimar. Bistro L'absinthe.

Gereisd familie in januari 2017

fantastisch superlokatie

strijker, 9-12-2016

rust geweldig sanitair en zeer vriendelijke eigenaren
Gereisd met partner in april 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Simioune in Bollène (Vaucluse), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Simioune zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Simioune scoort een 8.52 uit 10 op basis van 88 reviews.