Vakantiehuis Le Petit Chaillot ***

Le Petit Chaillot
9,1

Zoover award

110 reviews over Vakantiehuis Le Petit Chaillot in het Nederlands

relaxed voor ouders, super leuk voor kinderen

Bart, 1-10-2017

leuke en relaxte plek. ruime en goed ingerichte gites, ruim terrein, ideaal voor kleine kinderen die zich met elkaar vermaken. gezellige vakantie gehad, leuke tijd gehad ook met andere mensen. de table d'hote is goed. lekker eten en je komt op een leuke manier met de andere gasten in contact. de omgeving biedt genoeg leuks, iig genoeg te ondernemen voor 1-2 weken.
Gereisd met jonge kinderen in september 2017

Topvakantie

Lonneke, 27-8-2017

Een waar vakantieparadijs! De kinderen (2 en 5) vermaakten zichzelf enorm met de andere kinderen. Fijn verwarmd zwembad, leuke dieren, heerlijke diners, goede bedden en een schoon huis. En dan ook nog bij zo'n gezellige familie. Wij komen zeker terug!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

FANTASTISCH!!!

Sjoukje, 22-8-2017

Na de zeer positieve reviews te hebben gelezen, vertrokken we met hoge verwachtingen richting 'le petit chaillot'. Maar al onze verwachtingen zijn uit gekomen. Wat een gastvrijheid en gezelligheid, op een fantastische lokatie. Lieve gastvrouw en heer, met 3 super lieve kinderen. Onze jongens van 2 en 4 jaar, hebben een geweldige vakantie gehad en mede daardoor wij ook. Heerlijk genoten van de kookkunsten van Yong Soo! Wij gaan volgend jaar zeker terug!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heerlijk!

Dianne, 20-8-2017

Helemaal tot rust komen.... Hier kan het, zelfs met kinderen!

Na een topvakantie vorig jaar (zie review "Vakantie met een hoofdletter V!"), besloten we om dit jaar terug te keren. En dat terwijl we eigenlijk nooit 2x naar hetzelfde gaan.

Dit keer zijn we een weekje bij Mira en Yong Soo geweest. Even onthaasten en volledig tot rust komen.

Na een voorspoedige reis rijden we het terrein van Le Petit Chaillot op en het voelt als thuiskomen... Wederom weer een warm welkom en na een kleine uurtje aanschuiven bij de table d'hôte. Het koude biertje smaakt nog steeds heerlijk na zo'n reisdag. Wat een ontspannen begin van je vakantie, niet zelf nog moeten koken, maar gewoon aanschuiven voor het diner.

Ons verblijf in L'ancienne porcherie was heerlijk. Hoewel we dit jaar niet heel veel geluk hadden met het weer en zelfs 2 regenachtige dagen, is het hier aangenaam vertoeven. De gite is groot genoeg om tijdens de regenbuien elkaar niet in weg te lopen. Ook de overkapping aan de overkant biedt op zo'n moment uitkomst. Met een pingpongtafel, voetbaltafel en hangmat zijn er genoeg opties om je te vermaken. Voorbeeld: tijdens een enorme hoosbui met enorme onweersklappen lag ik heerlijk een boek te lezen in de hangmat. Toch lekker buiten en ontspannen!

Ook dit jaar weer genoten van de table d'hôtes. Yong Soo heeft ons 3x verwend met zijn heerlijke maaltijden, altijd vers en ruim voldoende voor iedereen. Maak ook zeker gebruik van de broodjesservice, dat zorgt voor een ontspannen begin van je dag.

Ook zeker een aanrader is de familiefotoshoot van de jongste dochter Indy. Ze heeft prachtige foto's gemaakt van ons gezin. Voor slechts €25 hebben we een mooie herinnering aan onze vakantie.

Kortom, ook dit jaar hebben we genoten! We kunnen le Petit Chaillot aan iedereen aanraden, niet alleen aan gezinnen met kleine kinderen, maar ook zeker aan gezinnen met grotere kinderen.

Dank je wel, lieve Mira, Yong Soo, Quinten, Chloé en Indy voor jullie gastvrijheid!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Voor de tweede keer heerlijk genoten!

Familie Uuldriks, 23-7-2017

Heerlijk genieten van de rust, natuur, dieren en het heerlijk gegeten.

Na 6 jaar weer een bezoek gebracht aan de familie Stol. De kids inmiddels 8,5 jaar oud. Het huis is nog steeds super, van alle gemakken voorzien en heerlijk ruim (le Four a pain).

De kinderen hebben weer genoten van de paarden, kippen, geiten en konijnen.

Het eten wat weer echt super. Heerlijk gezwommen en lekkere lichtbedden bij het zwembad aanwezig.

We zijn helemaal tot rust gekomen.

Een echte aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Zorgeloos genieten!

Roos, 17-7-2017

Een vriendelijk ontvangst door het hele 'gastgezin'! Het huisje voldoet aan alle comfort, is voldoende ruim en is prima in orde. Er wordt veel rekening gehouden met de kinderen, die zich trouwens prima kunnen vermaken op het terrein. Fijn dat je op de website en ook bij aankomst een aantal tips kan vinden voor leuke uitjes met kinderen. De tables d'hôtes, die vier keer per week worden aangeboden zijn niet alleen lekker maar ook erg gezellig. Een fijne manier om de andere gasten te leren kennen. Een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Ontspannen mét kleine kinderen!

M. van Mierlo, 16-7-2017

Eind juni/begin juli hebben wij 2 weken genoten op deze prachtige plek op het Franse platteland. Door de kleinschaligheid en de overzichtelijke indeling van Le Petit Chaillot kun je hier als ouders echt ontspannen, terwijl de kinderen zich vermaken met alle speelkameraadjes.

Wij verbleven in gite l'ancienne porcherie, een zeer compleet en schoon huisje met een gezellige sfeer. Doordat dit huisje grenst aan het speelveldje, met uitzicht op de open schuur, kun je de kinderen vanaf het terras zien spelen.

We hebben een heel leuk contact gehad met alle andere gasten en samen genoten van de table d'hôte avonden met heerlijk eten. De kinderen hebben veel plezier gehad op de trampoline, de schommel, de zandbak en in het zwembad. Maar de ritjes met de paarden waren zeker favoriet!

Zeker een aanrader voor gezinnen met (kleine) kinderen.

relax,top,zalig

Janssens, 22-6-2017

Na een vlekkeloze rit aangekomen in volgens mij een echte zalige rustige plek waar onthaasten echt nog kan.

De mooie functionele gite's,het vriendelijke onthaal (alle 4 even fijne mensen)en de sympathieke buren maakten ons verblijf onvergetelijk.

'S morgens stond de buurjongen al te wachten op onze jongens en je kon ze, met een gerust hart, laten spelen op het grote ,kindvriendelijke terrein, de trampoline, de schommel,de minions speeltuin,de geiten,de kippen en zeker de pony's werden allemaal zeer gewaardeerd door de kids en dus ook door ons,de ouders.

Ook de pizza's werden top bevonden alsook de (Koreaanse) bbq ,een ongedwongen sfeer ook onder de gasten onderling,top!!!

Onder de boom voor onze gite was het heerlijk vertoeven ,aperitieftijd met de buren?check!

Het zwembad was ook heerlijk vertoeven en het zalige weer hielp daar vanzelfsprekend ook bij.

Ik kan dus iedereen met kinderen deze bestemming aanraden,u zal het zich niet beklagen!!!

Top vakantie!

familie Kuling, 14-6-2017

We hebben een heerlijke vakantie gehad op het franse platteland bij Le Petit Chaillot! Een mooie ontspannen sfeer op het terrein zorgt er voor dat je lekker kunt relaxen. Een ideale omgeving voor de kinderen; het buitenleven, lekker spelen en de diertjes! Dat zorgt er voor dat je zowel als ouders als kinderen kan genieten van de vakantie. De gite la mare was van alle gemakken voorzien. De kookkunsten van Young Soo waren heerlijk, zeker de koriaanse BBQ is een aanrader en de pizza avond, waar de kinderen zelf hun pizza mogen versieren, waren zeer geslaagd! Le petit chaillot is zeker een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Ontstressen mét kinderen, ja dat kan!

Familie Van Leeuwen, 5-6-2017

Met twee kindjes (1+2 jaar) kwamen wij gestresst aan en werden hartelijk ontvangen in gite 'l'ancienne porcherie'. Spik en span,alles aanwezig,gezellig ingericht. Yong Soo kook verrukkelijk! Kindjes spelen terwijl wij genoten met de andere ouders.Hun lieve dochter Chloé speelde met onze jongste dochter. Het terrein is compleet met zandbak,trampoline,schommelmat,kinderboerderij,glijbaan en een (veilig omheind) zwembad. Uitstapjes naar Niort (winkels, groot park+speeltuin+mooie gebouwen+gezellige terrasjes), Poitiers (veel winkels+oude gebouwen, office du tourisme gratis een NL kaart), boerenmarktjes in Lezay+Melle (heerlijke lokale producten,niet toeristisch), fietsen op Il de Ré fantastisch! Voor de rest alleen maar chillen bij de gite.Het zwembad stond er prachtig bij en we hebben heerlijk gezwommen en mijn man had zijn racefiets mee. De vakantie was compleet nadat Chloé een avond op onze dochters paste waardoor wij ook even samen konden genieten. Tot volgend jaar!
Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Petit Chaillot in Sepvret, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Petit Chaillot zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Le Petit Chaillot scoort een 9.12 uit 10 op basis van 110 reviews.