9,1

Uitstekend

Zoover award

106 reviews over Vakantiehuis Le Petit Chaillot in het Nederlands

Voor de tweede keer heerlijk genoten!

Familie Uuldriks, 23-7-2017

Heerlijk genieten van de rust, natuur, dieren en het heerlijk gegeten.

Na 6 jaar weer een bezoek gebracht aan de familie Stol. De kids inmiddels 8,5 jaar oud. Het huis is nog steeds super, van alle gemakken voorzien en heerlijk ruim (le Four a pain).

De kinderen hebben weer genoten van de paarden, kippen, geiten en konijnen.

Het eten wat weer echt super. Heerlijk gezwommen en lekkere lichtbedden bij het zwembad aanwezig.

We zijn helemaal tot rust gekomen.

Een echte aanrader!

Gereisd familie in juli 2017

Zorgeloos genieten!

Roos, 17-7-2017

Een vriendelijk ontvangst door het hele 'gastgezin'! Het huisje voldoet aan alle comfort, is voldoende ruim en is prima in orde. Er wordt veel rekening gehouden met de kinderen, die zich trouwens prima kunnen vermaken op het terrein. Fijn dat je op de website en ook bij aankomst een aantal tips kan vinden voor leuke uitjes met kinderen. De tables d'hôtes, die vier keer per week worden aangeboden zijn niet alleen lekker maar ook erg gezellig. Een fijne manier om de andere gasten te leren kennen. Een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen!
Gereisd familie in juli 2017

Ontspannen mét kleine kinderen!

M. van Mierlo, 16-7-2017

Eind juni/begin juli hebben wij 2 weken genoten op deze prachtige plek op het Franse platteland. Door de kleinschaligheid en de overzichtelijke indeling van Le Petit Chaillot kun je hier als ouders echt ontspannen, terwijl de kinderen zich vermaken met alle speelkameraadjes.

Wij verbleven in gite l'ancienne porcherie, een zeer compleet en schoon huisje met een gezellige sfeer. Doordat dit huisje grenst aan het speelveldje, met uitzicht op de open schuur, kun je de kinderen vanaf het terras zien spelen.

We hebben een heel leuk contact gehad met alle andere gasten en samen genoten van de table d'hôte avonden met heerlijk eten. De kinderen hebben veel plezier gehad op de trampoline, de schommel, de zandbak en in het zwembad. Maar de ritjes met de paarden waren zeker favoriet!

Zeker een aanrader voor gezinnen met (kleine) kinderen.

relax,top,zalig

Janssens, 22-6-2017

Na een vlekkeloze rit aangekomen in volgens mij een echte zalige rustige plek waar onthaasten echt nog kan.

De mooie functionele gite's,het vriendelijke onthaal (alle 4 even fijne mensen)en de sympathieke buren maakten ons verblijf onvergetelijk.

'S morgens stond de buurjongen al te wachten op onze jongens en je kon ze, met een gerust hart, laten spelen op het grote ,kindvriendelijke terrein, de trampoline, de schommel,de minions speeltuin,de geiten,de kippen en zeker de pony's werden allemaal zeer gewaardeerd door de kids en dus ook door ons,de ouders.

Ook de pizza's werden top bevonden alsook de (Koreaanse) bbq ,een ongedwongen sfeer ook onder de gasten onderling,top!!!

Onder de boom voor onze gite was het heerlijk vertoeven ,aperitieftijd met de buren?check!

Het zwembad was ook heerlijk vertoeven en het zalige weer hielp daar vanzelfsprekend ook bij.

Ik kan dus iedereen met kinderen deze bestemming aanraden,u zal het zich niet beklagen!!!

Top vakantie!

familie Kuling, 14-6-2017

We hebben een heerlijke vakantie gehad op het franse platteland bij Le Petit Chaillot! Een mooie ontspannen sfeer op het terrein zorgt er voor dat je lekker kunt relaxen. Een ideale omgeving voor de kinderen; het buitenleven, lekker spelen en de diertjes! Dat zorgt er voor dat je zowel als ouders als kinderen kan genieten van de vakantie. De gite la mare was van alle gemakken voorzien. De kookkunsten van Young Soo waren heerlijk, zeker de koriaanse BBQ is een aanrader en de pizza avond, waar de kinderen zelf hun pizza mogen versieren, waren zeer geslaagd! Le petit chaillot is zeker een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen.
Gereisd familie in juni 2017

Ontstressen mét kinderen, ja dat kan!

Familie Van Leeuwen, 5-6-2017

Met twee kindjes (1+2 jaar) kwamen wij gestresst aan en werden hartelijk ontvangen in gite 'l'ancienne porcherie'. Spik en span,alles aanwezig,gezellig ingericht. Yong Soo kook verrukkelijk! Kindjes spelen terwijl wij genoten met de andere ouders.Hun lieve dochter Chloé speelde met onze jongste dochter. Het terrein is compleet met zandbak,trampoline,schommelmat,kinderboerderij,glijbaan en een (veilig omheind) zwembad. Uitstapjes naar Niort (winkels, groot park+speeltuin+mooie gebouwen+gezellige terrasjes), Poitiers (veel winkels+oude gebouwen, office du tourisme gratis een NL kaart), boerenmarktjes in Lezay+Melle (heerlijke lokale producten,niet toeristisch), fietsen op Il de Ré fantastisch! Voor de rest alleen maar chillen bij de gite.Het zwembad stond er prachtig bij en we hebben heerlijk gezwommen en mijn man had zijn racefiets mee. De vakantie was compleet nadat Chloé een avond op onze dochters paste waardoor wij ook even samen konden genieten. Tot volgend jaar!
Gereisd familie in mei 2017

Heerlijk onthaasten met het hele gezin

Familie Kenter, 10-5-2017

Wij hebben een week in de meivakantie in La Cave gezeten. Een mooi gîte met drie slaapkamers en drie badkamers! We zaten die week samen met twee andere Nederlandse gezinnen met kinderen. De kinderen hebben hartstikke leuk met elkaar gespeeld. Er is van alles te doen op het terrein zoals tafeltennis, voetballen, schommelen en pony rijden. De kinderen zijn zelfs nog in het zwembad geweest alhoewel het eigenlijk nog te koud weer hiervoor was.

We hebben zelf nog wat uitstapjes gemaakt. We zijn naar het aquarium in La Rochelle geweest. Zeker de moeite waard. Twee keer fietsen gehuurd (Ile de Ré en Marais Poitevin). Beide omgevingen zijn erg mooi en er zijn fietsroutes beschikbaar. Markt bezocht en gewandeld in de buurt (Puits d'Enfer).

We waren erg blij met de broodservice. Je vult een lijst in en de volgende ochtend ligt het brood klaar. We hebben ook nog samen met de andere families pizza gegeten, die werden gemaakt door de eigenaar Yong Soo in een steenoven. Kinderen mochten zelf een pizza maken. Bbq was ook weer smullen en de kinderen hebben daarna nog marshmallows geroosterd boven de bbq.

Kortom we hebben een heerlijk weekje gehad bij Le Petit Chaillot. Familie Stol bedankt voor jullie gastvrijheid. We vonden het erg gezellig!

Gereisd familie in mei 2017

Echt vakantie, zo heerlijk!

Eva, 5-3-2017

We hebben een week verbleven in de gite die heerlijk koel was, modern en licht ingericht, lekker bed, van alle gemakken voorzien, fijn terras erbij. Wijntje bij aankomst. De table d'hote was echt heerlijk en gezellig met de andere gasten. Er werd ook nagedacht aan eettijden voor de jonge kinderen en bijv. nagerecht pas nadat de jonge kinderen tussendoor op bed gelegd konden worden. Pizza-avond was ook leuk! Ook fijn zwembad (geen apart peuterbad, maar wel opblaasbadje wat ze extra opzetten voor de kleintjes), speelhuisje met keukentje en trampoline die veel werd gebruikt, hangmatten en tijdschriften. Leuk ritje met de paardenkar gemaakt met alle kindjes. De eigenaren doen echt onwijs hun best om er een heerlijk verblijf van te maken en dat is ze goed gelukt. Wij vonden zelf de ligging/omgeving minder spectaculair dan andere gebieden in Frankrijk. Zonnebloemvelden zijn uitgebloeid in de nazomer. Leuke bezienswaardigheden (zoals bijv. Ile de Re) waren best ver rijden. Wel zorgde het ervoor dat we echt konden ontspannen en ook een aantal heerlijke relaxdagen in en om het huisje hadden. Het was echt een heel ontspannen vakantieweek!
Gereisd familie in september 2016

Mooie plek tussen de zonnebloemen

Twan,Ilse en Kai, 22-9-2016

Ook wij hebben enorm genoten van een week vakantie bij “le petit chaillot” Heerlijk rustige landelijke omgeving tussen de zonnebloem- en graanvelden bij vriendelijke en gastvrije mensen. Wij zijn er nog een aantal dagen op uit getrokken, maar als het aan de kleinste had gelegen had dat niet gehoeven. Hij had daar samen met zijn nieuwe vriendje de grootste lol op het springkussen en in het zwembad. Ook de table d'hote avonden waren erg gezellig (en lekker) met de overige gasten. Tenslotte was het huisje erg ruim en netjes en had ieder huisje een flink terras, zodat je op avonden dat je thuis at, ook lekker buiten kon zitten.

We zouden zo weer boeken !

Gereisd familie in september 2016

Kindvriendelijke, gezellige en ruime huisjes

Elfi, 3-9-2016

Zeer gastvrije Nederlandse familie! Mooie huisjes met alle gemakken. Rustige omgeving, maar genoeg te zien binnen een uur rijden. Op het terrein mogelijkheid tot zwemmen, paardje rijden, mee eten (oa houtoven pizza en bbq). Eten was echt top! We hebben genoten!
Gereisd familie in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Petit Chaillot in Sepvret, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Petit Chaillot zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Le Petit Chaillot scoort een 9.11 uit 10 op basis van 106 reviews.