Appartement La Grosse Talle (+ vakantiehuis)

Appartement La Grosse Talle (+ vakantiehuis)
La Grosse Talle (+ vakantiehuis)

19 reviews over Appartement La Grosse Talle (+ vakantiehuis) in het Nederlands

Heimwee naar dit plekje

Maaike, 8-8-2016

Heimwee, zo heet dat. Zodra je thuis bent, meteen weer terug willen. Of beter nog; na 2 heerlijke weken eigenlijk nog helemaal niet naar huis willen. Het is me lang niet overkomen maar dit jaar, na een verblijf van 2 weken in de studio van La Grosse Talle, dus wel. Het was zo ontzettend fijn. We waren samen met onze dochter van 4,5 en onze zoon van 1 jaar. We verbleven in de studio. Ideaal is de laagdrempeligheid van de camping. Jan en Beer doen een beroep op een ieders eigen verantwoordelijkheid. Regels zijn er alleen daar waar noodzakelijk en verder zo min mogelijk. In de praktijk pakt dit super goed uit! Je wordt heel erg veel gelaten, zonder je verloren of niet welkom te voelen. En iedereen zorgt een beetje voor elkaar, zonder dat dat een bepaalde verwachting of druk geeft. En dan de kind vriendelijkheid: Kinderen (tot een jaar of 12 is deze camping leuk, voor de tieners is deze camping denk ik wat te "saai") kunnen in alle vrijheid hun gang gaan. Ons meisje heeft 2 weken alleen maar gespeeld met allemaal nieuwe vriendjes! Ze kon zich veilig in vrijheid over het camping terrein begeven, zonder dat we het gevoel hadden continue op haar te moeten letten. Het zwembad heeft een hek en een alarm, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je kind er in valt. Het speeltuintje is klein doch compleet en een gemoedelijk plekje om in alle stilte bij wakker te worden in de ochtend zon met een kopje koffie. De studio zelf is klein maar van alle gemakken voorzien. Onze kindjes sliepen beneden en wij boven op de vide. Het was ongelooflijk knus! Er zit een terrasje bij en een stukje tuin met gras, dat omheind is maar in directe verbinding staat met het campinggedeelte. Daardoor doe je mee met de gezelligheid van het camping gebeuren maar kun je je wat afzonderen als je behoefte hebt aan wat meer privacy. Voor ons was dat nu ideaal. de omgeving kenmerkt zich door veel landbouw. Als je het niet bezwaarlijk vind voor een bezoekje elders even de auto te pakken zijn er op zo'n 15-30 min rijden leuke stadjes te bezichtigen of bv een heel bijzonder aquarium of een leuke dierentuin.

En dan nog het dit jaar in het leven geroepen zondagse ontbijt! Als je wilt kun je je opgeven en eet je met andere gasten heerlijke zelf gebakken pancakes, croissantjes, vers brood en sap. Dat geldt ook voor de optionele avond maaltijden, incl aperitief, wijn, taart en marsmallows bij het kampvuur, die tegen een kleine bijdrage, zo'n 1 a 2 x per week worden bereid voor alle gasten. Een leuke manier om de kinderen kennis te laten maken met andere kindjes en zelf niet te hoeven koken of afwassen!

Zucht. zoals ik al zei; heimwee. Dank je wel iedereen voor de fijne tijd!

Groet Maaike!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Paradijsje!

Julia, 3-8-2014

Wij hebben dit jaar drie weken op La Grosse Talle gestaan, na hier vorig jaar tien dagen te hebben doorgebracht. Geen seconde spijt van gehad! Veel leuke dingen gedaan (prachtige fietstochtjes in de omgeving, bootje varen in de Marais de Poitevain, dagje naar Ile de Ré, markt in Lezay, erg de moeite waard), heerlijk gegeten, zowel op de camping als in restaurants in de omgeving. Beer en Jan hebben ons weer zeer hartelijk ontvangen, we voelden ons gelijk thuis! De kinderen hebben zich prima vermaakt, het grootste deel van de tijd waren er genoeg andere kinderen om met ze te spelen. Heel fijn is ook dat er een koelkast met vriezer staat die je kunt gebruiken (delen met de andere gasten), zodat je ook wat ijsjes in kunt slaan. Zwembad voor de nodige verkoeling, zeeën van ruimte voor je tent, kortom, een geweldige plek om helemaal te onthaasten! Dank, we komen zeker nog eens terug!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Rust en ruimte

Fam. Zegers, 29-7-2014

Als je het terrein van La Grosse Talle op komt rijden ervaar je meteen de rust. Het is een prachtig plekje! De camping is zeer ruim van opzet en het sanitair is super schoon. Jan en Beer doen er alles aan om je een heerlijke vakantie te bezorgen. De broodbestelling wordt bij de tent opgenomen en als je wilt kun je twee keer per week aanschuiven voor een heerlijke maaltijd. Wat ook erg leuk is, is het pakket met informatie over de omgeving die je ontvangt bij aankomst. Wij hebben er een paar heerlijke dagen gehad!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Geweldig!

Yvonne, Thijs, Jette & Merel, 8-1-2014

Een accommodatie om bij weg te dromen. Wat hebben wij het geweldig gehad. Dank je wel Beer en Jan!

Thijs kijkt al weer uit naar je taarten!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Onthaasten

JM Pannekoek, 15-9-2013

Wat een heerlijk oord is La Grosse Talkle. Het is er ongelofelijk stil en rustig. De ideale plek om te onthaasten. Prachtig weer , een lekker zwembad als het erg warm wordt . Een hartelijke ontvangst en als de gastvrouw kookt ook een gezellige maaltijd met de andere gasten . waardoor je ook in de dagen daarna een gezellig praatje kan maken. En...een heerlijke maaltijd met een glaasje wijn!

Wij hebben genoten,

Annemarie Pannekoek

Gereisd met partner in januari 2013

Paradijsje!

Julia, 12-9-2013

Geweldige camping, zes tot maximaal acht tenten, heel veel ruimte en rust, mooie plaatsen met veel schaduw, maar ook zon, zwembad erbij, top. Wij ontvingen een uitgebreid informatie pakket met folders over de bezienswaardigheden van de omgeving. Enige, maar dan ook het enige kleine minpuntje zijn de muggen en daar kun je je wel tegen wapenen. Heerlijk uitslapen en lange zwoele avonden. Wij stonden prachtig, achterin naast het kerkhofje, dus erg rustige buren! De kinderen (9 en 12 jaar) hebben zich uitstekend vermaakt. Daarnaast een mooie omgeving, om te fietsen, leuke marktjes, musea en de kust is ook goed te bereiken. Geitenkaas te kust en te keur, ook nog goede restaurants in de buurt, kortom, zeer voor herhaling vatbaar! Wij komen nog eens terug, dus.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Prachtige camping!

TvBroek, 30-8-2013

Voor de derde keer in twee jaar hebben we hier gekampeerd met ons gezin. Het is een geweldige camping. Klein maar sfeervol, mooie en grote staanplaatsen. Eigenaren en beheerders Jan en Beer weten een uitstekende sfeer te scheppen met goed evenwicht tussen gastvrijheid, behulpzaamheid en privacy.

Je hoeft in feite de camping niet af. Onze kids van 5 en 8 kunnen naar hartelust spelen op het ruime terrein en zwemmen in het (omheinde) zwembad. Soms kookt Beer en kun je tegen betaling met z'n allen eten in een sfeervolle overdekte kapschuur. Voor ons een uitstekende start van een vakantie in Frankrijk (ca 800 km van NL).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Relaxed stukje Frankrijk

Gerard en Heleen, 15-8-2013

Begin augustus zijn we gastvrij ontvangen door Beer en Jan waar we de studio voor een week hadden gehuurd. De studio is een apart deel van hun huis met veel authentieke details en voorzien van alles wat je nodig hebt. Prima bed, heerlijk schoon zwembad en prachtige omgeving. We hebben hier een heerlijke week gehad en zullen bij gelegenheid zeker terugkomen. Beer ,een naam die de gastvrouw geen eer aandoet, kookt twee keer in de week voor alle gasten en dat is een aanrader. Door de jaren heen is er waarschijnlijk een natuurlijke selectie van de gasten ontstaan die ons zeer beviel. Minpuntje wat ons betreft was het aantal vliegen in de studio, makkelijk te verhelpen door een vliegengordijn en in ons geval door een kwartiertje meppen.
Gereisd met partner in augustus 2013

Heerlijke plek

Fam van Empel, 8-8-2011

Heerlijke plek om samen met de kids tot rust te komen
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

Perfecte vakantieplek!

Hester, 7-8-2011

Ideaal voor elke vakantieganger:

- ontzettend sfeervol en gezellig, maar toch genoeg privacy

- voor de rustige en actieve kampeerder, er is genoeg te doen in de omgeving maar de camping zelf is ook heerlijk om overdag te verblijven

- geschikt voor elke leeftijd

- meest gastvrije campingeigenaren van heel Frankrijk

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement La Grosse Talle (+ vakantiehuis) in Sepvret, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement La Grosse Talle (+ vakantiehuis) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement La Grosse Talle (+ vakantiehuis) scoort een 9.02 uit 10 op basis van 23 reviews.