Vakantiepark Siblu - Les Charmettes ****

8,3

WebsiteLink naar website

• Activiteiten8,2
  • Onderkomen8,3

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiepark Siblu - Les Charmettes bij:

10 reviews over Vakantiepark Siblu - Les Charmettes in het Nederlands

Prettig stacaravanpark om op te verblijven

Esther, 7-8-2013
  • Onderkomen8

Les Charmettes bestaat uit alleen maar stacaravans. Veelal van vaste huurders die regelmatig op het park staan. Prima caravan, wij hadden er een via touroperator. De plekken zijn niet echt gezellig en de straatjes ook niet. Je moet het van het zwembad hebben of de avond animatie voor een gezellige levendige sfeer. Werkte prima voor ons!

Overige parkgasten waren alleen maar Frans en Engels, andere nationaliteiten zijn er niet. Onze kinderen vonden dan ook geen aansluiting bij andere kinderen. Die hadden genoeg aan de andere Fransen om zich heen.. Gelukkig vermaken die van ons zich goed met elkaar.

Animatie doet het erg leuk en is oprecht blij en enthousiast! Goed eten in het restaurant en aardig parkpersoneel overal. Viel gewoon op!

Wij zijn een dagje op stap geweest naar het aquarium van La Rochelle. Aanrader!!

Van het Luna park in de nabije omgeving hoorden we 's avonds alleen achtergrond geroezemoes. Wij hadden wellicht een gunstige plek, vooraan op het park..

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Superomgeveing

veld, 9-4-2011
  • Activiteiten6
  • Onderkomen9

Het is een grote camping maar door de indeling komt het niet massaal over.

Caravans zijn erg ruim. Zwembad is klein voor het aantal plaatsen. Moeilijk een bedje aan het zwembad te krijgen. Je kunt dan wel een bedje huren. Heel veel Engelsen en Fransen op de camping. Annimatie was echt vreselijk. Omgeving is echter geweldig. Veel te doen in de omgeving. Jammer dat het wat verder van het strand is gelegen. Personeel erg vriendelijk. Jammer dat je voor de activiteiten op de camping een activiteitenkaart moet kopen. Te duur als je één keer maar minigolfen wat achterstallig is onderhouden. Samengevat is het een ok camping met een superomgeving met grote, fijne caravans.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

schoon park, veel vertier, dichtbij mooie stranden

N. Wolfs, 30-8-2010
  • Activiteiten9
  • Onderkomen8

Schoon mobile home via Roompot geboekt. Genoeg ruimte en privacy rondom mobielhome, hoewel elders op camping mindere lokaties (pal aan de weg, weinig tuin, achter in park geluidsoverlast naastliggend Lunapark). Dus wel even op letten met booking!! Goede voorzieningen, mooi zwembad (buiten en binnen), winkeltje met uitgebreid assortiment, goed restaurant en afhaal, leuke animatie (avondshow). Kinderanimatie goed geregeld en zelfs 3 Nederlandse begeleiders! Zeer vriendelijk personeel!! Weinig Nederlanders, veel Fransen en Engelsen. Speeltuintjes met zeer beperkte speeltoestellen voor alleen zeer jonge kinderen. Fietsen en skelters op park te huur (wel duur). Genoeg aanbod van andere activiteiten (paardrijden, sporten ed tegen betaling). Mooie stranden in buurt, op fietsafstand. Niet te hoge golven en goede bewaking op stranden. Prachtig rustig weer. Genoeg te zien in omgeving.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

niet voor herhaling vatbaar

dorien, 29-7-2010

veel te groot park. wij hadden wel de meest luxe stacaravan dus comfort genoeg. veel te strenge regels bij het zwembad waardoor de kinderen geen zin meer hadden (niet duiken, niet springen, glijbanen beperkt open).geen animatie voor oudere kinderen. wel shows s avonds bij het zwembad.

strand was wel stuk rijden en dan nog ver lopen vanaf de parkeerplaats. wel heel rustige stranden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Leuk vakantiepark

MvW, 24-6-2010
  • Onderkomen7

In het voorseizoen hier geweest, erg rustig dus nog. Was vooral bij het zwembad wel fijn! Op de zondagen een stuk drukker en strengere regels nl.. N.a.v. eerdere beoordelingen dit park gekozen, en herkende de verhalen. Inderdaad geen typische campingsfeer gezien de aanwezigheid van enkel mobile homes en tevens vooral Fransen en Engelsen op dit park. Voor ons geen probleem; aan privacy geen gebrek. Erg mooi zwembad, het binnenbad was lekker warm en bij mooi weer is het buitenbad ook lekker, voelt niet verwarmd aan overigens. Leuke speelplekken voor de kinderen over het gehele park. Medewerkers zijn erg vriendelijk. Scoort voor service minder goed bij ons omdat er helaas geen gehoor is gegeven aan onze melding dat een rolgordijn en oven kapot waren, terwijl ze toe hadden gezegd de technische dienst te sturen, jammer.. Stacaravan was prima, maar dus wat slecht onderhouden op bepaalde vlakken. Organisatie is wel erg gericht op verkoop van de mobile homes.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2010

Ideale ligging

van veld, 5-9-2009

Een grote camping maar door de indeling komt dit niet massaal over. De caravans zijn ruim en schoon en hebben redelijk wat privacy. Gezien het aantal caravans zijnerg erg weinig ligbedden bij het zwembad. Je kunt wel ligbedden huren voor EUR 4,00 per stuk!!! Alles op de camping duur. Er zitten weinig Nederlanders maar de ligging maakt zeer veel goed. In de omgeving is veel te doen en ook voor kinderen. Volgende keer Bonne Anse Plage proberen. Deze ligt in de buurt.
Gereisd met jonge kinderen in september 2009

prima vakantiepark

Joost, 12-8-2009
  • Activiteiten7
  • Onderkomen9

Net terug van drie heerlijke weken. Met onze vier kinderen (leeftijd 8 - 13) is het hier in Les Mathes / La palmyre prima vertoeven geweest. Het schone, ruime caravan (type Waikiki Vacancesoleil). Het park is Frans/Engels georienteerd. Wij hebben dat niet als hinderlijk ondervonden. De eerste twee weken waren hier weining Nederlanders. Het fijne van dit park is dat veel voorzieningen / activiteiten binnen een straal van 4 km te bereiken is. Het prachtige, afwisselende, schone strand van La Palmyre, het boomklimmen, karten, quad rijden en het Luna park. Ook niet onbelangrijk: een grote supermarkt in Avert. De regels van het park zijn soms overdreven streng, vooral in het zwembad. Echter geen regels geeft ook geen prettig gevoel. Het was wel opvallend dat er in geen velden of wegen medewerkers van Vacancesoleil te bekennen waren. De organisatie Siblu heeft hier de regie. Ook de borg van 280 euro is fors. Al met al een prima vakantie, goed weer en we komen zeker nog een keer terug.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

Mooie camping in mooie omgeving

haalch, 3-8-2009
  • Onderkomen9

Net terug van een weekje Les Charmettes. Mooie nette camping, luxe nette stacaravan. Animatie voor de kinderen is voornamelijk in het frans en engels, maar voldoende nederlandstalige begeleiding aanwezig om de nederlandse kinderen te vermaken.

Heerlijke zwembaden. In de omgeving is voldoende te zien en te doen. Stranden zijn schoon en dichtbij. Neem vooral je fiets mee, alles is makkelijk per fiets bereikbaar. Kortom, wij hebben een fijne vakantie gehad, en zullen zeker nog een keer deze kant op gaan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

Alleen maar stacaravns, wel jammer

Frans van der Beek, 2-8-2009

De laatste 2 weken van juli zijn we hier geweest met 2 kinderen. Op de camping staan alleen stacaravans, dat zorgt toch voor een andere sfeer merkten we. Zeker als meer dan de helft van mensen op de camping uit afstandelijke Fransen bestaat. Er zijn 3 soorten kinderclubs voor alle leeftijden. In de buurt zijn veel aardige stranden te vinden. Shows worden 's avonds in een zaal gehouden. Dat geeft al te denken want in Spanje en Turkije is dat in de openlucht. Het weer kan er dus nogal wisselvallig zijn, erg jammer. Typisch Frans: krankzinnige regels bij het zwembad zoals niet duiken, springen, op slippers lopen enz.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

Hele mooie camping

Fam. Van Obberghen, 18-6-2009

We zijn in juni geweest, een hele grote maar leuke camping. Wel alleen staancaravan die je kunt huren.

3 zwembaden, waarvan 1 overdekt en verwarmd, waterglijbanen en een leuk kinderbadje.

ook 's avonds optredens en shows, dus heel veel te doen.

Omgeving is ook leuk, zeker de kuststreek dat voor kinderen ideaal is en een prachtige zoo die zeker bezocht moet worden.

Het was allemaal de moeite.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Siblu - Les Charmettes in Les Mathes / La Palmyre (Poitou Charentes), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Siblu - Les Charmettes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Siblu - Les Charmettes scoort een 8.31 uit 10 op basis van 23 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: