Camping Plein Sud ****

• Sfeer in stad10,0

8 reviews over Camping Plein Sud in het Nederlands

Leuk maar rumoerig

H, 12-8-2017

Pas teruggekomen van deze camping, vooral onze kinderen hebben het naar hun zin gehad. Er komen hier voornamelijk Fransen en een enkele verdwaalde Nederlander en Duitser.

De pluspunten: goed onderhouden camping, ruime stacaravan (Super Mercure), vriendelijk personeel, fijn zwembad, leuke waterspeelplaats voor kleine kinderen, dichtbij de oceaan.

Minpunten: veel animatie die erg luidruchtig is, vooral als je vooraan staat (zoals wij). Soms trilden de ramen vd caravan en dat tot ongeveer middernacht.

Vrij kleine staplaatsen waardoor je niet veel privacy hebt en je de buren naast je hoofd hoort praten (en dat deden die van ons tot diep in de nacht)

Caravan was niet zo erg schoon

De animatie voor kinderen is echt op Franse kinderen gericht

Verder is de omgeving erg mooi met duinen en een soort polderlandschap. Stadjes en dergelijke zijn er weinig.

De omgeving van Saint Jean de Monts is heel erg toeristisch en Plein Sud ligt aan een lange weg met de ene na de andere camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

De eerste en de laatste keer Plein Sud

JansenNL, 13-8-2015

Plein Sud is een kleinschalige camping met mooie stacaravans, prima speelgelegenheden en een aardig zwembad.

Nadeel is ligging aan een lange, drukke weg, die je moet oversteken als je naar het strand wilt. Auto's razen voorbij en om te kunnen oversteken moet je geduld hebben. Vooral fietsen is levensgevaarlijk op deze D-weg. De camping ligt kilometers buiten het dorp, dus de auto is onmisbaar

Plein Sud is een camping met veel jonge gezinnen. Jongeren van de nabijgelegen camping komen 's avonds echter ook geregeld naar Plein Sud en zorgen dan voor (geluids)overlast. De eigenaar heeft nu (nachtelijke) beveiliging ingehuurd om de problemen op te lossen.

Ander nadeel is dat speeltuinen pas om 10.00 uur opengaan. Lastig met jonge kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Super vakantie! op mooie camping!

fam. te Dorsthorst, 10-8-2015

We zijn met twee kinderen (7 en 9 jaar) op Camping Plein sud geweest. Prima bevallen. Wij raden aan om fietsen mee te nemen omdat het een lange camping is en de leukste kampeerplekken achteraan op de camping liggen. Het sanitair is erg schoon op ieder moment van de dag. Het is er een aangename mengeling van Fransen en Nederlanders. Het strand is 5 minuten fietsen dus heel goed te doen! Ook de plaatsen in de omgeving zijn goed te bereiken op de fiets (ook met kinderen)!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

geweldige camping

diana meijer, 5-8-2015

Plein sud is een mooie schone camping met zeer vriendelijk personeel dat meerdere talen spreekt , zelfs een die nederlands spreekt. De toiletgebouwen waren erg schoon! Plein sud ligt op redelijke afstand van verschillende leuke dorpjes met erg gezellige markten.Een aanrader is de ijssjes te eten bij de kantine van de camping zelf!!
Gereisd met partner in juli 2015

Eén van onze beste vakanties

Mariëlle, 24-9-2014

Wij hebben hier met vrienden gezeten. Allebei een stacaravan en dat was ideaal. Een kleine, gastvrije camping. Heerlijk zwembad en waterspeeltuin voor kinderen. Er is een barretje om wat te drinken, maar je kunt er niets eten. Wel kan je iedere ochtend vers brood bestellen. De stacaravan was top. Ze zagen er erg nieuw uit. Het personeel is bijzonder vriendelijk en behulpzaam. De omgeving is mooi. Voor het strand moet je wel een eindje lopen, over een weg en andere camping.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Heerlijke vakantie gehad!

joriekenijland, 23-9-2014

Wat een geweldige camping! Gastvrij en vriendelijk personeel, dat hun uiterste best doet om zich in het engels verstaanbaar te maken. Een mooi zwembad, met een apart peuterdeel, netjes en schoon. De accommodatie was keurig, nieuw en schoon, de plekken zijn voldoende ruim en afgeschermd met een haag zodat je wat privacy hebt. Onze kinderen hebben zich geweldig vermaakt (8,6 en 2 jaar oud). Geen gebruik gemaakt van de kidsclub, maar lekker in de speelgelegenheden en in het zwembad. Strand op loopafstand, maar we vonden zelf een strand wat verderop bij St. Jean de Monts mooier, met veel (gratis!) parkeergelegenheid. Het is dat we nooit 2x naar een zelfde bestemming willen, anders was deze camping hier zeker voor in aanmerking gekomen!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

fijn voor jonge kinderen

Marieke van den Hof, 10-8-2013

Vriendelijke persoonlijke e kleine camping, kinderen hebben zich prima vermaakt. Onze mobil home was super netjes en schoon. De kinderen mochten dagelijks a hter op de aanhanger van de eige aar om de containers te legen, hele vriendelijke mensen.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

lekker kneuterig, en wat een lieve mensen!

linda schimmel, 9-8-2011

Wij waren met twee gezinnen met jonge kinderen op deze camping. De camping is erg kindvriendelijk, er zijn 2 leuke speeltuinen en een zwembad dat vooral voor jonge kinderen geschikt is. De camping maakt een heel verzorgde indruk. Er worden leuke, kleinschalige, activiteiten georganiseerd. De beheerders zijn super vriendelijk en geven je een heel welkom gevoel. Voor onze kinderen was het jammer dat er geen andere Nederlandse kinderen waren. Qua ligging is het jammer dat deze camping aan de verkeerde kant van de drukke weg ligt. Maar wanneer je houdt van een gezellige, kleinschalige en rustige camping is Plein Sud zeker aan te bevelen!
Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Plein Sud in St. Jean de Monts (Vendee) , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Plein Sud zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Plein Sud scoort een 8.61 uit 10 op basis van 19 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: