Camping Huttopia Noirmoutier ***

Camping Huttopia Noirmoutier
Huttopia Noirmoutier
7,7

19 reviews over Camping Huttopia Noirmoutier in het Nederlands

Een superlocatie in een prachtige omgeving!

Annelies Monsma, 18-7-2017

Het sanitairgebouw is schoon, er is altijd toiletpapier en zeep aanwezig. Er wordt regelmatig amusement verzorgd in de avond. Ook voor de kinderen is er genoeg te doen, bijvoorbeeld 2x per week zijn er ponyritjes. Het uitzicht is fenomenaal als je van de natuur en de zee houdt. Op het eiland zelf is ook genoeg te zien en te doen, leuke plekjes met terrasjes, haventjes, markt, fietstochtjes enz. Via de brug zit je op redelijke korte afstand in de badplaats Saint Jean de Monts en meerdere gezellige badplaatsen. Teveel om op te noemen!
Gereisd met partner in juli 2017
Huttopia Noirmoutier, Webmaster, 18-8-2017

Beste gast,

Hartelijk dank voor het positieve bericht. Erg fijn om te lezen dat u een fijn verblijf heeft gehad!

Hopelijk mogen wij u in de toekomst wederom verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Huttopia Noirmoutier

vakantie om niet te vergeten voor kampeerders

Niek, 12-5-2017

Houd jij van op een camping leven met alles erop en eraan ga dan naar noirmoutier, laten we beginnen bij de camping zelf. Als je aankomt ga je naar de receptie en iedereen spreekt engels, zelfs iemand nederlands. het sanitair is goed ondanks dat er veel douches zijn is het er in de avond wel druk. De wc's en afwas zijn gratis, voor de wasmachine moet je 1 euro betalen. Verder vond ik de mensen ook heel aardig, er zijn ook veel nederlanders. De omgeving is ook goed je kan op loopafstand van ong 5 min goed eten en ook buiten de camping is het eten goed. In het dorp is het ook altijd gezellig er is een leuke markt 3 keer in de week en er zijn genoeg supermarken. Ik persoonlijk zou wel kiezen voor een iets duurdere plek aan het strand. Daar zit je altijd goed! als het eb is kun je ook wadlopen maar dat kan niet elke dag, dat is ook wel fijn want als het warm is kan je ook lekker zwemmen
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016
The camping Team, Responsable Réservation, 27-7-2017

Bonjour,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw positieve ervaring te delen !

Wij zijn blij om te lezen dat u een fijn verblijf heeft gehad op Huttopia Noirmoutier.

Wij hopen u in de toekomst wederom te mogen verwelkomen.

Tip : wanneer u graag een plaats aan zee wilt boeken, moet u er vroeg bij zijn. Dit zijn de eerste plekken die worden geboekt.

Met vriendelijke groet,

Het team van Huttopia Noirmoutier

Hele fijne camping, goed voor een supervakantie.

iris, 16-8-2016

Prima camping, direct aan zee met mooie ruime plaatsen.

Het zandstrand loopt langs de gehele camping, en nog veel verder door tot aan Plage des Dames, een omgeving die doet denken aan een strand in de jaren 50.

Wij komen er nu 5 jaar. Alleen voor de pubers is er niets te beleven, de animatie die er is, is alleen in het Frans. Sanitair eenvoudig maar goed en wordt meerdere keren per dag schoongemaakt. Er was geïnvesteerd in nieuwe douches, maar wat ons betreft is dat mislukt want nu kun je de watertemp. niet meer regelen; zo nu en dan plotseling veel te heet water tijdens het douchen. Leuk restaurantje op de camping, en ook op het terras bij de receptie kun je terecht voor een lekkere pizza of een overheerlijke café au lait.

Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Streven ernaar bepaalde regels (geen waslijnen aan bomen e.d.) perfect na te leven. Na 23.00 u. is het rustig, maar ook overdags zou je niet zeggen dat het hier een camping met ruim 800 plaatsen betreft! Wat een fijne plek om te relaxen en echt helemaal tot rust te komen!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Mooie plek

M en C, 28-7-2016

Wij hadden een plek met zeezicht erg mooi! De plek zelf was een zandbak waardoor het erg moeizaam was om de caravan te manoeuvreren, gelukkig hulp gekregen van medekampeerders anders was het echt niet gelukt, hierover vooraf niet geïnformeerd bij aanmelding receptie.. Camping is vooral bezet door Fransen en staat erg vol, op zich geen last van. Auto parkeren langs de weg, waar vaak niet genoeg plekken zijn als de kampeerplekken allemaal bezet zijn.

Speeltuin voor de kinderen erg leuk! Veel te doen in de omgeving, ook met de fiets.

Douche sanitair gaat om 23.00 het licht uit, erg vervelend als je dit niet weet, douches moeilijk op temperatuur te krijgen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Prachtige ligging aan zee!

A. Monsma, 17-7-2016

Zeer gastvrij personeel, op het terrein ook veel te doen zoals pony rijden, kano huren, fietsverhuur enz. Er is een restaurant op het terrein met heerlijke pizza's en terras met uitzicht op zee, daar hebben wij menig avond van genoten! Ook de snackkar vlakbij de receptie is aan te bevelen en de wifi is uitstekend. Wij hebben genoten van onze huurtent pal op zee, fenomenaal uitzicht. De beheerders van de camping zorgen goed voor het naleven van de regels, wat helaas niet altijd door iedereen in dank wordt afgenomen, maar waar de andere campinggangers profijt van hebben. De omgeving is zeer geschikt voor fietstochtjes langs de dorpjes en haventjes. Verse oesters, mosselen enz. gezoute boter en het bekende grove zout van het eiland is aan te bevelen. Voor ons voor herhaling vatbaar!
Gereisd met partner in juli 2016

Redelijk goed

Mika, 27-6-2016

Vriendelijke receptie; goede administratie; redelijk en vriendelijk eethuis; goed toezicht op naleven campingregels
Gereisd met partner in mei 2016

Mooie camping, verschrikkelijke staf

Marion, 8-2-2015

Juli-augustus 2014 zijn wij 10 dagen op deze camping verbleven. Op zich een prachtige camping aan zee. Mooie grote speeltuin, leuke snackkar. Helaas was er iets mis gegaan met de reservering waardoor wij een meningsverschil kregen met de managers van deze camping: Sefanja en haar man. Zij hebben dit zeer onprofessioneel opgelost. Uiteindelijk heeft Sefanja zelfs op onze plek tegen ons staan schreeuwen waar de kleine kinderen bij waren. Bijzonder onprofessioneel, asociaal zelfs. Onze vakantie is dus niet leuk afgelopen. Daarom nooit meer naar deze camping.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Mooi gelegen, gezellige camping

Marieke, 15-6-2014

Een echte Franse camping, met een enkele Nederlander. Veel mensen uit Parijs brengen hier hun vakantie door. Het is een uitgestrekte camping gelegen aan het strand. Het sanitair was schoon, met dames- en herentoiletten gescheiden (in tegenstelling tot andere reacties hier, misschien gedateerd). Geen groot restaurant, maar meer een snackgelegenheid met zitjes. 's Avonds is daar ook vaak muziek. Wij hadden een heerlijke vakantie en zeer goed contact met verschillende Franse campingburen.
Gereisd met partner in juli 2013

Heerlijk vakantie vieren met de kids

Berry, 20-3-2013

Noirmoutier is al prachtig, een schiereiland waar je heerlijk kunt vertoeven. Wij hebben op de camping een vaste tent geboekt met uitzicht op zee in het hoogseizoen. Onze kindjes maakten snel vriendjes, vonden de tent een belevenis. Wij liepen zo de zee in, geen hoge golven, en bij laagtij schelpen zoeken met de rest van de fransen. De camping heeft een snack car en zelfs een klein restaurantje. Niet groot, of commerieel, gewoon prima. Wij komen hier vast weer een keer terug.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Toile-et-bois tent is een aanrader

Anja, 13-3-2013

Camoing Noirmoutier is een gemoedelijke camping. Wij hebben tenten gehuurd. We kozen een tent onder de dennebomen, vlakbij de sanitaire voorzieningen. Deze worden een paar keer per dag schoongemaakt. Inrichting en bedden etc van de tenten is meer dan prima!

We stonden vlakbij een paar Nederlandse gezinnen, dus onze kinderen hadden snel aansluiting. Het is wel een grote camping, dus fiets is aan te raden. Leuke speelplaats. Helaas geen campingwinkel, dus je moest met de auto (15 min) naar een grote supermarchee. Wel dagelijks een bakkertje voor stokbrood en croissantjes. Het is lang eb, dus lekker schelpjes zoeken, we aten soms uit de zee!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Huttopia Noirmoutier in Noirmoutier en l'Ile, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Huttopia Noirmoutier zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Huttopia Noirmoutier scoort een 7.73 uit 10 op basis van 23 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: