Camping Le Ranch ****

8,7

13 reviews over Camping Le Ranch in het Nederlands

Super zwembad!

Marion, 6-9-2017

Prachtige camping met een knipoog naar het Wilde Westen. De camping ligt op loopafstand (10-15 minuten lopen) van het strand (Tharon Plage) maar je kunt ook met de auto. Op de camping is het zwembad de topattractie! Met een binnenbad zodat je ook bij slecht weer kunt zwemmen en twee buitenbaden. Het is niet super groot maar dat was voor ons geen probleem. Het sanitair is voldoende en doet echt Frans aan. Geen luxe maar gewoon prima. Voor de jeugd is er genoeg te doen. Er is een overdekte hal waar ze kunnen badmintonnen, tafeltennissen of kunnen flipperen. Wat voor ons het enige jammere was is dat wij vroeg in het seizoen op vakantie gingen (10 juli) en dat er weinig Nederlanders op de camping waren. Ze waren er wel maar dan met kleinere kinderen. Voor onze kids van 14, 12 en 8 was er helaas geen aansluiting. Ze hebben zich best vermaakt maar hou er rekening mee dat het vooral een Franse camping is.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie rustige camping

Klaas, 16-8-2017

Wij hadden een van de western chalets. Deze zijn nog erg nieuw en in perfecte staat. Alles was netjes schoon en voor ons drieeen was er meer dan genoeg ruimte (6 persoons chalet).

De camping is niet heel groot en er komen voornamelijk Fransen. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Voor ons was het een prima camping. Wij zijn niet van de camping entertainment, maar ik geloof ook niet dat hier heel veel van was. Het zwembad is leuk en netjes.

De omgeving heeft ons verrast. Je bent in 40 minuten in Nantes en in de buurt is ook genoeg te zien en te doen. Zeker een aanrader.

Enige minpuntje was misschien dat er bij ons huisje bijzonder veel wespen zaten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

a recommander

Gert VANDEPLASSCHE, 1-8-2017

Goed onderhouden sanitairgebouw. Wordt regelmatig schoongemaakt. Mooi nieuw ogend zwemparadijs met ligstoelen. Bij mooi weer te weinig ligstoelen tijdens de drukke momenten. Geen kampwinkel aanwezig. Wel 1 rek met hoogstnodige spullen. Verse baguettes aanwezig. Veel supermarkten op enkele minuten rijden met de wagen.
Gereisd anders in augustus 2017

Wouter, 26-7-2017

Een hele fijne camping met vriendelijke gasten.

Mooi zwembad met voldoende ligbedden.

Mooie ruime camperplek

Gereisd anders in juli 2017

Mooi camping met een mooi zwembad

Henny Jetten, 21-9-2016

Wel jammer was dat we er heel toevallig achter kwamen dat na 28 augustus er geen brood ed meer in de bar te krijgen was omdat er veel mensen, met name Fransen, weggingen. Dit werd op geen enkele wijze bekendgemaakt. En de dichtstbijzijnde supermarkt was op ongeveer 3 km
Gereisd met partner in augustus 2016

Top bestemming

richard, 27-8-2015

Dit was onze eerste bestemming om van daaruit door te reizen. Door het aangename klimaat, grote plaats voor de tent, leuk zwembad met glijbanen, gezellig restaurant met Leffe van de tap en heerlijke friet, leuke weekanimatie voor jong en ouders met Nicolas als grootste animator, leuke Franse mede kampeerders, diversiteit aan stranden (van wad strand tot rotskust met zandstrandjes) en de historische plaats Pornic waar je heerlijk kunt flaneren met het heerlijkste ijs langs de haven, was voor ons de reden om gewoon te blijven.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Rustig en schoon

Gerda, 22-6-2015

Mooie, zeer goed onderhouden camping. Grote plaatsen met gras. Erg rustig in juni. Weinig nederlanders, Franse gasten met seizoensplaatsen komen veelal alleen in t weekend. Mooi zwembad. Brood alleen in t weekend te bestellen. Bakker op 2 km in Tharon Plage. Mooi ochtend-fietstochtje.

Bar en snack nog gesloten. Juni is echt nog voorseizoen in deze streek. Mooie omgeving. Leuk fietsen.

Gereisd met partner in juni 2015

Heerlijke camping.

Johan en Elly Baljeu, 26-9-2014

Wij (echtpaar 57-61) waren hier van 1 tot 13 september op de camping. Heerlijke camping mooi gelegen op 10 minuten lopen van het strand. Rustig in deze tijd. Wij waren niet de enige Nederlanders. Leuke huisjes-chalets om te huren. Heel vriendelijke eigenaar die echt moeite doet om het je naar de zin te maken. Je kan er leuke fietstochten maken langs de kust. Restaurantjes in de buurt om te eten. Leuke kleine dorpjes. Beslist een camping om nog eens terug te keren.
Gereisd met partner in september 2014

Genoten met hoofdletter G!

danny-suzanne, 17-9-2013

Wat een leuke camping, wat een leuke eigenaren. Een 3 sterren camping die wel 5 sterren verdiend! Een goedverzorgde camping met ruime plaatsen, een mooi zwembad met snelle glijbanen, een leuk speeltuintje en genoeg te doen qua animatie en in de avonden. De eigenaren verzorgen zelf de animatie en de avonden. Alles was in het Frans, maar dat kon de pret niet drukken. Ondanks dat wij niet alles verstonden en de kinderen al helemaal niet, hebben wij een top vakantie gehad. De eigenaren zijn zeer behulpzaam en nemen de tijd voor een praatje. De omgeving is schitterend en er is veel te zien en te doen. De oceaan ligt op ongeveer 500 meter, maar met de auto kom je ook op andere mooi stranden in de buurt. Een terugkomertje!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Super gastvrij ontvangen, prima camping!

Jenny, 30-7-2013

Veelal franse gasten, maar ook leuke mensen ontmoet uit wales, kortom van alles wat, de franse gasten waren ook lekker gewoon, we werden gewoon begroet, dit is wel eens anders, kortom, we voelden ons zeker thuis, ook dankzij de eigenaar Nicolas, hij betrok ons bij veel activiteiten, zelfs bingo in het frans gespeeld, dit werd netjes op een bord bijgehouden, zodat we als niet franse gasten het ook goed konden volgen en anders was er wel een aardige campinggast die ons te hulp schoot, schoon sanitair, prima zwembad, dit is niet al te groot bij warm weer, maar goed te doen.

Nicolas gaf ons ook prima tips voor uitjes, dus we hebben een heerlijke vakantie gehad. Kantine, speelhal, winkeltje en snackbar ook prima.

Mooie ruime campingplaatsen met gras! Dit is redelijk uniek voor ons in de zomerperiode, prijs/kwaliteit erg goed, we hadden voor ons doen een betaalbare vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ranch in La Plaine-sur-Mer (Loire Atlantique), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ranch zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Ranch scoort een 8.71 uit 10 op basis van 128 reviews.