Camping Les Ecureuils ****

Les Ecureuils
7,6

208 reviews over Camping Les Ecureuils in het Nederlands

Goede faciliteiten, maar veel overlast.

Fam. Logtenberg, 7-9-2017

Mooie omgeving, prima faciliteiten en behulpzame medewerkers. Mooi en goed onderhouden zwembad. Keurig sanitair. Verder staan (sta)caravans/tenten/ea strak op elkaar; weinig ruimte.

Veel geluidsoverlast van bar en avondanimatie (tot soms na twaalven) Verder zit er een feestaccomodatie dichtbij de camping. Indien daar feest is (onze vakantie 3x) tot 4 uur s'nachts harde live-muziek.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijk genoten! Volgend jaar weer!

Marleen, 31-8-2017

Wij hadden deze camping last minute geboekt terwijl alles al bomvol was en hoopten maar dat het niet tegen zou vallen. Het bleek een gelukstreffer, want we hebben het er echt heerlijk gehad. Doorgaans lekker zonnig en niet te heet.

De camping zelf is keurig verzorgd en heeft alles wat je nodig hebt. Aan de receptie zit een servicegerichte Nederlands sprekende dame. Dankzij haar kregen wij een rustige plek in de zon, in de zgn Hollandse Hoek. Hier tref je vooral jonge gezinnen en hadden onze kinderen van 3 en 6 altijd wel iemand om mee te spelen. Het zwembad is top! De badmeester handhaafd de regels. Dat kan je vervelend vinden, maar wij vonden het juist wel fijn omdat kleinere kinderen daardoor ook de rust en ruimte hadden. En het blijft er fijn schoon door.

Het strand is slechts 10 minuutjes lopen en het aangrenzende dorpje is klein maar gezellig. Het kan overdag lang eb zijn, maar het water blijft wel in het afgeschermde stuk zeewater.

Wij hebben al geboekt voor volgend jaar

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Camping Les Ecureuils, Verantwoordelijk voor de nat./internat reservering, 17-9-2017

Marleen,

Namens het hele team willen wij jullie bedanken voor de complimenten en tot volgend jaar.....

Viel helaas tegen

Mitch, 27-8-2017

2 weken verbleven op deze camping. Voor onze caravan van 6 meter was geen fatsoenlijke plek te vinden.

Het zwembad ziet er heel erg mooi uit, maar door de regels in aantrekkelijk. Zo mag je geen schoeisel dragen, eten of drinken meenemen, kinderwagens en buggy's zijn ook niet toegestaan. Dit moet allemaal buiten het hek blijven. Een strak zwembroekje is ook verplicht voor de mannen. Maar ja het is natuurlijk ook Frankrijk.Het sanitair was vaker vies dan schoon.

Geachte heer Mitch,

Het klopt inderdaad dat er regels bij het zwembad zijn. Die zijn er voor de veiligheid en hygiëne. Het sanitair wordt 2x per dag uitgebreid schoongemaakt.

V.w.b. de plaats: voor iedereen die vroeg boekt, proberen we een geschikte plaats te vinden.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Les Ecureuils bij:

Mooi dichtbij dorp en strand

Ellen, 23-8-2017

Op loopafstand van dorp en strand. Erg fijn! Staat veel wind op de camping. Zwembad is prima. Mis wel plek om te spelen. Even voetballen op een veldje is er niet bij.
    Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Absolute aanrader

Fam de Bever, 15-8-2017

Jaarlijks gaan wij naar de warme delen van Frankrijk. Denk bijv aan de Provence. Dit jaar besloten we op de gok een keer ric hting Bretagne / Vendee te gaan. We hoopten op zon, maar niet al te warm. Het weer was goed. Tuurlijk zo nu en dan een buitje en wat donkere wolken, maar we hebben het super naar ons zin gehad. Camping heft een goed zwembad en ligt dicht bij het stand. (10 minuten lopen) Je kunt er brood kopen en er is een snack en een bar. Je moet niet 's-Avonds een menu-tje willen eten, want dat gaat niet.

Iedere avond is er wel een activiteit.

Ook overdag worden dingen georganiseerd.

Berniere en Retz is klein maar heeft wel een supermarktje. En is is 2 maal per week een marktje.

In de omgeving zijn er de plaatsen nantes en Seint Nazaire waar je heen kunt.

Al met al hebben wij ons prima vermaakt en raden we de camping iedereen aan.

Als je reserveert, vraag om een plaats met zon. Dat is toch prettiger dan achteraan onder de bomen, waar de zon lastig komt. Daarnaast hebben de plekken achteraan op de camping best veel gaten in de grond, waardoor je niet overal goed zit.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Opnieuw niet minder dan top!

Jochem, 14-8-2017

Voor het derde jaar zijn wij met ons gezin te gast geweest op deze topplek. En net toen wij na onze ervaringen van vorig jaar (na een verblijf van twee weken) dachten dat het dit jaar wel minder zou zijn (we bleven dit jaar drie weken), bleek niets minder waar. De openingstijden van het zwembad zijn verruimd (dus langer zwemmen!), het aanbod van de animatie is groter geworden en de snackcorner is uitgebreid met een klein winkeltje. De snackcorner biedt overigens erg goeie pizza's en fastfood, en in de ochtend is er vers brood beschikbaar. Alles bij elkaar is de camping top, en de locatie ook.

La Bernerie is gezellig en echt Frans, met een leuke (avond-)markt en goede restaurants. Vooral Le Sud is aan te raden. Volgend jaar zijn wij hier weer te vinden. Weer drie weken, als het even kan. Thuiskomen en leven als een God in Frankrijk kan hier.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017
    Camping Les Ecureuils Chadotel, Verantwoordelijk voor de nat./internat reservering, 17-9-2017
    Jochem en fam. Hartelijk bedankt voor je complimenten!! Volgend jaar doen we weer onze best...

Genoten !

Esther, 12-8-2017

Prima camping , keurige plekken , mooi schoon zwembad , niet te druk , eten / drinken op de camping was wel prijzig (3,- voor een colaatje om een voorbeeld te geven) verder een aanrader als je een leuke camping zoekt voor kleinere kinderen
    Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Leuke camping als je van entertainment houdt.

Paulien, 5-8-2017

Leuke plek (E022) aan een stuk landgoed waar een paar paarden in stonden. Tegenvaller is dat er geen watertappunt is op de kampeerplekken. Toiletgebouw wordt goed schoon gehouden, genoeg wc's en douches. Wij vonden het jammer dat er altijd muziek aan stond in het gebouw. Er is een hoop entertainment. Leuk als je daar van houdt, gaat door tot 23:30.

Het centrum is leuk en je kan er lekker eten, het is 780 meter lopen...we hebben de stappen geteld:) het strand is iets dichter bij. Op het strand mogen in het hoogseizoen geen honden, ook niet vast aan de lijn, wederom jammer.

De camping heeft geen campingwinkel, er staat wel een kast en een kleine stelling met wat houdbare producten zoals flessen drinken, nootjes ed. Je kan er afhaalmaaltijden halen, mosselen raad ik niemand aan, de rest is oké.

Zwembad is lekker mooi en speels opgezet, jammer dat je er geen speelgoed in mee mag nemen. Ook in het zwembad staat de hele dag muziek aan. Supermarkt is flink stuk rijden. Kleine supermarkt is wel in het centrum. Prima camping maar voor ons eenmalig.

Wat een slechte ontvangst

Geert Schuurman, 22-7-2017

Bij aankomst werden we verwelkomd door een Nederlands sprekende dame. Echt vriendelijk was de ontvangst niet te noemen. De prijs voor één nacht met een zéér klein fierstentje bedroeg 'slechts' €37,00. Maar daar had je dan geen schaduw voor.

Dat was nig tot daar aan toe.

Maar waar onze korte broek echt vanaf zakte was het volgende voorval: terwijl wij wachtten op de gids die ons naar onze plek zou brengen, meldde zich een meisje van een jaar of 8, die haar campingarmbandje kwijt was (ja, die je ook nog dragen). Zij vroeg of zij een nieuw bandje kon krijgen. Het nog al bitse antwoord van de receptioniste was: ga maar lekker zoeken, je krijgt geen nieuwe van ons. Kijk, en dat is nou echt natuurlijk goede klantvriendelijkheid. Nee, wij zouden deze camping aan niemand willen aanraden.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er vaker armbandjes kwijtraken, maar voor dat beestje was het waarschijnlijk de eerste keer. Hier valt nog veel te leren dus

Gereisd met partner in juni 2017
    X, Verantwoordelijk voor de nat./internat reservering, 17-9-2017

Mevr. Schuurman, Jullie zijn in het hoogseizoen gekomen voor 1 nacht van 18.07 tot 19.07. Wij hebben géén speciale prijzen voor fietsers in het hoogseizoen en de prijs is u bij aankomst verteld. 38.80€ voor 2 pers, elec en de toeristenbelasting.

V.w.b. het armbandje: we accepteren géén mensen van buitenaf. Als er een bandje verloren is, vragen we een ieder even te zoeken. Het is in het belang en veiligheid voor iedereen.

Leuk met kleine kinderen

Marieke, 25-9-2016

Leuke camping. Wij verbleven in een 4-persoonstacaravan. Deze was schoon en had veel opbergruimte.

Wij stonden in een straatje achteraan met veel Nederlanders, onze kinderen hadden genoeg vriendjes.

Het strand is op loopafstand, met klimtoestellen voor kinderen en een toilet (schoon!) Fijn dat het een gewoon handdoekstrand was. Bij hoogtij in het water spelen en bij laagtij lekker krabbetjes vangen. Waterschoenen zijn handig, de stenen zijn scherp.

Het zwembad is leuk. Wel koud bovenaan de glijbaan in de wind, maar het binnenbad was lekker warm.

Brood haalden we bij de bar, de supermarkt in het dorp was duur, richting Pornic zitten veel grote supermarkten en je bent er zo met de auto.

Qua uitjes is Les Machines in Nantes is een aanrader. Goede wijn kochten wij bij Le Moulins de la Touche in Bourgneuf, lekker en niet duur. Minpunt: onze kinderen hebben krentenbaard opgelopen op de camping.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Les Ecureuils bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ecureuils in La Bernerie-en-Retz (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ecureuils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Ecureuils scoort een 7.63 uit 10 op basis van 230 reviews.