Camping Les Ecureuils ****

7,7

204 reviews over Camping Les Ecureuils in het Nederlands

Absolute aanrader

Fam de Bever, 15-8-2017

Jaarlijks gaan wij naar de warme delen van Frankrijk. Denk bijv aan de Provence. Dit jaar besloten we op de gok een keer ric hting Bretagne / Vendee te gaan. We hoopten op zon, maar niet al te warm. Het weer was goed. Tuurlijk zo nu en dan een buitje en wat donkere wolken, maar we hebben het super naar ons zin gehad. Camping heft een goed zwembad en ligt dicht bij het stand. (10 minuten lopen) Je kunt er brood kopen en er is een snack en een bar. Je moet niet 's-Avonds een menu-tje willen eten, want dat gaat niet.

Iedere avond is er wel een activiteit.

Ook overdag worden dingen georganiseerd.

Berniere en Retz is klein maar heeft wel een supermarktje. En is is 2 maal per week een marktje.

In de omgeving zijn er de plaatsen nantes en Seint Nazaire waar je heen kunt.

Al met al hebben wij ons prima vermaakt en raden we de camping iedereen aan.

Als je reserveert, vraag om een plaats met zon. Dat is toch prettiger dan achteraan onder de bomen, waar de zon lastig komt. Daarnaast hebben de plekken achteraan op de camping best veel gaten in de grond, waardoor je niet overal goed zit.

Gereisd familie in augustus 2017

Opnieuw niet minder dan top!

Jochem, 14-8-2017

Voor het derde jaar zijn wij met ons gezin te gast geweest op deze topplek. En net toen wij na onze ervaringen van vorig jaar (na een verblijf van twee weken) dachten dat het dit jaar wel minder zou zijn (we bleven dit jaar drie weken), bleek niets minder waar. De openingstijden van het zwembad zijn verruimd (dus langer zwemmen!), het aanbod van de animatie is groter geworden en de snackcorner is uitgebreid met een klein winkeltje. De snackcorner biedt overigens erg goeie pizza's en fastfood, en in de ochtend is er vers brood beschikbaar. Alles bij elkaar is de camping top, en de locatie ook.

La Bernerie is gezellig en echt Frans, met een leuke (avond-)markt en goede restaurants. Vooral Le Sud is aan te raden. Volgend jaar zijn wij hier weer te vinden. Weer drie weken, als het even kan. Thuiskomen en leven als een God in Frankrijk kan hier.

Genoten !

Esther, 12-8-2017

Prima camping , keurige plekken , mooi schoon zwembad , niet te druk , eten / drinken op de camping was wel prijzig (3,- voor een colaatje om een voorbeeld te geven) verder een aanrader als je een leuke camping zoekt voor kleinere kinderen

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Les Ecureuils**** bij :

Leuke camping als je van entertainment houdt.

Paulien, 5-8-2017

Leuke plek (E022) aan een stuk landgoed waar een paar paarden in stonden. Tegenvaller is dat er geen watertappunt is op de kampeerplekken. Toiletgebouw wordt goed schoon gehouden, genoeg wc's en douches. Wij vonden het jammer dat er altijd muziek aan stond in het gebouw. Er is een hoop entertainment. Leuk als je daar van houdt, gaat door tot 23:30.

Het centrum is leuk en je kan er lekker eten, het is 780 meter lopen...we hebben de stappen geteld:) het strand is iets dichter bij. Op het strand mogen in het hoogseizoen geen honden, ook niet vast aan de lijn, wederom jammer.

De camping heeft geen campingwinkel, er staat wel een kast en een kleine stelling met wat houdbare producten zoals flessen drinken, nootjes ed. Je kan er afhaalmaaltijden halen, mosselen raad ik niemand aan, de rest is oké.

Zwembad is lekker mooi en speels opgezet, jammer dat je er geen speelgoed in mee mag nemen. Ook in het zwembad staat de hele dag muziek aan. Supermarkt is flink stuk rijden. Kleine supermarkt is wel in het centrum. Prima camping maar voor ons eenmalig.

Wat een slechte ontvangst

Geert Schuurman, 22-7-2017

Bij aankomst werden we verwelkomd door een Nederlands sprekende dame. Echt vriendelijk was de ontvangst niet te noemen. De prijs voor één nacht met een zéér klein fierstentje bedroeg 'slechts' €37,00. Maar daar had je dan geen schaduw voor.

Dat was nig tot daar aan toe.

Maar waar onze korte broek echt vanaf zakte was het volgende voorval: terwijl wij wachtten op de gids die ons naar onze plek zou brengen, meldde zich een meisje van een jaar of 8, die haar campingarmbandje kwijt was (ja, die je ook nog dragen). Zij vroeg of zij een nieuw bandje kon krijgen. Het nog al bitse antwoord van de receptioniste was: ga maar lekker zoeken, je krijgt geen nieuwe van ons. Kijk, en dat is nou echt natuurlijk goede klantvriendelijkheid. Nee, wij zouden deze camping aan niemand willen aanraden.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er vaker armbandjes kwijtraken, maar voor dat beestje was het waarschijnlijk de eerste keer. Hier valt nog veel te leren dus

Gereisd met partner in juni 2017

Leuk met kleine kinderen

Marieke, 25-9-2016

Leuke camping. Wij verbleven in een 4-persoonstacaravan. Deze was schoon en had veel opbergruimte.

Wij stonden in een straatje achteraan met veel Nederlanders, onze kinderen hadden genoeg vriendjes.

Het strand is op loopafstand, met klimtoestellen voor kinderen en een toilet (schoon!) Fijn dat het een gewoon handdoekstrand was. Bij hoogtij in het water spelen en bij laagtij lekker krabbetjes vangen. Waterschoenen zijn handig, de stenen zijn scherp.

Het zwembad is leuk. Wel koud bovenaan de glijbaan in de wind, maar het binnenbad was lekker warm.

Brood haalden we bij de bar, de supermarkt in het dorp was duur, richting Pornic zitten veel grote supermarkten en je bent er zo met de auto.

Qua uitjes is Les Machines in Nantes is een aanrader. Goede wijn kochten wij bij Le Moulins de la Touche in Bourgneuf, lekker en niet duur. Minpunt: onze kinderen hebben krentenbaard opgelopen op de camping.

Gereisd familie in juli 2016

Fantastische plek

Rob Achterbosch, 16-9-2016

Camping Les Ecureuils,

Wij vonden dit een mooie camping veel te doen voor de kinderen! Het entertainment team was erg aktief voor jong en oud was er wat te doen echt top! Het zwembad was erg mooi en schoon! Er gelden wel regels maar dit vonden wij geen probleem! De zee op loopafstand mooi strand niet overvol! Al met al een geweldige plek! Wij verbleven een een stacaravan 3 kamers erg schoon en netjes een aanrader!

Gereisd familie in augustus 2016

Gezellige camping, zeker voor herhaling vatbaar

Bouwhuis, 2-9-2016

Veel Nederlandse gezinnen, wat het voor de kinderen een super vakantie maakte.

Pluspunten: goede prijs/ ruime stacaravan/ drankjes en lekker eten heel goedkoop aan de bar/ leuk zwembad, goed dat ze ongebruikte badhanddoeken verwijderen van de ligstoelen.

Minpunten: geen arts/ ziekenhuis in Pornic aanwezig bij calamiteiten. Je moet hiervoor naar St. Nazaire of Nantes. Geen fatsoenlijke supermarkt in het centrum of op de camping, je moet hiervoor 7 km rijden.

Hele fijne camping

Pardijn, 29-8-2016

Wij hebben genoten van het prachtige zwembad en de zee met prachtig schoon strand op loopafstand. Fijn dat dorpje in de buurt is, omdat op de camping niet veel te koop is. Wel brood te koop aan de bar!

Jammer dat er weinig speelgelegenheden zijn op de camping. Wij hebben regelmatig her voetbalveld gereserveerd, zodat de kinderen konden voetballen.

Heerlijk

Tine en Jasper, 29-8-2016

Samen met mijn zoon 2 weken op deze camping doorgebracht. Wat ee heerlijke camping. Wij hadden een cocosweet en dat is prima bevallen. Ook Jasper (15) heeft het prima naar z'n zin gehad. Ook het personeel is erg aardig en gastvrij en ook werd alles keurig schoongehouden. Complimenten

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Les Ecureuils**** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Ecureuils in La Bernerie-en-Retz (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Ecureuils zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Ecureuils scoort een 7.68 uit 10 op basis van 226 reviews.