Vakantiehuis Lavau Vacances

9,5

36 reviews over Vakantiehuis Lavau Vacances in het Nederlands

Thuiskomen!

Ad Goossens, 31-7-2017

We waren afgelopen week voor de tweede keer op Lavau Vacances en net als vorige keer hebben we weer erg genoten van ons verblijf. Onze gîte was van alle gemakken voorzien en smaakvol ingericht. Het uitzicht vanaf het terras dat bij de gîte hoort is geweldig. Anita en Vries de eigenaren zijn erg gastvrij en doen hun uiterste best om het je naar de zin te maken, overigens zonder opdringerig te zijn. Anita kan geweldig goed koken, dus wij maken altijd graag gebruik van de mogelijkheid om op de dag van aankomst en vertrek een 'gemaksmaaltijd' te eten. Twee keer per week is het mogelijk om samen met de andere gasten een driegangen-diner te gebruiken. Zeker een aanrader!

Verblijven op Lavau Vacances is erg ontspannend en een goede manier om te onthaasten. Wij trekken er graag met de fiets of te voet op uit en daarvoor is deze plek prima geschikt. Voor ons voelde het een beetje als thuiskomen en wij gaan dan ook zeker nog een derde keer naar deze mooie plek.

Gereisd met partner in juli 2017

Gastvrijheid zoals gastvrijheid bedoeld is...

Frank & Anita, 15-7-2017

Ontvangen worden door Vries, Anita en hond Hopper de krullenbol is als bij goede vrienden op bezoek gaan, ook al heb je hen nooit eerder ontmoet.

Hun warme gastvrijheid en oprechte interesse maken een verblijf op "Lavau" tot een uniek verblijf.

De gîtes in de voormalige stallen en bijgebouwen van het boerenbedrijf zijn eigenhandig door Vries en Anita ontworpen en verbouwd. Ruim, smaakvol, van alle gemakken voorzien. Goede bedden, ruime badkamer, de keuken waaraan niets ontbreekt. De inrichting verschilt per gîte, maar is bij allen even charmant! Elke gîte heeft een goed terras met een geweldig uitzicht. Tijdens ons verblijf wuifden de zonnebloemen in het veld vóór het huis ons vriendelijk toe. De zonsondergangen zijn elke avond anders, maar steeds weer schilderachtig mooi.

Twee keer per week scharen de gasten zich om de grote tafel op het erf om naar goed Frans gebruik te genieten van de heerlijke, creatieve culinaire uitspattingen van Anita, begeleid door een heerlijk glas wijn en mooie, leuke, fijne gesprekken met de medegasten.

Sommige dagen bestaat de mogelijkheid gebruik te maken van de gemaks maaltijden; een eenpansgerecht, heerlijk op de dag van aankomst en de dag voor vertrek. Ook deze maaltijden worden door Anita bereid met verse producten, waar mogelijk uit de eigen prachtige tuin welke met veel liefde wordt onderhouden door Vries.

Elke dag vers stokbrood, croissant of andere wensen worden op een vroeg tijdstip door Vries bij de dorpsbakker gehaald en stilletjes aan de deur gehangen; elke morgen weer een verrassing.

Veel adviezen en ideeën m.b.t. uitstapjes die bij je passen. Vries en Anita zijn inmiddels zo ingeburgerd dat ze erg veel kunnen vertellen over de omgeving.

Ons verblijf van twee weken was door de enorme gastvrijheid een feestje. Niets is de gastheer en –vrouw te veel. Nooit eerder voelden wij ons zo welkom op een vakantieadres.

Wij gaan zeker terugkomen op deze prachtige, gastvrije, rustige plek met zijn mooie bewoners, en heerlijke hond Hopper in een geweldige omgeving.

Gereisd met partner in juli 2017

Op en top op alle gebied.

Albert en Yvonne, 24-4-2017

Inmiddels meer dan 10 keer geweest bij de zeer gastvrije gastheer en gastvrouw Anita en Vries. En natuurlijk hond Hopper. (net zo gastvrij). Service is (slechts) een van de kernkwaliteiten van Anita en Vries. Behulpzaam met alles. Vooral in het teken om de gasten een onvergetelijk verblijf te geven en daardoor een terugkeer te overwegen maakt. Voor de gasten wordt 2 keer in de week heerlijk gekookt met verse producten en heerlijke wijn. Daarnaast kun je op alle dagen een verse dagmaaltijd bestellen indien je zelf even geen zin hebt om te koken. De omgeving nodigt uit om er op uit te gaan. De Loire streek is ideaal om mooie wandeltochten te maken of zelfs te fietsen. Aan mooie kastelen ook geen gebrek. Wil je alleen lekker uitrusten in een mooie omgeving en zeer luxe gites, ook geen probleem. Dan ben je bij Anita en Vries ook aan het goede adres.
Gereisd met vrienden in april 2017

Heerlijke rust en ruimte

Talitha, 5-1-2017

Heerlijk een paar dagen kunnen uitrusten bij de gastvrije Anita en Vries, een mooi huisje met terras, waarop je heerlijk kan genieten van een lekker glaasje wijn. Ook zeer behulpzaam om een paar tripjes in de omgeving uit te stippelen. Wij komen zeker nog eens terug.
Gereisd met partner in september 2016

Uitzicht, rust, lekker eten..

Susan en Frans, 5-9-2016

Wij hebben met onze twee kleine kinderen twee heerlijke weken gehad bij Vries en Anita (en kindervriend Hopper de hond).

Een prachtige, landelijke omgeving met weids uitzicht, een grote tuin rondom, smaakvol ingerichte, knusse, comfortabele en bijdetijdse huisjes (wij zaten in Le Muguet), heerlijk eten (Anita kookt fantastisch en is niet te beroerd haar keukengeheimen te delen :)

Voor kleine kinderen zijn er in de directe omgeving voldoende speelgelegenheden (zwemmeertje op enkele kilometers afstand). Wij komen hier graag een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Geweldige gastvrije en mooie locatie!

Frans, 24-8-2016

We hebben een weekje bij Anita en Vries verbleven in de gite "La Cabane".

We hebben erg genoten van hun gastvrijheid,de broodjes service van Vries, en de heerlijke kookkunsten van Anita!

De gite is zeer netjes en compleet ingericht en van alle gemakken voorzien.

Heerlijke bedden ,douche , en buiten s,avonds heerlijk genieten van de schilderachtige zonsondergangen!!

Anita en Vries helpen je graag met tips om de omgeving te ontdekken.

Een weekje is dan echt te kort!

Des te meer een reden om nog eens terug te keren richting "Lavau Vacances"!!

Gereisd met partner in augustus 2016

Geweldig; alles klopt!

B.W.G. Mieremet, 21-7-2016

“Gastvrij met een grote Gé”

In Juni verbleven we in de gîte La Gloriëtte bij Anita en Vries van Lavau Vacances.

Wat voelden we ons welkom bij deze twee betrokken, spontane en hardwerkende mensen. Ze doen er werkelijk alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. Behalve de schitterende gîte , zeer smaakvol en vooral praktisch ingericht en van alle gemakken voorzien, incl. een terras, moeten ook de heerlijke "gemaksmaaltijd" en de twee menu's die Anita (creatief keukentalent) ons voorschotelde, hier vermeld worden. Wat hebben we hiervan genoten! De welkomstwijn stond bij aankomst al in de koeling! Uiteraard hebben we ook de gelegenheid aangegrepen om deel te nemen aan de wijnproeverij ,geleid door een enthousiaste Johan Paardenkooper. Door de ligging van Lavau zijn er legio mooie plaatsen en bezienswaardigheden binnen handbereik. Vries geeft maar al te graag een rondleiding over hun domein en zijn grotten en geeft ook een inkijkje in de historie ervan . Kortom, het was een heerlijke week en ondanks dat het weer qua temperatuur niet echt meewerkte, zorgden deze twee kanjers voor een "warme douche". Lavau Vacances wordt zeker weer opgenomen in onze vakantieplannen.

Anita en Bob

Gereisd met partner in juni 2016

fijn appartement met een mooi uitzicht

Paul, 25-6-2016

De directe omgeving is rustig. Groot voordeel is dat de snelweg op niet te grote afstand is zodat je overal snel kunt komen.

Vries en Anita zijn zeer gastvrij en kunnen je goed helpen met vragen over trips in de omgeving. Zelf verse croissants halen is niet nodig Vries haalt ze voor je, perfect. Ook de gemaksmaaltijden zijn aan te bevelen.

Ons appartement La Cabane is zeer compleet met twee mooie terassen. De omgeving rondom de appartementen geeft een gezellige Franse uitstraling.

Gereisd met partner in juni 2016

fantastisch

Gerda, 5-4-2016

Mooie locatie en accommodatie!

Inmiddels zijn wij twee keer bij Lavau Vacances geweest. De eerste keer hebben wij gelogeerd in La Cabane. Een vrijstaande, tweepersoonsgite met een groot terras en een mooi uitzicht. De gite is van alle gemakken voorzien en ook wij hebben genoten van het heerlijke eten en een gezellige en goed verzorgde BBQ door Vries & Anita.

Omdat het eerste verblijf zo goed bevallen is, zijn wij in oktober 2015 weer een week op vakantie geweest bij Lavau Vacances. Ook in dit jaargetijde is de omgeving mooi. Wij hebben toen een week doorgebracht in Le Fleuron. Een zeer ruime en uiteraard ook mooie en complete gite!

De goede service en organisatie van Vries & Anita en de mooie omgeving hebben de vakantie compleet gemaakt. Ook wij zijn van plan zeker nog een keer terug te keren!

Gereisd met partner in oktober 2015

Een bijzonder mooie plek!

Ingrid, 4-4-2016

Al meerdere malen hebben wij genoten van ons verblijf bij Lavau Vacances.

De voormalige boerderij is gerenoveerd naar vier gites en heeft haar charme en sfeer zeker behouden. De verschillende gites zijn allen uniek, comfortabel, verzorgd en bovenal sfeervol en mooi ingericht. De inventaris is meer dan compleet. De mooie rustige ligging met uitzicht over de landerijen, zorgt er voor ons voor dat we volledig tot rust komen.

De mooie steden, de wijngaarden, de gezellige marktjes en natuurlijk de kastelen maken deze omgeving tot een leuke vakantiebestemming.

Wat ons betreft is Lavau een echte aanrader en wij zijn van plan hier nog vele malen terug te keren!

Gereisd met partner in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Lavau Vacances in Fontaine-Guerin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Lavau Vacances zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Lavau Vacances scoort een 9.52 uit 10 op basis van 38 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: