Camping RCN La Ferme du Latois ****

Camping RCN La Ferme du Latois
RCN La Ferme du Latois

228 reviews over Camping RCN La Ferme du Latois in het Nederlands

Mooie camping maar laatste keer

Rannepan, 29-9-2017

De camping op zich is mooi. Wij zaten in een 6 persoons "deluxe" stacaravan. Deze staan op een groot veld met voldoende ruimte om geen "last" te hebben van de buren maar waar de kinderen wel samen kunnen spelen. Wij waren hier de laatste week van augustus/1e week sept. Helaas geen lekker weer.

Wat ik goed vond:

Ruime opzet

Redelijk goed verzorgd

Speeltuintje voor de kinderen (verwacht geen grote speeltuin)

Verwarmd zwembad

Aardig personeel, wel onpersoonlijk

Wat ik minder vond:

Omgeving. Hier is op zich genoeg te doen maar ons vielen de "echte" Franse dorpjes wat tegen, niet pittoresk. Ook was alles lang rijden omdat er geen snelweg loopt. Over alles doe je ong. ruim een uur. (50 km)

Het zwembad leek op beeld een stuk groter. De eerste week van onze vakantie was het er erg druk, en we zaten niet eens in het hoogseizoen. Lijkt me dat dit voor de top van het seizoen veel te klein is.

We hadden fietsen meegenomen, maar als niet superervaren fietsers is het toch wel wat te heuvelachtig om lekker een dagje erop uit te gaan, continu heuvel op, heuvel af.

De caravan was prima maar omdat het niet echt goed weer was had een andere indeling beter volstaan om ook binnen tijd door te brengen. De bank is van kunstof buitenmateriaal en de kleine televisie hangt bovenin een hoekje.

Kortom, de camping was echt niet slecht, maar de combinatie van de opzet van de camping, de omgeving en het weer maakt dat wij hier niet weer naartoe gaan.

Gereisd met jonge kinderen in september 2017

Mooi schone camping met ruime plaatsen

Dhr. G. de Graaf, 11-9-2017

Mooi schone camping met ruime plaatsen en leuke animatie

Nooit meer

Martijn, 5-9-2017

17 nachten gereserveerd met 2 jonge kinderen van 3 en 1. Camping zag er op de foto's uitnodigend uit. Helaas werden wij gedirigeerd naar onze plaats (nr 51) , wat ons vanaf het eerste moment totaal niet beviel. Ondanks dat de eerste 2 weken dat wij er stonden niet eens de helft van de camping gevuld was, bleek het niet mogelijk ons een andere plek toe te kunnen wijzen. De sympathie die aanvankelijk bestond bij het vrouwelijke helft van beheer van de camping was meteen omgeslagen in totale onbegrip voor ons aangegeven gevoel. Frustrerend als je wat achteraf op de camping zit en elke dag mooie lege campingplaatsen ziet liggen, maar de manier hoe we werden behandeld heeft ons nog het meest verbaasd/gefrustreerd. Geen WIFI op de plaats (ook al vinden we dat niet noodzakelijk), ver van speeltuin, straatje van onze plaats oogt ongezellig en niet wat wij willen op een camping.

Zwembad daarentegen erg fijn en het eten van het restaurant is prima. De mannelijke helft van het campingbeheer stond altijd snel voor je klaar.

Het is een vakantie waar we van geleerd hebben en dat het wel eens flink kan tegenvallen, ook al is het een camping van RCN.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Het kan beter

Alie, 31-8-2017

Mooie camping, waar wij een heerlijk grote plek hadden.

Wat jammer was is dat de ontvangst op de camping verre van gastvrij was. We kwamen om 10.30 uur aan, maar mochten niet eerder dan 13.00 uur op onze plek. Reden: er moest eerst nog gemaaid worden. De plek was al leeg en is nooit gemaaid.

Ook de animatie van 2 jongens en 1 meid was niet altijd leuk. Jammer genoeg leken ze er weinig zin in te hebben.

Het sanitair werd drie keer per dag schoongemaakt. Er zijn altijd punten, zoals de achterkant van de deur, die niet schoongemaakt worden. Ook op andere campings zie ik dit vaak terug. Het sanitair op zich was wel schoon.

Verder voelden wij ons 'opgelicht' door de foto's van het zwembad, want dat valt wat grote betreft echt tegen als je het in het echt ziet. Wat ook goed te merken is bij een volle camping, het zwembad is dan te klein voor de hoeveelheid gasten!

Kortom: het kan beter...

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Hadden er meer van verwacht!

kevin, 28-8-2017

In augustus 2017 12 dagen verbleven op deze camping. Helaas is het niet geworden wat wij er van hadden gehoopt. Er is op de camping weinig te beleven. Een klein zwembad(op de plaatjes lijkt hij veel groter), een mini winkeltje, een niet al te uitgebreid restaurant en een erg simpel en amateuristisch animatieteam. Wij zaten in een 6 persoons stacaravan die meer ruimte zou kunnen hebben als je hem anders in zou delen. De omgeving is wel mooi. Veel stranden op een half uur rijden. Als je campings in nederland gewend bent dan is dit zeker geen aanrader.

Voor nederlandse begrippen zou deze camping zeker geen 4 sterren kunnen hebben. maar eerder tussen de 2 en 3...

Super vakantie!

Miriam, 25-8-2017

Een hele leuke camping, bij aankomst hartelijk ontvangen. camping is goed onderhouden en vriendelijk personeel/beheerder. Veel animatie voor kinderen, het team 2 jongens viel erg tegen dit jaar. minidisco waren ze enthousiast! Maar knutselen/creatieve act. waren ze niet betrokken, geen welkom/hulp/aanmoediging. De toiletgebouwen vond ik schoon, na een slechte zoover, overlast van zwaluw in toiletgebouwen is veel aangedaan. Tijdens ons verblijf hebben ze plankjes onder nestjes geplaatst zodat poep wordt beperkt. Ze zijn al aan het voorbereiden om volgend jaar nestjes in gebouwen te voorkomen. Wij stonden ver van de receptie. Savonds muziek erg hard, de beheerder verteld, die avond was het volume minder. geluid was NIET elke dag en tot max 21:30. Ook het zwembad is leuk, overzichtelijk. Alleen miste ik een groen licht bij de hoge glijbaan. Mijn zoon die niet snel ging is 2x ingehaald door een ander waardoor dat niet zonder gevaar was, gelukkig stond ik in het water onder aan de glijbaan.

Vergissing...

Fam. Kraak, 19-8-2017

Wij dachten op een rustige camping te komen. Maar helaas bleek dit een illusie. Deze camping is niet geschikt voor rustzoekers of gezinnen met tieners. Als je houdt van veel kleine kinderen met bijbehorende animatie, dan is dit de camping voor jou. Wij hadden echter alleen maar last van de animatieherrie die 's avonds over de camping schalt. Verder stonden we in de buurt van zeer luidruchtige engelsen die elke avond gezellig bij elkaar zitten onder de partytent en dat ook na elven 's avonds vol hielden. Daarnaast werden we regelmatig wakker van, auto's die ook na elven over de camping rijden. Verder viel ons op dat het zwembad veel kleiner was dan de foto's doen vermoeden. Wij hebben vooral genoten buiten de camping. Verder alles prima voor elkaar qua sanitair, kroketten en ruimte voor de tent of caravan.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

6e maar zeer zeker laatste keer

Familie Stout, 19-8-2017

Voorgaande jaren met veel plezier op deze camping geweest. Je kan merken dat er een nieuwe beheerder is, die niet kindvriendelijk is. Dit is mijn persoonlijke ervaring. We moesten vragen om de kruimelpadpas, en de laatste dag van onze vakantie kon mijn dochter het boekje niet volmaken. Laaste sticker is: bestel een Sammy& Alex menu. We vroegen of ze toch de sticker mocht omdat we aan het eind van de middag naar huis gingen. Daar wilde de beheerster Dagmar Wouda niet aan meewerken. Als ik nog het bonnetje had van het eten in restaurant dan wel. Die had ik niet meer dus kon ik met een teleurgesteld meisje naar huis. Motivatie beheerster: de pet, het boekje en de buttons kosten geld we vragen daarom bij ons te eten. Dus geld is belangrijker dan een blij kind en over de rug van een kind moet er geld worden verdiend? Dit verhheb ik ook op FB geplaatst, maa nog geen reactie Anne RCN. Ook mocht je op een gegeven moment op gezette tijden een sticker halen. Te druk voor receptie. Tja, als je maar1 persoon hebt bij de receptie...soms was deze onbemand.

Sanitair was echt vies, werd er voorgaande jaren 3x per dag door 2 mensen schoongemaakt werd het na de ochtendschoonmaak nog maar door1 persoon gedaan. Spinnenwebben zoveel en dat was echt niet van pasgeleden. Sta je te douchen in het gebouw bij het meer gebeurde het regelmatig dat er een chemisch wc werd geleegd, ga je over je nek van de strontlucht omdat het geen afgesloten ruimte is. Wachtrijen voor de douche (ook 's avonds laat), wc en het brood. Brood staat in een krat op de grond iedereen loopt erlangs en zit eraan. Ook bevordelijk voor ongedierte. Voetballen op een vreselijk hard veld met kuilen mag, maar als het een beetje heeft geregend mag t voetbaltoernooi niet doorgaan omdat het dan slecht is voor de enkels? Wil je om 7 uur friet eten? Dan moet je op tijd gaan halen want je staat lang te wachten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Twee keer geweest op deze camping

Esther, 18-8-2017

Wij zijn hier in 2014 en in 2017 geweest. Helaas moet ik me aansluiten bij de berichten die minder positief zijn over deze camping. in 2014 was het sanitair duidelijk schoner en werd beter onderhouden dan afgelopen jaar. Er is wel veel gezegd over de vogeltjes maar er zijn ook foto's geplaatst en dat heeft niets met de vogels te maken . Het is gewoon vies en stoffig en dat op plaatsen waar de gasten niet kunnen komen (dak ) In de eerste week van onze vakantie hebben we broodjes in de camping winkel kunnen halen de tweede week heeft mijn man elke dag heen en weer gereden naar het winkeltje buiten de camping in het dorp . Dit is natuurlijk een persoonlijke keus maar het is lang wachten op je broodje in de winkel, en daar had mijn man geen zin in. Wij keken echt uit naar de heerlijke pizza's op de camping maar die waren er helaas niet meer . Dus na een teleurstelling hebben we geen gebruik meer gemaakt van het restaurant . Het zwembad is voor de kinderen echt superleuk met een aantal glijbanen vervelen ze zich nooit . Maar als het zonnetje door komt stroomt de hele camping naar het zwembad en is deze echt niet meer van deze tijd,, veelste klein .. Als haringen in een ton.. Wij zijn zelf erg avontuurlijk en hebben van de omgeving kunnen genieten, leuke strandjes leuke dorpjes . Op de boulevard lekker eten voor weinig geld, supergezellig . Wat minder positief was,,,Mijn zoontje was in eerste instantie nog heel enthousiast , hij was achter de camping waar het circus neerstrijkt op avontuur gegaan met een paar vriendjes. Heel enthousiast wist hij te vertellen dat hij veel bevers had gezien bij een meertje wat wel een beetje stonk ..Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt en ik ben samen met mijn man daarheen gelopen.. Er zit een onduidelijk meertje wat inderdaad erg stinkt en bij de oevers wemelt het van de grote ratten. Uiteraard mochten de kinderen van ons daar niet meer heen . Ondanks dat we een vrij grote kampeerplaats hadden en leuke aansluiting op het veld hadden met andere gasten . Gaan wij voor volgend jaar een andere camping zoeken.

Mooie gezellige gezinscamping

Familie. W, 17-8-2017

Camping heeft erg mooie grote kampeer plaatsen. Het grote toiletgebouw is mooi, de kleiner toiletgebouwtjes wat minder, maar netjes schoon. Vuiligheid die beschreven wordt is door campinggasten gemaakt. Er vliegen zwaluwen boven in het toiletgebouw. Ze hebben er nestjes gemaakt. Ik als niet vogelliefhebber heb hier geen last van gehad. De vogeltjes blijven boven in het gebouw. Kinderen vinden het een prachtig gezicht. Eigenaar gaat voor volgend broedseizoen naar een oplossing.

Altijd voldoende stokbrood en croissants aanwezig in de campingwinkel en echt geen lange wachtrij. De kinderen kregen bij aankomst een "kruimelpadpas" hiermee konden ze stickers verdienen door opdrachten te doen. Deze opdrachten hingen verspreid over de camping. Dit vonden ze heel leuk om te doen en binnen no time hebben ze de hele camping leren kennen. Geweldig! Restaurant is prima. Net iets meer dan de veredelde friettent die je op de meeste Franse campings treft. Het zwembad is leuk en strand dichtbij

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor RCN La Ferme du Latois bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping RCN La Ferme du Latois in Coëx (Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping RCN La Ferme du Latois zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping RCN La Ferme du Latois scoort een 7.96 uit 10 op basis van 230 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: