Camping Chez la Fontaine ***

Camping Chez la Fontaine
Chez la Fontaine
9,5

18 reviews over Camping Chez la Fontaine in het Nederlands

Super ontspannen en gezellig verblijf

Ingrid, 16-8-2017

Een heel relaxte camping met heel ruime plaatsen en goede sfeer, mede danzij de immer vriendelijke en gastvrije Rob en Marieke. Een aanrader zijn de maaltijden van Rob, verder waren de kinderen heel enthousiast over alle speelvoorzieningen en hebben wij genoten van de rust. Veel mooie bezienswaardigheden maar ook strand, stadjes en wandelmogelijkheden in de buurt - kortom een absolute aanrader!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

fantastisch

klaas, 8-10-2016

een ontspannen verblijf met veel rust en ruimte en waar je heerlijk kunt eten
Gereisd alleenreizend in september 2016

Een heerlijke plek

Jelger en Nienke, 27-8-2016

Chez la Fontaine is een hele fijne rustige camping, waar je lekker de ruimte hebt om je tent. Door de ligging van de camping is dit een prima basis om Normandie te verkennen. Ook de eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam, zelfs als ze het erg druk hebben met voorbereidingen weten ze zelfs nog tijd voor je vrij te maken. Ook het sanitair is schoon en lekker ruim.
Gereisd met partner in augustus 2016

Dieu en France

Jordan en Jip, 15-8-2016

Dieu en France krijgt een geheel nieuwe betekenis op deze heerlijke plek in Normandië. De rust en ruimte in de appelboomgaard is ongeëvenaard. terwijl je 's avond heerlijk kan (mee)genieten van de kookkunsten van de eigenaar of een van de vele zelf gemaakte drankjes zoals appelsap, cider of walnotenport. Daarna genieten van de schitterende sterrenhemel en 's morgens wakker worden met verse croissants en een double espresso in Le coffre a blé...

de camping is ideaal voor kinderen, er is genoeg te doen (speeltuintje, jeu de boule, en bij minder weer binnen spelletjes spelen of in de grote schuur pingpongen of basketballen. voor ouders die rust zoeken en niet de hele dag achter hun kroost aan willen rennen...

Het sanitair is zéér netjes en voldoet ruimschoots, nooit druk en altijd schoon.

De omgeving leent zich uitstekend voor (historische) uitstapjes naar o.a. Utah en Omaha beach, saint mere eglise, point du hoc (aanrader is het relatief onbekende batterie de maisy) maar ook wandelen in de natuur of een van de vele leuke badplaatsjes is zeer de moeite waard.

kortom, voor ons een absolute topper ( en we hebben er toch al veel gehad) deze camping

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Wat een fantastische plek! :-)

Hendrik Landuyt, 8-7-2016

Wij vonden chez Lafontaine een rustige, nette en charmante uitvalbasis voor onze korte ontdekkingstocht door Normandië. 2 heel erg vriendelijke uitbaters die mee genieten van deze uitzonderlijke plaats en altijd klaar staan voor hun gasten. Gastvrijheid:100%, Marieke & Rob, ons zie je nog terug!! :-) :-) november 2017? ;-) ?
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

rust en ruimte

Erik, 4-10-2015

We hebben 2 heerlijke weken gehad op Chez la Fontaine. De ontvangst door Rob en Marieke was erg hartelijk en we voelden ons meteen welkom. Geen vaste plaatsen, maar gewoon zelf een fijne plek uitzoeken in de boomgaard. ze bouwen de boel lang niet vol, zodat je altijd lekker de ruimte hebt. Het sanitair is prima, er is een ijskast voor de koelelementen en een plek om bv je mobiel op de laden. In "le coffre a ble" is het fijn toeven 's avonds, maar ook als het weer even wat minder is bijvoorbeeld. Eerlijke prijzen voor de dranken en regelmatig kookt rob de meest fijne gerechten, tot verse kreeft aan toe! De eigenaren genieten enorm daar in Gefosse-Fontenai en stralen dat uit naar de gasten. Je voelt je absoluut geen klant, je voelt je gast en dat is echt heel fijn. Voor de kinderen is er geen animatie of zwembad, maar het was opvallend hoe de kinderen zich toch vermaakten. We hebben een fijne tijd gehad en hebben nog steeds een beetje heimwee.....
Gereisd met partner in juli 2015

Prachtige plek, heerlijke camping!

Joep&Simone, 10-8-2015

Het is een heerlijk rustige camping, het kampeerterrein ligt in een boomgaard achter de mooie u-vormige boerderij. Je kun hier zelf kiezen waar je de tent op wilt zetten, er zijn geen plekken afgezet met heggen oid. Doordat ze een maximaal aantal kampeerders hanteren heb je altijd een ruime plek in de boomgaard.

De camping ligt centraal tussen Utah en Omaha Beach, een hoop geschiedenis is dus te vinden in deze regio. Daarnaast kun je ook heerlijk door stadjes slenteren of op het strand liggen en lekker in de zee zwemmen.

Sanitair wordt dagelijks schoongemaakt en is hartstikke netjes!

Wij hebben twee fantastische weken gehad op deze camping, helemaal tot rust gekomen in de mooie omgeving en genoten van de heerlijke vrije sfeer op de camping!

Gereisd met partner in juli 2015

Een erg leuke boerderij in Normandie

Twan Dieltjes en Anouk Purmer, 9-8-2015

Voor wie Chez La Fontaine overweegt als vakantieplek, doen!

De boerderij ligt op een fijne rustige locatie maar toch dichtbij alle D-Day locaties. We hebben heerlijk gecruised over de Normandische kleine weggetjes.

Je kiest zelf je vrije kampeerplek in de boomgaard. Geen afgebakende plekken dus.

Schoon sanitair. Soms is het even wachten op een toilet of douche omdat er van elk 2 zijn, maar waarom haast op vakantie. Geen smerige franse hang toilets die we op andere campings gezien hebben.

Heb je behoefte aan gezelschap, dan kan je ook in hun cafe'tje een heerlijk biertje drinken of 's avonds mee eten.

Er zijn ook 2 gîtes. Die hebben wij niet gehuurd, maar wel gezien. Het zijn fijne typisch Normandische authentieke appartementjes waar het volgens ons goed toeven is. Geen 5 sterren appartementjes maar die verwacht je hier ook niet. Wellicht iets voor onze volgende keer, want we komen zeker nog een keer terug!

Gereisd met partner in augustus 2015

Hier heeft God het leven uitgevonden

yvonne valkenier, 13-7-2015

Heerlijke plek, rust en reuring als je het wilt zijn beide aanwezig. Lieve gastvrouw en haar gemaal 😉. Heerlijk eten en drinken. Kortom echt vakantie. Goede mogelijkheid om te wandelen, fietsen of een bezoek te brengen aan de vele musea of landingsstranden. We zijn al vele malen geweest en komen nog vele malen terug! We raden deze charmante plek iedereen aan.

Prima plek.

gerda dommerholt, 11-9-2013

De camping was voor ons een soort perfecte camping waar we al jaren naar gezocht hebben met onze tent. Rustig (alleen tenten, geen auto's op het terrein, etc.) ruime plekken, uitzicht op de boomgaard, invriezen koelelementen en dingen als douchen in de prijs inbegrepen (dus geen gedoe met muntjes e.d.), heel vriendelijke eigenaren, mooie omgeving.
Gereisd met partner in augustus 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Chez la Fontaine in Géfosse-Fontenay (Calvados), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Chez la Fontaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Chez la Fontaine scoort een 9.48 uit 10 op basis van 18 reviews.