Hotel Ferme de la Ranconnière ***

Hotel Ferme de la Ranconnière
Ferme de la Ranconnière
9,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Ferme de la Ranconnière bij:

42 reviews over Hotel Ferme de la Ranconnière in het Nederlands

Schitterende locatie / uitstekende uitvalsbasis

Daan, 9-10-2014

Wij verbleven met een groep van 6 echtparen een aantal dagen in dit hotel om, van daaruit, Normandië te ontdekken. Qua ligging lukt dat uitstekend: Omaha Beach, Caen, Bayeux e.d. zijn goed te bereiken. De kamers in het hotel zijn allemaal bijzonder. We hadden standaard-kamers geboekt maar kregen bij aankomst ook een aantal betere aangeboden. Alle kamers (van standaard tot junior suite) bevielen uitstekend. Het bij de boeking inbegrepen diner was uitstekend. De prijzen zijn wat hoger dan gemiddeld maar dat is het allemaal ook wel waard. Personeel is vriendelijk maar als je helemaal geen Frans spreekt, is dat wel beetje lastig in Ferme de la Raconniere!
Gereisd met vrienden in oktober 2014

aanrader om landingskusten te verkennen

Patsy, 25-7-2014

Gerestaureerde kasteelhoeve met antiek meubilair en prachtig aangelegde tuin. Mooie nette kamers. Rustig gelegen te midden van akkers maar vele excursiemogelijkheden met auto in nabije omgeving. Voldoende gevarieerd maar geen uitgebreid ontbijtbuffet. Avondmaal zeer lekker en verfijnd. Bar mocht gezelliger ingericht worden.
Gereisd met partner in juli 2014

Een prachtig hotel, in een mooie omgeving.

Jens Corten, 17-6-2014

Een mooie accommodatie, in een prachtige omgeving.

De keuken is perfect, en enorm uitgebreid.

De kamers zijn zeer, zeer ruim en je waant je als een prins of prinses in een suite. De prijs is (zeker voor een single kamer) vrij duur.

We hebben gelogeerd in het bijgebouw (circa 10 minuten van het hotel, te voet). Probeer dit te vermijden: er is bij deze vertrekken geen enkele bar of drankgelegenheid, je kan dus niet anders dan je eigen kamer op te zoeken. Persoonlijk is dat niet mijn idee van een weekendje weg of op vakantie te gaan. Er is bijzonder weinig contact met het personeel.

De ontvangst was goed, maar niet bijzonder goed. In verhouding is prijs/kwaliteit niet echt zoals ik had gehoopt. De kamermeisjes leveren goed werk.

Gereisd met vrienden in juni 2014

Stijl en Klasse

Nijs, 23-8-2013

Restaurant is TOP. Zou daar al eens iemand van Guide Michelin of GaultMillau passeren...doen! Bijkomende troef van het hotel is het stiltegebied waarin het is gelegen. Rust en kalmte en toch een uitstekende uitvalsbasis voor Bayeux, Caen, alle D-day aangelegenheden aan de kuststreek en zelfs Honfleur, Deauville en soortgelijke steden en dorpjes liggen op een redelijke afstand, waard om een bezoek te brengen. Een pluspunt is dat een Vlaamse (of Nederlandse) gast gewoon in zijn eigen taal kan worden geïnformeerd. Verder viel mij ook de zeer uitgebreide infostand op met folders en flyers en soortgelijke zaken. Gratis WIFI is in het ganse gebouw ter beschikking. En er is nu ook een bar ingericht: je waant je in de mooiste ruimte van een kasteel! Kortom, het staat in de titel: stijl en klasse!
Gereisd met partner in augustus 2013

Geweldig verblijf gehad !

Fam Romijn, 8-7-2013

Vanaf het hotel zijn alle bezienswaardigheden goed te bereiken.

Heerlijk rustige ligging, prachtig verzorgd !! De kamers en de hele accommodaties is heel verzorgd en erg schoon.

Het eten is echt geweldig.

Complimenten voor de kok !!!!

Gereisd met partner in juni 2013

Uniek verblijf voor een bezoek aan Normandie

Wereldsteden, 28-12-2012

De uitstraling van het gebouw op het moment van aankomst is veelbelovend en de ouderwetse kamers voldoen helemaal aan dat beeld. De kwaliteit is er goed bij.

Het restaurant maakt de verwachtingen helaas niet waar, het uitgebreide meergangenmenu valt tegen in vrijwel iedere gang.

Gereisd met partner in oktober 2011

Ste, 20-9-2012

Wij plannen momenteel ons vierde verblijf. Geen beter adres te vinden in de streek... Alles is super!

Aparte charmante locatie

info, 29-8-2012

Deze Ferme is een authentieke boerderij, met een binnenhof omgeven door vier gebouwen. Verbouwd tot hotel en dat maakt dat in de kamers zich veel oude balken bevinden waaromheen gebouwd is. Dat merk je: de badkamer was daardoor wat klein uitgevallen, met de douche in een hoekje. Van de andere kant: heel charmant. Wel vonden wij de ramen een punt: kleinere klap- of dakramen, je kunt zel wel open zetten maar echt doorluchten is lastig.

We hadden een kamer voor 3 met extra bed gereserveerd. Bij aankomst bood de receptie (overigens zeer vriendelijk) ons een grotere dubbele kamer aan, wel voor hogere kosten. We bekeken beide kamers: die met het extra bed werd daardoor echt heel krap en benauwd (zeker met die kleine ramen), dus we kozen voor de grotere dubbele kamer met verbindingsdeur. Hadden daar uiteindelijk geen spijt van, maar het wordt wel duurder daardoor.

Het diner (menu terroir) is goed, maar niet exquise. Bediening goed, maar niet persoonlijk en ook niet met een glimlach.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Prachtig hotel

martin75, 1-7-2012

Prachtig hotel waar ik al drie keer geweest ben en ik moet zeggen elke keer opnieuw is het genieten van de omgeving en het lekkere eten in dit hotel.

Zeer vriendelijk personeel en kwaliteit draagt men hoog in het vaandel.

Prahtige kamers en goed onderhouden.

We gaan er nog zeker terug gaan.

Een aanrader van een hotel als je in Normanie bent.

Fantastisch hotel

Martin112, 19-6-2012

Dit hotel hebben we al drie keer bezocht en we zijn telkens heel tevreden dat we er verblijven. Het is er echt een hele rustige omgeving en de buurt is prachtig. Arromanches les bains ligt op enkele kilometer en is een leuk dorpje aan de kust. Het hotel is een prachtig gebouw met geschiedenis. Het eten is echt top en zeer lekker. Alleen al voor het lekkere eten zouden we daar op hotel gaan. Het ontbijt is ook in orde en je kan er in de middag genieten van een lekkere aperitief op het terras. We hebben twee keer in de Ferme geslapen en 1 keer in het bijgebouw op 600 meter verder. In het bijgebouw is het ook rustig en gezellig.

We gaan zeker nog terug en dit is een aanrader voor iedereen die Normandie bezoekt.

De eigenaar is een vlaming afkomstig uit Wevelgem en die zijn vrouw leerde kennen in Normandie en die er nu al jaren dit hotel hebben.

Gereisd met partner in juni 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Ferme de la Ranconnière in Crépon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Ferme de la Ranconnière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Ferme de la Ranconnière scoort een 9.09 uit 10 op basis van 60 reviews.