Vakantiehuis Le Fournil

Vakantiehuis Le Fournil
Le Fournil

6 reviews over Vakantiehuis Le Fournil in het Nederlands

Prachtige plek voor heerlijke vakantie

klaartje, 21-8-2016

Het is een mooie plek in Normandie. Een prachtige tuin waar we dagelijks buiten konden eten. En we voelden ons zeer welkom! De kinderen hebben genoten van het helpen op de boerderij en wij hebben genoten van de rust en stilte.

Nadeel is dat je voor een boodschap de auto moet pakken en er in de buurt niets op loopafstand is.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Soort van paradijs?

Rene, 17-5-2016

De diverse recensies kloppen gewoon. Het is hier geweldig! De ontvangst door Gerda en Tonny, de omgeving en vooral het bakhuis (Le Fournil!)

Eén van de eerste dingen die Gerda ons vroeg was dat als wij een recensie zouden willen schrijven of we dit dan wel vooral eerlijk wilden doen. Dus ook de minder positieve dingen melden. Nou ja, dat hebben we dus ook plechtig beloofd... Een klacht is immers een kans zeggen we in de marketing en zelf kom ik van oorsprong uit de gastvrijheidssector, dus ik begrijp het verzoek! Maar ja, als je dan in een omgeving komt, puur en authentiek, een soort 'Efteling gevoel. moet je dan gaan lopen 'zeuren' om een vierpits gasttel i.p.v. een tweepitter? Mis je nu echt een oventje? Heb je last van de haan die je wakker maakt rond 05:00u, terwijl je kunt uitslapen tot Sint Juttemis? Nee dus! Dit is thuiskomen pur sang! Helemaal tot rust! Totaal 'back-to-basics! Zonder WiFi en TV; De nachtmerrie van de jeugd van tegenwoordig, maar zou eigenlijk minstens 1 week verplicht moeten zijn! ;-)

Een tochtje maken? Mont St. Michel? St. Malo? Suisse Normande? Leuk! Zekers! Maar thuis zijn, tussen de koetjes en de kalfjes? Een babbel met Tonny op de boerderij? Misschien even helpen zelfs? Ff kletsen met Gerda tussendoor? Gewoon ongedwongen en gezellig! Top! Voor ons met als hoogtepunt het assisteren bij de geboorte van een kalfje. Tonny was er ff niet, dus dan maar snel in de laarzen (zeker meenemen!) en iets doen wat je nog nooit eerder hebt gedaan. Een dier ter wereld helpen. Nou ja, nogmaals, assisteren dan, maar we hebben het wel geflikt!

Dit is pure Luxe met een hoofdletter! Maar dan heel basic... Je komt niets tekort; je wordt er juist rijker van! Nee, wij hebben geen aandelen in dit bedrijf. Maar we zijn diep onder de indruk! En dus dankbaar....

Graag tot een volgende keer Tonny en Gerda! En vooral een knuffel aan koetjes en kalfjes. We missen jullie allen! ;-)

Gereisd met partner in mei 2016

Gewoon!

Michiel, 29-3-2015

Geboekt vanwege het feit dat er een open haard aanwezig is. Daar hadden wij zo eind februari nou echt behoefte aan. Het is even een stukje rijden maar het is meer dan de moeite waard. via de Tomtom het verkeerde pad op gestuurd maar na een bonsoir monsieur, connaissez vous Gerda et Tonny? Antwoord Oui, droit droit.. -). Zo te horen was het ze al vaker overkomen. Gerda heeft de deur niet op slot gedaan en je kunt rustig uitruimen. De haard brandt dan al. De rondleiding kregen we al op zondagavond en het was mooi om te zien hoe ze met hun bedrijf en hun gasten omgaan, duidelijk en eerlijk. Onze kinderen van 14 en 16 waren onder de indruk. Ik was vooral verbaasd en aangenaam verrast dat de kinderen in de door Gerda verstrekte overall's zich zo vermaakten. Toch weer wat anders dan Hay-Day op de i-Pad. Duidelijk was, dat dit ze veel meer aansprak. Zelfs zo dat mijn zoon zich 's ochtends en 's avonds meldde in de melkstal om de koeien te melken en mijn dochter zich ontfermde over de kalfjes.
Gereisd met oudere kinderen in februari 2015

Fantastisch!

Khyd, 17-6-2014

In de meivakantie hier verbleven. Het is een klein, knus huisje op het terrein van een in werkingzijnde biologische boerderij. Er is geen tv, geen WiFi, dus verplicht lezen en van her haardvuur genieten.

Onze kinderen van twee en vijf hebben de tijd van hun leven gehad. Er lagen overalls klaar met een mooie boerenzakdoek. Ze mochten iedere dag Gerda helpen de koeien voeren, kalfjes de fles geven en andere hand-en spandiensten verrichten. Ook mocht onze zoon mee op de tractor. Hij vond het echt geweldig!

Wij hebben het ook heerlijk gehad. Het was geen mooi weer, maar de omgeving biedt meer dan genoeg mogelijkheden tot uitstapjes en als je er zelf niet uitkomt, staat Gerda klaar met een scala aan ideeën.

Ik denk dat we nog wel een keer teruggaan en kan het iedereen die opzoek is naar rust en authenticiteit aanraden!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

Een top plek! Gewoon geweldig voor het hele gezin!

Myranda Dyck, 15-3-2014

Op het platte land...het echte platte land met rondom weiland en prachtige natuur! Een prachtig gerestaureerd bakkershuisje met een supergezellige inrichting, recht uit een sprookje, knetterend haardvuur, zachte klassieke muziek op de achtergrond en gewoon genieten...voor ieders wat wils!

Voor de actieve kids die hun energie de top laten scoren door mee te helpen op de boerderij met koetjes en kalfjes en boerin Gerda die ze met veel geduld de knepen van het vak leert! Zelfs voor de mams en paps een leerrijke ervaring die de bits en bites van het werkleven snel leten vergeten, wat een pret. Een ideale omgeving voor uitstapjes en te genieten van de plaatselijke lekkernijen. Geslaagd op en top voor eld soort gezin met of zonder kids, succes gegarandeerd. Tony en Gerda...het siert jullie dat jullie je eigen blijven en dit ook willen bijbrengen en dat jullie de kracht hebben je gasten te laten relaxen! Doe zo verder...ons zie je zeker nog terug! Myranda en Bernard en boerinnetje helena

Gereisd met jonge kinderen in maart 2014

Rustig landelijk gelegen boerderij in bedrijf.

N. Uuldriks, 2-6-2010

Fantastisch bakhuisje tot vakantie woning omgetovert! Nederlanders die daar een boerenbedrijf zijn begonnen.
    Gereisd met jonge kinderen in mei 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiehuis Le Fournil bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Fournil in Céaucé, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Fournil zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Le Fournil scoort een 10 uit 10 op basis van 6 reviews.