Camping Lac de Thoux St-Cricq ***

Camping Lac de Thoux St-Cricq
Lac de Thoux St-Cricq
7,6

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Lac de Thoux St-Cricq bij:

8 reviews over Camping Lac de Thoux St-Cricq in het Nederlands

Super camping

Hannah, 8-8-2016

De camping is heel mooi, aan een groot meer. Wij stonden op plaats 27, die het dichts bij het meer is. Grote plaats, veel privacy, mooi en rustgevend uitzicht. Helaas waren er veel grote spinnen in het sanitair gebouw...maar hij waa wel schoon en groot genoeg. Bij de bar wat drinken 's avonds is gezellig, dan zie je de kinderen van de waterglijbaan glijden, je bent met z'n allen. De kinderen kunnen voetballen, volleyballen, er is een goeie animatie. Je kan kanoën, zeilen, waterfietsen, supergezellig. We hebben een keer gekanood en een keer gekayakt. Een kayak was kapot en we moesten terug voor een andere, en het was geen probleem. Je kan hele lekkere en grote pizza afhalen bij de pizzeria in Cologne (een paar kilometer naar rechts vanaf de camping). Beter dan op de camping eten. Er zijn wel 2 restaurants maar het eten is niet helemaal lekker.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

leuke camping

Steven, 1-8-2015

wij verbleven er samen met onze kindjes (7 en 4 jaar); heel vriendelijke receptie, mooie plaatsen aan het meer mogelijk, camping niet te groot; geen last van muggen of wespen of vliegen.

super zwembad op wandelafstand (kon wel druk zijn in het weekend gezien het publiek toegankelijk was); eten erbij kon toch iets beter. er is ook restaurant naast/in camping.

sanitair werd 2x per dag proper gemaakt (wel jammergenoeg geen wc bril)

super leuke schuimparty 's avonds voor de kinderen; op het meer 2x met een eigen bootje gevaren maar daarna werden we aangesproken dat dit niet meer mocht gezien het privé wordt uitgebaat door eigen zeilclub met pedalo's, ...

het weer viel beter mee dan voorzien, wel hevig onweer eens mogelijk.

geen stadje of zo op wandelafstand, dichtstbijzijnde supermarkt op +/- kwartier rijden; en toch al eindje rijden om grotere stad te bezoeken

zeker aan te bevelen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Camping met vooral Fransen

kb53, 28-8-2014

Wij verbleven in de Freeflower tent. Mooie ruime tent, maar helaas niet helemaal schoon. Camping zit vol met Fransen en een enkele Engelsman en Nederlander. Voor onze kinderen van 7 en 10 was dit minder makkelijk.

Prachtig zwembad met leuke glijbanen en niet te strenge badmeesters, wel een eind lopen vanaf de tent. Mogelijkheden op het meer zijn beperkt, zwemmen mag op een (te) klein stukje. (kinder-)Animatie beperkt en in het Frans.

Helaas in de omgeving niet veel te doen.

Zeer vriendelijke campingeigenaar, maar voor ons is deze camping het helaas net niet.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Supercamping!

Nillesen, 19-1-2013

Geweldige kleine rustige camping! Stacaravan was splinternieuw, netjes en schoon. Eigenaars zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Er is geen winkeltje, maar brood is te bestellen bij de receptie.

Het naastgelegen zwembad is niet alleen voor campinggasten, maar de drukte viel nog best mee. Voor de kinderen is het een geweldig zwembad. Het is erg overzichtelijk en altijd toezicht van 1 of 2 badmeesters.

Om te zwemmen viel het meer een beetje tegen. Wij hebben wel gevist en een kano gehuurd.

In de omgeving zijn verschillende leuke kleine dorpjes en het landschap is schitterend met alle zonnebloemvelden. Grote supermarche is ook in de buurt.

Het is dat we niet 2x naar dezelfde camping willen, maar anders stond deze zeker op ons lijstje. Wij hebben genoten!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Fijne rustige camping aan t meer

Raya, 2-9-2012

Fijne camping met een schitterend uitzicht over het meer en ruime plaatsen. Sanitair is niet erg modern maar wel netjes en schoon. Het heeft een mooi zwembad met glijbanen, bubbelbaden en veel variatie (geen ruimte voor baantjes trekken). De camping en het zwembad worden door een vrij toegankelijke parkeerplaats van elkaar gescheiden. Daardoor is het voor jonge kinderen ongeschikt om alleen naar het zwembad te gaan.

Personeel bij het zwembad, het restaurant en op de camping is allemaal erg aardig en behulpzaam. Het is wel erg Frans georienteerd, hier gaan de Fransen zelf op vakantie. Dus handig als je een klein beetje Frans spreekt. Geen massa tourisme hier.

Mooie omgeving. Afstanden tot andere dorpjes, supermarkt, uitstapjes etc zijn relatief groot. Ongeveer 10 km naar supermarkt.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

Leuke camping, verboden te zwemmen vanaf camping

Sandy dekker, 13-8-2012

De camping en de plaatsen ( wij waren met een tent) zijn erg prettig. Grote plaatsen met voldoende schaduw. Het sanitair is eenvoudig maar voldoende verzorgt. Het zwembad is een klein stukje van de camping en voor campinggasten vrij toegankelijk. Hier valt voor kinderen voldoende te beleven en met de glijbanen hebben ze veel plezier.

Wat betreft het gebruik van het meer valt veel te zeggen wat allemaal niet is opgenomen op sites en brochures. Het meer staat in het teken van de zeilschool. Daarmee is het:

- verboden te zwemmen in het meer vanaf de camping (potentieel strand van 300 m)

- moet voor eigen middelen (surfplank etc) gebruik op het meer 40 eur per week worden betaald aan de zeilschool

- mag ook niet op opblaasbare voorwerpen worden gedreven op het meer, ook niet door kinderen

- erg mag alleen gezwommen worden op 400m lopen bij een bewaakt stukje meer. Dit is zo'n 100m2 en dus voor kleine kinderen en niet voor oudere kinderen.

- het dragen van een zwemvest is verplicht

Super vakantieplek

Marijn van den Hoogen, 19-7-2012

Hou je van mooie vergezichten, schitterende natuur en het landelijke leven, dan is dit echt een vakantieplek voor jou!

Wij zijn hier van 01 tot 15 Juli 2012 geweest en hebben een zeer prettige vakantie gehad.

We hadden een mobile home, helemaal nieuw (1ste bewoners) gelegen aan een mooi meer van 70Ha.

Het zwembad was super mooi, schoon, genoeg bedden en continue 1 of 2 badmeesters aanwezig.

Deze camping is echt een aanrader als je niet van mega-campings houdt!

Mooie kleine camping

E., 3-8-2011

Wij zijn net terug van een vakantie op deze camping. We verbleven in een 7 pers.stacaravan. Helaas had het huisje geen airco en hadden de ramen geen kiepstand, dus het was wel warm in het huisje. Het is een rustige, kleine camping waar veel mensen naar toe gaan met (kleine) kinderen. Grote kinderen hebben hier niets te zoeken, er is namelijk niets te doen op de camping en in de omgeving. De camping heeft een groot meer waar je lekker kunt zwemmen en waar een grote speelplaats voor de kinderen aanvast zit. Ook hebben ze een heel mooi zwembad (deze is volgens mij net geopend dit jaar) Jammer genoeg is het zwembad en het meer niet alleen toegankelijk voor de campinggasten, ook de plaatselijke bevolking komt hier zijn duik halen. Wanneer je een ligbedje en een parasol wilt bemachtigen moet je echt bij opening van het zwembad voor de deur staan. Wat wij misten was een (lekkere) eettent (die aan de camping zorgde voor buikklachten...) en een klein supermarktje op de camping. Verder TOP!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lac de Thoux St-Cricq in Thoux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lac de Thoux St-Cricq zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Lac de Thoux St-Cricq scoort een 7.62 uit 10 op basis van 57 reviews.