Camping Les Tours ****

7,9

101 reviews over Camping Les Tours in het Nederlands

Mooi, maar.....

Janssen, 30-8-2016

Ligt echt ver weg van alles.

Sanitair prima, regelmatig schoonmaak.

Receptie 100% franstalig. Wij waren zeer ontevreden met onze campeer plaats en daar werd verder niet over meegedacht.

Er zijn maar een paar kampeerplaatsen (bijna alles stacaravan, huurtent) en het is wel erg bepalend waar je staat! Eerste plaats was bijna km lopen va zwembad (niet te doen met jonge kinderen) en volledig in de schaduw. Later aan het meer, waar we enorm genoten hebben. Advies: plek uitkiezen obv plattegrond.

Supermeer om lekker in te varen met een boot-luchtbed & zwemmen!

Gereisd familie in augustus 2016

Laat je niet afschrikken. Heerlijke dagen gehad!

Patrick, 25-8-2016

Met enige angst aangekomen op de camping en als eerste gekeken naar de staat van het sanitair, zoals eerder al bij de reviews besproken een hekel punt blijkbaar. Wat we daar aantroffen echter was een zeer aangename verrassing. Niks mis mee. Het weer was op twee dagen na uitstekend, maar ook die twee mindere dagen uitstekend vermaakt. In de buurt veel kasteeltjes wat voor jongere kinderen al snel tot de verbeelding spreekt. De enige twee "nadeeltjes" zoals we die konden noemen waren de afstand naar een beetje supermarkt en het ontbreken van een lichtje voor de tent, maar zoals gezegd mag dit geen naam hebben. Al met al en kort samengevat een aanrader van de bovenste plank!!!
Gereisd familie in augustus 2016

Een fijne twee weken.

Anouk, 22-8-2016

Prima camping! Nette, moderne stacaravans, schaduwrijk voornamelijk (maar is ook maar net waar je staat). In een mooie omgeving, waar je van te voren van weet waar je terecht komt, toch? Supermarkt in het dorpje wel duur, Super U in Espalion op half uurtje-drie kwartier rijden en ook best prijzig. Enige matige wat ik kan benoemen zijn de wc's bij het zwembad.

Do's:

- 2uurs wandeling rondom waterval in St Gervais

- Conques

- Estaing en Sainte-Eulalie-d'Olt.

Dont's:

- Saint Come d'Olt (op zich wel oké)

- Espalion

Gereisd met partner in augustus 2016

Ver weg van alles

Simon stevin, 8-8-2016

Caravans die veel te dicht op elkaar staan, overcrowded zwembad waarvan om 11 uur alle bedjes zijn afgelegd en zo de rest van de dag er zo bij staan. Daarnaast een desolate ligging met een half uur rijden naar een supermarkt en een uur naar interessantere dorpen. De wildwaterbaan is maximaal vier uur per dag open en heeft slechts vier of vijf banden waardoor er een eindeloze rij staat van wachtende kinderen. Enige echt positieve punt was de aanwezigheid van Engelstalige animation van i2action van de touroperator organisatie. Deze was er echter slechts als experiment voor de maand augustus in 2016 en het is dus de vraag of dit wordt doorgezet.

mooie camping

Nico, 7-8-2016

alle nare recensies kan ik ontkrachten, alle toiletten zijn in 2016 recent opgeknapt en gerenoveerd. alle dagen twee keer werden de toiletten schoongemaakt. zwembad perfect voor de kids, en perfecte locatie aan t stuwmeer. kortom een mooie camping op een mooie locatie. het enige is dat je nogal afgelegen zit dus moet je naar espallion voor de boodschappen en dat ligt een half uur verder. maar dat vind ik persoonlijk niet erg om even lekker de bergen door te rijden. wij hebben een fijne twee weken vakantie gehad.
Gereisd familie in juli 2016

Mooie camping voor weinig geld!

Fam. Krist, 29-7-2016

Ik lees veel negatieve reviews over deze camping. Onze ervaring is juist erg positief!

We boekten via touroperator een stacaravan. De caravan was netjes, schoon en compleet ingericht. We hadden een mooi terras in de schaduw. Wij stonden op 10minuten lopen van de receptie, winkeltje, zwembaden etc. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen die achterin de camping stonden minder blij met hun ligging waren, zij zouden stukken verder moeten lopen.

De ligging van de camping is prachtig aan een mooi meer. Doordat de camping midden in de bergen ligt is het een stukje rijden naar een stad/ groter dorp. Wel is er een prima supermarkt (Spar) in een leuk dorpje op 7km rijden vanaf de camping. Het winkeltje op de camping was ook vrij compleet, misschien iets duur voor Nederlandse begrippen.

Omdat wij in een stacaravan verbleven hadden wij onze eigen toilet en douche, hier was ik wel erg blij mee. Het sanitair was namelijk niet altijd even schoon, maar dit is in heel Frankrijk een probleem.

Het grote zwembad, het kinderbadje, de glijbanen en de wildwaterbaan waren naar onze mening prima onderhouden. Er was overdag veel toezicht. Wij en ons zoontje (4) hebben hier veel plezier aan beleefd.

Het speeltuintje stelde helaas weinig voor (een klimtoestel en een wipkip), ik vermoed dat ze deze nog gaan uitbouwen. Toch vermaakten de kinderen zich er prima op de ligweide en met elkaar.

Het restaurant op de camping verkoopt prima pizza’s. De rest van de maaltijden moet je van te voren reserveren op de specialiteit van het huis na. Deze was niet heel bijzonder (aardappelpuree met een worstje, geen groenten).

De medewerkers zijn erg vriendelijk en de meesten spreken prima engels. Het animatieteam is volop aanwezig, maar enkel in het Frans (sommigen spreken wel engels). Wij hebben er daarom geen gebruik van gemaakt, maar toch werd ons zoontje geweldig leuk ontvangen als hij even mee wilde spelen met de groep.

De mensen in de bar proberen zelfs wat Nederlands te spreken.

Al met al hebben wij hier 2 weken lang een topvakantie gehad!

Gereisd familie in juli 2016

Schitterend gelegen, slecht onderhouden.

M vd Kaa, 28-7-2016

De ligging van de camping aan het meer is schitterend. We boekten ons verblijf via touroperator, maar de organisatie van de camping is in handen van een andere touroperator . De stacaravan was schoon en voorzien van een terras.

Bij aankomst kregen we bandjes die nodig zijn in het zwembad (lijkt mij gezien de locatie in the middle of nowhere niet nodig) Vervolgens tot

20.00 uur lange rij bij de receptie om dat formulier af te geven, borg van € 200 te betalen en sleutel op te halen.

Erg jammer dat de camping zo slecht wordt onderhouden (glijbaan in speeltuin kapot, zwembad wordt slecht schoongemaakt, ramen bij de bar zijn heel vies, speeltoestellen in de openbare ruimte zijn stoffig, matten bij de glijbaan zijn kapot en zo kan ik nog wel even doorgaan). Ik ben ben benieuwd hoe de camping er over 2 jaar uitziet en of de touroperator deze camping nog aan durft te bieden (vind ik eigenlijk nu ook al "op het randje").

Een eigenaar/management met visie zouden er een topcamping van kunnen maken!

Gereisd familie in juli 2016

Voor ons geen tweede keer...

Majadebij, 23-6-2016

Camping waar wij niet terug komen. Sanitair erg vies, stroompaaltjes die omver liggen, caravans van Touroperators onder de bomen en groen aangeslagen. Winkels ver weg Super U 35 kn en Lidl 69 km (dit wisten we van te voren). Directe omgeving mooi en groen maar niks te doen. Zwembad is okay!!
Gereisd familie in juli 2015

Leuke camping met verschrikkelijk sanitair

Barbara Wiering, 21-12-2015

Wij hebben een leuke vakantie gehad. De plaatsen zijn schaduwrijke wat wij weer jammer vinden. Het zwembad is super en en wordt veel georganiseerd. Wel franstalig, maar voor waterpolo of trefbal hoef je geen Frans te spreken. 1 X in de week is er buikschuiven op de helling. Animatie doet het leuk. Als het ook Nederlands of Engels zou zijn nog leuker. Jammer dat je voor alles bij moet betalen. Dorpjes zijn prachtig. Sanitair is dramatisch. Beneden werd het invalidetoilet en kinderwctje wel goed schoongemaakt. Hier maakte wij dan ook gebruik van. Douchen doen we met slippers aan en zag niet heel veel viezigheid. Wij gaan misschien nog wel terug.
Gereisd familie in augustus 2015

Verblijf aan de rand van het meer

Carla, 6-10-2015

We hebben er een week doorgebracht in augustus. Ons verblijf is lekker rustig verlopen. Onze stacaravan was erg charmant en goed gemeubileerd, met een prachtig mooi zicht op het meer. De omgeving is erg aangenaam met overal groen. Het sanitair was erg netjes, zoals het hoort. We hebben heel mooie hoekjes ontdekt dankzij de aanwijzingen van een vriend van mijn man die de streek goed kent. Door alle wandelingen en zwempartijen in het heerlijke water van het meer zijn we moe thuisgekomen maar we hebben besloten volgende zomer terug te gaan lol.
Gereisd met vrienden in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Tours in St. Amans-des-Cots (Aveyron), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Tours zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Tours scoort een 7.86 uit 10 op basis van 326 reviews.